Kui joonised olemas, leidub kindlasti tehaseid kes on võimelised neid tootma. Kindlasti pole osadele isegi vorme või toorikuid tarvis, tulevad otse 3D printeristFucs kirjutas:Mul on veel üks loll küsimus
Jutust ja kirjutistest võib aru saada või tuletada, et keegi kuskil siiki toodab CV90-netele ka B varuosi?
On see nii? Või on mõeldud mingeid tsiviilkäibe analoogtooteid, mis sobituvad? Viimasel juhul, kas kogu CV90 on võimalik katta nö. "tsiviilanaloogidega" ?
"Tankid EKV-le"
Re: Tankid EKV-le elik "soomusmanöövrivõime"
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40072
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Tankid EKV-le elik "soomusmanöövrivõime"
Põtrade ringkäendus nimetatakse seda.Gideonic kirjutas:Kas ei olnud ka probleem lisaks veel selles et BAE kotib ka allhankijaid ja teisi tootjaid, et nad otse ei müüks (kuigi Soome ja Norra puhul näiteks ei koti). Seega BAEga koostüüd tegevad firmad (Celsius AB jms) samamoodi ei aita meid.
Rootslased ja soomlased ajavad omavahel asju (ka väljaspool kaitsetööstust) natuke teiste reeglitega kui meiega aetakse.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
-
- Liige
- Postitusi: 2083
- Liitunud: 04 Aug, 2010 12:33
- Kontakt:
Re: Tankid EKV-le elik "soomusmanöövrivõime"
Fucsi viidatud Van Halteren on see Hollandi metallitööstusettevõte, kes ehitas Hollandi CVd (BAE juhtimisel), kas tegemist on B varuosatootjaga?
Re: Tankid EKV-le elik "soomusmanöövrivõime"
Autoloba eemaldatud.
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Re: Tankid EKV-le elik "soomusmanöövrivõime"
Kui Celsius toodab BAE tellimusel originaalvaruosi, siis teeb ta seda jooniste järgi, mis on BAE omand ja samu juppe vasakule müües saab BAE käest igal juhul vastu pead.
-
- Liige
- Postitusi: 728
- Liitunud: 01 Aug, 2006 17:19
- Asukoht: Tartu
- Kontakt:
Re: Tankid EKV-le elik "soomusmanöövrivõime"
Arvan et see A-varuosa nõue on mõistlik. Ei taha et meie sõdurid hakkavad kellegi teise tootearendust oma lahingvalmiduse arvelt testima.
Re: Tankid EKV-le elik "soomusmanöövrivõime"
Tänases olukorras on võimalus ka see, et hankida CV9035 toetuseks M113 ja M577 ja lisaks mõelda (osadele?) CV9030-tele tornid peale.
Re: Tankid EKV-le elik "soomusmanöövrivõime"
See läheks ju veelgi kallimaks.ja lisaks mõelda (osadele?) CV9030-tele tornid peale.
-
- Liige
- Postitusi: 1016
- Liitunud: 10 Okt, 2014 9:23
- Kontakt:
Re: Tankid EKV-le elik "soomusmanöövrivõime"
Meie loobusime M113 hankimisest CV9035 toetuseks, sest see ei täida meie vajadusi. Sellest on foorumis lehekülgede kaupa räägitud. Miks me siis nüüd neid peaksime hankima? Ette ruttavalt teatan, et ka PASId ei täida meie (kõiki) vajadusi, aga ... need on meil reaalselt olemas ja tühimiku täitmiseks neid kasutame.Mercurius kirjutas:Tänases olukorras on võimalus ka see, et hankida CV9035 toetuseks M113 ja M577
Re: Tankid EKV-le elik "soomusmanöövrivõime"
Veiko Palm kirjutas:Meie loobusime M113 hankimisest CV9035 toetuseks, sest see ei täida meie vajadusi. Sellest on foorumis lehekülgede kaupa räägitud. Miks me siis nüüd neid peaksime hankima? Ette ruttavalt teatan, et ka PASId ei täida meie (kõiki) vajadusi, aga ... need on meil reaalselt olemas ja tühimiku täitmiseks neid kasutame.Mercurius kirjutas:Tänases olukorras on võimalus ka see, et hankida CV9035 toetuseks M113 ja M577
Eks otsus taandub risk vs. raha küsimusele.Otsus, millist teed minna, tuleb langetada lähikuudel. «Praegu käib analüüs. Võimalikud on nii olemasolevate tornita soomukite põhjal leitav lahendus kui ka alternatiivsed variandid,» ütles kaitseministeeriumi pressiesindaja Andres Sang. «Kindlasti leiavad CV90d ühel või teisel moel kasutust, niisama konserveeritult need lattu seisma ei jää. Alternatiivsete platvormide puhul ei tule arvestada mitte ainult ostuhinda, vaid ka seda, kui mahukat ümberehitust need vajavad ja kui kulukas on nende hilisem ülalpidamine,» kirjeldas Sang.
