Selle osaga nõustun kõige rohkem. Selliste maksudega kipub meile minema nagu tavaliselt... Mingi aja pärast loetakse riigikaitse alla ka politsei varustus, idapiir ja ongi jälle üks analooge mitte omav JOKK lahendus.Teiseks eesliite "riigikaitse" kasutamine ei tähenda mingit garantiid, et seda raha mujale ei määrita laiali.
Riigikaitse eelarve
Re: Riigikaitse eelarve
Re: Riigikaitse eelarve
Kui panna protsent füüsilise isiku tulumaksule otsa, saame lisa 70 miljonit... aga vaja oleks 8-9x rohkem.tommy kirjutas:IMHO on asjalikum lahendus siiski konkreetne maks.....ehk riigikaitsemaks. (või misiganes nimega)
Mingi kindlaks määratud ajaga, no näiteks viieks aastaks.
Protsent või pool tuludelt igaühelt.
Maksulaekumistest: https://www.stat.ee/53709 Sealt saate ka exceli formaadis alla laadida.
Re: Riigikaitse eelarve
Täiendavad sajad miljonid oleks ikkagi täiendavad sajad miljonid.Dr.Sci kirjutas:Kui panna protsent füüsilise isiku tulumaksule otsa, saame lisa 70 miljonit... aga vaja oleks 8-9x rohkem.
Maksulaekumistest: https://www.stat.ee/53709 Sealt saate ka exceli formaadis alla laadida.
Kui elada sisuliselt vaakumis ja ja võtta aluseks lähenemine, et "mulle olgu olla rohkem ja rohkem(ise ka ei tea täpselt, kui palju)"....siis ongi tulemuseks null.
Iga eluvaldkond võib tulla lagedale jutuga sellest, kui palju neil tegelikult "vaja oleks" ja mida selle saavutamiseks ette võtta.
Üks võimalik maksutõus on just töös..
https://leht.postimees.ee/6845140/sotsi ... ue-maksuga
Võimalik.Selliste maksudega kipub meile minema nagu tavaliselt... Mingi aja pärast loetakse riigikaitse alla ka politsei varustus, idapiir ja ongi jälle üks analooge mitte omav JOKK lahendus.
Võimalik enamike lahendustega.
On vastava ametkonna asi oma võimaluste eest seista.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40072
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Riigikaitse eelarve
Küsimus on ehk rohkem maksude mitte langetamises, kui ilma langetamata on juba näha, et ei vea hästi välja.Kui panna protsent füüsilise isiku tulumaksule otsa, saame lisa 70 miljonit... aga vaja oleks 8-9x rohkem.
Maksulaekumistest: https://www.stat.ee/53709 Sealt saate ka exceli formaadis alla laadida.
Sest seda tulumaksu langetamist protsent haaval tehti hulk aastaid, algas ju 26% pealt asi.
Samal ajal käib paralleelne hiiliv maksutõus, vaikselt varga kombel kaovad ära tulumaksuleevendused laste arvult, tekib kaudne maksustamine läbi riigiettevõtete dividendide jne.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Riigikaitse eelarve
Lisaks, seda, et tuleks teha järjekordne erimaks või kohustuslik kindlustus, mõeldakse mujalgi: https://leht.postimees.ee/6845140/sotsi ... ue-maksuga
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
-
- Liige
- Postitusi: 454
- Liitunud: 17 Nov, 2016 11:33
- Kontakt:
Re: Riigikaitse eelarve
Mõned saavad, mõned ei saa.
Sotsiaalminister Tanel Kiik viib sel nädal valitsusse arutamiseks plaani kehtestada 2% hoolduskindlustusmaks. Poole sellest tasuks töötaja ja teise poole tööandja. Maks tooks umbes 150 miljonit eurot. Sõltumata sellest mida uuest maksust arvata, kas meeldib või mitte või kas see üldse tuleb, peab minister Kiike tunnustada oma valdkonna eest seismisel ja ettevõtlikkuses lisaraha saada ning pealehakkamises tuua teema avalikkuse ette.
Vaatame kuidas on asjad kaitsevaldkonnas.
Kaitseminister sõnas kevadel, et „on praegu selge, et kaitsekulutusi püsivalt suurendamata me uusi võimeid arendada ei suuda.“ Järelikult on raha juurde vaja. Kuid kuidas kaitsekulusid suurendada, seda kaitseminister väljapakkunud ei ole. Riigikokku valitud endised sõjaväelased oma viimasel ajal ilmunud artiklites (Leo Kunnas EPLis, Johannes Kert ERRis) ei ole samuti soovinud väljapakkuda lahendusi. On vaid konstateering, et raha on puudu. Nii tulebki tõdeda, et sotsiaalala „pehmod“ on märksa kõvemad tegijad, kui karmide nägudega ja poriste saapataldadega militaristid.
