Muud õnnetused Kaitseväes (mitte relvaga)
-
- Liige
- Postitusi: 2380
- Liitunud: 10 Okt, 2014 7:51
- Asukoht: Rahu ja Sõpruse Asulas :)
- Kontakt:
Re: Kaitseväes juhtus õnnetus ja nõuab raha
Paar asja vajab rõhutamist, enne kui kirumiseks läheb.
KT-de vähenev liiklusõnnetuste arv tuleb kindlasti ülemate ja autojuhtide teadlikkusest - kihutamine õppusel on asjatu risk ja autojuht peab magada saama. Tegelikult peavad kõik magada saama, kuid autojuhile tuleb aeg leida, sest teised leiavad ise. näiteks siis kui autojuht juhib.
Ajateenija, sõltumata positsioonist PEABKI võimalikult palju asju tegema ilma tegevväelase vahetu järelvalveta. Algul vähem ja hiljem rohkem. Esiteks on tegemist täiskasvanud inimestega. Valimised, viin, autojuhtimine ... kõik on lubatud. Miks peaks ajateenistuses kõik need asjad vahetult järelvalvatavad olema. Kontrolli saab teostada erineval moel. See ei tähenda muidugi, et tegevväelased ei peaks kohal olema, kui ON VAJA juhendada. Iseseisva tegevuse võimaldamine, sh eksimise aktsepteerimine on üks osa SA ülesande ettevalmistusest. Me ju eeldame, et endine ajateenija sõdib reservväelasena suhteliselt iseseisvalt sõjas? Kui me seda rahuajal ei arenda, milline on siis lootus SA-l ... seda on siin muidugi kõvasti jahvatatud.
Nii et ajateenija roolis ja 10 autokastis, ilma tegevväelaseta ja relvastatult, Tallinnast Võrru, peaks olema üsna normaalne
Lõpetuseks. Ma tean üsna palju juhtumeid, kus ajateenijad autosid mõlgivad ja ei maksa rahas sentigi. Kui väeosast on päevas paarsada ühikut tehnikat väljas, enamusel kogenematud juhid roolis, siis on plekikolina tõenäosus väga suur. Siis tuleb järjekordselt leida tasakaal ohutuse ja väljaõppe tõhususe vahel ning tihti otsustada riigi või ajateenija poolt kulude hüvitamise kasuks.
KT-de vähenev liiklusõnnetuste arv tuleb kindlasti ülemate ja autojuhtide teadlikkusest - kihutamine õppusel on asjatu risk ja autojuht peab magada saama. Tegelikult peavad kõik magada saama, kuid autojuhile tuleb aeg leida, sest teised leiavad ise. näiteks siis kui autojuht juhib.
Ajateenija, sõltumata positsioonist PEABKI võimalikult palju asju tegema ilma tegevväelase vahetu järelvalveta. Algul vähem ja hiljem rohkem. Esiteks on tegemist täiskasvanud inimestega. Valimised, viin, autojuhtimine ... kõik on lubatud. Miks peaks ajateenistuses kõik need asjad vahetult järelvalvatavad olema. Kontrolli saab teostada erineval moel. See ei tähenda muidugi, et tegevväelased ei peaks kohal olema, kui ON VAJA juhendada. Iseseisva tegevuse võimaldamine, sh eksimise aktsepteerimine on üks osa SA ülesande ettevalmistusest. Me ju eeldame, et endine ajateenija sõdib reservväelasena suhteliselt iseseisvalt sõjas? Kui me seda rahuajal ei arenda, milline on siis lootus SA-l ... seda on siin muidugi kõvasti jahvatatud.
Nii et ajateenija roolis ja 10 autokastis, ilma tegevväelaseta ja relvastatult, Tallinnast Võrru, peaks olema üsna normaalne
Lõpetuseks. Ma tean üsna palju juhtumeid, kus ajateenijad autosid mõlgivad ja ei maksa rahas sentigi. Kui väeosast on päevas paarsada ühikut tehnikat väljas, enamusel kogenematud juhid roolis, siis on plekikolina tõenäosus väga suur. Siis tuleb järjekordselt leida tasakaal ohutuse ja väljaõppe tõhususe vahel ning tihti otsustada riigi või ajateenija poolt kulude hüvitamise kasuks.
