SPW-70
SPW-70
Tervist,
Ma olen siin foorumis uus ja sain valmis oma esimese masina. Tegu on siis 1/35 mõõtkavas sakslaste transpordi masinaga SPW-70.
Sai seda teha neljas erinevas välimuses ja mina valisin ainukese camo variandi. Kui masin oli koos, siis pidi natukene pahteldama aga mitte midagi hullu.
Üldiselt oli see esimene rohkem proovitöö, kuidas midagi on parem teha. Vabandan piltide kvaliteedi pärast, sest fotokat polnud läheduses
Enne värvimist oli ta selline:
Ja tagant:
Värvimine oli minu esimene kogemus aerograafiga. Camo ma tegin vaba käega ja ühe laigu tegin teibi abiga.
Nüüdseks on kõik värvitud, ainult lakkida on vaja aga ma teen seda kunagi hiljem :
Paar küsimust esitaks ka proffidele:
Kuidas Te seda camo teete tavaliselt ?
Ärge näkku lööge
Ma olen siin foorumis uus ja sain valmis oma esimese masina. Tegu on siis 1/35 mõõtkavas sakslaste transpordi masinaga SPW-70.
Sai seda teha neljas erinevas välimuses ja mina valisin ainukese camo variandi. Kui masin oli koos, siis pidi natukene pahteldama aga mitte midagi hullu.
Üldiselt oli see esimene rohkem proovitöö, kuidas midagi on parem teha. Vabandan piltide kvaliteedi pärast, sest fotokat polnud läheduses
Enne värvimist oli ta selline:
Ja tagant:
Värvimine oli minu esimene kogemus aerograafiga. Camo ma tegin vaba käega ja ühe laigu tegin teibi abiga.
Nüüdseks on kõik värvitud, ainult lakkida on vaja aga ma teen seda kunagi hiljem :
Paar küsimust esitaks ka proffidele:
Kuidas Te seda camo teete tavaliselt ?
Ärge näkku lööge
Viimati muutis Mart L, 29 Juul, 2009 10:23, muudetud 1 kord kokku.
-
- Liige
- Postitusi: 2065
- Liitunud: 23 Aug, 2005 9:34
- Kontakt:
Pole küll proff aga mulisen kka.
Lakkimine annab mudelile nati ilmastiku, sõrmejälje... jne kindlust juurde. Endale meeldib humbroli lakk, soomusel siis matt või poolmatt. Ja kleepsude alla kuulus põrandavaha Paravozi soovitusel, on hea küll.
Tegelikult on kena mudel, kui se sul juba esimesena nii hea välja kukkus , siis mine tea mihuke see järgmine olema saab ?
Jõudu nokitsemisel,
Levar
Lakkimine annab mudelile nati ilmastiku, sõrmejälje... jne kindlust juurde. Endale meeldib humbroli lakk, soomusel siis matt või poolmatt. Ja kleepsude alla kuulus põrandavaha Paravozi soovitusel, on hea küll.
Tegelikult on kena mudel, kui se sul juba esimesena nii hea välja kukkus , siis mine tea mihuke see järgmine olema saab ?
Jõudu nokitsemisel,
Levar
Tere jälle,
Kuna kleepse oli nii vähe siis ei hakanud põrandavahaga tegema. Lakin ka kunagi hiljem ta ära. Aitäh kiidusõnade eest ja järgmist masinat saab arvatavasti järgmine nädal hakata kaema.
Nüüd aga ikka suur küsimus minu jaoks õhus :
KUIDAS TE CAMO (camoflaaz vms..) TEETE ?
NING MIDA MA OLEKSIN PIDANUD TEGEMA TEISITI ?
Kuna kleepse oli nii vähe siis ei hakanud põrandavahaga tegema. Lakin ka kunagi hiljem ta ära. Aitäh kiidusõnade eest ja järgmist masinat saab arvatavasti järgmine nädal hakata kaema.
Nüüd aga ikka suur küsimus minu jaoks õhus :
KUIDAS TE CAMO (camoflaaz vms..) TEETE ?
NING MIDA MA OLEKSIN PIDANUD TEGEMA TEISITI ?
Nonii, ilmselt vist hiljavõitu (suvine värk ja puhkuste aeg teadagi) aga niipalju kui veidi väiksevõitu piltidelt näha, siis mudel on päris kena, ootan nagu Joss, et millised need järgmised veel tulema hakkavad..?