Seniks kuni kaitsevaldkond pole konkreetsete algatusega välja tulnud pole millegi üle laiemalt arutada.
Sotsiaalminister Tanel Kiik viib sel nädal valitsusse arutamiseks plaani kehtestada 2% hoolduskindlustusmaks. Poole sellest tasuks töötaja ja teise poole tööandja. Maks tooks umbes 150 miljonit eurot. Sõltumata sellest mida uuest maksust arvata, kas meeldib või mitte või kas see üldse tuleb, peab minister Kiike tunnustada oma valdkonna eest seismisel ja ettevõtlikkuses lisaraha saada ning pealehakkamises tuua teema avalikkuse ette.
Vaatame kuidas on asjad kaitsevaldkonnas.
Kaitseminister sõnas kevadel, et „on praegu selge, et kaitsekulutusi püsivalt suurendamata me uusi võimeid arendada ei suuda.“ Järelikult on raha juurde vaja. Kuid kuidas kaitsekulusid suurendada, seda kaitseminister väljapakkunud ei ole. Riigikokku valitud endised sõjaväelased oma viimasel ajal ilmunud artiklites (Leo Kunnas EPLis, Johannes Kert ERRis) ei ole samuti soovinud väljapakkuda lahendusi. On vaid konstateering, et raha on puudu. Nii tulebki tõdeda, et sotsiaalala „pehmod“ on märksa kõvemad tegijad, kui karmide nägudega ja poriste saapataldadega militaristid.
Seniks kuni kaitsevaldkond pole konkreetsete algatusega välja tulnud pole millegi üle laiemalt arutada.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40072
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Riigikaitse eelarve
Küllap sa tead ka seda vastust, miks kaitsevaldkond sellega pole välja tulnud.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Riigikaitse eelarve
No ega poliitikud lahendusi pakkuda saagi, neilt tulevad suunised. Lahenduse jaoks peaks neil kõva mõttetöökoda arvutusi tegema a'la "Riigireformi sihtasutus" aga Eesti poliitilistel parteidel läheb raha enamasti broilerifarmi ülalpidamiseks.strateegiline sõdur kirjutas:Kaitseminister sõnas kevadel, et „on praegu selge, et kaitsekulutusi püsivalt suurendamata me uusi võimeid arendada ei suuda.“ Järelikult on raha juurde vaja. Kuid kuidas kaitsekulusid suurendada, seda kaitseminister väljapakkunud ei ole. Riigikokku valitud endised sõjaväelased oma viimasel ajal ilmunud artiklites (Leo Kunnas EPLis, Johannes Kert ERRis) ei ole samuti soovinud väljapakkuda lahendusi. On vaid konstateering, et raha on puudu.
https://www.err.ee/1005793/kert-eesti-k ... ini-skp-st
See asi võiks kuidagi välja näha nii, et alguses poliitiline kokkulepe - tõstame 3% peale aastaks 2022 ja siis ametnikest asjapulgad arvutavad kust ja mida muuta või ümber teha ning siis ei kiunuta, et miks midagi nüüd rohkem peab maksam või et miks minult vähemaks võeti.
Re: Riigikaitse eelarve
Kiik püüab leida lahendust hoolekandele. Kaitse tahab rohkem raha. Edulisemad erakonnad tõstaksid kaitsekulud SKTst ca 0,5 protsendipunkti võrra, mis kuluks...ausalt öeldes, kulub igale poole hädasti ära. Miljard läheb jupikaupa 4 aasta jooksul mängeldes. Püüaks rohkem nii nagu Kiik, keskmaa ÕT on hädatarvilik lünk (näituseks), mida täita, see maksab nii 300 mln ja pidamiskulud. Oponendid ja vabatahtliku panustamise aktivistid hakkavad muidugi sikutama ja toonitama kuidas 300 paremini ja tarvilisemalt kulutada, rõhuvad summale, kaitse mehed tirigu ikka ÕT kui kaitsevõime lauale tagasi ja selgitagu kuidas see on mitmel moel õige asi, taustal on muidugi suurepärased exceli- tabelid.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40072
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Riigikaitse eelarve
Eksid siin. Kaitsekulude tõstmine ei too lisahääli, raha külvamine laiemale publikule (nt erakorraline pensionitõus 50 eurot per nase) aga küll.