Re: Kaitseväes juhtus õnnetus ja nõuab raha
Miks mul on tunne, et kaitseväes käivad kõnealused asjad nii nagu ülejäänud vabariigi instantsideski, et keegi täpselt ei tea, aga nõuame patustanu käest ikkagi....
..sõltuvalt patustanu positsioonist ühiskonnas muidugi
Ja lambakari maksab ka, sest nii on lihtsam.
Mäletan, et isegi "igavesti humaanses" vene kroonus hakati autojuhti AINULT siis nussima, kui ta lakku täis oli.
..sõltuvalt patustanu positsioonist ühiskonnas muidugi
Ja lambakari maksab ka, sest nii on lihtsam.
Mäletan, et isegi "igavesti humaanses" vene kroonus hakati autojuhti AINULT siis nussima, kui ta lakku täis oli.
[i]Last thing I remember, I was Running for the door
I had to find the passage back To the place I was before
"Relax", said the night man, "We are programmed to receive.
You can check-out any time you like, But you can never leave!"[/i]
I had to find the passage back To the place I was before
"Relax", said the night man, "We are programmed to receive.
You can check-out any time you like, But you can never leave!"[/i]
-
- Liige
- Postitusi: 145
- Liitunud: 05 Jaan, 2016 17:32
- Kontakt:
Re: Kaitseväes juhtus õnnetus ja nõuab raha
Kaadrit polegi kõrvale vaja selleks, et muidu poisid ei mõtle, kaadrit on vaja selleks, et sundida (mõni andekam ehk ka motiveerida mõtlema) Enamus ei ole seal vabast tahtest ja enamus ei ole ka väga innukad seda õppima, katsutakse ikka kuidagi võimalikult lihtsalt kõik läbi libistada. Inimlikust aspektist ma saan aru kaadrikaitseväelasest, kes see tahab seal metsas istuda, seal on külm ja märg, kodus on pere kes ootab ja üleüldse lõppeb normaalse inimese tööpäev kell viis. Muidugi lisaks kõigele, tasustamine, kas makstakse kinni metsas oldud aeg ja kui sa motiveerid oma ajateenijaid tegema seda mida nad sinna tegema tulid, siis jääb ka sinu uneaeg sama lühikeseks kui neil, sest tahest tahtmata kolid sa ühelt positsioonilt teisele koos oma sõduritega. Aga on naiivne loota, et sõdurid seda ise teevad. Ma ei räägi siin autoga ühest linnast teise sõitmisest, oskasid nad seda enne ja pärast kaitseväge ühepalju.
Mul on meegomäelt kogemus kuidas käib töö nii nagu Martin Herem kirjeldab, loodan, et olukord on nüüdseks paranenud, lõppeks vedelesime me kõik kella viieks voodil, jalad seinal ja vaatasime telekat. Tunniplaanis kõik vähegi füüsiline oli kirjas vist ainult selleks, et oli vaja kirja panna. Ja kellepealt siis pärast mida õppida, kui kõrval pole pädevat kaadrit?
Mul on meegomäelt kogemus kuidas käib töö nii nagu Martin Herem kirjeldab, loodan, et olukord on nüüdseks paranenud, lõppeks vedelesime me kõik kella viieks voodil, jalad seinal ja vaatasime telekat. Tunniplaanis kõik vähegi füüsiline oli kirjas vist ainult selleks, et oli vaja kirja panna. Ja kellepealt siis pärast mida õppida, kui kõrval pole pädevat kaadrit?
-
- Liige
- Postitusi: 2380
- Liitunud: 10 Okt, 2014 7:51
- Asukoht: Rahu ja Sõpruse Asulas :)
- Kontakt:
Re: Kaitseväes juhtus õnnetus ja nõuab raha
sellele küsimusele, miks sul säärane vale tunne on, pead Sa ise vastuse leidma.Miks mul on tunne, et kaitseväes käivad kõnealused asjad nii nagu ülejäänud vabariigi instantsideski, et keegi täpselt ei tea, aga nõuame patustanu käest ikkagi.... ..sõltuvalt patustanu positsioonist ühiskonnas muidugi
Ja lambakari maksab ka, sest nii on lihtsam.
