KL masinapargi olevik ja tulevik

Vasta
Toddie
Liige
Postitusi: 345
Liitunud: 16 Aug, 2007 9:19
Kontakt:

Postitus Postitas Toddie »

Tore on, et vähemalt on jõutud ka tühjast jutust ja unistustest vähemalt piltidenigi. Edasi siis juba projektid ja siis riigihanked... :twisted:
kert122
Liige
Postitusi: 619
Liitunud: 27 Juun, 2007 21:22
Kontakt:

Postitus Postitas kert122 »

seltsimees setu, viimane pilt on taas kallis masin ja ega selle labivusega kiita suurt pole vist.
paraadil näeme, raisk
Kasutaja avatar
setu
Liige
Postitusi: 1108
Liitunud: 11 Mär, 2009 10:32
Kontakt:

low-profile 120 mm mortar kit by Eli

Postitus Postitas setu »

kert122 kirjutas:seltsimees setu, viimane pilt on taas kallis masin ja ega selle labivusega kiita suurt pole vist.
Väga terane tähelepanek, seltsimees kert122.
Tegemist ei ole high-profile ülesannetega, kahtlemata pöörasid tehelepanu ka katusel paiknevale sirmirullile, ja eeldusel, et tegemist on IR-neelduva materjaliga, kujutad ette tõsiselt võetavaid võimalusi kujundada kõnniteeäärtest kiiresti laskepositsioone ning hoolikalt analüüsides 120 mm MP tugikonstruktsiooni ka vajadust väikese keeramisraadiusega kaubiku järele.

tervitades,
otsin eestlasi, kes teenisid eskadrilli ülema major Toompuu all (sinised baretid) / (üksus Alfa); Taškendis, operatsioonid-patrullid: Pakistanis, Afganistanis, Vene-Hiina piiril; Vietnami operatsioon USA "guerrillas" vastu (1960ndad - 1970ndad).
kert122
Liige
Postitusi: 619
Liitunud: 27 Juun, 2007 21:22
Kontakt:

Postitus Postitas kert122 »

aga Setu, kuidas oleks kui innoveeriks panvageniga, tee meile selline pilt, mis oleks nõrk koht?

või äkki see eesti toote pildilt eemaldada kast ja jätta lihtsalt platvorm, kuhu peale monteerida hoopis kolm miinipildujat, meeskonnaks oleks siis 2 meest per toru+ülem ja sidemees.
jaksab kaasas kanda piisavalt moona, on üliläbiv, saab väga hästi maskeerida, ja kolm relva korraga suudab üsna valusa paugu anda ja kohe tuld tõmmata, vedrustuse saab äkki hüdrauliliselt lukustada?

kuidas see oleks?
panvagen ei kannaks rohkem kui ühe raske miinipilduja+ujub, neid saaks kasutada samuti.

äkki setu teeb ühe metsise veel ringi,haaratsi jätame rahule, kinnitame kolm miinipildujat kasti,maskeerime ilusti ära maskeerimisvõrguga, vaatame kuidas paistab.
olen kindel et hüdraulika saab ka lukustada.
paraadil näeme, raisk
Kasutaja avatar
calico
Liige
Postitusi: 1209
Liitunud: 08 Apr, 2009 23:12
Asukoht: Laisholm - Jõgewa
Kontakt:

Postitus Postitas calico »

Tere! upitaks ühe vana teema üles.

