Eesti ostab õhutõrjesüsteemi

Vasta
Kasutaja avatar
Pirr
Liige
Postitusi: 541
Liitunud: 07 Dets, 2007 14:08
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Pirr »

Lisaks üliolulistele lennukitele oleks aga lühimaa ÕT võimekust küll vaja oluliselt suurendada, et muuta minimaalseks täpispommitamine madalatelt kõrgustelt ning ka kopterite mõju nullimine jalaväele ja vähesele (tulevasele) soomustehnikale ning kaudtulerelvadele. Juhani on korduvalt kirjtanud ilma taburetita ÕT rakettidest, mida oleks vaja suuremas koguses, kasvõi vene päritolu Igla`d ja ehk annab koos tulevase soomuse hankimisega Saksast kaubelda juurde ka mingi 20 Gepard`t.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40175
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Tuues paralleele Gruusia sõjast - niipalju, kui neid mulle televisioonist ja igasugu videotest on silma jäänud.

Gruusial oli kah natuke keskmaa õhutõrjet ja natuke lähimaa õhutõrjet. Nendega lasti tõesti neli lennukit alla, enamikus mitte relvade headuse, vaid vastase lendurite poolse ohutuse ja taktika jämeda eiramise tõttu. Tu-22 lasti alla, kuna lendas ilma segajate katteta, mis antud lennuki kasutamisel on kurioosne (sellised lennukid lendavad ülesandele ränga segajamüra katte all), Su-25'd said pihta siis, kui nad mitmendat korda objektist üle lendasid (üllatuse moment oli kadunud). Ehk kui Gruusia vastaseks oleks olnud nt USA, siis oleks Gruusia keskmaa õhutõrje tulemuseks ümmargune null.

Siiski antud olukorras ei kvalifitseeru Gruusia ÕT tegevus isegi mitte segavaks - nende tegevus ei sundinud isegi vastast võtma kasutusele tõsiseid ÕT vastaseid meetmeid nagu ÕT mahasurumine selleks eraldatud lennukigruppide abil. Gruusia ÕT pearadar sai matsu alles mitmendal sõjapäeval?

Tegelikult oli meediast hästi näha, VF lennukid lendasid nahhaalselt nagu polügoonil, sest ÕT dislotseerumise kohad olid ammuilma teada ja eemal midagi karta ei olnud - see võimaldas teha märkidele mitmeid pealelende ja lennata ilma hävitajate top cover'ita.

Kui Gruusial oleks olnud 20 Su-25 asemel näiteks 20 F-16 Block 52, siis oleks sõda kujunenud teistsuguseks. Esiteks oleks venelased pidanud unustama päise päeva ajal vabajahi pidamise Gruusia vägedele, sest igast orust võivad igal hetkel tulla raketid. Piirkond on radariga viletsasti vaadeldav ja mägede taha varjudes on võimalik kergesti nullida vastuse ülekaal. Teiseks oleksid nad sunnitud olnud keskendama lennuväe pingutused Gruusia maaväe ja infrastruktuuri asemel Gruusia lennuväe neutraliseerimisele, mis oleks andnud aega sõjaks valmis seada. Praegu seda aega ei antud, esimesed laksud tulid kohe sõjaliselt oluliste punktide pihta.

Ennetamaks tiraade teemal "need lennukid oleks hävitatud esimese 15 minutiga" esitaks küsimuse - mitu tõendatud juhtumit oli, kui VF suutis oma tohutu ülekaaluga hävitada Gruusia ründelennuki? St õhk-õhk võimetu, alla 800 kmh lendava kohmaka lennumasina? Need Su-d lendasid kuni sõja lõpuni ringi ja venelased ei suutnud nende vastu rohtu leida. Ka ei suudetud rivist välja lüüa grusiinide lennuvälju.