Re: Kaitseväes juhtus õnnetus ja nõuab raha
Vastus on ju kõigile teada.
Süsteem logiseb selle kohapealt, et poisse pole piisavalt instrueeritud.
Miks muidu tuleb neti foorumist abi otsima ...
Ja kas üldse asjakohaseid instruktaaže läbi viiakse? On üldse mingit materjali, mille alusel see ähmane 10% omavastutust põhineb ja kas sellest on ka autojuhid teadlikud?
Süsteem logiseb selle kohapealt, et poisse pole piisavalt instrueeritud.
Miks muidu tuleb neti foorumist abi otsima ...
Ja kas üldse asjakohaseid instruktaaže läbi viiakse? On üldse mingit materjali, mille alusel see ähmane 10% omavastutust põhineb ja kas sellest on ka autojuhid teadlikud?
[i]Last thing I remember, I was Running for the door
I had to find the passage back To the place I was before
"Relax", said the night man, "We are programmed to receive.
You can check-out any time you like, But you can never leave!"[/i]
I had to find the passage back To the place I was before
"Relax", said the night man, "We are programmed to receive.
You can check-out any time you like, But you can never leave!"[/i]
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40239
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Kaitseväes juhtus õnnetus ja nõuab raha
Minuarust on häda lihtsalt selles, et enamik 18a lambaid ei tea lihtsalt sõna "vastutus" tähendust. Võib-olla kodune puudujääk, võib-olla kooli oma.
Mida ma arvan tänase koolisüsteemi "vastutuse arendamise võimest", ei hakka parem siin kellelgi tuju rikkuma....
Kaitsevägi on pahatihti see esimene koht, kus selgub sõnade "vastutus" ja "tagajärg" tähendus. Kellele linnaloast ilma jäämisega, kellele kartsaga ja kellele millegi kinni maksmisega.
Eesti suurma ettevõtte juht kindlasti pole kogenud murdosa sellest, milline hingemattev koorem võib olla vastutamine 40 inimese elude eest. Kus iga vale liigutus võib kaasa tuua nende hukkumise või sandistumise. Seda aga me nõuame 19- aastaselt reservlipnikult - kui tal tuleb õpitut praktikas rakendada.
Aga nüüd ei tea, kas lammastele tuleb teha rohkem selgitustööd või on viga kuskil sügavamal.
Esiti arvan, et sügavamal - tänapäeval mõistetakse selles vanuses harva "teo" ja "vastutuse" põhjuslikku seost.
Enamus neist pole päevagi tööd teinud ega vastutanud millegi eest. Pole kinni maksnud lõhutud tööriistu või kihva keeratud toodangut, pole kaotanud oma head töökohta.
Sellest ka küsimused "aga miks ma pean puusse sõitnud auto remonti maksma".
Mida ma arvan tänase koolisüsteemi "vastutuse arendamise võimest", ei hakka parem siin kellelgi tuju rikkuma....
Kaitsevägi on pahatihti see esimene koht, kus selgub sõnade "vastutus" ja "tagajärg" tähendus. Kellele linnaloast ilma jäämisega, kellele kartsaga ja kellele millegi kinni maksmisega.
Eesti suurma ettevõtte juht kindlasti pole kogenud murdosa sellest, milline hingemattev koorem võib olla vastutamine 40 inimese elude eest. Kus iga vale liigutus võib kaasa tuua nende hukkumise või sandistumise. Seda aga me nõuame 19- aastaselt reservlipnikult - kui tal tuleb õpitut praktikas rakendada.
Aga nüüd ei tea, kas lammastele tuleb teha rohkem selgitustööd või on viga kuskil sügavamal.
Esiti arvan, et sügavamal - tänapäeval mõistetakse selles vanuses harva "teo" ja "vastutuse" põhjuslikku seost.
Enamus neist pole päevagi tööd teinud ega vastutanud millegi eest. Pole kinni maksnud lõhutud tööriistu või kihva keeratud toodangut, pole kaotanud oma head töökohta.
Sellest ka küsimused "aga miks ma pean puusse sõitnud auto remonti maksma".
