TUVASTADA lennuk
Il-2
Il-2 on vaid kirjanduse põhjal mingi soomusmonstrum. Tegelikkuses moodustas selle nn. soomuse vaid kabiini ümbritsev 0,5 mm paksune plekktops. Üks selline vedeles kümneid aastaid Gorodenkast ca.2 km põhja suunas kuivenduskraavi kaldal ja pean nostalgias tõdema, et sai seal igal aastal, kui taas Virumaal avastusretkedel olin, koos pojaga end pildistatud. Nii kujunes välja 9 aastane pildigalerii, kus esimesel pildil poiss vaid 3 aastane oli. 2004. aasta augustis aga, kui taas oma kultuskohta külastasin pidin kurvastusega nentima vaid kaunis värskeid lohistusjälgi. Ka olid kadunud selle lennuki muud meie poolt kohalelohistatud detailid.
Aga see oli nii, muu seas, vahepalaks. Tegelikult ei tarvitse sellisest rusuhunnikust mingi "soomuskorpust" üldse välja paista, kui ta seal ka on.
Vaevalt, et sellisest suhteliselt udusest pildist midagi välja loeb. Võib-olla, kui oleks mõnda vahetut osalist võimalik küsitleda?
Aga see oli nii, muu seas, vahepalaks. Tegelikult ei tarvitse sellisest rusuhunnikust mingi "soomuskorpust" üldse välja paista, kui ta seal ka on.
Vaevalt, et sellisest suhteliselt udusest pildist midagi välja loeb. Võib-olla, kui oleks mõnda vahetut osalist võimalik küsitleda?
Postitusi lugedes kasuta kôigepealt oma aju (NB!! peaaju) HOMO SAPIENS !!! (e. foorumlane)
Stellung halten und sterben!!
Stellung halten und sterben!!
Hilart ehk eksis siin mõõdustikuga (mitte 0,5 mm vaid cm). Jah see karp ei jäänud paljudel juhtudel kokku. Aga esimesel must-valgel rusuhunniku fotol on selgelt IL-2 äratuntavaid detaile. Kui vaadata tiival istuvat meest, siis selle paremast jalast vasakule (meie suhtes paremale) jääb teliku konsool (häisti vaadeldav järgneval fotol:
Nüüd järgmise püsti seisva mehe parema jala juurest on näha tiiva kesktalal vertikalseid tugevdusribasid, millised leiate ka minu poolt paigutatud värvifotolt siis meie poolt vaadatuna vasakul tiivatala jäänustel. Sellel fotol seisavad mehed kabiini kohal.
Tagasi tulles ajaloolise foto juurde püstiseisvast mehest paremale jääb teine püsti seisev mees. Nende kahe mehe vahel on näha viltu vajunud mootor karteriga vaataja poole. Välimuse järgi meenutab see AM-38, millised olid paigutatud IL-2 lennukitele. Lisan foto AM-42, mis paigutati hilisemale IL-10, kuid oli AM-38 edasiarendus ja välimuselt sarnane.
Nüüd järgmise püsti seisva mehe parema jala juurest on näha tiiva kesktalal vertikalseid tugevdusribasid, millised leiate ka minu poolt paigutatud värvifotolt siis meie poolt vaadatuna vasakul tiivatala jäänustel. Sellel fotol seisavad mehed kabiini kohal.
Tagasi tulles ajaloolise foto juurde püstiseisvast mehest paremale jääb teine püsti seisev mees. Nende kahe mehe vahel on näha viltu vajunud mootor karteriga vaataja poole. Välimuse järgi meenutab see AM-38, millised olid paigutatud IL-2 lennukitele. Lisan foto AM-42, mis paigutati hilisemale IL-10, kuid oli AM-38 edasiarendus ja välimuselt sarnane.
Anton - horridoo!
- dZonn
- Liige
- Postitusi: 204
- Liitunud: 08 Veebr, 2005 14:24
- Asukoht: Kanepi (Põlvamaa)///Tartu
- Kontakt:
Niisiis
Kuna teema algul olev foto on albumist ümber pildistatud, siis üritan homme sama pilti skännida. Vast saab parem. Mis puutub meeste küsitlemisse, kes kohapeal olid, siis minu ainus teadaolev inimene suri 1989. aastal 89 aastaselt.
Aga siiski, tundub mulle imelik, et 5 mm. soomuskarp lendas täielikult tükkideks ning mootori asend tiiva suhtes jäänud samaks.
Siis oleks juba mootor ka 500m kaugusel.
Nagu näed, denis23, saba pole vaatepiiril! Järelikult oli hea laks ja soomuskarp võis ka terveks jääda. See oli sõja oludes hea materjal ja kulus kellegile marjaks ära. Selle võisid laiali tassida pildil olevad asjaosalised või muidu külamehed.
Mina pakuks et MIG-3 jäänused, või mis?
Kallis denis23! Sul on vist silmamõõt töntsiks jäänud Vaata tiiva ulatust ja selle kesktala kõrgust inimeste suhtes, samuti profiili kõrgust. Ainuüksi sellelt tiivalt, kus mees istub leidsin kolm 100% tunnust omast ainult IL-2-le. Ma ei tea kuidas see oleks tehniliselt võimalik aga muidu teeksin siin foorumis punaselt ja puust ette mida vaadata ja võrrelda tuleb.