Aga lakkima peaks kindlasti, nagu juba märgiti, kuid päris matti ei soovita - poolmatt on etem. Põrandavaha ära esimese mudeli jaoks küll spetsiaalselt otsima hakka, muidugi kui just juba olemas ei ole - vesikate alused pinnad lased eelnevalt läikiva lakiga üle, siis jäävad viimased korralikult peale, ilma et pärast helendama kipuks. Ning pärast vesikate kuivamist lased kogu mudeli poolmati lakiga üle ning pärast laki kuivamist toonima.
Aga kamo - oleneb prototüübist, kui originaalil on kamo selgelt piiritletud servadega, siis tuleks teibist maskid lõigata ja neid kasutada. Kui laigud peavad olema uduste servadega, siis on asi keerulisem - korralik aerograaf aitab muidugi sel juhul hädast välja, aga kui tegu on miskitsorti pihustiga (ma ise toimetan klismoga), siis saab ka sel juhul maskidega hakkama. Ainult et mask tuleb pinnast millimeetri - pooleteise kaugusele seada, nii et servad on vabad, siis jäävad kenasti uduste servadega üleminekud.
Urmas.
Aga lakkima peaks kindlasti, nagu juba märgiti, kuid päris matti ei soovita - poolmatt on etem. Põrandavaha ära esimese mudeli jaoks küll spetsiaalselt otsima hakka, muidugi kui just juba olemas ei ole - vesikate alused pinnad lased eelnevalt läikiva lakiga üle, siis jäävad viimased korralikult peale, ilma et pärast helendama kipuks. Ning pärast vesikate kuivamist lased kogu mudeli poolmati lakiga üle ning pärast laki kuivamist toonima.
Aga kamo - oleneb prototüübist, kui originaalil on kamo selgelt piiritletud servadega, siis tuleks teibist maskid lõigata ja neid kasutada. Kui laigud peavad olema uduste servadega, siis on asi keerulisem - korralik aerograaf aitab muidugi sel juhul hädast välja, aga kui tegu on miskitsorti pihustiga (ma ise toimetan klismoga), siis saab ka sel juhul maskidega hakkama. Ainult et mask tuleb pinnast millimeetri - pooleteise kaugusele seada, nii et servad on vabad, siis jäävad kenasti uduste servadega üleminekud.
Urmas.
No ma ise arvasin ka, et nende maskidega tehakse ja ühe laigu isegi tegin niimoodi. Lakin ma kindlasti ära, aga praegu pole seda lakki kusagilt võtta peale läikiva ning õhtul lähen paariks päevaks suvepealinna. Värvidena kasutan email-e, sest akrüülidega ma suudan kõik p***e keerata . Youtbes ma nägin, et üks TankNutDave (äkki keegi teab seal) tegi ka plastiliinist neid maske. Tundus, et läks päris nobedasti sellega. Eks see katsetamise värk ole jah.
Loodan, et varsti leian uue masina mille kallal nokitseda!
Head päeva jätku,
Mart
Loodan, et varsti leian uue masina mille kallal nokitseda!
Head päeva jätku,
Mart
Maske saab ka plastiliinist teha, kuid ei soovita - jätab reeglina rasvase jälje, nii et plastiliiniga kaetud koht tuleb pärast maski eemaldamist hoolikalt mingi Fairy taolise pesuvahendiga üle käia. Mis ei ole sugugi mugav. Seepärast võiks proovida kontoritatti (on sihukesed kummisest materjalist ribad pakendis, saab tõmmata paraja tüki ja mudida nagu plastiliinigi, kleebitakse sellega kõiksugu ajutisi sildikesi seintele, ei jäta rasvast jälge), kuid peaks otsima rohelist värvi tati - kollane ja valge kipuvad lahusti toimel vahel vedelaks lööma. No ja värvides ei maksa muidugi ka eriti tugevalt ujutada. Oma TKS -i juures kasutasin just sellist materjali ja ei nurise.
Urmas.
Urmas.