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Tundmatu sõdur nr. 4
- Liige
- Postitusi: 10495
- Liitunud: 16 Okt, 2005 18:42
- Asukoht: Siilis
Re: Kaitseväes juhtus õnnetus ja nõuab raha
Täiesti nõus.Kapten Trumm kirjutas:Minuarust on häda lihtsalt selles, et enamik 18a lambaid ei tea lihtsalt sõna "vastutus" tähendust. Võib-olla kodune puudujääk, võib-olla kooli oma.
Ja ausalt öeldes ei näe ma siin üldse vaidlusteemat - keegi ajateenijast vorst tegi ilmselt süülise avarii (ja sellega riigile mitu tuhhi külma), ta sai regulatsioonide kohaselt kõige pehmema karistuse (10% kahjust oma kraesse), see kõik on tema kui süüdlase suhtes äärmiselt pehmo ja sõbralik (ning riigi suhtes äärmiselt kahjulik) - no tule taevas appi, mida siin veel kiunuda
Kui aga võtta näit ajateenistuses süüdlaselt-autojuhilt ka see sümboolne 10% (karistus)vastutus ära - mis krd anarhia siis veel üldse algaks? No on siin tõesti teemat kiunumiseks
Infanterie - königin aller Waffen.
Ja kolmas brigaad tuleb ka nagunii.
Ja kolmas brigaad tuleb ka nagunii.
Re: Kaitseväes juhtus õnnetus ja nõuab raha
Enamas osas nõus ksf. Trummi kirjapanduga väikese märkusega, et juhtub ka neil, kellel sõna "vastutus" tähendus teada.
NLiidu sõjaväe võrdluse sisse toomine pole minu arust antud teemas aga päris korrektne.
Esiteks pääses NA-s Moskvitšist suurema tranduleti peale ainult kolmanda liigiga.
"Kolmas liik" tähendas aga seda, et oli nn "C kategooriat" õpitud süvendatult, koolide puhul enamasti kolm aastat, mis sisaldas ka remondilukksepa oskuste omandamist. Inimesi vedama lubati üldjuhul (vähemalt meil 80-ndatel) kas D kategooriaga, või C kategooriaga, kui oli täidetud vähemalt üks järgmistest tingimustest:
* Juhil oli vähemalt kahe aastane juhistaaž ja kolmas liik (elik C kategooria)
* Juhil oli vähemalt kolmas liik ja läbitud täiendõpe, mille tulemusel väljastati eriluba inimeste veoks ja mis kehtis ainult NA-s teenimise ajal.
Sellega seoses oli NA-s üks autojuht alati lisaks ka lukksepp, kes ise oma tranduletti pidi remontima ka suuremate rikete korral. Ja kui juht oma tranduletiga puusse pani, siis sirutas ise oma plekke, vahetas mootorit ja tegi muud vajalikku. Ja kui trandulett ei kuulunud enam taastamisele, siis vastutas kodanik juht üldjuhul täie rauaga oma vigade eest (dispatist kuni vajadusel tranduleti jääkväärtuse kinni maksmiseni). Seda juhul, kui juhtumi üksikasju oli põhjalikult uuritud ja juhi süü oli tuvastatud. Ja tavaliselt sellistel puhkudel ka asja uuriti ja süüdlane (süüdlased) tuvastati.
Näiteks selle masina juht läks meil dispatti: Ja nende masinate juhid pidid ise oma tranduletid prillikiviks tagasi kohendama: Ja "tagasi kohendamine" ei tähendanud, et sa läksid lattu ja võtsid sealt uue radika, või poritiiva, vaid tähendas seda, et kui vanast detailist asja enam ei saanud, siis oli su oma mure, kust ja kuidas sa uue hankisid. Nii nt. minu "vanake", kelle juures ma n.ö "stažöör" olin, elik juht, kelle masina ma tema demblisse minnes üle võtsin, pani omal süül pambusesse ja siis tehti roodus ajateenijate poolt korjandus, ning saadud vahendite eest hangiti uued või "uued kasutatud" detailid. ja nii kaua, kui minu vanake peavahis istus oma teo pärast, pidin mina seda tranduletti prillikiviks tagasi lihvima ....
... mis ka tehtud sai.
