Kapten Trumm kirjutas:
Hoolimata lenta.ru optimismist on venelaste shansid kaheldavad, sest indudel pidi olema väga kopp ees nende vene lennukitega toimuvatest jamadest. Kui vaadata neid seiklusi lennukite, lennukikandja, allveelaevade ja palju muuga, tekib küsimus, miks nad üldse venelastelt midagi ostavad?
On tõesti kuulda olnud, et hindudel on kopp ees vene tehnikaga seotud probleemidest ja ostutehingute jamadest (kui uskuda internetifoorumeid on sellest rääkinud ka mõned teenekamad IAFi piloodid
).
India on ka avalikult öelnud, et üritab oma relvatarnijaid mitmekesistada. Näiteks võiks tuua nende äsjase P-8 merevaatluslennukite tehing USA'ga (ehk mäletab keegi veel pulli, mis toimus veidi ennem seda hanget katsetel vene allveelaevade avastasmissüsteemiga "Meremadu"
). Paraku on neil selle hankega seoses USAga parajat "hõõrdumist":
http://www.defenseindustrydaily.com/Ind ... ons-05285/
See on tingitud peamiselt õigustest, mida selle tehnikaga teha võib. Ühendriikidele on pidevalt meeldinud teha ettekirjutusi, keda ja kas võib nende tehnikaga rünnata ning korraldada rutiinseid ülevaatuseid lennukitel. Kumbki neist tingimustest hindudele absoluutselt ei meeldi, samas ei tundu USA riigiaparatuur olevat piisavalt paindlik, et sobivaid kompromisse teha (firmad on juba tõsiselt mures). Kui see nii jätkub võib ohtu sattuda ka F/A-18 või F-16 Block 60'e võit
Indian Air Force Medium Multi-Role Combat Aircraft (MMRCA) konkursil.
Lisaks sellele tahab India saada maksimaalselt
Technology transfer'it mis on jälle koht, kus USA valitsus ei taha just ülearu vastutulelik olla.
Sellegipoolest, oleks Indiast väga rumal osta Mig-29 OVT'sid (aka Mig-35). Nii või naa on neil ju päris tugevalt käpp vene tehnikas sees. Ostsid ju just Mig 29-K'sid lennukikandja tarbeks.Samuti on neil juba pikka aega kasutusel ja tootmises Su-30 MKI ning lisaks sellele teevad nad praegu 5-generatsiooni hävitaja arendamises aktiivselt Venemaaga koostööd. Nende
R&D baas ei tohiks selle Mig'i tehninguga just eriti suureneda, samas läheks see vastuollu nende jutuga, et üritavad lennuparki mitmekesistada.
Eks selle MMRCA konkursi juures sõltub kõige rohkem sellest, mida India tegelikult saada tahab. Hetkel on konkursi tingimused üsna laialivalguvad (no kui ühes otsas on Gripen ja F-16, teises aga Super-hornet ja Eurofighter).
Kui nende jaoks on oluliseim ligipääs lääne tehnoloogiale, tunduks targeim valik Rafael (saavad vistisegi mingi AESA radariga vist), kuna prantslased on nõus väga ulatusliku info jagamisega.
Kui soovivad pisikest suhteliselt odavat hävitajat, ei tohiks F-16 Block 60'ele küll vastast olla Mig-35'es, rääkimata Gripenist. Mig'i eeliseks on muidugi olemasolev infrastruktuur Mig-29 kasutamisest ja soojad suhted Venemaaga, aga kaua võib ühe ja sama orgi otsa lennata
.
Kui soovivad midagi suuremat ja kallimat siis ehk F/A-18 uusim versioon (AESA radar, Mõlemal piloodil Helmet-Mounted-Display jne). Eurofighter on vist natukene liiga kallis oma jõudluse ja
technology transfer suhet arvestades, kuigi Tranche 3'e omad koos AMSAR (AESA) radariga oleks F-22 järel tõenäoliselt maailma võimekaimad lennukid.
Tehingust lähemalt:
http://www.defenseindustrydaily.com/mir ... ges-01989/
(mõnedel andmetel on Gripen-NG juba konkurentsist väljas)
http://en.wikipedia.org/wiki/Indian_MRCA_Competition