-
- Liige
- Postitusi: 1403
- Liitunud: 25 Mär, 2008 13:16
- Asukoht: saaremaa
- Kontakt:
Kui väidad end mudelismis algaja olema, siis oled küll asja keeruliselt ette võtnud. Kamo tegemine pole üldse naljaasi ja et see korralikult välja tuleks, peab üksjagu vilumust olema.
Masin paistab iganes korralik olema, ainult pildid on väga tillukesed. Soovitaks põhjalaiust vähemalt 800, siis on midagi ikka näha ka.
Aga kui masin alles lakkimata, on võimalus kuiva pintsli abil tekitada kulutamisjälgi, seejärel tulemuse mahendamiseks lakkida poolmatiga ja lisada pigmente imiteerimaks ladestunud tolmu ja pori.
Siis oleks masin veel vägevam.
Masin paistab iganes korralik olema, ainult pildid on väga tillukesed. Soovitaks põhjalaiust vähemalt 800, siis on midagi ikka näha ka.
Aga kui masin alles lakkimata, on võimalus kuiva pintsli abil tekitada kulutamisjälgi, seejärel tulemuse mahendamiseks lakkida poolmatiga ja lisada pigmente imiteerimaks ladestunud tolmu ja pori.
Siis oleks masin veel vägevam.
kuidas see kuiva pintsliga kulutamine käib ? Siis kuidas Te neid pigmente pärast peale kannate ? Et kas mingi liimiga või kuidas ? Ja mis see pesemine veel on ? ma olen aru saanud, et lased aerograafiga selle õli vms.. asja peale ning siis pärast pühid mingi lapiga need kohad puhtaks kuhu seda vaja ei ole. Ehk siis jätad liitekohtadele ta alles. On siis nii või ?
Veel pole ma aru saanud mis see klismo on ?
Minu jaoks tundubki praegu just kõige raskem see lõpu kulutamine ja asjad.
Ma loodan, et saite aru mida ma küsida tahtsin.
Ette tänades,
Mart
Veel pole ma aru saanud mis see klismo on ?
Minu jaoks tundubki praegu just kõige raskem see lõpu kulutamine ja asjad.
Ma loodan, et saite aru mida ma küsida tahtsin.
Ette tänades,
Mart
Üht-teist leiad alati otsingu kaudu: http://www.militaar.net/phpBB2/viewtopi ... =toonimine
, siin peaks laias laastus enamus kasutatavaid tehnikaid kirjas olema. Kindlasti tasuks foorumi arhiivi uurida, sealt võid paljudele oma küsimustele vastuse leida.
Lõppviimistlus ongi alati kõige vastutusrikkam - mudeli võid ju korralikult ja puhtalt kokku panna, aga kui viimase lihvi andmine untsu läheb, siis pole sellest eelnevast pingutusest palju kasu...
Urmas.
, siin peaks laias laastus enamus kasutatavaid tehnikaid kirjas olema. Kindlasti tasuks foorumi arhiivi uurida, sealt võid paljudele oma küsimustele vastuse leida.
Lõppviimistlus ongi alati kõige vastutusrikkam - mudeli võid ju korralikult ja puhtalt kokku panna, aga kui viimase lihvi andmine untsu läheb, siis pole sellest eelnevast pingutusest palju kasu...
Urmas.
Tere jälle!
Olen valmis saanud enda teise mudeli. See kord tanki, 1/35 suuruses zvezda T-80UD . Camo ei tahtnud talle teha, sest tundus mulle liiga kole. Kvaliteeti selle mudeli puhul pean mainima, et oli ikka väga jube. Iga teine tükk oli kas suurem või väiksem, kas augud ei sobinud, enamus kleepse on tohutult suured, ma ei tea kuhu neid saab panna. Ma ei tea kas selline kvaliteet on zvezdale kohane, igatahes mul oli temaga suhteliselt raske, alguses püüdsin küll iga asja vuntsida õigeks, aga ei, mina andsin alla, sest tegid ühe tüki mõnusaks, siis teine oli jälle nii mädanenud, et jube.
Nüüd on ta koos, enamus asjade liitekohad ilusti näha, aga mina neid ei jõudnud ka kõiki ära teha. Tundub küll, et mis need liitekohad ka siis pole lihvida ja pahteldada, aga tegelikult pole see seda väärt lihtsalt.