Teine teema oli polügoonil õppuste käigus lõhutud tehnikaga, mis tavaliselt enamuses remonditi juhi enda poolt laovarude baasil, või kanti maha, kui taastamine polnud võimalik.
Seega oli omavastutus ka NA-s (vähemalt meil). Kuid asja tegi lihtsamaks tõsiasi, et remondiga tegelesid ajateenijad ise algusest lõpuni (oli ka aega kaks aastat kõigega tegeleda) ja seepärast ei vajanud eraldi täiendavaid (inim)ressursse, ega teenuste sisseostmist. Kes lõhkus oma tranduleti teenistusaja lõpus, see enne koju ei saanud, kui trandulett korras ja üle antud.
NLiidu sõjaväe võrdluse sisse toomine pole minu arust antud teemas aga päris korrektne.
Esiteks pääses NA-s Moskvitšist suurema tranduleti peale ainult kolmanda liigiga.
"Kolmas liik" tähendas aga seda, et oli nn "C kategooriat" õpitud süvendatult, koolide puhul enamasti kolm aastat, mis sisaldas ka remondilukksepa oskuste omandamist. Inimesi vedama lubati üldjuhul (vähemalt meil 80-ndatel) kas D kategooriaga, või C kategooriaga, kui oli täidetud vähemalt üks järgmistest tingimustest:
* Juhil oli vähemalt kahe aastane juhistaaž ja kolmas liik (elik C kategooria)
* Juhil oli vähemalt kolmas liik ja läbitud täiendõpe, mille tulemusel väljastati eriluba inimeste veoks ja mis kehtis ainult NA-s teenimise ajal.
Sellega seoses oli NA-s üks autojuht alati lisaks ka lukksepp, kes ise oma tranduletti pidi remontima ka suuremate rikete korral. Ja kui juht oma tranduletiga puusse pani, siis sirutas ise oma plekke, vahetas mootorit ja tegi muud vajalikku. Ja kui trandulett ei kuulunud enam taastamisele, siis vastutas kodanik juht üldjuhul täie rauaga oma vigade eest (dispatist kuni vajadusel tranduleti jääkväärtuse kinni maksmiseni). Seda juhul, kui juhtumi üksikasju oli põhjalikult uuritud ja juhi süü oli tuvastatud. Ja tavaliselt sellistel puhkudel ka asja uuriti ja süüdlane (süüdlased) tuvastati.
Näiteks selle masina juht läks meil dispatti: Ja nende masinate juhid pidid ise oma tranduletid prillikiviks tagasi kohendama: Ja "tagasi kohendamine" ei tähendanud, et sa läksid lattu ja võtsid sealt uue radika, või poritiiva, vaid tähendas seda, et kui vanast detailist asja enam ei saanud, siis oli su oma mure, kust ja kuidas sa uue hankisid. Nii nt. minu "vanake", kelle juures ma n.ö "stažöör" olin, elik juht, kelle masina ma tema demblisse minnes üle võtsin, pani omal süül pambusesse ja siis tehti roodus ajateenijate poolt korjandus, ning saadud vahendite eest hangiti uued või "uued kasutatud" detailid. ja nii kaua, kui minu vanake peavahis istus oma teo pärast, pidin mina seda tranduletti prillikiviks tagasi lihvima ....
... mis ka tehtud sai.
Teine teema oli polügoonil õppuste käigus lõhutud tehnikaga, mis tavaliselt enamuses remonditi juhi enda poolt laovarude baasil, või kanti maha, kui taastamine polnud võimalik.