Nüüd kanname selle asja Eesti konteksti ja mõtleme, millist stsenaariumit me soovime ja kas on mõistlik kulutada miljardeid õhusõjas sekundaarse relvasüsteemi peale? Meenutame sõdasid - 1967 Siinai, 1973 Yom Kippur, Vietnam, Falkland, Lahesõda, Jugoslaavia sõda - millises sõjas on maapealsed ÕT süsteemid suutnud efektiivselt tegutseda lennuväe vastu?
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Pirr
Liige
Postitusi: 541
Liitunud: 07 Dets, 2007 14:08
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Pirr »

Tõsi jutt sul! Oleks minu otsustada siis ei raiskaks ma sentigi KM ÕT peale vaid suunaks summad omade hävitajete soetamiseks. Küll aga investeeriks veidi siiski LM ÕT suurendamisse, et seda jaguks ikka enam vähem üle Eesti territooriumi, seda just maavägede ja miks mitte ka linnade julgeoleku suurendamise nimel võimalike vastase õhulöökide vastu. Vähemalt siis nad ei jõlguks ülbelt lähitaevas, vaid hoiaksid siiski piisavat distantsi.
Spekulatiivne küsimus: oletame, et meile siiski hangitakse mõned korralikud kasut. hävitajad, kust me neile piloodid kohe leiame? L-39 koolitati küll paari-kolme pilooti kuid F-16 v. Gripen on siiski märksa teisest puust masinad kui L-39 ... Kas 6-12 kuuga annab L-39 piloodist enam-vähemgi rahuldava tasemega hävitaja piloodi ümberõpet teha või kulub ikka oluliselt rohkem aega? Palju neid piloote üldse kokku võiksime saada, vaevalt, et neid kümnete kaupa võtta olekski :roll:
vk1
Liige
Postitusi: 1609
Liitunud: 02 Juul, 2007 22:18
Asukoht: tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas vk1 »

Kapten Trumm kirjutas:
Kui Gruusial oleks olnud 20 Su-25 asemel näiteks 20 F-16 Block 52, siis oleks sõda kujunenud teistsuguseks.
Ja mis rahaga peaks Gruusia seda endale lubama ? 2-3 miljardit USD? Endal SKP 10,227 miljardit USD. Ja oleks neil veel F-22 Raptor olnud.....
Oleks tädil rattad, oleks soomusrong.
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 9134
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Postitus Postitas Kilo Tango »

vk1 kirjutas:
Kapten Trumm kirjutas:
Kui Gruusial oleks olnud 20 Su-25 asemel näiteks 20 F-16 Block 52, siis oleks sõda kujunenud teistsuguseks.
Ja mis rahaga peaks Gruusia seda endale lubama ? 2-3 miljardit USD? Endal SKP 10,227 miljardit USD. Ja oleks neil veel F-22 Raptor olnud.....
Oleks tädil rattad, oleks soomusrong.
Näiteks SU-25-te müügist saadud rahaga. Või mõnede vanemate tankide müümisest saadud rahaga. Grusiinid kuhjasid omale hulganisti kokku kola, mis nimetet konflikti tingimustes osutus ebavajalikuks või vähetõhusaks. Selle asemel oleks olnud mõistlik muretseda mõned hävitajad.
vk1
Liige
Postitusi: 1609
Liitunud: 02 Juul, 2007 22:18
Asukoht: tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas vk1 »

Kilo Tango kirjutas:
Näiteks SU-25-te müügist saadud rahaga. Või mõnede vanemate tankide müümisest saadud rahaga. Grusiinid kuhjasid omale hulganisti kokku kola, mis nimetet konflikti tingimustes osutus ebavajalikuks või vähetõhusaks. Selle asemel oleks olnud mõistlik muretseda mõned hävitajad.
ma müün isa vana Moskvitshi maha 3000 krooniga ja kasutan seda raha Lamborghini Gallardo ostmiseks. Lisaks finantseerin seda oma kahe vana Ereliukase jalgratta müügist saadud rahaga (250.- tk.)


