Asja tuum on ilmselt selles, et ega keegi olemasolevaid IGLA'sid ära korjama ei hakka (või ka keelama nende ostmist, kui see kuskilt kasutatuna õnnestub), lihtsalt ei lubata
oma tehnikat osta MANPAD'ide kujul.
Niipalju kui kuulnud olen, siis
FIM-92 Stinger'i vastu on Kaitseministeerium omal ajal konkreetselt huvi äratanud. Neile tehti aga pakkumine ainult integreerituna (veo)autokasti, kui õigesti mäletan siis just mingite USA ekspordi seaduste tõttu. Mõnda aega üritati, ka teisi kanaleid mööda suskides, ikkagi õlaltlastavate pakkumist saada, kuid USA on suur maa ja lõppkokkuvõttes see ei õnnestunudki. Seetõttu jäigi uue Lääne süsteemi ostmisel ainukeseks võimalusena hankida
Mistral. Brittidel on küll veel
Starstreak, kuid see süsteem on veel kallim ja vist ka kohmakam kui Mistral.
Kuulduse allikat pean ise usaldusväärseks, seega minujaoks ei ole tegu päris "naised saunas rääkisid" või "militaar.net foorumis keegi rääkis" jutuga (kuigi, kui järgi mõelda, siis teiste foorumlaste jaoks küll)

. Seega, vähemalt Stingerite puhul, ei ole tegu järjekordse Kaitseministeeriumi totaalse huvipuudusega, vaid esinesid takistused nende hankimisel. Kas need oleks olnud piisavalt osava töö korral ületatavad, on muidugi juba omaette küsimus. Samuti ei seleta see kõik, miks meile näiteks Poolakate GROM'i ei osteta.