Seega oli omavastutus ka NA-s (vähemalt meil). Kuid asja tegi lihtsamaks tõsiasi, et remondiga tegelesid ajateenijad ise algusest lõpuni (oli ka aega kaks aastat kõigega tegeleda) ja seepärast ei vajanud eraldi täiendavaid (inim)ressursse, ega teenuste sisseostmist. Kes lõhkus oma tranduleti teenistusaja lõpus, see enne koju ei saanud, kui trandulett korras ja üle antud.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40239
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Kaitseväes juhtus õnnetus ja nõuab raha
Minu isa tegi vene kroonus polgukomandöri autoga talvel avarii, kui ülemus käskis kõrvalistmel libedal nii kiiresti kui saab mingisse väeossa kihutada.Sellega seoses oli NA-s üks autojuht alati lisaks ka lukksepp, kes ise oma tranduletti pidi remontima ka suuremate rikete korral. Ja kui juht oma tranduletiga puusse pani, siis sirutas ise oma plekke, vahetas mootorit ja tegi muud vajalikku. Ja kui trandulett ei kuulunud enam taastamisele, siis vastutas kodanik juht üldjuhul täie rauaga oma vigade eest (dispatist kuni vajadusel tranduleti jääkväärtuse kinni maksmiseni). Seda juhul, kui juhtumi üksikasju oli põhjalikult uuritud ja juhi süü oli tuvastatud. Ja tavaliselt sellistel puhkudel ka asja uuriti ja süüdlane (süüdlased) tuvastati.
Ülemus oli ka aumees - sõdur ei pidanud seda pärast ei parandama (no ega sõiduauto parandamine polnud ka sõdurile eriti jõukohane tollases defitsiidis) ega ka maksma.
Karistust ka ei olnud. Auto löödi vist kohalikus autoteeninduses (olid kunagi sellised asjad) üles.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Kaitseväes juhtus õnnetus ja nõuab raha
No "taksistõ" oli eraldi juhtide kogukond, kes vedasid väikestel (tavaliselt) masinatel suuri ülemusi.
Nende puhul kehtis tavaliselt "erikohtlemine", kui suur ülemus oli normaalne mees ja ei toppinud pisikest juhti tanki.
Kui selline juht tegi omal süül avarii, siis natšalnik tavaliselt aitas välja.
Kui selline juht tegi natšalniku süül avarii, siis asja uurimine oleks selle tuvastanud ja selle vältimiseks natšalnik alati "aitas välja"
Oli ka erandeid, kui plekimõlkimine oli liiga raskete tagajärgedega, või kui kuuldus sündmusest jõudis veetavast natšalnikust kõrgemate natšalnikuteni. Meil Saaremaa mees rikkus 6.upravljeenie eriosakonna natšalnikut vedades, natšalniku käsul, räigelt liikluseeskirju pidevalt, kuniks kuuldus jõudis veel kõrgemate natšalnikuteni ja kuuenda upravljeenie eriosakonna bossil selle eest üks tärnike maha kruviti, elik vastutas natšalnik, mitte juht.
Ja olid meil ka operatiivsõidukid ehk erisõidukid, millel sinised ja punased vilkurid peal, ning ühel natšalnikul oli pidevalt vastupandamatu soov lasta juhil need vilkurid sisse lülitada ja niiviisi kiirust ületades ja eeskirju eirates ringi paarutada, kuniks leidus üks kõrgem natšalnik, kes sellest teada sai ja see tivoli ära lõpetati päevapealt. Juht ei vastutanud, vastutas natšalnik. Selleks algatati uurimine ja moodustati komisjon, kes lõpuks tuli ja vähendas lisaks meie nn "operatiivsõidukite" arvu miinimumini (nt. "VAI" masinatelt, millega ka ise sai vahepeal ringi rallitud, kästi vilkurid eemaldada, jäi ainult operatiivsõidukite sireen) millise tegevuse sai ka omal ajal jäädvustatud vahetult peale vilkurite mahakruvimist ühelt GAZikult
Sorri OT eest.
Nende puhul kehtis tavaliselt "erikohtlemine", kui suur ülemus oli normaalne mees ja ei toppinud pisikest juhti tanki.
Kui selline juht tegi omal süül avarii, siis natšalnik tavaliselt aitas välja.
Kui selline juht tegi natšalniku süül avarii, siis asja uurimine oleks selle tuvastanud ja selle vältimiseks natšalnik alati "aitas välja"
Oli ka erandeid, kui plekimõlkimine oli liiga raskete tagajärgedega, või kui kuuldus sündmusest jõudis veetavast natšalnikust kõrgemate natšalnikuteni. Meil Saaremaa mees rikkus 6.upravljeenie eriosakonna natšalnikut vedades, natšalniku käsul, räigelt liikluseeskirju pidevalt, kuniks kuuldus jõudis veel kõrgemate natšalnikuteni ja kuuenda upravljeenie eriosakonna bossil selle eest üks tärnike maha kruviti, elik vastutas natšalnik, mitte juht.
