India riistvarahanked

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
igavesti eilne
Liige
Postitusi: 148
Liitunud: 27 Juul, 2005 21:45
Asukoht: Lõuna-Eesti
Kontakt:

Postitus Postitas igavesti eilne »

Samal ajal oli Süüria ja Egiptuse relvastuses 100 mm kahuriga T-54/55 tank, mis oli vähemalt omal ajal üks eesrindlikumaid masinaid ja kaugelt parem kui mistahes tuuninguga Sherman.


Samal ajal tasub olla korrektsem ja mitte jätta muljet, nagu seisnuks üksteise vastas vaid tankid T-54 ja Shermanid
Samal ajal olid Iisraeli relvastuses teiste tankide hulgas kaasaegsed M48 "Patton" ja "Centurion" (vastavalt USA ja Inglismaa toodang). "Centurion" oli varustatud võimsa 105 mm kahuriga ja M48 algselt 90 mm kahurid vahetati Iisraelis välja samuti 105 mm kahurite vastu.
Tankile T-54 paigaldatud 100 mm kahur D-10T oli lihtsalt II MS aegse nõukogude liikursuurtüki SU-100 kahuri D-10S tankivariant. Nende mürsu algkiirus oli ligi 900 m/sek. Osadele Iisraeli Shermanitele (mudel M-51) asetatud prantsuse 105 mm kahurite mürsu algkiirus oli 800 m/sek. (prantslaste kahur lühendati juudiriigis, originaalil lennanuks mürsk torust välja kiirusega 1000 m/sek.). Samas oli see siiski 5 mm suurema läbimõõduga kui tanki T-54 kahuril.
Samal ajal sõdisid araabiamaailma T-54/55 kõrval paljude teiste eri masinate hulgas ka nende Shermanid (siis mitmesugused Shermanide modifikatsioonid üksteise vastu), II MS aegsed T-34-85 ja väiksemates kogustes PzKpfw-IV ning isegi StuG-III.
vk1
Liige
Postitusi: 1607
Liitunud: 02 Juul, 2007 22:18
Asukoht: tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas vk1 »

Muuseas, 1956 aasta sõjaks olid needsamad Iisraeli Shermanid ümber tuunitud originaali 75/76mm. suurtükist 75mm. prantsuse kahurile, mis oli tegelikult prantsuse koopia IIMS aegsest saksa kahurist (sama , mis Pantheril) .
Lemet
Liige
Postitusi: 19914
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Poolakad abistavad hindusid

Postitus Postitas Lemet »

Huvitav, et hindud lasevad oma vene päritoluga tehnikat kaasajastada poolakatel, mitte aga tootjatel endil. Kas on siiber vene relvatootjatega asju ajamast (tuletage meelde alles hiljutisi lugusid lennukikandja, allveelaevade ja laevatõrjerakettidega) või on mõni muu põhjus?

http://lenta.ru/news/2008/11/04/india/
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Poolal on täiesti arvestatav relvatööstus ja see annab tegelikult lausa Rootsi-Soome mõõdu välja. Näiteks nende F-16 tarbeks ehitati mootorid Poolas, mitte USA-s.

Eestis on aga selline teema naljanumber. Suurte relvaostudega kaasnevad nn vastuostud lükatakse tavaliselt tehnoloogiamahukasse sektorisse (nt lennukimootorite tootmine). Meil pole sellel teemal eriti midagi pakkuda, sest kõrgtehnoloogilist tootmist maailma mõistes siin pole.

Kui vaadata Euroopa riikide lennukibusinessi, siis isegi jänkide lennukitel on pooled jupid Euroopas tehtud. Näiteks saksa F-4'de paljud keerukad jupid tehti Saksamaal - mootorid MTU's, radarid DASA-s jne jne.

Soome F-18'd ehitati muide soome enda lennukitehases USA-st tarnitud osadest. Tervena tuli USA-st ainult neli lennukit.

Relvatehingud on lihtsalt hea võimalus turgutada enda tehnoloogiamahukaid alasid, mis muidu kiratseks töö puuduse käes.

