EKV aastaraamat 2016 : Eesti Kaitsevägi, nr. 1, mai 2017Suurvõime arenduste osas jätkub soomusmanöövrivõime ellu viimine, sh CV90 lahingumasinate Eestisse toomine. Kaitseinvesteeringute keskus korraldab nende transpordi ja üleandmise-vastuvõtmise Tapal, samuti toetusmasinate remondi ja ümberehituse. Lahingumasinaid hakkab hooldama ja muretseb vajalikud varuosad BAE Systems, kes kaasab ka partnereid Eesti kaitsetööstusest.
https://dea.digar.ee/cgi-bin/dea?a=is&o ... =staticpdf
Semjon Leontjev ; Militaartehnika töökoja projekteerimine kaitseväe eritehnika hooldamiseks.Eestile lähim ettevõtte, mis tegeleb muuhulgas raske sõjatehnika remondiga, on Soome firma Patria.
Patria on suur kaitsetööstuse kontsern, mis tegeleb erineva sõjatehnika ja relvastuse tootmisega, muuhulgas miinipildujate tootmisega, soomustransportööride tootmisega, firma valmistab mootorite ja turbiinide detaile, hooldab ja remondib sõjalennukite mootoreid, ja ühtlasi teostab hooldus- ja remonditöid kasutatud sõjatehnikale.
Patria hind soomustehnika remonditööde eest on 70EUR/tunnis.
Patriat võib vaadelda teoreetilise konkurendina.
Teine võimalus, kus saaks teostada CV90 remondi on selle tootjaettevõte BAE Systems Hägglunds AB, mis paikneb Rootsis.
MILREM ise teeb koostööd tootjaettevõttega, tellides sealt varuosi ja saates sinna kapitaalremondile mootoreid.
Teoreetiliselt, nii PATRIA kui BAE võivad ise avada Eestis filiaali, mille all hakkab tegutsema töökoda sõjatehnika remontimiseks, tekitades sellega Milrem AS-ile konkurentsi Eesti siseturul. Selle tõttu peavad hoolduse ja remondi hinnad olema mõistlikud, ning siduma klienti Milrem-iga.
Vaadates tsiviilkäibes oleva rasketehnika teeninduse hindu, mis jäävad vahemikku 35 kuni 60 eurot tunnis, siis autor pakub sõjatehnika hoolduse hinnaks 45 eurot tunnis.
Tallinn 2017
http://eprints.tktk.ee/2705/1/L%C3%B5pu ... v_2017.pdf
Virumaa Teataja nr. 197, 10 oktoober 2018Eile algas Eesti-Soome kaitsetööstusettevõtte Milrem LCM uue remondihalli ehitus Tapal. Hallis hakatakse pakkuma hooldusteenust kaitseväe uutele lahingumasinatele CV90 ja muule soomus- ning rivitehnikale. Esimese ehitusetapi lõpuks saab töökojas korraga remontida kuni kuut CV90 lahingumasinat või muud lahingutehnikat. Töökoda sisustatakse ja mehitatakse selliselt, et saaks pakkuda kõiki remondi- ja hooldusteenuseid, mida kaitseväe sõidukid vajavad. Remondihalli ehitusel arvestatakse kõikide kõrgendatud turvalisusmeetmetega, mistõttu võib lahingutehnikat vajadusel halli territooriumil hoida, teatas ettevõte. Milrem LCM-i juhatuse esimees Ingvar Pärnamäe teatas, et ettevõte ei soovi esialgu uue remondihalli maksumust avaldada. Samas rõhutas ta, et remondihalli ei ehitata kaitseväe territooriumile ja see jääb ikkagi kaitsetööstusettevõtte omandisse. “Meile on oluline olla kliendile võimalikult lähedal ning selleks pole paremat kohta kui Tapal 1. jalaväebrigaadi vahetus läheduses,” rääkis Pärnamäe. Hollandist ostetud 44 jalaväe CV90 lahingumasina hoolduse peatöövõtja on sõidukeid tootev ettevõte BAE Systems Hägglunds.
https://dea.digar.ee/cgi-bin/dea?a=is&o ... =staticpdf
Sellest kõigest võib järeldada, et 44 lahingumasina CV9035 hooldust ja remonti hakkab kohapeal teostama Milrem (08.11.2018 pandi remondihallile nurgakivi ja see valmib märtsis 2019), Scania mootorid saadetakse kapremonti Rootsi, BAE Systems Hägglunds AB-sse (järeldan sellest, et ilmselt ka „Perkins Engine“/"Allison"/"Volvo" käigukastid). Hoolduse ja remondi peatöövõtja on BAE Systems Hägglunds AB kes kaasab Eesti partneri(d) (Milrem siis on kaasatud BAE Systems Hägglunds AB poolt ma saan aru). Kõik varuosad tulevad BAE Systems Hägglunds AB-st.