Ja olid meil ka operatiivsõidukid ehk erisõidukid, millel sinised ja punased vilkurid peal, ning ühel natšalnikul oli pidevalt vastupandamatu soov lasta juhil need vilkurid sisse lülitada ja niiviisi kiirust ületades ja eeskirju eirates ringi paarutada, kuniks leidus üks kõrgem natšalnik, kes sellest teada sai ja see tivoli ära lõpetati päevapealt. Juht ei vastutanud, vastutas natšalnik. Selleks algatati uurimine ja moodustati komisjon, kes lõpuks tuli ja vähendas lisaks meie nn "operatiivsõidukite" arvu miinimumini (nt. "VAI" masinatelt, millega ka ise sai vahepeal ringi rallitud, kästi vilkurid eemaldada, jäi ainult operatiivsõidukite sireen) millise tegevuse sai ka omal ajal jäädvustatud vahetult peale vilkurite mahakruvimist ühelt GAZikult
Sorri OT eest.
-
- Liige
- Postitusi: 145
- Liitunud: 05 Jaan, 2016 17:32
- Kontakt:
Re: Kaitseväes juhtus õnnetus ja nõuab raha
Mina oskan rääkida oma kogemusest. Kus pataljonis olid ka elukutselised autojuhid. Ajateeniatest autojuhid sõitsid ainult väljaõppel olles. Siis kuidas saab üks vorst olla süüdi sõites täistuisanud kraavi, mida EKV kaardid ei näita. Sõites vanadel raielankidel mille vett täis rööbastest lendavad klaasidesse sinna vedelema jäetud palgid. Kukkudes läbi ajutistest sildadest. jne.. Selliseid asju juhtub ju rohkem kui kätel sõrmi ühe aasta jooksul. (ma vähemalt ei kuulnud, et keegi oleks midagi pidanud kinni maksma, ise remontima, aga küll)Borja kirjutas:Täiesti nõus.Kapten Trumm kirjutas:Minuarust on häda lihtsalt selles, et enamik 18a lambaid ei tea lihtsalt sõna "vastutus" tähendust. Võib-olla kodune puudujääk, võib-olla kooli oma.
Ja ausalt öeldes ei näe ma siin üldse vaidlusteemat - keegi ajateenijast vorst tegi ilmselt süülise avarii (ja sellega riigile mitu tuhhi külma), ta sai regulatsioonide kohaselt kõige pehmema karistuse (10% kahjust oma kraesse), see kõik on tema kui süüdlase suhtes äärmiselt pehmo ja sõbralik (ning riigi suhtes äärmiselt kahjulik) - no tule taevas appi, mida siin veel kiunuda
Kui aga võtta näit ajateenistuses süüdlaselt-autojuhilt ka see sümboolne 10% (karistus)vastutus ära - mis krd anarhia siis veel üldse algaks? No on siin tõesti teemat kiunumiseks
Ja ei saa öelda, et riik pehmo oleks, mina pidin isegi uued sokid EKV-ele ostma sest sain neli paari ja neli paari pidin ka tagastama.
Re: Kaitseväes juhtus õnnetus ja nõuab raha
Ma vaatan siinjuures muidugi oma mätta otsast ja pean mõnuga tõdema, et olen järjekordselt algatanud vaielungi ...
Mis ma tahan nüüd õelda ? Jah, ma sain ühe vastuse, ülla-ülla, et EKV sõidukid pole kindlustatud.
No ma oma hillitsetud tagasihoidlikuses arvasin, et meie riigis pole võrdsematest võrdsemaid ...
Mis ma tahan nüüd õelda ? Jah, ma sain ühe vastuse, ülla-ülla, et EKV sõidukid pole kindlustatud.
No ma oma hillitsetud tagasihoidlikuses arvasin, et meie riigis pole võrdsematest võrdsemaid ...
* Panic is called on unresolvable fatal errors.
* It syncs, prints "panic: mesg" and then loops.
