MAN 7t
-
- Liige
- Postitusi: 785
- Liitunud: 28 Apr, 2007 7:33
- Asukoht: Mustvee
- Kontakt:
-
- Liige
- Postitusi: 785
- Liitunud: 28 Apr, 2007 7:33
- Asukoht: Mustvee
- Kontakt:
Tea kui kaugel asi võiks olla?
Vahepeal juhtusin sellise materjali otsa, ehk pakub huvi?
7 tonnine 6x6 mooduliga veok MAN töötati välja 50 -ndate aastate lõpul Bundeswehr -i ülesandel. Tehniline ülesanne nägi ette kabiini soomustamise, lisaks pidi masin olema suurendatud läbivusega. 1964 aastal esitasid mitu saksa firmat taolise masina konkursile oma prototüübid. Üks neist kujutas endast 8x8 mooduliga luuremasinat "Luchs". "Luchs" ise läks tootmisse 1964 aastal, kuid veomasina kallal tehtavad arendustööd venisid kuni 1975 aastani, kuni veomasinate tootmiseks sõlmiti leping firmaga MAN. See firma pakkus välja kolm varianti; moodulitega 8x8, 6x6 ja 4x4. 8x8 mooduli seeriatootmine algas 1976 aastal, 4x4 ja 6x6 läksid tootmisse aasta hiljem, kuid 6x6 baasil veoki tootmine algas alles 1979 aasta jaanuaris. 1984 aasta lõpuks oli MAN valmistanud kõiki variante kokku 14216 masinat, 534 neist olid läinud USA armee käsutusse, ülejäänud Bundeswehr -i. Väikestes kogustes eksporditi neid ka kolmandatesse riikidesse.
7 tonnisel 6x6 MAN veokit veab edasi 6 silindriline vesijahutusega diisel, mis olenevalt mudelist võib arendada 240 kuni 520 H/J. Põhilised sõlmed ja agregaadid on asendatavad kommertseesmärgil toodetud veomasinate sarnaste sõlmedega. Mootor asetseb kabiinis ja moodustab omaette ploki, mille asendamine vajaduse korral võtab 30 minutit, selleks saab kabiini üles tõsta. Maksimaalkiirus maanteel - 90 km/h. Veokit kasutatakse tavaliselt 155 mm haubitsa FH-70 vedukina.
Kui kahur kah töösse läheb, siis sellest võin samuti veidi kribada.
Urmas.
Vahepeal juhtusin sellise materjali otsa, ehk pakub huvi?
7 tonnine 6x6 mooduliga veok MAN töötati välja 50 -ndate aastate lõpul Bundeswehr -i ülesandel. Tehniline ülesanne nägi ette kabiini soomustamise, lisaks pidi masin olema suurendatud läbivusega. 1964 aastal esitasid mitu saksa firmat taolise masina konkursile oma prototüübid. Üks neist kujutas endast 8x8 mooduliga luuremasinat "Luchs". "Luchs" ise läks tootmisse 1964 aastal, kuid veomasina kallal tehtavad arendustööd venisid kuni 1975 aastani, kuni veomasinate tootmiseks sõlmiti leping firmaga MAN. See firma pakkus välja kolm varianti; moodulitega 8x8, 6x6 ja 4x4. 8x8 mooduli seeriatootmine algas 1976 aastal, 4x4 ja 6x6 läksid tootmisse aasta hiljem, kuid 6x6 baasil veoki tootmine algas alles 1979 aasta jaanuaris. 1984 aasta lõpuks oli MAN valmistanud kõiki variante kokku 14216 masinat, 534 neist olid läinud USA armee käsutusse, ülejäänud Bundeswehr -i. Väikestes kogustes eksporditi neid ka kolmandatesse riikidesse.
7 tonnisel 6x6 MAN veokit veab edasi 6 silindriline vesijahutusega diisel, mis olenevalt mudelist võib arendada 240 kuni 520 H/J. Põhilised sõlmed ja agregaadid on asendatavad kommertseesmärgil toodetud veomasinate sarnaste sõlmedega. Mootor asetseb kabiinis ja moodustab omaette ploki, mille asendamine vajaduse korral võtab 30 minutit, selleks saab kabiini üles tõsta. Maksimaalkiirus maanteel - 90 km/h. Veokit kasutatakse tavaliselt 155 mm haubitsa FH-70 vedukina.
