Eesti ostab õhutõrjesüsteemi
Lisaks üliolulistele lennukitele oleks aga lühimaa ÕT võimekust küll vaja oluliselt suurendada, et muuta minimaalseks täpispommitamine madalatelt kõrgustelt ning ka kopterite mõju nullimine jalaväele ja vähesele (tulevasele) soomustehnikale ning kaudtulerelvadele. Juhani on korduvalt kirjtanud ilma taburetita ÕT rakettidest, mida oleks vaja suuremas koguses, kasvõi vene päritolu Igla`d ja ehk annab koos tulevase soomuse hankimisega Saksast kaubelda juurde ka mingi 20 Gepard`t.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40175
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Tuues paralleele Gruusia sõjast - niipalju, kui neid mulle televisioonist ja igasugu videotest on silma jäänud.
Gruusial oli kah natuke keskmaa õhutõrjet ja natuke lähimaa õhutõrjet. Nendega lasti tõesti neli lennukit alla, enamikus mitte relvade headuse, vaid vastase lendurite poolse ohutuse ja taktika jämeda eiramise tõttu. Tu-22 lasti alla, kuna lendas ilma segajate katteta, mis antud lennuki kasutamisel on kurioosne (sellised lennukid lendavad ülesandele ränga segajamüra katte all), Su-25'd said pihta siis, kui nad mitmendat korda objektist üle lendasid (üllatuse moment oli kadunud). Ehk kui Gruusia vastaseks oleks olnud nt USA, siis oleks Gruusia keskmaa õhutõrje tulemuseks ümmargune null.
Siiski antud olukorras ei kvalifitseeru Gruusia ÕT tegevus isegi mitte segavaks - nende tegevus ei sundinud isegi vastast võtma kasutusele tõsiseid ÕT vastaseid meetmeid nagu ÕT mahasurumine selleks eraldatud lennukigruppide abil. Gruusia ÕT pearadar sai matsu alles mitmendal sõjapäeval?
Tegelikult oli meediast hästi näha, VF lennukid lendasid nahhaalselt nagu polügoonil, sest ÕT dislotseerumise kohad olid ammuilma teada ja eemal midagi karta ei olnud - see võimaldas teha märkidele mitmeid pealelende ja lennata ilma hävitajate top cover'ita.
Kui Gruusial oleks olnud 20 Su-25 asemel näiteks 20 F-16 Block 52, siis oleks sõda kujunenud teistsuguseks. Esiteks oleks venelased pidanud unustama päise päeva ajal vabajahi pidamise Gruusia vägedele, sest igast orust võivad igal hetkel tulla raketid. Piirkond on radariga viletsasti vaadeldav ja mägede taha varjudes on võimalik kergesti nullida vastuse ülekaal. Teiseks oleksid nad sunnitud olnud keskendama lennuväe pingutused Gruusia maaväe ja infrastruktuuri asemel Gruusia lennuväe neutraliseerimisele, mis oleks andnud aega sõjaks valmis seada. Praegu seda aega ei antud, esimesed laksud tulid kohe sõjaliselt oluliste punktide pihta.
Ennetamaks tiraade teemal "need lennukid oleks hävitatud esimese 15 minutiga" esitaks küsimuse - mitu tõendatud juhtumit oli, kui VF suutis oma tohutu ülekaaluga hävitada Gruusia ründelennuki? St õhk-õhk võimetu, alla 800 kmh lendava kohmaka lennumasina? Need Su-d lendasid kuni sõja lõpuni ringi ja venelased ei suutnud nende vastu rohtu leida. Ka ei suudetud rivist välja lüüa grusiinide lennuvälju.
Nüüd kanname selle asja Eesti konteksti ja mõtleme, millist stsenaariumit me soovime ja kas on mõistlik kulutada miljardeid õhusõjas sekundaarse relvasüsteemi peale? Meenutame sõdasid - 1967 Siinai, 1973 Yom Kippur, Vietnam, Falkland, Lahesõda, Jugoslaavia sõda - millises sõjas on maapealsed ÕT süsteemid suutnud efektiivselt tegutseda lennuväe vastu?
Gruusial oli kah natuke keskmaa õhutõrjet ja natuke lähimaa õhutõrjet. Nendega lasti tõesti neli lennukit alla, enamikus mitte relvade headuse, vaid vastase lendurite poolse ohutuse ja taktika jämeda eiramise tõttu. Tu-22 lasti alla, kuna lendas ilma segajate katteta, mis antud lennuki kasutamisel on kurioosne (sellised lennukid lendavad ülesandele ränga segajamüra katte all), Su-25'd said pihta siis, kui nad mitmendat korda objektist üle lendasid (üllatuse moment oli kadunud). Ehk kui Gruusia vastaseks oleks olnud nt USA, siis oleks Gruusia keskmaa õhutõrje tulemuseks ümmargune null.