Operaator veduk-traktor Metsis 408F mod
• Koormatavus: 12 000 kg
• 4 - silindriline Sisu49EWA turbodiisel
• Nimivõimsus: 118kW/160 hj/2200 rpm
• Maks.võimsus: 129kW/175 hj/2000 rpm
• OPS, ROPS, FOPS testitud IAC kabiin
Seoses sellega et olen militarihuviline metsamees, tekitas antud idee mõtteid. Antud masin oleks üsnagi võimekas. kuid kõigepealt räägiks selle miinuspoolest. suurim miinus on kiirus, kuskil 30 km/h jääb ilmselgelt lahjaks nii missioonidel karavanis sõitmiseks kui ka sissitaktika löö ja põgene jaoks. otseselt lahingumasinana muidugi põnev mõte, kuid andes miinipildujalöögi, peaks ta sealtkandist võimalikult kiirelt minema astuma, kui ei taha Graditule alla jääda. muidugi on tema suurim voorus kandevõime ja maastikuläbivus. esimesel juhul lööb ta kindlasti panwagenit. selline masin tuleks natuke militaarversioonina natuke ümber teha. esiteks on ta suht kõrge kabiiniga masin, mis sõjamasinana ei oma tähtsust. aknad tuleks killu-kuulikindlamaks teha, kabiini mõõtmeid võiks vähendada (kõrgust) kabiini katusele võiks panna turelli mingi MG või kui soovite 50cal. samas viimast kasutada selles rollis nagu alljärgnevas mõtisklen, poleks ehk mõttekas. ilmselt sobiks see masin suhteliselt rasketes oludes logistikamasinana eriti raskete maastikutingimuste korral, mis suudaks 12 tonnist laadungit mööda metsa otse kohale viia, kiirelt maha tõsta (oma tõstukiga. võimalik et panna selga multilift seade, mis lisab veel võimalusi sama masina kasutamiseks, kui nt ehitada erinevate kasutusvõimalustega konteinereid (medi, inimveo,laskemoona, kütuse.) jõudes tee äärde saab selle treileri peal viia tuua sinna kus seda parasjagu vaja on. loomulikult on selle tükihind muidugi kallis, kuid nagu tervishoiust rääkidakse, kas sul on kallis rohtu osta või oma tervisest ilma jääda. oma tootja, saades suure ja kindla tellija, on kindlasti nõus hinda langetama.
et siis sellised mõtted tekkisid...
Meie asutuses töötamiseks ei pea te olema hull, kuid see tuleb kasuks...
Tiam
Liige
Postitusi: 489
Liitunud: 31 Aug, 2008 3:25
Kontakt:

Postitus Postitas Tiam »

Palju see Metsis ka maksab???

Samas asjal on jumet, vaatama või rootslasi- panid oma uue liikursuurtüki Archer Volvo A30D karjääriveoka selga. Põhjus kordadesse ulatuv kokkuhoid arendus- ja jooksvatelt kuludelt võrreldes ainult spetsiaalselt sellele masinale alusvankri väljatöötamisega. Või lasta kodumaal Metsise ehitamisest saadud hüdraulika rakendamise kogemusele tuginedes meie FH-70 ehitada näiteks selle sama Volvo A30E selga. Ehk siis osta Volvolt ainult alusvanker ja kogu pealisehituse asi teha Eestis.

Või midagi vaadata kasutaja Roamless välja pakutud lingilt: http://army-uk.info/usedvehicles.php. Ka seal on päris vähe kasutatuid UK sõjaväe reservis olevaid Terrexi Volvole sarnanevaid karjääriveokeid suuremates seeriates saada.

Näiteks see 30t kandevõimega 50 masina suurune seeria, kus kõigi masinate töötunnid jäävad 2200-3500h vahele, toodetud 2004-2006: http://army-uk.info/equip.php?ID=449. Kui siit saaks soodsalt masinad ja need kohalikult Eestis ümber ehitada nii, et nende peale saaks meie FH-70 tõsta, siis oleks asjal enam kui jumet. Asi lihtsalt kättevõtmise asi tegelikkuses. Nende Terrexite heaks omaduseks võrreldes Metsisega on nende max kiirus 53km/h.
Kasutaja avatar
calico
Liige
Postitusi: 1209
Liitunud: 08 Apr, 2009 23:12
Asukoht: Laisholm - Jõgewa
Kontakt:

Postitus Postitas calico »

Palju see Metsis ka maksab???
kuskil EEKudes ikka poolteist kuni paar milli. karjäärimasinate maastikuläbivus on natuke kõhklemapanev. ennem oleks mõttekas ikka metsise alusvankrile midagi mõelda.
Meie asutuses töötamiseks ei pea te olema hull, kuid see tuleb kasuks...
Tiam
Liige
Postitusi: 489
Liitunud: 31 Aug, 2008 3:25
Kontakt:

Postitus Postitas Tiam »

calico kirjutas:
Palju see Metsis ka maksab???
kuskil EEKudes ikka poolteist kuni paar milli. karjäärimasinate maastikuläbivus on natuke kõhklemapanev. ennem oleks mõttekas ikka metsise alusvankrile midagi mõelda.
Rootslased just valisid Volvo karjäärimasina selle tõttu, et see pakub parimat kompromissi läbivuse ja kandevõime vahel. Aga vb tõesti Metsis selles suhtes pehmel pinnasel parem- aga see 30km/h jääb liikursuurtüki jaoks vb lahjaks. Siin on vast kasutajad hillart ja denis23 100x kompetentsem seda küsimust hindama. Samas selle Volvo A30E uuest pest hind jääb sinna 300k € ümber, seega Metsis oleks odavam lahendus tõesti, aga ma kujutan ette, et kui need UK vähekasutatud masinad saaks Metsise hinnaga oleks see parem ost.
vetewana
Liige
Postitusi: 373
Liitunud: 31 Juul, 2008 11:57
Kontakt:

Postitus Postitas vetewana »

Konkreetne näide Soome, Greeka, Singapuri näol on olemas kus 120 mm miinipilduja bandwagen kasti on pandud. Eriti andeks on see Ukrainlaste Urali variant.

http://www.militaryphotos.net/forums/sh ... -the-world


Muuseas panid iraanlased äsja oma 155/39 suurtüki sarnaselt meie kaitseväes kasutuses olevale 3 sillalisele MAN veokile. Ei paista see just eriline kosmoseteadus olevat, elementaarne hüdraulikasüsteem kahe keskmisest jämedama hüdosilindri näol, nende tootmisega saaks ka meie Nuia PMT hiilgavalt hakkama.

Pilt

http://www.irandefence.net/showthread.php?t=65783
Kasutaja avatar
setu
Liige
Postitusi: 1108
Liitunud: 11 Mär, 2009 10:32
Kontakt:

Postitus Postitas setu »

saab veel paremini, meie jaoks.
otsin eestlasi, kes teenisid eskadrilli ülema major Toompuu all (sinised baretid) / (üksus Alfa); Taškendis, operatsioonid-patrullid: Pakistanis, Afganistanis, Vene-Hiina piiril; Vietnami operatsioon USA "guerrillas" vastu (1960ndad - 1970ndad).
Kasutaja avatar
setu
Liige
Postitusi: 1108
Liitunud: 11 Mär, 2009 10:32
Kontakt:

Eestile 155 mm haubitsa "upgrade'i" alternatiiv

Postitus Postitas setu »

setu kirjutas:saab veel paremini, meie jaoks.
Toon Eesti jaoks kõige mõistlikuma "upgrade" versiooni, juhul kui meil oleks 155 mm haubitsaid kuskil 100-150 ühikut. Selleks võtsin appi lastetoa sisustuse :lol:

Elik, tsiviilkasutuses olev (ARKi senitundmatu nimekiri) või näiteks soomustatud MANi veok transportimas laskesuunas positsioonile 155 mm haubitsat soomustatud lahtises konteineris. Positsioon võib olla pehme, kõva, jne, mitte väga kaldus (millise leiab hea tahtmise juures), kui vaja toob eelnevalt tsiviilkasutuses olev kallur ka killustiku sobivasse kohta :mrgreen:. Point on selles, et paar lasku ja edasi liikumine, veok ei haagi ennast lahti vaid jääb toetama tagasilööki. Positsioonivõtt ja lahkumine paari minuti töö ilma maskeerimisteta, seadistamiseta, eriväljaõppe jne (pikk nimekiri). Seega transportiv veok vahetatakse välja vaid rikke, tabamuse, või mingi võimaliku meeskonna vahetuse, kütuse toimetamise erijuhul.

lastetoa näide järgnevalt:
Pilt

parimat,

P.S. Mis muutused see kaasa toob:

- veokitele paigaldatud 155 mm vajab eritehnilist lahendust, seotuna kindla veokiga, tähendab see erinõudeid, suuremat hinda ja jne
- veokitel oleva 155 mm meeskond on ka liialt avatud, liialt kõrgel asub haubits. Töötingimused on kesised ja raskendatud.
- kui veokil on väiksem rike, on kogu süsteemi võimekus kahtluse all jne;

Seevastu konteinerversioonil on see selgemini ja odavamalt planeeritav. Konteineri põhjas võib olla ka nn "tagasilöögi auk" ja tegemist pole kõrge ja kipaka süsteemiga. Buldoožer võib isegi vallid kuhjata laskepositsioonile, või teeb seda sama veok, kui tal on ees vastav "teehöövel". Kokkuvõtvalt usaldusväärsem, säästvam.