CV9030 ümberehitamise stsenaariumi puhul, kui A-varuosade nõudest mitte taganeda, siis praeguse info kohaselt ei ole ju BAE Systems-ile alternatiivi ning ta võib läbirääkimistel manipuleerida nagu soovib.
-
- Liige
- Postitusi: 2083
- Liitunud: 04 Aug, 2010 12:33
- Kontakt:
Re: Tankid EKV-le elik "soomusmanöövrivõime"
Tõenäoliselt müüs Norra need kered Eestile edasi täpselt samadel lõppkasutustingimustel millega ta ise need Rootsist kunagi ostis, ehk koos selle OEM tootja "enesekehtestamisega".
Re: Tankid EKV-le elik "soomusmanöövrivõime"
Kuna uue hankega läheb aega, tasuks Eesti pakkujatelt paluda B-varuosasid ja neid aktiivses kasutuses olevate CV9035 peal katsetada? Kui kestavad, siis järgnevas hankes lubada ka B-varuosasid.
- Tundmatu sõdur nr. 4
- Liige
- Postitusi: 10495
- Liitunud: 16 Okt, 2005 18:42
- Asukoht: Siilis
Re: Tankid EKV-le elik "soomusmanöövrivõime"
Mind aga hämmastab jätkuvalt kamina (hanke)isside piiritu optimism nende CV kerede osas..
See jama, mis praegu käib, on ju vaid mingi formaaljuriidiline möla - samas kui põhilised raskused seisvad alles ees..
Et omamata ise riigis vastavat kogemust aga eeldada, et väikese arvu kerede(-alla 40tk) ümberehitamise korraldamine suisa 6-7sse konfiguratsiooni (ja veel kusagil välisriigis) on kökimöki ning maksab peenraha - see oli ikka optimism kuubis.. või lihtsalt algaja jaoks tüüpne ülepingutatud käikude arvuga ebareaalne lahinguplaan..
Et see "norra kerede" värk käriseb juba ilma et oleks üldse alanudki
Ja ma enam ei mainigi oma "lemmikteemat" - mis on 120mm PATALJONIMIINIPILDUJATE ülimalt kaheldav istutamine noile keredele..
See jama, mis praegu käib, on ju vaid mingi formaaljuriidiline möla - samas kui põhilised raskused seisvad alles ees..
Et omamata ise riigis vastavat kogemust aga eeldada, et väikese arvu kerede(-alla 40tk) ümberehitamise korraldamine suisa 6-7sse konfiguratsiooni (ja veel kusagil välisriigis) on kökimöki ning maksab peenraha - see oli ikka optimism kuubis.. või lihtsalt algaja jaoks tüüpne ülepingutatud käikude arvuga ebareaalne lahinguplaan..
Et see "norra kerede" värk käriseb juba ilma et oleks üldse alanudki
Ja ma enam ei mainigi oma "lemmikteemat" - mis on 120mm PATALJONIMIINIPILDUJATE ülimalt kaheldav istutamine noile keredele..
Infanterie - königin aller Waffen.
Ja kolmas brigaad tuleb ka nagunii.
Ja kolmas brigaad tuleb ka nagunii.
Re: Tankid EKV-le elik "soomusmanöövrivõime"
EKV aastaraamat 2016 : Eesti Kaitsevägi, nr. 1, mai 2017Suurvõime arenduste osas jätkub soomusmanöövrivõime ellu viimine, sh CV90 lahingumasinate Eestisse toomine. Kaitseinvesteeringute keskus korraldab nende transpordi ja üleandmise-vastuvõtmise Tapal, samuti toetusmasinate remondi ja ümberehituse. Lahingumasinaid hakkab hooldama ja muretseb vajalikud varuosad BAE Systems, kes kaasab ka partnereid Eesti kaitsetööstusest.
https://dea.digar.ee/cgi-bin/dea?a=is&o ... =staticpdf
Semjon Leontjev ; Militaartehnika töökoja projekteerimine kaitseväe eritehnika hooldamiseks.Eestile lähim ettevõtte, mis tegeleb muuhulgas raske sõjatehnika remondiga, on Soome firma Patria.