See ongi peamine põhjus, miks see kännu taga kinni on. Kui NATO-s oleks kokku lepitud nt 1%, siis oleks meil täna 1,02% ja kõik poliitikud räägiks Eesti kaitstusest.
Ega siin head lahendust pole - ja tegelikult nagu näitavad viimased valimised, ei päästa ka suuremate kulude lubajate poolt hääletamine, kui selleks pole just mingi suurpartei.
See ongi peamine põhjus, miks see kännu taga kinni on. Kui NATO-s oleks kokku lepitud nt 1%, siis oleks meil täna 1,02% ja kõik poliitikud räägiks Eesti kaitstusest.
Ega siin head lahendust pole - ja tegelikult nagu näitavad viimased valimised, ei päästa ka suuremate kulude lubajate poolt hääletamine, kui selleks pole just mingi suurpartei.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Riigikaitse eelarve
Panen siia uuesti Kerdi artikli kaitsekulude suuruse kohta;
https://www.err.ee/1005793/kert-eesti-k ... ini-skp-st
Paraku pole tema ega ka Laaneots just mõjukad oma parteis. 02 detsembri Vikerraadio saade Välistund;
https://vikerraadio.err.ee/1004437/vali ... ennustatav
Saate külalised siis Peeter Helme, Indrek Tarand ja Siim Kallas. Indrek Tarand pole nõus kaitsekulude tõusuga õpetajate palkade (ja ka muude sotsiaaltoetuste) arvelt ja leiab, et meil on 2 %iga asi korras ning peaksime ära ootama kuni ka teised NATO liikmed oma kulutuste protsendi samale tasemele tõstavad. Siim Kallas oli Tarandile väga toetav, aga saatejuhi murele, et vajaduse korral meil NATO-st vajalikul määral abi ei tule tegi vastuseks üsna murelikke häälitsusi. Erinevalt Tarandist tundus ta üsna hästi aru saavat, et midagi tuleks teha teisiti,aga poliitilise konsensuse puudumise tõttu peab takka kiitma praegust igasugust kaitsekulutuste tõusu vastast retoorikat.
https://www.err.ee/1005793/kert-eesti-k ... ini-skp-st
Paraku pole tema ega ka Laaneots just mõjukad oma parteis. 02 detsembri Vikerraadio saade Välistund;
https://vikerraadio.err.ee/1004437/vali ... ennustatav
Saate külalised siis Peeter Helme, Indrek Tarand ja Siim Kallas. Indrek Tarand pole nõus kaitsekulude tõusuga õpetajate palkade (ja ka muude sotsiaaltoetuste) arvelt ja leiab, et meil on 2 %iga asi korras ning peaksime ära ootama kuni ka teised NATO liikmed oma kulutuste protsendi samale tasemele tõstavad. Siim Kallas oli Tarandile väga toetav, aga saatejuhi murele, et vajaduse korral meil NATO-st vajalikul määral abi ei tule tegi vastuseks üsna murelikke häälitsusi. Erinevalt Tarandist tundus ta üsna hästi aru saavat, et midagi tuleks teha teisiti,aga poliitilise konsensuse puudumise tõttu peab takka kiitma praegust igasugust kaitsekulutuste tõusu vastast retoorikat.
(Üli)koolitamata,aga lugeda kirjutada mõistan.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40072
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Riigikaitse eelarve
RE-s oli mõned aastad tagasi paleepööre, millega tõrjuti võtmekohtadelt vanem generatsioon (sh Paet, kes pole väga vana) ja sinna asus noorem põlvkond.
Kelle arusaam riigikaitsest on sarnane liikluskindlustuse ostmisega ja ei enamat.
Kelle arusaam riigikaitsest on sarnane liikluskindlustuse ostmisega ja ei enamat.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Riigikaitse eelarve
Tarand oma poliitilistelt vaadetelt sotsialistina olegi rohkem vasakpoolsete patsifistlike roosade prillidega lillelaps.teeline35 kirjutas:Saate külalised siis Peeter Helme, Indrek Tarand ja Siim Kallas. Indrek Tarand pole nõus kaitsekulude tõusuga õpetajate palkade (ja ka muude sotsiaaltoetuste) arvelt ja leiab, et meil on 2 %iga asi korras ning peaksime ära ootama kuni ka teised NATO liikmed oma kulutuste protsendi samale tasemele tõstavad.
Indrek Tarand kirjutas:Mina arvan, et Eesti ei peaks kaitsekulutuste osakaalu riigieelarves tõstma enne kui kõik teised NATO liikmed on jõudnud selle 2% -ni, et meil pole mingit mõtet nagu joosta teistele ringi pähe, et las nüüd rahulikult need, kes ei kuluta nii palju kui eks ole on kokku lepitud, tulevad sinna järgi, eelkõige Saksamaa võibolla ma ei tea kes on vist mingi ühe koma millegi kahe peal...