Kui võtta ette nt õhutõrjerakettide hange, siis mida oleksime suutnud seal pakkuda (mõtlen relvatööstuse vallast)? Mitte midagi, mei ei suuda isegi töökindlaid suitsugranaate valmistada.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Lemet
Liige
Postitusi: 19914
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Järjest jaburamaks läheb...

Postitus Postitas Lemet »

Järgmiseks hakkavad "eksperdid" hindama seda, kuidas harmoneerub hävitaja kabiin nende kõrvarõngaste värviga...
В частности, перед открытием авиасалона Aero India 2009 индийскую журналистку, которая пишет как для военных, так и для гражданских изданий, пригласили полетать на одной из модификаций истребителя F-16. Российский боевой самолет Суман Шарма опробовала уже после американского. "Это было потрясающе", - рассказала она о своих впечатлениях. - "У МиГ два двигателя, а у F-16 - один, и я отчетливо чувствовала разницу в мощности".

Большое впечатление на индийскую журналистку также произвела авионика российского самолета МиГ. "У пилота в МиГе красивый, современнейший, разноцветный дисплей, а в F-16 - черно-белый", - отметила она.

МиГ-35 впервые пилотировала женщина

http://www.lenta.ru/news/2009/02/13/first/
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
man21
Liige
Postitusi: 822
Liitunud: 01 Juun, 2005 13:34
Kontakt:

Postitus Postitas man21 »

See mig35 peaks uusim mudel olema ja korrektne oleks teda võrrelda f22´ga. Võimas tõmme lennukil??? Sisustus oli ilusam???????????????
Siin oli kurioosumite rubriigis üks ümbertehtud vene luuremasin, kui see india naisajakirjanik seda näeks, siis oleks ta täitsa "sillas" ja kuulutaks selle kõige paremaks soomustehnikaks mida ta iial näinud.
Ime, et nad veel mõnd litsi ei kutsunud hindama lennukit - müstika. Vene propaganda on nii alla käinud või on need vene inimesed nii lolliks läinud, et neile läheb ka selline ila peale.
Ela täiel rinnal ja kui kord kooled, siis ära kahetse elatud elu!
Lemet
Liige
Postitusi: 19914
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Postitus Postitas Lemet »

Siin veel sama tuubist, küll märksa tagasihoidlikum.

http://www.youtube.com/watch?v=NdKVsGyZrnE
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
man21
Liige
Postitusi: 822
Liitunud: 01 Juun, 2005 13:34
Kontakt:

Postitus Postitas man21 »

Pokozuhhat venelased teha oskavad. Nad võiksid muidugi rääkida relvastusest ja radaritest, aga ei, ikka vana hea, kobra manööver, mis šoudesse ainult sobibki. Ühesõnga - tsirkus.
Ela täiel rinnal ja kui kord kooled, siis ära kahetse elatud elu!
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4058
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Postitus Postitas Some »

Märksa põnevam uudis samalt lehelt on: http://www.lenta.ru/news/2009/02/11/delay1/

Ei tea kas hollandlased on oma F-16-tele juba ostjad leidnud?
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Järjest jaburamaks läheb...

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Lemet kirjutas: "У МиГ два двигателя, а у F-16 - один, и я отчетливо чувствовала разницу в мощности".
Большое впечатление на индийскую журналистку также произвела авионика российского самолета МиГ. "У пилота в МиГе красивый, современнейший, разноцветный дисплей, а в F-16 - черно-белый", - отметила она.


Niipalju kui mina tean, on kõik C- ja D- ning MLU mudelid värviliste displeidega. Ju siis india spetsialistidel on teised andmed.