Patria on suur kaitsetööstuse kontsern, mis tegeleb erineva sõjatehnika ja relvastuse tootmisega, muuhulgas miinipildujate tootmisega, soomustransportööride tootmisega, firma valmistab mootorite ja turbiinide detaile, hooldab ja remondib sõjalennukite mootoreid, ja ühtlasi teostab hooldus- ja remonditöid kasutatud sõjatehnikale.
Patria hind soomustehnika remonditööde eest on 70EUR/tunnis.
Patriat võib vaadelda teoreetilise konkurendina.
Teine võimalus, kus saaks teostada CV90 remondi on selle tootjaettevõte BAE Systems Hägglunds AB, mis paikneb Rootsis.
MILREM ise teeb koostööd tootjaettevõttega, tellides sealt varuosi ja saates sinna kapitaalremondile mootoreid.
Teoreetiliselt, nii PATRIA kui BAE võivad ise avada Eestis filiaali, mille all hakkab tegutsema töökoda sõjatehnika remontimiseks, tekitades sellega Milrem AS-ile konkurentsi Eesti siseturul. Selle tõttu peavad hoolduse ja remondi hinnad olema mõistlikud, ning siduma klienti Milrem-iga.
Vaadates tsiviilkäibes oleva rasketehnika teeninduse hindu, mis jäävad vahemikku 35 kuni 60 eurot tunnis, siis autor pakub sõjatehnika hoolduse hinnaks 45 eurot tunnis.
Tallinn 2017
http://eprints.tktk.ee/2705/1/L%C3%B5pu ... v_2017.pdf
Virumaa Teataja nr. 197, 10 oktoober 2018Eile algas Eesti-Soome kaitsetööstusettevõtte Milrem LCM uue remondihalli ehitus Tapal. Hallis hakatakse pakkuma hooldusteenust kaitseväe uutele lahingumasinatele CV90 ja muule soomus- ning rivitehnikale. Esimese ehitusetapi lõpuks saab töökojas korraga remontida kuni kuut CV90 lahingumasinat või muud lahingutehnikat. Töökoda sisustatakse ja mehitatakse selliselt, et saaks pakkuda kõiki remondi- ja hooldusteenuseid, mida kaitseväe sõidukid vajavad. Remondihalli ehitusel arvestatakse kõikide kõrgendatud turvalisusmeetmetega, mistõttu võib lahingutehnikat vajadusel halli territooriumil hoida, teatas ettevõte. Milrem LCM-i juhatuse esimees Ingvar Pärnamäe teatas, et ettevõte ei soovi esialgu uue remondihalli maksumust avaldada. Samas rõhutas ta, et remondihalli ei ehitata kaitseväe territooriumile ja see jääb ikkagi kaitsetööstusettevõtte omandisse. “Meile on oluline olla kliendile võimalikult lähedal ning selleks pole paremat kohta kui Tapal 1. jalaväebrigaadi vahetus läheduses,” rääkis Pärnamäe. Hollandist ostetud 44 jalaväe CV90 lahingumasina hoolduse peatöövõtja on sõidukeid tootev ettevõte BAE Systems Hägglunds.
https://dea.digar.ee/cgi-bin/dea?a=is&o ... =staticpdf
Sellest kõigest võib järeldada, et 44 lahingumasina CV9035 hooldust ja remonti hakkab kohapeal teostama Milrem (08.11.2018 pandi remondihallile nurgakivi ja see valmib märtsis 2019), Scania mootorid saadetakse kapremonti Rootsi, BAE Systems Hägglunds AB-sse (järeldan sellest, et ilmselt ka „Perkins Engine“/"Allison"/"Volvo" käigukastid). Hoolduse ja remondi peatöövõtja on BAE Systems Hägglunds AB kes kaasab Eesti partneri(d) (Milrem siis on kaasatud BAE Systems Hägglunds AB poolt ma saan aru). Kõik varuosad tulevad BAE Systems Hägglunds AB-st.