10 pruugitud Su-25 eest maksis Kongo DR Gruusiale 5m. USD . Kokku . Uus F-16 50/52 maksab xx kui mitte xxx miljonit dollarit tükist[/b]
mehaanik
Liige
Postitusi: 93
Liitunud: 25 Mai, 2008 23:39
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas mehaanik »

Pirr kirjutas: Kas 6-12 kuuga annab L-39 piloodist enam-vähemgi rahuldava tasemega hävitaja piloodi ümberõpet teha või kulub ikka oluliselt rohkem aega?
Siit peaks üht-teist leidma: http://www.qinetiq.com/home_etps/Gradua ... edure.html
Olen nagu lugenud, et hungari piloodid läbisid ETPS-s 12-kuulise gripeni piloodikoolituse. Kahjuks ei oska hetkel artiklile viidata.
Kuidas on f-16 -ga, vast on minust targemaid.
Tõsi on, et kuidagi need L-39 -d ju õhus püsivad. Pakun, et lisaks olemasolevaile oskustele tehakse tüübikoolitus ja siis jätkub areng, kuni tervist, lennutunde ja ühisõppusi jätkub. Rootslased käisid 2008 ka "Red Flag" -il usas, kus lisaks lennutundidele ka ohtralt lisaõpet.
Kel ei ole lootust tulevikuks, selle minevik röövib temalt oleviku.
Lemet
Liige
Postitusi: 19939
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Postitus Postitas Lemet »

10 pruugitud Su-25 eest maksis Kongo DR Gruusiale 5m. USD . Kokku . Uus F-16 50/52 maksab xx kui mitte xxx miljonit dollarit tükist
Holland müüs oma kasutatud F-16A/B MLU maha 10 miljonit dollarit tükist. Tšiili oli vistist ostja. Pole see hind nii kole ühti, kui edevus lubab teise ringi lennukitega lennata. Kasu oleks neist ikka rohkem olnud kui grusiinide Su-25. ja ka kümme masinat oleks olnud ikkagi selline kogus, mis kapten Sundukovil lendamise kõhedaks oleks teinud. Minu arust grusiinide suurim viga on sama mis meil- Robertsoni juhtnööride vaimus valmistatakse ette niššivõimekusega sõjaväge, kes on suuteline sõdima vaid teistega koos, kes täidavad muud niššid. Iseseisev kaitsevõime on nii meil kui neil jäänud tahaplaanile. Või, nagu ütles Tõnisson-"põlegi teist õieti..."
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
vk1
Liige
Postitusi: 1609
Liitunud: 02 Juul, 2007 22:18
Asukoht: tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas vk1 »

Lemet kirjutas:
10 pruugitud Su-25 eest maksis Kongo DR Gruusiale 5m. USD . Kokku . Uus F-16 50/52 maksab xx kui mitte xxx miljonit dollarit tükist
Holland müüs oma kasutatud F-16A/B MLU maha 10 miljonit dollarit tükist. Tšiili oli vistist ostja. Pole see hind nii kole ühti, kui edevus lubab teise ringi lennukitega lennata. Kasu oleks neist ikka rohkem olnud kui grusiinide Su-25. ja ka kümme masinat oleks olnud ikkagi selline kogus, mis kapten Sundukovil lendamise kõhedaks oleks teinud. Minu arust grusiinide suurim viga on sama mis meil- Robertsoni juhtnööride vaimus valmistatakse ette niššivõimekusega sõjaväge, kes on suuteline sõdima vaid teistega koos, kes täidavad muud niššid. Iseseisev kaitsevõime on nii meil kui neil jäänud tahaplaanile. Või, nagu ütles Tõnisson-"põlegi teist õieti..."
sedand kül, aga konkreetne näide oli Kpt.Trummil Block 50/52, mis Poolale sõbrahinnaga oli mingi üle 3 miljardi USD diili eest. Ei jõua praegu otsida õiget hinda, pean tööle jooksma.

P.S. Tshiilile on see diil soodsam , kui näit Gruusiale või meile, kuna nad juba opereerivad F-16, mistõttu enamus maapealset tugivarustust, mis sellele masinale vaja , on juba olemas. Ja seda pole mitte vähe ja see pole mitte odav.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40175
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Ei ole korrektne rääkida, et Tsiilil "oli kõik olemas". Tsiili ostis USA-st uusi Block 50'd ja Hollandist kasutatud MLU-sid ning sai need kätte umbes samal ajal

Program Model Block Qty. Serials Delivered
Peace Puma F-16C Block 50 6 851/856 2006
F-16D Block 50 4 857/860 2006
Second-hand F-16A Block 20MLU 11 721/731 2006 - 2007
F-16B Block 20MLU 7 732/738 2006 - 2007

Enne 2006. aastat polnud Tsiilil mitte ühtegi F-16 lennukit ega mingit muud kraami nende tarbeks.