Siiski antud olukorras ei kvalifitseeru Gruusia ÕT tegevus isegi mitte segavaks - nende tegevus ei sundinud isegi vastast võtma kasutusele tõsiseid ÕT vastaseid meetmeid nagu ÕT mahasurumine selleks eraldatud lennukigruppide abil. Gruusia ÕT pearadar sai matsu alles mitmendal sõjapäeval?
Tegelikult oli meediast hästi näha, VF lennukid lendasid nahhaalselt nagu polügoonil, sest ÕT dislotseerumise kohad olid ammuilma teada ja eemal midagi karta ei olnud - see võimaldas teha märkidele mitmeid pealelende ja lennata ilma hävitajate top cover'ita.
Kui Gruusial oleks olnud 20 Su-25 asemel näiteks 20 F-16 Block 52, siis oleks sõda kujunenud teistsuguseks. Esiteks oleks venelased pidanud unustama päise päeva ajal vabajahi pidamise Gruusia vägedele, sest igast orust võivad igal hetkel tulla raketid. Piirkond on radariga viletsasti vaadeldav ja mägede taha varjudes on võimalik kergesti nullida vastuse ülekaal. Teiseks oleksid nad sunnitud olnud keskendama lennuväe pingutused Gruusia maaväe ja infrastruktuuri asemel Gruusia lennuväe neutraliseerimisele, mis oleks andnud aega sõjaks valmis seada. Praegu seda aega ei antud, esimesed laksud tulid kohe sõjaliselt oluliste punktide pihta.
Ennetamaks tiraade teemal "need lennukid oleks hävitatud esimese 15 minutiga" esitaks küsimuse - mitu tõendatud juhtumit oli, kui VF suutis oma tohutu ülekaaluga hävitada Gruusia ründelennuki? St õhk-õhk võimetu, alla 800 kmh lendava kohmaka lennumasina? Need Su-d lendasid kuni sõja lõpuni ringi ja venelased ei suutnud nende vastu rohtu leida. Ka ei suudetud rivist välja lüüa grusiinide lennuvälju.
Nüüd kanname selle asja Eesti konteksti ja mõtleme, millist stsenaariumit me soovime ja kas on mõistlik kulutada miljardeid õhusõjas sekundaarse relvasüsteemi peale? Meenutame sõdasid - 1967 Siinai, 1973 Yom Kippur, Vietnam, Falkland, Lahesõda, Jugoslaavia sõda - millises sõjas on maapealsed ÕT süsteemid suutnud efektiivselt tegutseda lennuväe vastu?
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Tõsi jutt sul! Oleks minu otsustada siis ei raiskaks ma sentigi KM ÕT peale vaid suunaks summad omade hävitajete soetamiseks. Küll aga investeeriks veidi siiski LM ÕT suurendamisse, et seda jaguks ikka enam vähem üle Eesti territooriumi, seda just maavägede ja miks mitte ka linnade julgeoleku suurendamise nimel võimalike vastase õhulöökide vastu. Vähemalt siis nad ei jõlguks ülbelt lähitaevas, vaid hoiaksid siiski piisavat distantsi.
Spekulatiivne küsimus: oletame, et meile siiski hangitakse mõned korralikud kasut. hävitajad, kust me neile piloodid kohe leiame? L-39 koolitati küll paari-kolme pilooti kuid F-16 v. Gripen on siiski märksa teisest puust masinad kui L-39 ... Kas 6-12 kuuga annab L-39 piloodist enam-vähemgi rahuldava tasemega hävitaja piloodi ümberõpet teha või kulub ikka oluliselt rohkem aega? Palju neid piloote üldse kokku võiksime saada, vaevalt, et neid kümnete kaupa võtta olekski
Spekulatiivne küsimus: oletame, et meile siiski hangitakse mõned korralikud kasut. hävitajad, kust me neile piloodid kohe leiame? L-39 koolitati küll paari-kolme pilooti kuid F-16 v. Gripen on siiski märksa teisest puust masinad kui L-39 ... Kas 6-12 kuuga annab L-39 piloodist enam-vähemgi rahuldava tasemega hävitaja piloodi ümberõpet teha või kulub ikka oluliselt rohkem aega? Palju neid piloote üldse kokku võiksime saada, vaevalt, et neid kümnete kaupa võtta olekski
Ja mis rahaga peaks Gruusia seda endale lubama ? 2-3 miljardit USD? Endal SKP 10,227 miljardit USD. Ja oleks neil veel F-22 Raptor olnud.....Kapten Trumm kirjutas:
Kui Gruusial oleks olnud 20 Su-25 asemel näiteks 20 F-16 Block 52, siis oleks sõda kujunenud teistsuguseks.