Siis oleks juba mootor ka 500m kaugusel.
Nagu näed, denis23, saba pole vaatepiiril! Järelikult oli hea laks ja soomuskarp võis ka terveks jääda. See oli sõja oludes hea materjal ja kulus kellegile marjaks ära. Selle võisid laiali tassida pildil olevad asjaosalised või muidu külamehed.
Mina pakuks et MIG-3 jäänused, või mis?
Kallis denis23! Sul on vist silmamõõt töntsiks jäänud Vaata tiiva ulatust ja selle kesktala kõrgust inimeste suhtes, samuti profiili kõrgust. Ainuüksi sellelt tiivalt, kus mees istub leidsin kolm 100% tunnust omast ainult IL-2-le. Ma ei tea kuidas see oleks tehniliselt võimalik aga muidu teeksin siin foorumis punaselt ja puust ette mida vaadata ja võrrelda tuleb.
Anton - horridoo!
Lennuki esiots lillepotiks :)
Et siis maal naise vanaonul aias lillepotiks lennuki esiots:
Kuna fotokas on kehva ja ilm oli hämar, siis paremaid pilte kahjuks ei saanud Täissuuruses pildid leiab aadressilt
http://www.hot.ee/sojahuviline/scan0001.jpg
Ise pakuksin, et see esiots on vene La-7 oma, kuid kindel pole.
Kuna fotokas on kehva ja ilm oli hämar, siis paremaid pilte kahjuks ei saanud Täissuuruses pildid leiab aadressilt
http://www.hot.ee/sojahuviline/scan0001.jpg
Ise pakuksin, et see esiots on vene La-7 oma, kuid kindel pole.
Mis lennukiga on tegu ?
Et siis Asjaajaja palvel riputan üles pildi ja küsimuse, mis lennukid on pildil ?
http://eklserver.online.ee/lennukid.jpg
http://eklserver.online.ee/lennukid.jpg
Kõigepealt suur tänu klossile pildi ülespanemise eest. Netis näeb see tunduvalt parem välja kui originaalis.
Tu-22 on jah kõige sarnasem nendele lennukitele seal pildil, kuid täpselt sellise Tu-22 pilti pole ma veel kohanud. Ikka on erinevused piloodikabiinis, mootorite paigutuses, õhuvõtuavade asukohas jne. Kui esimene ots on sama, siis sabaosa erineb ja vastupidi. Äkki on tegemist mingi erimudeliga?
Pilt ise peaks pärinema 60-te lõpu - 70-te alguse Ogonjokist. Oskab keegi määrata täpse lennuki margi?
Tu-22 on jah kõige sarnasem nendele lennukitele seal pildil, kuid täpselt sellise Tu-22 pilti pole ma veel kohanud. Ikka on erinevused piloodikabiinis, mootorite paigutuses, õhuvõtuavade asukohas jne. Kui esimene ots on sama, siis sabaosa erineb ja vastupidi. Äkki on tegemist mingi erimudeliga?
Pilt ise peaks pärinema 60-te lõpu - 70-te alguse Ogonjokist. Oskab keegi määrata täpse lennuki margi?
Kõik, mis toimub praegu, on minuti pärast juba ajalugu
Tõenäoliselt on tegemist TY-22M iga. Selle projekti (projekt"145") väljatöötamist alustati Tupolevi KB 1965 aastal. 1967 aastal püstitati ülesanne väljatöötada TY-22K modifikatsioon TY-22KM (muudetud tiivakujuga ja kahe HK-144-2 mootoriga. Modifitseerimine toimus pidevalt kuni 90 lõpuni. 1974 aastal loodi TY-22M2 baasil uus modifikatsioon (uued mootorid HK-25, parandatud aerodünaamika) TY-22M3, mis viidi masstootmisesse 1978 aastal. Venemaal peaks sellised lennukeid olema õhuvägedes ca 130 ja mereväel ca 105. TY-22M3 baasil loodi ka luurelennuk TY-22MP. 1990 aastal oli NL euroopa osas ca 257 (Seal hulgas ka tõenäoliselt Tartus, Raadil paiknevad) TY-22M2 ja TY-22M3.
Aitäh Bomber, et võtsid vaevaks vastata. Ehk täpsustaksid siiski konkreetselt sellel pildil olevate lennukite marki, sest Tu 22M on hoopis teistsuguste mootorite paigutusega. Samasugused mootorid on Tu 22 Blinderil aga sellel on piloodikabiin hoopis teistsugune. Seega on minu jaoks asi ikkagi lahtine.
Mulle on pakutud ka varianti, et tegemist on hoopis kunstniku kätetöö, mitte fotoga. Ise kahtlen selles tugevasti. Mida pakute?
Mulle on pakutud ka varianti, et tegemist on hoopis kunstniku kätetöö, mitte fotoga. Ise kahtlen selles tugevasti. Mida pakute?
Kõik, mis toimub praegu, on minuti pärast juba ajalugu
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 24 külalist