Messerscmitt Bf-109 G
Toetan siin nublu seisukohta. Vahe oli tõesti ainult mootoris. Samal viisil tegid hispaanlased ka He-111. Hispaania Messereid ja Heinkeleid võis näha filmis "Lahing Inglismaa pärast".Hispaania koopia erines Messerist vaid jõuallika poolest. Hispaanlased tootsid neid brittide Merlini mootoriga. Nii et kui lennuk "taastati Messerina", siis järelikult pandi talle lihtsalt mingi sakslaste Daimler-Benz peale. Ning mingit erilist rosoljet nüüd selle pärast küll ei tulnud...
Anton - horridoo!
Kuna ma olen veidi seotud vanade sõidukite restaureerimise teemaga, siis jään ma siiski enda jutu juurde.
Asi on originaalis niikaua, kuni tal on originaaldetailid. Antud juhul on juba teine mootor, samuti teine nimi. See pole enam originaal, heal juhul originaaldetailidest loodud replika.
Jah, originaale on raske leida ja seetõttu võib mõningate mööndustega antud tegevusele läbi sõrmede vaadata. Aga täpselt niikaua, kuni seda tõelise originaali pähe ei pakuta.
Asp
Asi on originaalis niikaua, kuni tal on originaaldetailid. Antud juhul on juba teine mootor, samuti teine nimi. See pole enam originaal, heal juhul originaaldetailidest loodud replika.
Jah, originaale on raske leida ja seetõttu võib mõningate mööndustega antud tegevusele läbi sõrmede vaadata. Aga täpselt niikaua, kuni seda tõelise originaali pähe ei pakuta.
Asp
Mina ei kasutaks siin sõna "replika", sest see tähendab järgitehtut. Aga hispaanlased tootsid lennukeid litsentsi alusel, seega originaalprojekti kasutades ja mitmetel nende Messeri versioonidel olid ka originaal saksa mootorid küljes. Pole vahet kus kohas kere detailid toodetud on. Ka sakslasel olid lennukitehased mööda Euroopat laiali aga me ei väida ju, et kuskil Tšehhis või Ida-Preisimaal kokkupandud lennuk on replika!
Anton - horridoo!
Tegelikult ta on siiski replika, mis kasutab originaalkomponente või maksimaalselt neile sarnanevaid uusi detaile. Kogu asi ongi selles, et algmaterjaliks on Hispano, mis on küll Messeri litsentseeritud koopia, kuid mitte originaal Messer. Masin aga taastati Messerina, mida ta pole kunagi olnud. Originaal oleks ta juhul, kui tegelikult lendava 109-na oleks masin Saksamaal tehasest välja tulnud, siis Hispaanias Hispanoks ümber ehitatud ja nüüd uuesti Messeriks tagasi taastatud.
Võrdlus automaailmast: olemas on sellised masinad nagu Lancia D50, milledest olid säilinud mootor, käigukast ja sillad. Originaaljooniste ja pisemate originaaldetailide baasil need masinad taastati, kuid keegi ei ürita neid pakkud originaalide pähe, nende kohta kehtib sõna replika.
Jah, replikat on ka erineval tasemel. Alates VW Põrnika põhjale tehtud plastmassist Bugattist lõpetades tõeliste koopiatega, mille osi võib originaalmasinaga 1:1-le vahetada.
Aga tore on, et keegi selle kuluka töö ette võttis ja pakub maksimaalselt tegelikkusele lähedast elamust lennushowl.
Asp
Võrdlus automaailmast: olemas on sellised masinad nagu Lancia D50, milledest olid säilinud mootor, käigukast ja sillad. Originaaljooniste ja pisemate originaaldetailide baasil need masinad taastati, kuid keegi ei ürita neid pakkud originaalide pähe, nende kohta kehtib sõna replika.
Jah, replikat on ka erineval tasemel. Alates VW Põrnika põhjale tehtud plastmassist Bugattist lõpetades tõeliste koopiatega, mille osi võib originaalmasinaga 1:1-le vahetada.
Aga tore on, et keegi selle kuluka töö ette võttis ja pakub maksimaalselt tegelikkusele lähedast elamust lennushowl.
Asp
Selle teooria kohaselt on lennukid, mis sakslased tootsid Tšehhis, Poolas, Jugoslaavias, Ida-Preisimaal ja tont teab veel kus, kõik replikad kuna pole valmistatud Saksamaa tehastes. Tore küll Sõna replika kasutatakse tänapäeval enamjaolt järgitehtud, koopiate kohta, mis pole päris identne originaaliga. Hispano on aga identne aga mitte muidugi originaal Messerschmitt. Nii, et tõde jääb kuhugi vahepeale. Kuna aga konkreetse eksemplari kere on täileikult identne originaaliga ja ilmselt mitmed detailid valmistatud ka Saksamaa tehastes (nagu väidab ajalugu) ning millele on poogitud külge muud originaal agregaadid, võib masinat rahulikult dituleerida Messerschmitt BF-109 G4 kuna vahet pole kes ja kus kere kunagi kokku pani sest kõik vastab originaalile. Euroopa muuseumites on palju mitmest erinevast lennukist kokku pandud lennumasinaid ja keegi pole väitnud, et need on replikad, ehkki paljud detailid on toodetud erinevatel aegadel ja erinevates tehastes (maades). Üks erand siiski on ja see on Hanoveris Laazeni lennundusmuuseumis, kus asetsev FW-190 A-8 kere on ehitatud tänapäeval firma Flugwerk poolt originaalprojekti järgi. Muud detailid aga on originaalid. Sellele masinale võiks replika sildi külge kleepida kuna on suurelt osalt järgi tehtud.Originaal oleks ta juhul, kui tegelikult lendava 109-na oleks masin Saksamaal tehasest välja tulnud,
Anton - horridoo!