P.P.S. Soome 120 mm MP on siiski Sisu Nasul, ehk suuremal loomal kui Bandvagn. Holland jne riike on kasutanud Bandvagn'il vaid 81 mm MPd ja ka M113nel on kasutatud vaid 81 mm MPd. Leian, et 81mm MP kasutamine on õigustatud kelgul, soome kelgul vms kelgul näiteks eeltoodud Hiluxi kastis, mille kastist väljatõmbamine sarnaneks kohati kiirabi kanderaam-käru konstruktsiooniga. 120 mm MPd saab kasutada eeltoodud 155 mm konteinerplatvormil niisamuti, kuid konteineri põhjas oleks 3 ringrelssi kolmele 120 mm miinipildujale. Leian, et see on kõige mobiilsem, säästvam ja vajalikum lahendus.

Pilt
Viimati muutis setu, 19 Mär, 2011 22:25, muudetud 1 kord kokku.
otsin eestlasi, kes teenisid eskadrilli ülema major Toompuu all (sinised baretid) / (üksus Alfa); Taškendis, operatsioonid-patrullid: Pakistanis, Afganistanis, Vene-Hiina piiril; Vietnami operatsioon USA "guerrillas" vastu (1960ndad - 1970ndad).
vk1
Liige
Postitusi: 1607
Liitunud: 02 Juul, 2007 22:18
Asukoht: tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas vk1 »

vetewana kirjutas:Konkreetne näide Soome, Greeka, Singapuri näol on olemas kus 120 mm miinipilduja bandwagen kasti on pandud. Eriti andeks on see Ukrainlaste Urali variant.

http://www.militaryphotos.net/forums/sh ... -the-world


Muuseas panid iraanlased äsja oma 155/39 suurtüki sarnaselt meie kaitseväes kasutuses olevale 3 sillalisele MAN veokile. Ei paista see just eriline kosmoseteadus olevat, elementaarne hüdraulikasüsteem kahe keskmisest jämedama hüdosilindri näol, nende tootmisega saaks ka meie Nuia PMT hiilgavalt hakkama.

Pilt

http://www.irandefence.net/showthread.php?t=65783
see kuradi mürsk tuleb mingi kuradi 2,5 meetri kõrgusele upitada, et torusse lükata. mis see mürsk on, mingi 40kg., tea kas Mürka saaks hüppelt selle riistapuu laetud .... :shock: :scratch: ..... :shock: :shock: :shock:
vk1
Liige
Postitusi: 1607
Liitunud: 02 Juul, 2007 22:18
Asukoht: tallinn
Kontakt:

Re: Eestile 155 mm haubitsa "upgrade'i" alternatii

Postitus Postitas vk1 »

setu kirjutas:
setu kirjutas:saab veel paremini, meie jaoks.
Toon Eesti jaoks kõige mõistlikuma "upgrade" versiooni, juhul kui meil oleks 155 mm haubitsaid kuskil 100-150 ühikut. Selleks võtsin appi lastetoa sisustuse :lol:

Elik, tsiviilkasutuses olev (ARKi senitundmatu nimekiri) või näiteks soomustatud MANi veok transportimas laskesuunas positsioonile 155 mm haubitsat soomustatud lahtises konteineris. Positsioon võib olla pehme, kõva, jne, mitte väga kaldus (millise leiab hea tahtmise juures), kui vaja toob eelnevalt tsiviilkasutuses olev kallur ka killustiku sobivasse kohta :mrgreen:. Point on selles, et paar lasku ja edasi liikumine, veok ei haagi ennast lahti vaid jääb toetama tagasilööki. Positsioonivõtt ja lahkumine paari minuti töö ilma maskeerimisteta, seadistamiseta, eriväljaõppe jne (pikk nimekiri). Seega transportiv veok vahetatakse välja vaid rikke, tabamuse, või mingi võimaliku meeskonna vahetuse, kütuse toimetamise erijuhul.

lastetoa näide järgnevalt:
Pilt

parimat,

P.S. Mis muutused see kaasa toob:

- veokitele paigaldatud 155 mm vajab eritehnilist lahendust, seotuna kindla veokiga, tähendab see erinõudeid, suuremat hinda ja jne
- veokitel oleva 155 mm meeskond on ka liialt avatud, liialt kõrgel asub haubits. Töötingimused on kesised ja raskendatud.
- kui veokil on väiksem rike, on kogu süsteemi võimekus kahtluse all jne;

Seevastu konteinerversioonil on see selgemini ja odavamalt planeeritav. Konteineri põhjas võib olla ka nn "tagasilöögi auk" ja tegemist pole kõrge ja kipaka süsteemiga. Buldoožer võib isegi vallid kuhjata laskepositsioonile, või teeb seda sama veok, kui tal on ees vastav "teehöövel". Kokkuvõtvalt usaldusväärsem, säästvam.