Mingid varuosad tulid tehinguga kaasa, nagu võib aru saada
https://www.postimees.ee/3020405/kaitse ... stulepinguPostimees 9. detsember 2014 kirjutas:Valitsus andis kaitseministrile volituse allkirjastada jalaväe lahingumasinate CV9035 ostuleping mahuga 138 miljonit eurot, mis hõlmab ka tööriistakomplekte lahingumasinate hoolduseks, Eesti kaitseväelaste väljaõpet, varuosi ja laskemoona.
Ja mingeid varuosi pidi hakatama koos Hollandiga hankima edaspidi (millal? kellelt?)
http://www.delfi.ee/news/paevauudised/e ... d=70561053Täiendavalt on selle tehingu lõppsummasse kaasa arvatud tulevane ühishange Hollandiga, millega saame suure varu tagavaraosi ja laskemoona.
Ma järeldan sellest, et kui me ostsime 44 CV9035 masinat, siis selle hanke sees olid mingi osa varuosi ja selle hanke sees oli ka kavatsus koos Hollandiga hankida juurde veel "suur varu varuosi". Viimane väide kõlab nii, justkui oli välja käidud summa (ettemaks?) sees mingi summa mõeldud veel täiendavate varuosade hankimiseks.
Kas nende 44 CV9035 ostmisel ei arvestatud sellega, et tuleb hakata eraldi varuosasid (ja osasid remonditöid) ostma BAE-lt? Ja kas see tehing ei sisaldanud hoolduslepinguid tulevikuks ja ei sõlmitud pikemaajalist "elukaare toetuse" lepingut kellegagi (BAE; Hollandlased kes müüsid; keegi muu) varuosade tarneks ja hoolduse ning remonttööde teostamiseks?
Et kas meie 44 CV9035 soomukit on nüüd tuleviku perspektiivis hoolduse ja varuosade mõttes samas olukorras, nagu need 37 "keret", kus BAE küsib jooksvalt iga kord kui meil jälle neid varuosi juurde on vaja mingeid uusi ja erinevaid hindu? Segane värk minu jaoks.
Või, kui 44 CV9035 hankega oli kokku lepitud mingi kogus varuosi ja/või mingi ajaperiood ("elukaare toetus"), kus (BAE? Holland?) tagab mingi teatud hinnaga CV90 varuosad ja hoolduse (või oli kohe hanke hinna sees?), et siis mis takistab neid varuosi kasutamast edaspidi ka ümberehitatavate kerede puhul? Eraldi teema on muidugi need varuosad ja hooldus, mis puudutavad kitsamalt ümberehitusi. Seal võib olla vajadus eraldi spetsiifiliste hooldus- ja varuosa lepingute järgi.
Et siis miks oli hankesse kokku pandud nii ümberehitus kui hooldus ja varuosad (elukaare toetus), kui EKV-l on, nagu ma aru saan, olemas mingi leping MILREM-iga, kes hooldab/hakkab hooldama neid 44 CV9035 masinaid ja saab nagunii varuosad otse BAE-lt kui "BAE kohalik koostööpartner"?
Krt ma ei oska oma küsimusi formuleerida... kuidagi vildakad tulid välja... aga vbl saate mõttest aru?
http://www.pealinn.ee/tallinn/soomukite ... at-n234336Kaitseinvesteeringute keskus kuulutas välja hanke soomukite ümberehituseks, hoolduseks ja remondiks 2017. aasta augustis. Hanke raames oli kavas tellida 31 soomustransportööri ümberehitus ning kuue masina remont ja hooldus. Lisaks oli kavas sõlmida kuni seitsme aasta pikkune elukaare toetuse raamleping, soomukite hoolduseks ja remondiks ning varuosade tarneks.
Sellest allajoonitud osast ei saa aga üldse aru. 37-est ehitatakse ümber ainult 31? Hooldus ja remont ainult kuuele masinale? Neid kuut masinat ei ehitatagi ümber ja jäävadki ainult pealt tornita kered?
Nagu näha, siis üks loll oskab rohkem küsida kui.....
Re: Tankid EKV-le elik "soomusmanöövrivõime"
Ei häbene oma lollust üles näidata, mida tähendab OEM tootja "enesekehtestamisega"? Ehk mis on selle lühendi sisu?