On tähelepanuväärne, et Tsiili eelistas Gripenile ja Miragele F-16't.

http://www.f-16.net/f-16_users_article9.html
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
vk1
Liige
Postitusi: 1609
Liitunud: 02 Juul, 2007 22:18
Asukoht: tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas vk1 »

Kapten Trumm kirjutas:Ei ole korrektne rääkida, et Tsiilil "oli kõik olemas". Tsiili ostis USA-st uusi Block 50'd ja Hollandist kasutatud MLU-sid ning sai need kätte umbes samal ajal

Program Model Block Qty. Serials Delivered
Peace Puma F-16C Block 50 6 851/856 2006
F-16D Block 50 4 857/860 2006
Second-hand F-16A Block 20MLU 11 721/731 2006 - 2007
F-16B Block 20MLU 7 732/738 2006 - 2007

Enne 2006. aastat polnud Tsiilil mitte ühtegi F-16 lennukit ega mingit muud kraami nende tarbeks.

On tähelepanuväärne, et Tsiili eelistas Gripenile ja Miragele F-16't.

http://www.f-16.net/f-16_users_article9.html
kui ma nüüd õieti siit välja loen, siis teeb see kokku 28 lennukit, st. 1-2 eskadrilli. Kui nad on ühes baasis, siis on vaja neile 1 remondi/hoolduskomplekti . Tshiilil oli ennem olémas hävitajaid, võimalik ,et sealtki jäi miskit kasutuskõlblikku üle. Gruusial (ega ka Eestil) neid pole olnud, seega tuleks needki hankida.

Küsimus pole ainult selles, et kas meil oleks piloote ja kui kaua nende väljaõpetamine aega võtab, vaid kas meil on võtta ka näiteks ´Aerial Stores Lift Truck , MHU-83 D/E´(selline paras väikeauto mõõtu käru) operaatorit ja omakorda selle masina hooldajat. Kas see peab olema mingi kindel firma, või on need standardiseeritud ja saab neid Hiinast odavamalt, ei tea. Mitu käru vaja on? Mis hind on? Mitu unikaalset masinat veel vaja on ? 13? 97? Aga mitu ´Universal Hydraulic Component Test Stand, HCT-20´(selline suur tööpingi moodi masin) vaja oleks ? Kütuselabor järelkärul? Kuraqdi kallis, aga odavam, kui uus (pruugitud) lennuk osta.
Üks F-15/16 eskadrill vajas Lahesõja päevil ainuüksi 200 hooldemeeskonna liiget, igaüks pädev spetsialist oma erialal. Ka need vennad vajavad väljaõpet, head palka jne.,jne.

Tundub, et on raske puude tagant metsa näha. Me siin (mina kaasa arvatud) otsime netist hindu, koguseid jne. taga, aga iga diili hind sõltub ka sellest, kui suure kogus/pika aja peale on tehtud hooldus-, väljaõppe-, moona jne. lepingud.

Et mingitki pilti anda, mis kola ühe F-16 eskadrilliga kaasa tuleb, siis see link siin on ühele hüdraulika- jms. tootja kodulehele. Igas baasis peab neidki vajalikke vidinaid olema ettenähtud komplekt. Siis veel muud jubinad , relvastuse jaoks omakorda testi/hooldus/remondikomplekt
http://www.hiinet.com/Hydraulics.htm
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 9134
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Postitus Postitas Kilo Tango »

vk1 kirjutas:
Kapten Trumm kirjutas:Ei ole korrektne rääkida, et Tsiilil "oli kõik olemas". Tsiili ostis USA-st uusi Block 50'd ja Hollandist kasutatud MLU-sid ning sai need kätte umbes samal ajal

Program Model Block Qty. Serials Delivered
Peace Puma F-16C Block 50 6 851/856 2006
F-16D Block 50 4 857/860 2006
Second-hand F-16A Block 20MLU 11 721/731 2006 - 2007
F-16B Block 20MLU 7 732/738 2006 - 2007

Enne 2006. aastat polnud Tsiilil mitte ühtegi F-16 lennukit ega mingit muud kraami nende tarbeks.