Oleks tädil rattad, oleks soomusrong.
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 9134
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Näiteks SU-25-te müügist saadud rahaga. Või mõnede vanemate tankide müümisest saadud rahaga. Grusiinid kuhjasid omale hulganisti kokku kola, mis nimetet konflikti tingimustes osutus ebavajalikuks või vähetõhusaks. Selle asemel oleks olnud mõistlik muretseda mõned hävitajad.vk1 kirjutas:Ja mis rahaga peaks Gruusia seda endale lubama ? 2-3 miljardit USD? Endal SKP 10,227 miljardit USD. Ja oleks neil veel F-22 Raptor olnud.....Kapten Trumm kirjutas:
Kui Gruusial oleks olnud 20 Su-25 asemel näiteks 20 F-16 Block 52, siis oleks sõda kujunenud teistsuguseks.
Oleks tädil rattad, oleks soomusrong.
ma müün isa vana Moskvitshi maha 3000 krooniga ja kasutan seda raha Lamborghini Gallardo ostmiseks. Lisaks finantseerin seda oma kahe vana Ereliukase jalgratta müügist saadud rahaga (250.- tk.)Kilo Tango kirjutas:
Näiteks SU-25-te müügist saadud rahaga. Või mõnede vanemate tankide müümisest saadud rahaga. Grusiinid kuhjasid omale hulganisti kokku kola, mis nimetet konflikti tingimustes osutus ebavajalikuks või vähetõhusaks. Selle asemel oleks olnud mõistlik muretseda mõned hävitajad.
10 pruugitud Su-25 eest maksis Kongo DR Gruusiale 5m. USD . Kokku . Uus F-16 50/52 maksab xx kui mitte xxx miljonit dollarit tükist[/b]
Siit peaks üht-teist leidma: http://www.qinetiq.com/home_etps/Gradua ... edure.htmlPirr kirjutas: Kas 6-12 kuuga annab L-39 piloodist enam-vähemgi rahuldava tasemega hävitaja piloodi ümberõpet teha või kulub ikka oluliselt rohkem aega?
Olen nagu lugenud, et hungari piloodid läbisid ETPS-s 12-kuulise gripeni piloodikoolituse. Kahjuks ei oska hetkel artiklile viidata.
Kuidas on f-16 -ga, vast on minust targemaid.
Tõsi on, et kuidagi need L-39 -d ju õhus püsivad. Pakun, et lisaks olemasolevaile oskustele tehakse tüübikoolitus ja siis jätkub areng, kuni tervist, lennutunde ja ühisõppusi jätkub. Rootslased käisid 2008 ka "Red Flag" -il usas, kus lisaks lennutundidele ka ohtralt lisaõpet.
Kel ei ole lootust tulevikuks, selle minevik röövib temalt oleviku.
Holland müüs oma kasutatud F-16A/B MLU maha 10 miljonit dollarit tükist. Tšiili oli vistist ostja. Pole see hind nii kole ühti, kui edevus lubab teise ringi lennukitega lennata. Kasu oleks neist ikka rohkem olnud kui grusiinide Su-25. ja ka kümme masinat oleks olnud ikkagi selline kogus, mis kapten Sundukovil lendamise kõhedaks oleks teinud. Minu arust grusiinide suurim viga on sama mis meil- Robertsoni juhtnööride vaimus valmistatakse ette niššivõimekusega sõjaväge, kes on suuteline sõdima vaid teistega koos, kes täidavad muud niššid. Iseseisev kaitsevõime on nii meil kui neil jäänud tahaplaanile. Või, nagu ütles Tõnisson-"põlegi teist õieti..."10 pruugitud Su-25 eest maksis Kongo DR Gruusiale 5m. USD . Kokku . Uus F-16 50/52 maksab xx kui mitte xxx miljonit dollarit tükist
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