* It syncs, prints "panic: mesg" and then loops.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40239
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Kaitseväes juhtus õnnetus ja nõuab raha
Kindlustuste puudumine väga suurte autoparkide puhul on ka majanduslik liigutus - kindlustamine maksab üldiselt rohkem kui kahju.
Kui sul küsitakse nt kaskokindlustuse eest 5% sõiduki väärtusest aastas (KV veokite puhul see ei oleks väiksem mingi valemiga), siis kui sul on 1000 autot, siis odavam on kümme segi sõidetud autot oma kulul lappida või asendada kui kogu selle 1000 masina pealt kindlustust maksta.
Tõsi, veokide puhul liikluskindlustuse puudumine paneb noore juhi natuke kahemõttelisse seisu, sest tänase ilmaga suusatada mingite 20a vanade libedate rehvidega mõnele kallile autole pagasnikusse pole suurem küsimus. Paraku aga vastutus taolisel puhul lasub juhil. Mina kindlustan enda auto seevastu liikluskindlustusega, et kui ma mõnel Porschel pagasnikus oma sõidu lõpetan, siis ma ei peaks seda elu lõpuni ise maksma.
Kui sul küsitakse nt kaskokindlustuse eest 5% sõiduki väärtusest aastas (KV veokite puhul see ei oleks väiksem mingi valemiga), siis kui sul on 1000 autot, siis odavam on kümme segi sõidetud autot oma kulul lappida või asendada kui kogu selle 1000 masina pealt kindlustust maksta.
Tõsi, veokide puhul liikluskindlustuse puudumine paneb noore juhi natuke kahemõttelisse seisu, sest tänase ilmaga suusatada mingite 20a vanade libedate rehvidega mõnele kallile autole pagasnikusse pole suurem küsimus. Paraku aga vastutus taolisel puhul lasub juhil. Mina kindlustan enda auto seevastu liikluskindlustusega, et kui ma mõnel Porschel pagasnikus oma sõidu lõpetan, siis ma ei peaks seda elu lõpuni ise maksma.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
-
- Liige
- Postitusi: 208
- Liitunud: 23 Nov, 2013 14:06
- Kontakt:
Re: Kaitseväes juhtus õnnetus ja nõuab raha
Mis sõidukiga on tegemist? Kes hindas tekkinud kahju ulatuse ja maksumuse? Selleks, et KV tehnikal vastu puud raam kõveraks sõita pidi ikka paraja hooga teelt välja kütma..stennukas29 kirjutas:...Olukord oli selline: sõitsin libedalt teelt välja vastu puud. Auto Kere kõver ja remonttööde maksumus 3000-4000 eurot...
Kas sulle on esitatud tekkinud kahjude nõue mingi dokumendi näol? See hinnavahemik on ikka päris suur, kas siis võeti summa enam-vähem laest ja su 10% sellest on lihtsalt keskmine tulemus? Oma ajateenijatoetusest seda makstes on ju päris oluline vahe kas maksma pead 300, 350 või 400€...
Päriselus on selleks vaja sertifitseeritud kahjukäsitleja vormdokumenti. Kas kaitseväes piisab autopargi vastutava veebli arvamusest?
Re: Kaitseväes juhtus õnnetus ja nõuab raha
Autopargi veebli arvamusega siiski ei piirduta.HotelVictor kirjutas:Mis sõidukiga on tegemist? Kes hindas tekkinud kahju ulatuse ja maksumuse? Selleks, et KV tehnikal vastu puud raam kõveraks sõita pidi ikka paraja hooga teelt välja kütma..stennukas29 kirjutas:...Olukord oli selline: sõitsin libedalt teelt välja vastu puud. Auto Kere kõver ja remonttööde maksumus 3000-4000 eurot...
Kas sulle on esitatud tekkinud kahjude nõue mingi dokumendi näol? See hinnavahemik on ikka päris suur, kas siis võeti summa enam-vähem laest ja su 10% sellest on lihtsalt keskmine tulemus? Oma ajateenijatoetusest seda makstes on ju päris oluline vahe kas maksma pead 300, 350 või 400€...
Päriselus on selleks vaja sertifitseeritud kahjukäsitleja vormdokumenti. Kas kaitseväes piisab autopargi vastutava veebli arvamusest?
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 57 külalist