Mis puudutab lennuomadusi, siis F-16c Block 50+ jääb MiG-29 non-OVT mudelitele alla üksnes väikestel kiirustel. Tüüpilistel lahingukiirustel 700+ kmh on F-16 parem igas elemendis. Lisaboonusega on F-16 saanud mitmeid töökindluse auhindu, MiG-29 ja co on üldiselt tuntuks saanud oma tehniliste probleemide ja kvaliteedijamadega. India asjamees oli kas loll või väänas vene meedia ta sõnu. Indudel endal on vene tehnikaga, sh MiG-29-ga kõige rohkem probleeme olnud.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Hydrazine
Liige
Postitusi: 1182
Liitunud: 17 Mär, 2008 11:12
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Järjest jaburamaks läheb...

Postitus Postitas Hydrazine »

Kapten Trumm kirjutas: Niipalju kui mina tean, on kõik C- ja D- ning MLU mudelid värviliste displeidega. Ju siis india spetsialistidel on teised andmed.

Kõik C/D mudelid kohe kindlasti ei ole.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Postitus Postitas Kapten Trumm »

http://www.indianexpress.com/news/exclu ... t/421172/0

Kui vaadata selle teema arendust f-16.net'is, siis Indiale pakutakse F-16 evolutsiooni viimast taset, kahtlen väga, kas sealt ikka vene ajakirjanike fantaseeritud mustvalged monokroommonitorid made in 1980 leiab.

Hoolimata lenta.ru optimismist on venelaste shansid kaheldavad, sest indudel pidi olema väga kopp ees nende vene lennukitega toimuvatest jamadest. Kui vaadata neid seiklusi lennukite, lennukikandja, allveelaevade ja palju muuga, tekib küsimus, miks nad üldse venelastelt midagi ostavad?

Saatuse irooniana oli seal läinud F-16 rehv maandumisel puruks, kuigi keegi kannatada ei saanud.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Würger 190G
Liige
Postitusi: 2039
Liitunud: 27 Sept, 2005 12:57
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas Würger 190G »

Cockpit upgrades

The cockpit layout will be similar to that of the Block 40/50 F-16C. However the MLU F-16s, unlike the Block 40/50 aircraft, will be equipped with colour displays.
Kasutaja avatar
Gideonic
Liige
Postitusi: 4866
Liitunud: 14 Aug, 2008 14:19
Kontakt:

Postitus Postitas Gideonic »

Kapten Trumm kirjutas: Hoolimata lenta.ru optimismist on venelaste shansid kaheldavad, sest indudel pidi olema väga kopp ees nende vene lennukitega toimuvatest jamadest. Kui vaadata neid seiklusi lennukite, lennukikandja, allveelaevade ja palju muuga, tekib küsimus, miks nad üldse venelastelt midagi ostavad?
On tõesti kuulda olnud, et hindudel on kopp ees vene tehnikaga seotud probleemidest ja ostutehingute jamadest (kui uskuda internetifoorumeid on sellest rääkinud ka mõned teenekamad IAFi piloodid :D).

India on ka avalikult öelnud, et üritab oma relvatarnijaid mitmekesistada. Näiteks võiks tuua nende äsjase P-8 merevaatluslennukite tehing USA'ga (ehk mäletab keegi veel pulli, mis toimus veidi ennem seda hanget katsetel vene allveelaevade avastasmissüsteemiga "Meremadu" :P). Paraku on neil selle hankega seoses USAga parajat "hõõrdumist":

http://www.defenseindustrydaily.com/Ind ... ons-05285/

See on tingitud peamiselt õigustest, mida selle tehnikaga teha võib. Ühendriikidele on pidevalt meeldinud teha ettekirjutusi, keda ja kas võib nende tehnikaga rünnata ning korraldada rutiinseid ülevaatuseid lennukitel. Kumbki neist tingimustest hindudele absoluutselt ei meeldi, samas ei tundu USA riigiaparatuur olevat piisavalt paindlik, et sobivaid kompromisse teha (firmad on juba tõsiselt mures). Kui see nii jätkub võib ohtu sattuda ka F/A-18 või F-16 Block 60'e võit Indian Air Force Medium Multi-Role Combat Aircraft (MMRCA) konkursil.

Lisaks sellele tahab India saada maksimaalselt Technology transfer'it mis on jälle koht, kus USA valitsus ei taha just ülearu vastutulelik olla.