sedand kül, aga konkreetne näide oli Kpt.Trummil Block 50/52, mis Poolale sõbrahinnaga oli mingi üle 3 miljardi USD diili eest. Ei jõua praegu otsida õiget hinda, pean tööle jooksma.Lemet kirjutas:Holland müüs oma kasutatud F-16A/B MLU maha 10 miljonit dollarit tükist. Tšiili oli vistist ostja. Pole see hind nii kole ühti, kui edevus lubab teise ringi lennukitega lennata. Kasu oleks neist ikka rohkem olnud kui grusiinide Su-25. ja ka kümme masinat oleks olnud ikkagi selline kogus, mis kapten Sundukovil lendamise kõhedaks oleks teinud. Minu arust grusiinide suurim viga on sama mis meil- Robertsoni juhtnööride vaimus valmistatakse ette niššivõimekusega sõjaväge, kes on suuteline sõdima vaid teistega koos, kes täidavad muud niššid. Iseseisev kaitsevõime on nii meil kui neil jäänud tahaplaanile. Või, nagu ütles Tõnisson-"põlegi teist õieti..."10 pruugitud Su-25 eest maksis Kongo DR Gruusiale 5m. USD . Kokku . Uus F-16 50/52 maksab xx kui mitte xxx miljonit dollarit tükist
P.S. Tshiilile on see diil soodsam , kui näit Gruusiale või meile, kuna nad juba opereerivad F-16, mistõttu enamus maapealset tugivarustust, mis sellele masinale vaja , on juba olemas. Ja seda pole mitte vähe ja see pole mitte odav.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40175
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Ei ole korrektne rääkida, et Tsiilil "oli kõik olemas". Tsiili ostis USA-st uusi Block 50'd ja Hollandist kasutatud MLU-sid ning sai need kätte umbes samal ajal
Program Model Block Qty. Serials Delivered
Peace Puma F-16C Block 50 6 851/856 2006
F-16D Block 50 4 857/860 2006
Second-hand F-16A Block 20MLU 11 721/731 2006 - 2007
F-16B Block 20MLU 7 732/738 2006 - 2007
Enne 2006. aastat polnud Tsiilil mitte ühtegi F-16 lennukit ega mingit muud kraami nende tarbeks.
On tähelepanuväärne, et Tsiili eelistas Gripenile ja Miragele F-16't.
http://www.f-16.net/f-16_users_article9.html
Program Model Block Qty. Serials Delivered
Peace Puma F-16C Block 50 6 851/856 2006
F-16D Block 50 4 857/860 2006
Second-hand F-16A Block 20MLU 11 721/731 2006 - 2007
F-16B Block 20MLU 7 732/738 2006 - 2007
Enne 2006. aastat polnud Tsiilil mitte ühtegi F-16 lennukit ega mingit muud kraami nende tarbeks.
On tähelepanuväärne, et Tsiili eelistas Gripenile ja Miragele F-16't.
http://www.f-16.net/f-16_users_article9.html
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
kui ma nüüd õieti siit välja loen, siis teeb see kokku 28 lennukit, st. 1-2 eskadrilli. Kui nad on ühes baasis, siis on vaja neile 1 remondi/hoolduskomplekti . Tshiilil oli ennem olémas hävitajaid, võimalik ,et sealtki jäi miskit kasutuskõlblikku üle. Gruusial (ega ka Eestil) neid pole olnud, seega tuleks needki hankida.Kapten Trumm kirjutas:Ei ole korrektne rääkida, et Tsiilil "oli kõik olemas". Tsiili ostis USA-st uusi Block 50'd ja Hollandist kasutatud MLU-sid ning sai need kätte umbes samal ajal
Program Model Block Qty. Serials Delivered
Peace Puma F-16C Block 50 6 851/856 2006
F-16D Block 50 4 857/860 2006
Second-hand F-16A Block 20MLU 11 721/731 2006 - 2007
F-16B Block 20MLU 7 732/738 2006 - 2007
Enne 2006. aastat polnud Tsiilil mitte ühtegi F-16 lennukit ega mingit muud kraami nende tarbeks.
On tähelepanuväärne, et Tsiili eelistas Gripenile ja Miragele F-16't.
http://www.f-16.net/f-16_users_article9.html
Küsimus pole ainult selles, et kas meil oleks piloote ja kui kaua nende väljaõpetamine aega võtab, vaid kas meil on võtta ka näiteks ´Aerial Stores Lift Truck , MHU-83 D/E´(selline paras väikeauto mõõtu käru) operaatorit ja omakorda selle masina hooldajat. Kas see peab olema mingi kindel firma, või on need standardiseeritud ja saab neid Hiinast odavamalt, ei tea. Mitu käru vaja on? Mis hind on? Mitu unikaalset masinat veel vaja on ? 13? 97? Aga mitu ´Universal Hydraulic Component Test Stand, HCT-20´(selline suur tööpingi moodi masin) vaja oleks ? Kütuselabor järelkärul? Kuraqdi kallis, aga odavam, kui uus (pruugitud) lennuk osta.