Patria ostis oktoobris 2017. 60% Milremist https://www.patria.fi/fi/media/tiedotte ... -lcm-ousta
Patria omanik on Soome riik ja Kongsberg ehk norrakad, ehk sealt tuleb ka BAE pirtsutamise põhjust otsida? Milremi senine koostöökogemus ja kuuekohaline uus töökoda Tapal viitab sellele, et nemad oleksid ikkagi põhiline tegija või on see tõesti nii hea diil, et BAE paneb sinna kõrvale oma töökoja püsti? Ma juba kujutan ette, milline koomusk hakkab toimuma, kui pidevalt viiakse CVsid valesse kohta remonti või nõutakse tagasi valest kohast. Remondi tunnihinda teavad siseinfo valdajad, kuid kui Soomes on 70 €/h, siis Eestis võibki olla 45 €/h ja vahe tuleb peamiselt sellest, et mehaanik teenib vähem ja püsikulud, nagu vesi, elekter ja valve on ka Eestis odavamad (kui on), sest jupid, mida masinale peale pannakse, on ju samad.
Kui ükskõik millise CV liikuvaid osi või relvasüsteeme on plaanis remontida Rootsis või kusagil mujal välismaal, siis võivad varuosad tähendada näiteks varumootorit ja käigukasti, mis peale pannakse enne vana mootori remonti saatmist, muidu on oht, et suur osa soomukeid on 24/7 remondis ja varumasinaid nagu polegi. 31 versus 37 vahe tuleb sellest, et 31 on igasugu toetusmasinad ja 6 on 120 mm MPd, mis nendest saab, siis seda koomuskit saame alles näha, NEMO torn on kallis, lahtised MPd soomuki põhjas ilmselt nii kallid ei ole. Kus neid remontima hakatakse, ei tea keegi. Äkki peaks kohe igale masinale 2 pearelva tellima, 1 laskmiseks ja teine varuks, kui relv on Iisraelis hoolduses 3 kuud jutti
Akf Palm kirjutas hästi, et CVd tahaks, kuid reaalselt PaSid on ja kasutatakse, kuni paremad saab. Mulle meeldib, et need CV kered on soojas ja kuivas toas, kuni selgeks saab, kas lähevad Parolasse sihtmärkideks või midagi muud. Vähemalt ei roosteta lahtise taeva all.
Patria ostis oktoobris 2017. 60% Milremist https://www.patria.fi/fi/media/tiedotte ... -lcm-ousta
Patria omanik on Soome riik ja Kongsberg ehk norrakad, ehk sealt tuleb ka BAE pirtsutamise põhjust otsida? Milremi senine koostöökogemus ja kuuekohaline uus töökoda Tapal viitab sellele, et nemad oleksid ikkagi põhiline tegija või on see tõesti nii hea diil, et BAE paneb sinna kõrvale oma töökoja püsti? Ma juba kujutan ette, milline koomusk hakkab toimuma, kui pidevalt viiakse CVsid valesse kohta remonti või nõutakse tagasi valest kohast. Remondi tunnihinda teavad siseinfo valdajad, kuid kui Soomes on 70 €/h, siis Eestis võibki olla 45 €/h ja vahe tuleb peamiselt sellest, et mehaanik teenib vähem ja püsikulud, nagu vesi, elekter ja valve on ka Eestis odavamad (kui on), sest jupid, mida masinale peale pannakse, on ju samad.
Kui ükskõik millise CV liikuvaid osi või relvasüsteeme on plaanis remontida Rootsis või kusagil mujal välismaal, siis võivad varuosad tähendada näiteks varumootorit ja käigukasti, mis peale pannakse enne vana mootori remonti saatmist, muidu on oht, et suur osa soomukeid on 24/7 remondis ja varumasinaid nagu polegi. 31 versus 37 vahe tuleb sellest, et 31 on igasugu toetusmasinad ja 6 on 120 mm MPd, mis nendest saab, siis seda koomuskit saame alles näha, NEMO torn on kallis, lahtised MPd soomuki põhjas ilmselt nii kallid ei ole. Kus neid remontima hakatakse, ei tea keegi. Äkki peaks kohe igale masinale 2 pearelva tellima, 1 laskmiseks ja teine varuks, kui relv on Iisraelis hoolduses 3 kuud jutti
Akf Palm kirjutas hästi, et CVd tahaks, kuid reaalselt PaSid on ja kasutatakse, kuni paremad saab. Mulle meeldib, et need CV kered on soojas ja kuivas toas, kuni selgeks saab, kas lähevad Parolasse sihtmärkideks või midagi muud. Vähemalt ei roosteta lahtise taeva all.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 13 külalist