Kui kahur kah töösse läheb, siis sellest võin samuti veidi kribada.
Urmas.
- kangelaspioneer
- Liige
- Postitusi: 1044
- Liitunud: 30 Dets, 2004 13:13
- Asukoht: Tallinn/Tapa
- Kontakt:
- Panzergrenadier
- Liige
- Postitusi: 1555
- Liitunud: 02 Apr, 2005 22:12
- Asukoht: Tartu/Tallinn
- Kontakt:
Masin ise on mul juba valmis, aga olen mõelnud talle mingi aluse ka aretada. Mingid kahtlase väärtusega pildid olen temast teinud, aga ei tahaks neid üles riputada ja ei ole olnud motivatsiooni hakata uusi tegema.
Huvitav lugemine kindlasti. Kahurit aga ei hakka ette võtma, arvan, et mul ei käiks jõud mingist kahtlasest epovalust üle.
Huvitav lugemine kindlasti. Kahurit aga ei hakka ette võtma, arvan, et mul ei käiks jõud mingist kahtlasest epovalust üle.
Kahuri mudeli kohta kirjutab üks tegelane, kes tolle ka kokku pani, järgmist:
.." See on üks lihtsamaid turul saadaolevaid epovalu mudeleid. Valandite kvaliteet on väga kõrgel tasemel, instruktsioon täiesti adekvaatne. Haubitsa saab koostada kas transpordi - või lahinguasendis olevana, kõige keerulisem on poritiibade monteerimine, kuna liimimiskohtade kontaktpinnad on üsna väikesed. Samuti tuleb koostamise käigus jälgida telgede ja rataste õiget asendit. Rattad saab külge liimida pärast lõplikku värvimist. " ...
Vaat niiviisi siis - kas tekkis ka kiusatus veidi eurisid tuulutada?
Urmas.
.." See on üks lihtsamaid turul saadaolevaid epovalu mudeleid. Valandite kvaliteet on väga kõrgel tasemel, instruktsioon täiesti adekvaatne. Haubitsa saab koostada kas transpordi - või lahinguasendis olevana, kõige keerulisem on poritiibade monteerimine, kuna liimimiskohtade kontaktpinnad on üsna väikesed. Samuti tuleb koostamise käigus jälgida telgede ja rataste õiget asendit. Rattad saab külge liimida pärast lõplikku värvimist. " ...
Vaat niiviisi siis - kas tekkis ka kiusatus veidi eurisid tuulutada?
Urmas.
Tundub, et peab mudeliinimesi natuke kurvastama.
Näidatud mudel on tüübist MAN 4520 (saksa: Lkw 7t mil gl). Suurtükiväe käsutuses ei ole täna Eestis ühtegi selle tüübi masinat, kuna kõik suurtükiväe isendid on 4620 tüüpi. 4520 -e on küll, kuid need on kas pioneeride või õhutõrjujate kasutada.
Mis on 2 masina vahe?
4620 -il on raamist paremal v i n t s, mille väljund on nii ees, kui taga (ümbertõstetav). Trummel paikneb tagasildade juures raami küljes. Väga vajalik asi muide. Iseasi, et selle vintsisüsteemi aretamine mudeli küljes oleks tükk tegemist. Kui otsite pilte Panzerbaeri-st vms kohast, saab täpsemalt näha.
4-teljelisi (MAN 4640) on suurtükiväes ka hulgem, kuid need veavad laskemoona. Neil peaks vints kõigil olema vist. Selle mudeli komplektist võib isegi näha olla, kuidas vints mudelile alla aretatud on.
Kui keegi peaks FH-70 muretsema ja ka tahab kokku panna, võib teada anda. Saan juhendada, kuidas peavad olema mingis asendis (laske, sõidu, rännak) mingid süsteemid. Kui selle mudeli impordite, andke teada, ehk soovin ka mõne eksemplari.
Näidatud mudel on tüübist MAN 4520 (saksa: Lkw 7t mil gl). Suurtükiväe käsutuses ei ole täna Eestis ühtegi selle tüübi masinat, kuna kõik suurtükiväe isendid on 4620 tüüpi. 4520 -e on küll, kuid need on kas pioneeride või õhutõrjujate kasutada.