Ma arvan, et meie kaitsekulutused on praegu selles mõttes piisavad, et me saame enam vähem oma kaitseväge ja tema väljaõpet ja reservi ja kaitseliitu pidada jah loomulikult tahaks suuremaid paremaid ja ilusamaid asju aga ta on toimiv ja sellisena ootame teisi järgi natuke, ärme eest ära punu.
Peeter Helme kirjutas:Kui me näiteks nüüd hakkaksime lihtsalt selle numbrifetiši pärast riigikaitse-eelarvet kasvatama siis see viikski lõpuks selleni välja, et need vähesed inimesed kes Päästeametis töötavad läheksid suurema palga peale kaitseväkke, me peame seda asja vaatama terviklikult.
Eestis me räägime väga palju rahast aga me unustame ära , et jah ilmselt me leiaksime riigieelarvest selle raha aga kus on inimesed, lõpuks ikkagi kaadrid otsustavad kõik ja demograafiline probleem on vaat, et teravamgi kui see raha probleem. Me võime ju raha kaitseväkke juurde taguda aga kui pole lõpuks inimesi kes neid raketisüsteeme teenindaksid noh siis ei ole sellel ka mingit mõtet.
Re: Riigikaitse eelarve
Mõlemad esitavad parajalt demagoogilisi väiteid. Eesti ei ehita oma riigikaitset teiste riikide meeleheaks, vaid ikka endale. Sellest tulenevalt on väide mingist järgi ootamisest täiesti ajuvaba. Seda kaitset on eeskätt ikka meile endale vaja.
Teiseks, kaitse-eelarve suurendamine ei tähenda automaatselt seda, et päästeametnikud hakkavad kohe kaitseväkke astuma. Pigem on küsimus selles, et milliseid materjaalseid puudujääke meil on vaja lahendada. Näiteks Luik ütles mõnda aega tagasi välja, et moonavarusid oleks vaja ligikaudu miljardi eest. Pealegi, meie kaitseväe selgrooks on väljaõpetatud reserv, mitte professionaalsed teenistujad.
Teiseks, kaitse-eelarve suurendamine ei tähenda automaatselt seda, et päästeametnikud hakkavad kohe kaitseväkke astuma. Pigem on küsimus selles, et milliseid materjaalseid puudujääke meil on vaja lahendada. Näiteks Luik ütles mõnda aega tagasi välja, et moonavarusid oleks vaja ligikaudu miljardi eest. Pealegi, meie kaitseväe selgrooks on väljaõpetatud reserv, mitte professionaalsed teenistujad.
Re: Riigikaitse eelarve
Kui juba tsiteerimiseks läks, paneme Siim Kallase lausungi samuti kirja.
Siim Kallase meelest tundub see keskmaa õhutõrje olema vist rohkem mingi abstraktne NATO teema, lähtudes vaid võimalikust NATO vajadusest paigutada siia piirkonda siis vaid AJUTISELT mingisuguseid keskmaa õhutõrje rakette, et siis need hiljem uuesti siit esimesel võimalusel jälle minema toimetada?
Siim Kallase meelest tundub see keskmaa õhutõrje olema vist rohkem mingi abstraktne NATO teema, lähtudes vaid võimalikust NATO vajadusest paigutada siia piirkonda siis vaid AJUTISELT mingisuguseid keskmaa õhutõrje rakette, et siis need hiljem uuesti siit esimesel võimalusel jälle minema toimetada?
Siim Kallas kirjutas:Siis mina tahtsin kangesti küsida, et aga mis plaan on... no nii tõstad kahe koma neljani, kahe koma viieni, mis selle ülejääva raha eest siis nagu tegema hakatakse või juurde hakatakse tegema? Et noh minu meelest selle protsendi selles mõttes, et kui protsenti on tõstetud, et selle me fetišeerime ära, et see on juba nagu noh siis see kaitsevõime tõstmine, et minu arvates sellisel juhul oleks ikkagi noh me võime ka rohkem kulutada kui meil on tõesti noh vaja neid keskmaa õhutõrje rakette ajutiselt eks ole ja siis jälle tagasi tõmmata, et see on ise endast loomulik aga küsimus selles, et kui NATO nagu üldse ära vajub eks ole siis muidugi on keeruline selles mõttes.
Viimati muutis paalberg, 13 Dets, 2019 14:57, muudetud 1 kord kokku.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 9 külalist