Mingid varuosad tulid tehinguga kaasa, nagu võib aru saada
https://www.postimees.ee/3020405/kaitse ... stulepinguPostimees 9. detsember 2014 kirjutas:Valitsus andis kaitseministrile volituse allkirjastada jalaväe lahingumasinate CV9035 ostuleping mahuga 138 miljonit eurot, mis hõlmab ka tööriistakomplekte lahingumasinate hoolduseks, Eesti kaitseväelaste väljaõpet, varuosi ja laskemoona.
Ja mingeid varuosi pidi hakatama koos Hollandiga hankima edaspidi (millal? kellelt?)
http://www.delfi.ee/news/paevauudised/e ... d=70561053Täiendavalt on selle tehingu lõppsummasse kaasa arvatud tulevane ühishange Hollandiga, millega saame suure varu tagavaraosi ja laskemoona.
Ma järeldan sellest, et kui me ostsime 44 CV9035 masinat, siis selle hanke sees olid mingi osa varuosi ja selle hanke sees oli ka kavatsus koos Hollandiga hankida juurde veel "suur varu varuosi". Viimane väide kõlab nii, justkui oli välja käidud summa (ettemaks?) sees mingi summa mõeldud veel täiendavate varuosade hankimiseks.
Kas nende 44 CV9035 ostmisel ei arvestatud sellega, et tuleb hakata eraldi varuosasid (ja osasid remonditöid) ostma BAE-lt? Ja kas see tehing ei sisaldanud hoolduslepinguid tulevikuks ja ei sõlmitud pikemaajalist "elukaare toetuse" lepingut kellegagi (BAE; Hollandlased kes müüsid; keegi muu) varuosade tarneks ja hoolduse ning remonttööde teostamiseks?
Et kas meie 44 CV9035 soomukit on nüüd tuleviku perspektiivis hoolduse ja varuosade mõttes samas olukorras, nagu need 37 "keret", kus BAE küsib jooksvalt iga kord kui meil jälle neid varuosi juurde on vaja mingeid uusi ja erinevaid hindu? Segane värk minu jaoks.
Või, kui 44 CV9035 hankega oli kokku lepitud mingi kogus varuosi ja/või mingi ajaperiood ("elukaare toetus"), kus (BAE? Holland?) tagab mingi teatud hinnaga CV90 varuosad ja hoolduse (või oli kohe hanke hinna sees?), et siis mis takistab neid varuosi kasutamast edaspidi ka ümberehitatavate kerede puhul? Eraldi teema on muidugi need varuosad ja hooldus, mis puudutavad kitsamalt ümberehitusi. Seal võib olla vajadus eraldi spetsiifiliste hooldus- ja varuosa lepingute järgi.
Et siis miks oli hankesse kokku pandud nii ümberehitus kui hooldus ja varuosad (elukaare toetus), kui EKV-l on, nagu ma aru saan, olemas mingi leping MILREM-iga, kes hooldab/hakkab hooldama neid 44 CV9035 masinaid ja saab nagunii varuosad otse BAE-lt kui "BAE kohalik koostööpartner"?
Krt ma ei oska oma küsimusi formuleerida... kuidagi vildakad tulid välja... aga vbl saate mõttest aru?
http://www.pealinn.ee/tallinn/soomukite ... at-n234336Kaitseinvesteeringute keskus kuulutas välja hanke soomukite ümberehituseks, hoolduseks ja remondiks 2017. aasta augustis. Hanke raames oli kavas tellida 31 soomustransportööri ümberehitus ning kuue masina remont ja hooldus. Lisaks oli kavas sõlmida kuni seitsme aasta pikkune elukaare toetuse raamleping, soomukite hoolduseks ja remondiks ning varuosade tarneks.
Sellest allajoonitud osast ei saa aga üldse aru. 37-est ehitatakse ümber ainult 31? Hooldus ja remont ainult kuuele masinale? Neid kuut masinat ei ehitatagi ümber ja jäävadki ainult pealt tornita kered?
Nagu näha, siis üks loll oskab rohkem küsida kui.....