Mis on 2 masina vahe?
4620 -il on raamist paremal v i n t s, mille väljund on nii ees, kui taga (ümbertõstetav). Trummel paikneb tagasildade juures raami küljes. Väga vajalik asi muide. Iseasi, et selle vintsisüsteemi aretamine mudeli küljes oleks tükk tegemist. Kui otsite pilte Panzerbaeri-st vms kohast, saab täpsemalt näha.
4-teljelisi (MAN 4640) on suurtükiväes ka hulgem, kuid need veavad laskemoona. Neil peaks vints kõigil olema vist. Selle mudeli komplektist võib isegi näha olla, kuidas vints mudelile alla aretatud on.
Kui keegi peaks FH-70 muretsema ja ka tahab kokku panna, võib teada anda. Saan juhendada, kuidas peavad olema mingis asendis (laske, sõidu, rännak) mingid süsteemid. Kui selle mudeli impordite, andke teada, ehk soovin ka mõne eksemplari.
ilus mudel, peaks endale ka ühe hankima ja Sergei kasti istutama. Kahju ainult, et Sergei lisavarustust ja aksessuaare saada ei ole, etsidest rääkimata.
Aga OT peaks mainima, et sellest kuradi 2 meetri kõrgusest kastist täis varustuses jalastumine ja uuesti kasti saamine on õllekõhuga mehele täielik piin. Oleks mingigi redeli võinud sellel kolakale külge pookida. Mul sääred siiani sinikaid täis
Aga OT peaks mainima, et sellest kuradi 2 meetri kõrgusest kastist täis varustuses jalastumine ja uuesti kasti saamine on õllekõhuga mehele täielik piin. Oleks mingigi redeli võinud sellel kolakale külge pookida. Mul sääred siiani sinikaid täis
Pakkuda võib filateeliat perioodist 1918-1941.
www.aiaimpeerium.ee
www.aiaimpeerium.ee
Eduaridil ei ole, keegi kunagi tegi IdaEkspressi mudelilist täiendatud komplekti oma nime all aga seda pole enam müügis kuskil. Peab ise plekki väänama - kahju lihtsalt, et varustuse ja lisaraudade kaste pole. Flaki omad on väga sarnased ja pea samas mõõdus aga ikkagi mitte päris see.
Pakkuda võib filateeliat perioodist 1918-1941.
www.aiaimpeerium.ee
www.aiaimpeerium.ee
- Panzergrenadier
- Liige
- Postitusi: 1555
- Liitunud: 02 Apr, 2005 22:12
- Asukoht: Tartu/Tallinn
- Kontakt:
-
- Liige
- Postitusi: 1403
- Liitunud: 25 Mär, 2008 13:16
- Asukoht: saaremaa
- Kontakt:
Korralik teostus.
Eks selle masinaga ole peavalu üksjagu. Ega mudeli kvaliteet ei kannata välja võrdlust mõne uuema Dragoni omaga , nii et pahtlituub peab kohustuslikus korras käeulatuses olema.
Minu silma jaoks on küll tolmutamine tiba monotoonne välja kukkunud.
Käiguosa, küljed, present ja katus on kõik üsna ühesuguse tolmukorra all, samas kui kabiini klaasid on päris puhtaks jäänud. Klaase oleks kaval olnud toonida, jättes kojameeste tööpinna teibiriba all puhtaks. Nii tolmuse masina juures oleks see peaaegu kohustuslik olnud.
Sellest tekivad minu meelest ka hädad pildistamisega.
Eks selle masinaga ole peavalu üksjagu. Ega mudeli kvaliteet ei kannata välja võrdlust mõne uuema Dragoni omaga , nii et pahtlituub peab kohustuslikus korras käeulatuses olema.
Minu silma jaoks on küll tolmutamine tiba monotoonne välja kukkunud.
Käiguosa, küljed, present ja katus on kõik üsna ühesuguse tolmukorra all, samas kui kabiini klaasid on päris puhtaks jäänud. Klaase oleks kaval olnud toonida, jättes kojameeste tööpinna teibiriba all puhtaks. Nii tolmuse masina juures oleks see peaaegu kohustuslik olnud.
Sellest tekivad minu meelest ka hädad pildistamisega.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist