Ründelennuk IL- 2
Kas IL-2 leidub
Kas IL-2 leidub Eestis palju.
il-2
ma mõtlen lennuki vrakke.Metsades,veekogudes.
Kahjuks ei tea, mis mudelitega tegu aga emajõe suursoos, suudmest paar kilti ülesvoolu on paremale kaldale kaks lennukit alla kukkunud. Üks jooksis otse jõe kaldasse ja selle on jõgi üldiselt laiali tassinud (ei leidnud sealt midagi peale paari vedru mis ilmselt siiski hilisemast ajast pärit sohvasse kuulusid). teine aga tuli jõest sadakond meetrit eemal otse pehmesse maasse ja selle kohal on praegugi osaliselt kinnikasvanud laugas, mis kahtlaselt petrooleumi järele lõhnab ja kust pootshaagiga õngitsedes igasugu juppe välja tuleb. neid juppe on seal ümbruses omajagu, osad mu enda väljasikutatud. kuskil läheduses peaks olema ka üks piloot kelle langevari ei avanenud ja kelle saksmannid maha matsid. teine piloot on siiani lennuki juures, seal mülkas.
PS! välja sikutatud jupid on lihtsalt perfektselt säilinud.
PS! välja sikutatud jupid on lihtsalt perfektselt säilinud.
Lõuna- kagu eestis on küll Il-2 (arvatavasti) alla lastud 2.MS ajal sakslaste poolt.
Sõja ajal ja peale sõda oli see lennuk küllaltki ruttu talumeeste poolt laiali kantud.
Ise olen leidnud eelpool mainitud kohast TT padrunisalve, pardakahuri ja kuulipilduja moona(sümboolse väärtusega) lindi lülisid kus moon sees on ja muud pudi... sulanud al.känkraid ja mingi detaili id. numbri... on selline rombikujuline al. plekitükk kus mingi nr. ja tähed sisse pressitud.
Sõja ajal ja peale sõda oli see lennuk küllaltki ruttu talumeeste poolt laiali kantud.
Ise olen leidnud eelpool mainitud kohast TT padrunisalve, pardakahuri ja kuulipilduja moona(sümboolse väärtusega) lindi lülisid kus moon sees on ja muud pudi... sulanud al.känkraid ja mingi detaili id. numbri... on selline rombikujuline al. plekitükk kus mingi nr. ja tähed sisse pressitud.
-
- Liige
- Postitusi: 312
- Liitunud: 30 Mär, 2005 9:46
- Asukoht: Espoo, Soome
- Kontakt:
Emajõe suudme lennukid.
Väike sissejuhatus. Saksa õhuvägi kasutas (näiteks allatulistatude lennukide) kohtade raporteerimiseks ruudusüsteemi, mille täpsem kirjeldus (ingliskeeles) ileidub näiteks sellel aadressil:
”Reporting grids”
http://www.gyges.dk/reporting_grids.htm
Emajõe suu asub selles süsteemis ruudus
25Ost 79 5
Lisanumbridega saaks kohta veel täpsendada. Ruudunumbrid teades on võimalik selle kodulehekülje kaudu see kaartile saada:
http://www.gyges.dk/LUMA.xls
Peaks avanema Excel-lehekülg, millele toksitakse sisse need numbrid, ylemisele reale (millel loeb punasega ENTER) 25 (Ost), ning alla 79 5 (55e). See 55e lõpus tähendab ruudu 79 5 keskkohta. Kui selle järgi klikkida seda kollas MAP ning saad automaatselt lingitud otse teisele leheküljele kus koht on märgitud kaardile punase tähega.
Milleks seda kõike vaja?
Sellel leheküljel voi alla laadida Luftwaffe raporteeritud allatulistamise nimekirjad (OKL Fighter Claims):
http://www.lesbutler.ip3.co.uk/tony/tonywood.htm
Kui otsida seal Emajõe suudme ruuduga võib kiirel leida seal allatulistatud lennukid (kõik ei pruugi olla tõesed). Word-versioonis otsimisel ruudu peab kirjutama 79 5 (vahe on vajalik!). Üldiselt on Eestis lennukid lastud alla päevasel ajal JG54 poolt. Kui otsing toob teise üksuse siis on vale kants.
Eelmaintud taval leiab näitkes et:
26.02.44 Uffz. Hans-Joachim Gebser 4./JG 54 Il-2
79 524: at 20 m
Kiirelt vaatades teisi Il-2 lennukeid ei 1944 lastud alla Emajõe suudmes. Hävitajaid küll.
Kahjuks õhutõrje poolt allalastud lennukide kohta pole olemas midagi vastavad.
Satakalt sooviksin küsida, et mis värvi hästi säilinud jupid on ning mida materjaali (alumiinium, teras, delta-puu, tavaline vineer)? Metalli võib määrata kas või magneetiga. Materjaali ja värvi järgi võib ka midagi järeldusi teha lennukitüübides. Näiteks pruuni värvi ei nüüdse teadmise järgi kasutatud vene hävituslennukide peal, küll aga Il-2 ja pommitajade maskeerimisvärvina.