-
- Liige
- Postitusi: 1483
- Liitunud: 12 Juun, 2005 18:33
- Kontakt:
Austet FW Anton, ka Ida-Preisimaa on Saksamaa, vaidlushoos ei pannud sa seda vast tähele, kui Tsehhi, Poola ja Jugoga ühte ritta panid. Ülejäänus kipun Sinuga sama meelt olema. VAZ 2101 puhul kui tegu on 1:1 koopiaga kõigis detailides(kas nii on,maei tea), siis kutsugu venelased teda kasvõi Barmaleiks, ta on FIATi replika.
OK!
Kui sest Hispanost pole suurt midagi järgi jäänud ja kõik osad on asendatud Messerschmitti originaalidega mis ta siis on! Muuseas tuletan meelde, et selle mudeli suurem osa kere detaile toodeti Saksamaal ja hispaanlased ainult panid need kokku! Meist ei tea keegi kui palju seal hispaanlaste enda toodangut küljes oli üldse. Nii, et võiks lõputult vaielda. Keegi hea saksakeele valdaja võiks konkreetse lennuki jutu netis läbi lugeda. Minu arust on seal piisavalt ifot (nii palju kui minu arusaam saksa keelest lubab arvata). Ja sellega võiks diskussiooni lõpetada küll ja Ida-Preisimaa ei olnud Saksamaa osa vaid ikkagi omaette riik küll aga tugeva Saksamaa mõju all. Tervitustega ja head suve jätku!
Kui sest Hispanost pole suurt midagi järgi jäänud ja kõik osad on asendatud Messerschmitti originaalidega mis ta siis on! Muuseas tuletan meelde, et selle mudeli suurem osa kere detaile toodeti Saksamaal ja hispaanlased ainult panid need kokku! Meist ei tea keegi kui palju seal hispaanlaste enda toodangut küljes oli üldse. Nii, et võiks lõputult vaielda. Keegi hea saksakeele valdaja võiks konkreetse lennuki jutu netis läbi lugeda. Minu arust on seal piisavalt ifot (nii palju kui minu arusaam saksa keelest lubab arvata). Ja sellega võiks diskussiooni lõpetada küll ja Ida-Preisimaa ei olnud Saksamaa osa vaid ikkagi omaette riik küll aga tugeva Saksamaa mõju all. Tervitustega ja head suve jätku!
Anton - horridoo!
-
- Liige
- Postitusi: 1483
- Liitunud: 12 Juun, 2005 18:33
- Kontakt:
Anton, kus selle lennuki saksakeelne lugu on, ehk poetad lingi, kui aega saan, loen läbi. Ida -Preisimaast aga -mis tegi temast riigi? Saksamaa on alates 1871 olnud liitriik, kohalik võim on küll olnud ja on liidumaadel, nagu Bayer, Frankimaa, Hannover, Saksimaa.... Kui üldse millestki rääkida ,siis Preisi-Brandenburgist,kuningriigina alates 1701, sellesinase algatusel ju Saksamaa ühendamine toimuski. Oma eelmises kommentaaris olen nihu pannud ma tahtsin tegelikult väita, et kui asi on 1:1 siis ta ei ole minu meelest replika, vaid on asi ise....palavaga hakkab inimene lolliks minema ja endale vastu rääkima.
Sakslastel oli kasutusel ReVi reflektor sihikud (ReVi nagu Reflektor Visier ).Lupus kirjutas:Oskab keegi öelda milliseid sihikuid kasutati seda tüüpi masinatel. Filmist vaatasin ,et tegemist ei ole tavalise traadist keeratud sihikuga???
Kuidas see värk töötab - seletatud siin
http://www.simhq.com/simhq3/sims/air_co ... uns2.shtml
Selleks kasutati sünkronisaatoreid mis ei võimaldanud lasul toimuda kui propelleri laba oli toru ees. Kui sünkronisaator üles ütles lasti propellereid puruks küll!Minulgi loll küsimus,kas bf-109 oli ka "ninas"(kapottil) kuulipilduja kui oli, kuidas siis enda propellerit puruks ei lasknud?noo piltidelt mina aru ei saa
Anton - horridoo!
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 20 külalist