Üks F-15/16 eskadrill vajas Lahesõja päevil ainuüksi 200 hooldemeeskonna liiget, igaüks pädev spetsialist oma erialal. Ka need vennad vajavad väljaõpet, head palka jne.,jne.
Tundub, et on raske puude tagant metsa näha. Me siin (mina kaasa arvatud) otsime netist hindu, koguseid jne. taga, aga iga diili hind sõltub ka sellest, kui suure kogus/pika aja peale on tehtud hooldus-, väljaõppe-, moona jne. lepingud.
Et mingitki pilti anda, mis kola ühe F-16 eskadrilliga kaasa tuleb, siis see link siin on ühele hüdraulika- jms. tootja kodulehele. Igas baasis peab neidki vajalikke vidinaid olema ettenähtud komplekt. Siis veel muud jubinad , relvastuse jaoks omakorda testi/hooldus/remondikomplekt
http://www.hiinet.com/Hydraulics.htm
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 9134
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Kogu see varustus väljendub raamatupidamises depretsiatsioonis. Kui me siin neid kulunumbreid kokku lõime, siis oli depr. seal sees. Seega ei avastanud sa siin mingit ameerikat. Teada on, et hooldusbaasi varustus on kallis, kuid hooldusbaaside varustamisel on ka mitmeid eri tasemeid ja kuna meil on 2 F16 operaatorit suhteliselt lähedal (Norra ja Poola), siis ilmselt puudub vajadus kõrgeima tasemeni hooldust üles ehitada.vk1 kirjutas:kui ma nüüd õieti siit välja loen, siis teeb see kokku 28 lennukit, st. 1-2 eskadrilli. Kui nad on ühes baasis, siis on vaja neile 1 remondi/hoolduskomplekti . Tshiilil oli ennem olémas hävitajaid, võimalik ,et sealtki jäi miskit kasutuskõlblikku üle. Gruusial (ega ka Eestil) neid pole olnud, seega tuleks needki hankida.Kapten Trumm kirjutas:Ei ole korrektne rääkida, et Tsiilil "oli kõik olemas". Tsiili ostis USA-st uusi Block 50'd ja Hollandist kasutatud MLU-sid ning sai need kätte umbes samal ajal
Program Model Block Qty. Serials Delivered
Peace Puma F-16C Block 50 6 851/856 2006
F-16D Block 50 4 857/860 2006
Second-hand F-16A Block 20MLU 11 721/731 2006 - 2007
F-16B Block 20MLU 7 732/738 2006 - 2007
Enne 2006. aastat polnud Tsiilil mitte ühtegi F-16 lennukit ega mingit muud kraami nende tarbeks.
On tähelepanuväärne, et Tsiili eelistas Gripenile ja Miragele F-16't.
http://www.f-16.net/f-16_users_article9.html
Küsimus pole ainult selles, et kas meil oleks piloote ja kui kaua nende väljaõpetamine aega võtab, vaid kas meil on võtta ka näiteks ´Aerial Stores Lift Truck , MHU-83 D/E´(selline paras väikeauto mõõtu käru) operaatorit ja omakorda selle masina hooldajat. Kas see peab olema mingi kindel firma, või on need standardiseeritud ja saab neid Hiinast odavamalt, ei tea. Mitu käru vaja on? Mis hind on? Mitu unikaalset masinat veel vaja on ? 13? 97? Aga mitu ´Universal Hydraulic Component Test Stand, HCT-20´(selline suur tööpingi moodi masin) vaja oleks ? Kütuselabor järelkärul? Kuraqdi kallis, aga odavam, kui uus (pruugitud) lennuk osta.
Üks F-15/16 eskadrill vajas Lahesõja päevil ainuüksi 200 hooldemeeskonna liiget, igaüks pädev spetsialist oma erialal. Ka need vennad vajavad väljaõpet, head palka jne.,jne.
Tundub, et on raske puude tagant metsa näha. Me siin (mina kaasa arvatud) otsime netist hindu, koguseid jne. taga, aga iga diili hind sõltub ka sellest, kui suure kogus/pika aja peale on tehtud hooldus-, väljaõppe-, moona jne. lepingud.
Et mingitki pilti anda, mis kola ühe F-16 eskadrilliga kaasa tuleb, siis see link siin on ühele hüdraulika- jms. tootja kodulehele. Igas baasis peab neidki vajalikke vidinaid olema ettenähtud komplekt. Siis veel muud jubinad , relvastuse jaoks omakorda testi/hooldus/remondikomplekt
http://www.hiinet.com/Hydraulics.htm
siin ka väike videolõiguke selle süsteemi tööst, mis meile osteti http://www.youtube.com/watch?v=zlC0Xbmyr78
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 9134
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 22 külalist