Lugupidades,
Kari
Väike sissejuhatus. Saksa õhuvägi kasutas (näiteks allatulistatude lennukide) kohtade raporteerimiseks ruudusüsteemi, mille täpsem kirjeldus (ingliskeeles) ileidub näiteks sellel aadressil:
”Reporting grids”
http://www.gyges.dk/reporting_grids.htm
Emajõe suu asub selles süsteemis ruudus
25Ost 79 5
Lisanumbridega saaks kohta veel täpsendada. Ruudunumbrid teades on võimalik selle kodulehekülje kaudu see kaartile saada:
http://www.gyges.dk/LUMA.xls
Peaks avanema Excel-lehekülg, millele toksitakse sisse need numbrid, ylemisele reale (millel loeb punasega ENTER) 25 (Ost), ning alla 79 5 (55e). See 55e lõpus tähendab ruudu 79 5 keskkohta. Kui selle järgi klikkida seda kollas MAP ning saad automaatselt lingitud otse teisele leheküljele kus koht on märgitud kaardile punase tähega.
Milleks seda kõike vaja?
Sellel leheküljel voi alla laadida Luftwaffe raporteeritud allatulistamise nimekirjad (OKL Fighter Claims):
http://www.lesbutler.ip3.co.uk/tony/tonywood.htm
Kui otsida seal Emajõe suudme ruuduga võib kiirel leida seal allatulistatud lennukid (kõik ei pruugi olla tõesed). Word-versioonis otsimisel ruudu peab kirjutama 79 5 (vahe on vajalik!). Üldiselt on Eestis lennukid lastud alla päevasel ajal JG54 poolt. Kui otsing toob teise üksuse siis on vale kants.
Eelmaintud taval leiab näitkes et:
26.02.44 Uffz. Hans-Joachim Gebser 4./JG 54 Il-2
79 524: at 20 m
Kiirelt vaatades teisi Il-2 lennukeid ei 1944 lastud alla Emajõe suudmes. Hävitajaid küll.
Kahjuks õhutõrje poolt allalastud lennukide kohta pole olemas midagi vastavad.
Satakalt sooviksin küsida, et mis värvi hästi säilinud jupid on ning mida materjaali (alumiinium, teras, delta-puu, tavaline vineer)? Metalli võib määrata kas või magneetiga. Materjaali ja värvi järgi võib ka midagi järeldusi teha lennukitüübides. Näiteks pruuni värvi ei nüüdse teadmise järgi kasutatud vene hävituslennukide peal, küll aga Il-2 ja pommitajade maskeerimisvärvina.
Lugupidades,
Kari
materjaliks on vaieldamatult alumiinium. kuivõrd viimasest visiidist mülka äärde on möödas 10a, ei mäleta ma täpselt värvi aga esimese asjana, kui silmad kinni panna, tuleb meelde nagu oleks olnud sinist, kollast ja rohelist. muude värvide osas võin muidugi rämedalt eksida aga kollane on küll 90% kindlusega meeles. muidugi...teoreetiliselt võib kollane olla jäänus kunagisest rohelisest sest rohelisel on pahatihti kalduvus kollaseks pleekida.kari lumppio kirjutas: Satakalt sooviksin küsida, et mis värvi hästi säilinud jupid on ning mida materjaali (alumiinium, teras, delta-puu, tavaline vineer)? Metalli võib määrata kas või magneetiga.
muudest tähelepanekutest:
asjapuul olla olnud peal gorjunovi 7.62 kuulipritsid mille rauad hiljem kohalike poolt sirgeks väänati ja jahipüssi siseraudadena kasutusele võeti.
sees oli siis 2 vanti, nagu enne mainitud, kellest üks olevat minuni jõudnud juttude põhjal komissar olnud.
________
Mõned fotod Eestis leiduvatest IL-2 jäänustest:
http://www.hansaco.ee/raudtee/?main=252&sub=256&tlink=0
http://www.hansaco.ee/raudtee/?main=252&sub=256&tlink=0
Front Line Eesti MTÜ
www.front-line.ee
www.front-line.ee
il-2
Kas kellelgi on pilti il-2 mootorist.Peab olema v12.
Ja ka kuulipildujatest ,mida il -2 kasutati.
Ja ka kuulipildujatest ,mida il -2 kasutati.
Sellel venekeelsel lehel on juttu kaheksast modifitatsioonist.
http://www.win.www.airwar.ru/attackww2.html
http://www.win.www.airwar.ru/attackww2.html
Kõiguste külas Saaremaal potsatas väidetavalt kaks Il-2 maha, kui nad 1944 sealset sadamat kimbutasid. Külarahvas tassis siiludena laiali. Mõned aastad tagasi sai seal ühe õue peal jäänuseid uuritud. Olid mõned räbalad paremast stabilisaatorist, silindrite hülsse ja nukkvõllid. Kõiksema suurem tükk oli pardalaskuri kabiini serv (alumiinium) koos tuki aluskaarega, sabatala vineeri jäänused kah külges ning. Sisepinnad paksu tinamenningu kihi all, et ikka kestaks. Üks plekiriba pärines ilmselt tiiva servast (kaldtüüri juurest näiteks). Igatahes oli selle küljes näha osa viisnurgast, pintsliga käsitsi maalitud. Ei teagi, mis nendest pilbastest tänaseks on saand.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 20 külalist