On tähelepanuväärne, et Tsiili eelistas Gripenile ja Miragele F-16't.

http://www.f-16.net/f-16_users_article9.html
kui ma nüüd õieti siit välja loen, siis teeb see kokku 28 lennukit, st. 1-2 eskadrilli. Kui nad on ühes baasis, siis on vaja neile 1 remondi/hoolduskomplekti . Tshiilil oli ennem olémas hävitajaid, võimalik ,et sealtki jäi miskit kasutuskõlblikku üle. Gruusial (ega ka Eestil) neid pole olnud, seega tuleks needki hankida.

Küsimus pole ainult selles, et kas meil oleks piloote ja kui kaua nende väljaõpetamine aega võtab, vaid kas meil on võtta ka näiteks ´Aerial Stores Lift Truck , MHU-83 D/E´(selline paras väikeauto mõõtu käru) operaatorit ja omakorda selle masina hooldajat. Kas see peab olema mingi kindel firma, või on need standardiseeritud ja saab neid Hiinast odavamalt, ei tea. Mitu käru vaja on? Mis hind on? Mitu unikaalset masinat veel vaja on ? 13? 97? Aga mitu ´Universal Hydraulic Component Test Stand, HCT-20´(selline suur tööpingi moodi masin) vaja oleks ? Kütuselabor järelkärul? Kuraqdi kallis, aga odavam, kui uus (pruugitud) lennuk osta.
Üks F-15/16 eskadrill vajas Lahesõja päevil ainuüksi 200 hooldemeeskonna liiget, igaüks pädev spetsialist oma erialal. Ka need vennad vajavad väljaõpet, head palka jne.,jne.

Tundub, et on raske puude tagant metsa näha. Me siin (mina kaasa arvatud) otsime netist hindu, koguseid jne. taga, aga iga diili hind sõltub ka sellest, kui suure kogus/pika aja peale on tehtud hooldus-, väljaõppe-, moona jne. lepingud.

Et mingitki pilti anda, mis kola ühe F-16 eskadrilliga kaasa tuleb, siis see link siin on ühele hüdraulika- jms. tootja kodulehele. Igas baasis peab neidki vajalikke vidinaid olema ettenähtud komplekt. Siis veel muud jubinad , relvastuse jaoks omakorda testi/hooldus/remondikomplekt
http://www.hiinet.com/Hydraulics.htm
Kogu see varustus väljendub raamatupidamises depretsiatsioonis. Kui me siin neid kulunumbreid kokku lõime, siis oli depr. seal sees. Seega ei avastanud sa siin mingit ameerikat. Teada on, et hooldusbaasi varustus on kallis, kuid hooldusbaaside varustamisel on ka mitmeid eri tasemeid ja kuna meil on 2 F16 operaatorit suhteliselt lähedal (Norra ja Poola), siis ilmselt puudub vajadus kõrgeima tasemeni hooldust üles ehitada.
Kasutaja avatar
illl
Liige
Postitusi: 90
Liitunud: 15 Jaan, 2009 13:25
Kontakt:

Postitus Postitas illl »

siin ka väike videolõiguke selle süsteemi tööst, mis meile osteti http://www.youtube.com/watch?v=zlC0Xbmyr78
Xender
Liige
Postitusi: 1700
Liitunud: 16 Mär, 2005 23:15
Kontakt:

Postitus Postitas Xender »

Mistrali laskeseadmeid osteti 25tk, kuid kui palju osteti Giraffe radareid ?
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 9134
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Postitus Postitas Kilo Tango »

Xender kirjutas:Mistrali laskeseadmeid osteti 25tk, kuid kui palju osteti Giraffe radareid ?
Minu teada osteti neid paaritu arv tükke. Ja kui ma ei eksi, on see paaritu arv väiksem kui väikseim täisarvuline paarisarv.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 22 külalist