Sellegipoolest, oleks Indiast väga rumal osta Mig-29 OVT'sid (aka Mig-35). Nii või naa on neil ju päris tugevalt käpp vene tehnikas sees. Ostsid ju just Mig 29-K'sid lennukikandja tarbeks.Samuti on neil juba pikka aega kasutusel ja tootmises Su-30 MKI ning lisaks sellele teevad nad praegu 5-generatsiooni hävitaja arendamises aktiivselt Venemaaga koostööd. Nende R&D baas ei tohiks selle Mig'i tehninguga just eriti suureneda, samas läheks see vastuollu nende jutuga, et üritavad lennuparki mitmekesistada.

Eks selle MMRCA konkursi juures sõltub kõige rohkem sellest, mida India tegelikult saada tahab. Hetkel on konkursi tingimused üsna laialivalguvad (no kui ühes otsas on Gripen ja F-16, teises aga Super-hornet ja Eurofighter).

Kui nende jaoks on oluliseim ligipääs lääne tehnoloogiale, tunduks targeim valik Rafael (saavad vistisegi mingi AESA radariga vist), kuna prantslased on nõus väga ulatusliku info jagamisega.

Kui soovivad pisikest suhteliselt odavat hävitajat, ei tohiks F-16 Block 60'ele küll vastast olla Mig-35'es, rääkimata Gripenist. Mig'i eeliseks on muidugi olemasolev infrastruktuur Mig-29 kasutamisest ja soojad suhted Venemaaga, aga kaua võib ühe ja sama orgi otsa lennata :P.

Kui soovivad midagi suuremat ja kallimat siis ehk F/A-18 uusim versioon (AESA radar, Mõlemal piloodil Helmet-Mounted-Display jne). Eurofighter on vist natukene liiga kallis oma jõudluse ja technology transfer suhet arvestades, kuigi Tranche 3'e omad koos AMSAR (AESA) radariga oleks F-22 järel tõenäoliselt maailma võimekaimad lennukid.


Tehingust lähemalt:

http://www.defenseindustrydaily.com/mir ... ges-01989/

(mõnedel andmetel on Gripen-NG juba konkurentsist väljas)

http://en.wikipedia.org/wiki/Indian_MRCA_Competition
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Postitus Postitas Kapten Trumm »

f-16.net'is oli juba väike diskussioon tekkinud, kuna Block 60 arendustöö tagus kinni tellija (UAE), nüüd ameeriklased käivad seda mujal pakkumas.
UAE pani sinna sisse rohkem kui ühe miljardi ja sai endale masina, mis jätab nt poolakate Block 52 (mis omakorda on änksam kui USAF enda omad) kaugele varju. Just avioonika võimaluste osas.

Tavalise radariga F-16C viga on juba selles, et AIM-120D tulekuga ei suuda lennuk realiseerida raketi võimalusi, kuna laskekaugus (165 km) on natuke suurem kui radari avastamiskaugus (130-150 km). Ehk "pika käe" kasutamiseks on seal vaja kas radarit tuunida või panna moekam radar.

Super Hornet on IMO air superiority rolliks liiga "telliskivi", pluss maksab megalt. Super Horneti roll on olla tekipommitaja, mis mõnest vastu lendavast arengumaa MiG-st ka jagu saaks.

AESA kohta tundub, et sealt saadava info haldamiseks peavad rünnakformatsiooni hulgas olema kahekohalised liidrid, sest kui radar pritsib sulle ekraanile pilti, kus lähima 200 km ulatuses on näha iga lennuk ja veoauto+SAM'id, siis vaesel lenduril ei jää enam aega lennuki juhtimiseks. F-22 puhul on suhteliselt rahulikum, sest teda ennast eriti ei märgata, aga F-16 särab vastase radaril nagu jõulupuu ja see toob kaasa igasugu katsed neid hävitada. Juudid said sellest juba ammu aru ning kasutavad keerukamatel missioonidel kahekohalisi mudeleid.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: rms. Rakmed ja 13 külalist