P.P.S. Soome 120 mm MP on siiski Sisu Nasul, ehk suuremal loomal kui Bandvagn. Holland jne riike on kasutanud Bandvagn'il vaid 81 mm MPd ja ka M113nel on kasutatud vaid 81 mm MPd. Leian, et 81mm MP kasutamine on õigustatud kelgul, soome kelgul vms kelgul näiteks eeltoodud Hiluxi kastis, mille kastist väljatõmbamine sarnaneks kohati kiirabi kanderaam-käru konstruktsiooniga. 120 mm MPd saab kasutada eeltoodud 155 mm konteinerplatvormil niisamuti, kuid konteineri põhjas oleks 3 ringrelssi kolmele 120 mm miinipildujale. Leian, et see on kõige mobiilsem, säästvam ja vajalikum lahendus.
M113 on 120MP versioon täitsa olemas, enne seda oli veel 107mm. variant
Kasutaja avatar
paharet
Liige
Postitusi: 531
Liitunud: 14 Jaan, 2005 11:53
Asukoht: Tamsalu
Kontakt:

Postitus Postitas paharet »

Praegu on Hollandist uued Pasid tulemas osa annaks nendest ümber ehitada 81mm miinipilduja jaoks.Midagi sellist on ameeriklastel Strykeri peal aga 120 mm.Pasi on 120 mm jaoks vist nõrk aga 81 mm annaks ehk panna.
http://en.wikipedia.org/wiki/M1129_Mortar_Carrier
Kasutaja avatar
setu
Liige
Postitusi: 1108
Liitunud: 11 Mär, 2009 10:32
Kontakt:

Postitus Postitas setu »

paharet kirjutas:Praegu on Hollandist uued Pasid tulemas osa annaks nendest ümber ehitada 81mm miinipilduja jaoks.
Meelega lööd lati alla v?

- Paksema soomusega Sisusid on meil vaja teisteks ülesanneteks kui 81 mm MP jaoks. Tõsiselt.
- Sisude ümberehitus on euro per võimekus anomaalia rubriigist. Mõtetu.
- 81 mm ei tasuks meil üldse spets tehnikat luua. Sõdurid võtavad selle vajadusel selga (näiteks raamile vms)
- Sisu + 81 mm MP sobiks vaid A-stani teatrisse.
- Eestis tasub mõelda 120 mm MPdele, kuna 155 mm haubitsate hange tundus olevat "emotsiooniost", "ühekordne", "jätkusuutmatu" - ja ma ei tea, miks see nii on. Hangiti 122 mm seepärast, et kaminale ehk mõistus pähe panna, mille peale hakkas kamina tegelinskite sulest igasugu kirjatükke meediasse tulema, kui paha, väkk ja fui kui nõme. Paha 122 hais pidavat neil jalad alt võtma :write:

- Seega jääb üle vaakumit täita 120 mm MPdega. Paneme 2-3 tk kokku konteinerisse. Kasutame tsiviilveokit ja õpetame ühe võimeka KLi miinipilduri, kes suudaks koordineerida kolme relva tuld, ning ülejäänud meeskkonnal "tuleb lihtsalt hakkama saada". See oleks euro per võimekus suurema potentsiaaliga. Ja lubaks ka päeva lõpuks ellu jääda. Rääkimata võimest üleüldse lahingutegevuses kaasarääkida. Kuna praegu on tendents selline, et kõrgemal on otsustatud KLi tegevus vaid tagala toetamiseks ja VGdele. St ülejäänud seltskond võiks siinkohal mõelda oma passiivsusest-aktiivsusest, kas nad tahavad kunagi kaasa rääkida või mitte.

tervit,

eeltoodu alloleva kohta:
Pilt

P.S. Mõtlesin, et tegelikult võikski mitte riik vaid KL tegeleda igas oma malevas tsiviil transp. ettevõtete ja veokite registri koostamisega oma vastutusalas.
otsin eestlasi, kes teenisid eskadrilli ülema major Toompuu all (sinised baretid) / (üksus Alfa); Taškendis, operatsioonid-patrullid: Pakistanis, Afganistanis, Vene-Hiina piiril; Vietnami operatsioon USA "guerrillas" vastu (1960ndad - 1970ndad).
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist