Rootsi kaitsevõimest (ja Norrast ka)
Re: Rootsi otsib allveelaeva
Pigem on see siiski rootslaste "statement" ehk osa nende välispoliitikast. Säilitatakse neutraliteet, aga antakse selgelt ja kohe mõista, et see ei tähenda mingeid järeleandmisi oma territooriumi ja õiguste kaitsmise osas. Nagu Ukraina teemadest on korduvalt läbi käinud arvamus, et venelased mõistavad ainult konkreetseid ja jõulisi samme ning muud tõlgendatakse nõrkusena.
Isegi kui sealt midagi leiti/leitakse, siis meie võime sellest teada saada ikkagi alles järgmise wikiliiksiga. Sest tiblastan ilmselt ei tahaks sellist reklaami hetkel, kui neil täpe ja pupu omavahel kemplevad. Rootsi ilmselt ka ei tahaks, sest vaevalt nad midagi mõistlikku selle oletatava allveelaevaga ette võtaksid.
Isegi kui sealt midagi leiti/leitakse, siis meie võime sellest teada saada ikkagi alles järgmise wikiliiksiga. Sest tiblastan ilmselt ei tahaks sellist reklaami hetkel, kui neil täpe ja pupu omavahel kemplevad. Rootsi ilmselt ka ei tahaks, sest vaevalt nad midagi mõistlikku selle oletatava allveelaevaga ette võtaksid.
-
- Liige
- Postitusi: 7206
- Liitunud: 13 Sept, 2011 17:35
- Kontakt:
Re: Rootsi otsib allveelaeva
Väidetavalt olevat Rootsi patrullkaater leidnud allvelaevalt väljalastud poi ja sellest hakkas kogu jant pihta.Rootslased olevat ka kinni püüdnud paar venekeelset sideseanssi.Huvitav,kui kaua allveelaev saab põhjas kaasajal lebada,ilma veepeale hapnikut hankima tulemata.Tuumakatel pole see probleem aga oletataval minialveelaeval või diisel-elektrilisel kindlasti mingi moment on hapniku vaja.
Re: Rootsi otsib allveelaeva
Poidest, tankeritest, vee all olemisest läbi ühe 1970. a-te keskel allveelaeval teeninu silmade:
http://www.ohtuleht.ee/600348/olime-roo ... -uudistama
http://www.ohtuleht.ee/600348/olime-roo ... -uudistama
Kindlusarhitektuur on osa meie elukeskkonnast
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40170
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Rootsi otsib allveelaeva
On olemas õhu regeneratsiooni süsteem (ka diiselallveelaevadel).Väidetavalt olevat Rootsi patrullkaater leidnud allvelaevalt väljalastud poi ja sellest hakkas kogu jant pihta.Rootslased olevat ka kinni püüdnud paar venekeelset sideseanssi.Huvitav,kui kaua allveelaev saab põhjas kaasajal lebada,ilma veepeale hapnikut hankima tulemata.Tuumakatel pole see probleem aga oletataval minialveelaeval või diisel-elektrilisel kindlasti mingi moment on hapniku vaja
Analoogne süsteem minikujul oli kasutusel ka nõuka sõjalise kasutusega akvalangides (selline roheline lai, gofreeritud pealispinnaga pack), mida nimetati "mullivaba".
Mullivaba oli ta tänu sellele, et tegemist oli kinnise süsteemiga, väljahingatav õhk muudeti keemiliselt hingamiskõlbulikuks.
Kaua see süsteem enne aktiivaine vahetust töötab, ei tea kahjuks.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Rootsi otsib allveelaeva
Uutel anaeroobse jõuallikaga diisellaevadel väidetakse autonoomsuseks olevat 45 päeva. Vanematel Lada klassi paatidel on see 30 päeva.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40170
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Rootsi otsib allveelaeva
Jep, tehnika on läinud nii kaugele, et allveelaevade autonoomsust on hakanud määrama nõrgim lüli ehk inimeste psüühiline vastupidavus.
Tuumaallveelaev võib ka aasta aega vee all olla pinnale tõusmata.
Tuumaallveelaev võib ka aasta aega vee all olla pinnale tõusmata.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Rootsi otsib allveelaeva
Süvasukeldumise juures on see ainuke kasutatav süsteem tänapäeval ka tsiviilsukeldujatel. Ajalise piirangu toob pigem see, et kuna siiski veidi on vaja hapnikku juurde segada, hapnikuvaru. Näiteks Soome sukeldujad, kes Norra koopasukeldumisel hukka said kasutasid seda sama süsteemi.Kapten Trumm kirjutas:On olemas õhu regeneratsiooni süsteem (ka diiselallveelaevadel).Väidetavalt olevat Rootsi patrullkaater leidnud allvelaevalt väljalastud poi ja sellest hakkas kogu jant pihta.Rootslased olevat ka kinni püüdnud paar venekeelset sideseanssi.Huvitav,kui kaua allveelaev saab põhjas kaasajal lebada,ilma veepeale hapnikut hankima tulemata.Tuumakatel pole see probleem aga oletataval minialveelaeval või diisel-elektrilisel kindlasti mingi moment on hapniku vaja
Analoogne süsteem minikujul oli kasutusel ka nõuka sõjalise kasutusega akvalangides (selline roheline lai, gofreeritud pealispinnaga pack), mida nimetati "mullivaba".
Mullivaba oli ta tänu sellele, et tegemist oli kinnise süsteemiga, väljahingatav õhk muudeti keemiliselt hingamiskõlbulikuks.
Kaua see süsteem enne aktiivaine vahetust töötab, ei tea kahjuks.
http://www.popsci.com/content/recycled-air-scuba-system
toomas tyrk See peab ikka üks meeletu edevus ning hea enesearvamus olema, mis sunnib sellist möla sellistes kogustes tootma. Siis nüüd tekib üha rohkem ja rohkem tunne, et ju ikka keegi maksab selle eest.
- Tundmatu sõdur nr. 4
- Liige
- Postitusi: 10495
- Liitunud: 16 Okt, 2005 18:42
- Asukoht: Siilis
Re: Rootsi otsib allveelaeva
Selle tegi mulle kunagi üks Bundesmarine diiselallveelaeva komandör väga ilmekalt selgeks.. Lühidalt võttes oli tema jutt selline, et kui allveelaevakomandör märkab, et koka ei suhtle enam kaaslastega, vahib kambüüsinurgas tuimalt ühte punkti ja ihub lõputult oma suurt kokanuga, siis ongi päramine aeg keskkonda muuta...Huvitav,kui kaua allveelaev saab põhjas kaasajal lebada,ilma veepeale hapnikut hankima tulemata..
Infanterie - königin aller Waffen.
Ja kolmas brigaad tuleb ka nagunii.
Ja kolmas brigaad tuleb ka nagunii.
Re: Rootsi otsib allveelaeva
Kui tegu on miniallveelaevaga siis kahtlustan, et seal resursse pikemaks reisiks vähe... Lihtsalt ei mahu.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40170
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Rootsi otsib allveelaeva
Pakun, et kui allveelaeva asukad ei suutnud skääridest enne lesta tõmmata, kui see otsing algas, siis istub praegu allveelaev kuskil saare ligidal merepõhjas, meeskond ujus saarele ja istub praegu kuskil asustamata saarel männimetsas ja vaatab seda üritust binoklist pealt. Oodatakse, kuni see jant lõpeb, sukeldutakse uuest oma laeva ja siis sõidetakse minema. Skandinaavia skäärides on igasugu saarte, lahtede ja poolsaarte müriaad meile kujutlematu ja neid läbi kõiki otsida ei ole väga realistlik.
Rootsi MV aga üritab praegu enda nägu säilitada, ilmselt ise endale aru andes, et edu võimalused kahanevad iga tunniga.
Rootsi MV aga üritab praegu enda nägu säilitada, ilmselt ise endale aru andes, et edu võimalused kahanevad iga tunniga.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Rootsi otsib allveelaeva
Tjah, no ma ei kujuta ette kuidas selles miniallveelaevas paari päevagi vastu peetakse...
Re: Rootsi otsib allveelaeva
Proovin juba mitmendat päeva meelde tuletada selle paadi tüüpi, mida "Vene kalapüügi rahvuslikus eripäras" kasutati...tegu oli ju reaalselt eksisteeriva asjaga. Piraja? Triiton??
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40170
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Rootsi otsib allveelaeva
See, mis pildil on, pole allveelaev, vaid sukeldusvõimeline kiirpaat. See on eraldi laevaklass lausa, selline hübriidalus.
Taolisi ehitab/ehitas üsna ägedalt kõigi rahvaste sõber Kim oma lõunanaabri järel nuhkimiseks ja diversantide maandamiseks.
Vaadake kere kuju, allveelaev on see ainult "uppumisvõime" pärast. Selline alus on muidu kiireks sõiduks laines.
Taolise asja autonoomsus on vast piiratud mõne tunniga, mingit nädalast seiklust rootsi skäärides teha - kahtlane.
Võimalik, et vennikesed andsid pealvee olekus ka talda juba, kui tundus, et asi hapuks läheb ning äraminekul peeti seda tavaliseks tsiviilkaatriks, milletaolisi skäärides tuhandeid seal on.
Taolisi ehitab/ehitas üsna ägedalt kõigi rahvaste sõber Kim oma lõunanaabri järel nuhkimiseks ja diversantide maandamiseks.
Vaadake kere kuju, allveelaev on see ainult "uppumisvõime" pärast. Selline alus on muidu kiireks sõiduks laines.
Taolise asja autonoomsus on vast piiratud mõne tunniga, mingit nädalast seiklust rootsi skäärides teha - kahtlane.
Võimalik, et vennikesed andsid pealvee olekus ka talda juba, kui tundus, et asi hapuks läheb ning äraminekul peeti seda tavaliseks tsiviilkaatriks, milletaolisi skäärides tuhandeid seal on.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Rootsi otsib allveelaeva
Too oli Piraja vast jah, ülejäänud miniallveelaevad olid märksa ebatavalisema välimusega. Aga Pirajasid tehti ainult kaks ja neid vist enam ei kasutata. Seal Stockholmi ligidal kahtlustati olevat todasama kaatri/allveelaeva hübriidi Triton-NN mille pildid ma postitasin. See peaks vist venelastel ainuke olema mida ka edasi arendatatakse mingil põhjusel.Lemet kirjutas:Proovin juba mitmendat päeva meelde tuletada selle paadi tüüpi, mida "Vene kalapüügi rahvuslikus eripäras" kasutati...tegu oli ju reaalselt eksisteeriva asjaga. Piraja? Triiton??
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40170
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Rootsi otsib allveelaeva
Analoogse uue asja ehitamine ei ole teab mis suur probleem isegi vinduva VF kaitsetööstuse jaoks, võib vabalt olla mingi uuem ja moodsam asi, mida pole lihtsalt arusaadavalt eriti promotud ja mille loomist pole ka eriti lihtne avastada. Mingi olemasolev klaasplastist või alumiiniumist väikelaevade tööstus ehitab sellise asja valmis küll (probleem võib seal olla eritehnoloogiates, nt suletud tsükliga mootorid, aga riikliku toega on vast tehtav ka see).
Usun, et kogemustega amatöörehitajale pole taolised asjad nagu Kim-i "spioonipaadid" ka väga kaelamurdev ülesanne, piltidel paistis, et kasutatakse lääne paadiagregaate, mida võib piisava rahakotiga täna igaüks poest osta/tellida. 130 kmh sõitev kaater on Eestis küll "from scratch" suudetud valmis ehitada.
Usun, et kogemustega amatöörehitajale pole taolised asjad nagu Kim-i "spioonipaadid" ka väga kaelamurdev ülesanne, piltidel paistis, et kasutatakse lääne paadiagregaate, mida võib piisava rahakotiga täna igaüks poest osta/tellida. 130 kmh sõitev kaater on Eestis küll "from scratch" suudetud valmis ehitada.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 6 külalist