Osad kohad veel läigivad piltide peal, sest m tegin äsja viimaseid värvi parandusi
Aga eks ikka üks pilt ütleb rohkem kui tuhat sõna :
Krt kus ma ei viitsi selle fotokaga jännata sinna teise arvutisse, aga edaspidi vist peab seda tegema.
Veel on mul praegu pooleli üks teine mudel: 1/35 Italeri DUKW-US Army . Praegu on temast juba üle poole koos, varsti saab juba värvi töökoda külastada:
Olen valmis saanud enda teise mudeli. See kord tanki, 1/35 suuruses zvezda T-80UD . Camo ei tahtnud talle teha, sest tundus mulle liiga kole. Kvaliteeti selle mudeli puhul pean mainima, et oli ikka väga jube. Iga teine tükk oli kas suurem või väiksem, kas augud ei sobinud, enamus kleepse on tohutult suured, ma ei tea kuhu neid saab panna. Ma ei tea kas selline kvaliteet on zvezdale kohane, igatahes mul oli temaga suhteliselt raske, alguses püüdsin küll iga asja vuntsida õigeks, aga ei, mina andsin alla, sest tegid ühe tüki mõnusaks, siis teine oli jälle nii mädanenud, et jube.
Nüüd on ta koos, enamus asjade liitekohad ilusti näha, aga mina neid ei jõudnud ka kõiki ära teha. Tundub küll, et mis need liitekohad ka siis pole lihvida ja pahteldada, aga tegelikult pole see seda väärt lihtsalt.
Osad kohad veel läigivad piltide peal, sest m tegin äsja viimaseid värvi parandusi
Aga eks ikka üks pilt ütleb rohkem kui tuhat sõna :
Krt kus ma ei viitsi selle fotokaga jännata sinna teise arvutisse, aga edaspidi vist peab seda tegema.
Veel on mul praegu pooleli üks teine mudel: 1/35 Italeri DUKW-US Army . Praegu on temast juba üle poole koos, varsti saab juba värvi töökoda külastada:
T-80 vajab kindlasti lakki, siis peaks tank tõetruuks muutuma. Nii on vähemalt mind siin foorumis õpetatud paha ei teeks ka mõned pesud (tolm, mustus jne.).
Tehnilise poole pealt veel niipalju, et need kaks lapakat tanki ninaosas peaksid olema rippuvas asendis, ehk siis vertikaalselt.
Soovitan alati enne tehnika liimimist google pildiabi kasutada.
Tehnilise poole pealt veel niipalju, et need kaks lapakat tanki ninaosas peaksid olema rippuvas asendis, ehk siis vertikaalselt.
Soovitan alati enne tehnika liimimist google pildiabi kasutada.
-
- Liige
- Postitusi: 1403
- Liitunud: 25 Mär, 2008 13:16
- Asukoht: saaremaa
- Kontakt:
Rõõmustav on näha seda indu ja hasarti, millega asja juures oled.
Tundub, et mudelipisik on sind tõsiselt nakatanud.
Masinaid tuleb suisa nädalaste intervallidega, kohe nagu konveiermeetodil.
Vahest on su pea sassi aetud nende kulutamiste ja muude tehnikatega. Võib ju vabalt jätta ka nii nagu on ja väita et tegu lihtsalt uue, tehasest väljasõitnud masinaga.
Aga kui saavutatuga rahule ei jää ja tahad uusi asju teistmoodi teha, siis järelikult oled õpihimuline ja sinu mudelid lähevad ehk järjest paremaks.
Selle T-80-nega ongi nii, et võib ka nii jääda. Põhjalikuma mudelisti jaoks on aga tegu alles algusjärgus toorikuga, mille kallal peab veel üksjagu vaeva nägema.
Kuna tegu moodsa asjaga, siis võiksid huvi pärast vaadata panzergrenadieri T-55 teemat selle foorumi eelmiselt leheküljelt: saab piisava ettekujutuse, kuidas Meister on kulutamise ja toonimise teema enda jaoks lahendanud.
Tubli, et pildid on normaalsuurusega!
Tundub, et mudelipisik on sind tõsiselt nakatanud.
Masinaid tuleb suisa nädalaste intervallidega, kohe nagu konveiermeetodil.
Vahest on su pea sassi aetud nende kulutamiste ja muude tehnikatega. Võib ju vabalt jätta ka nii nagu on ja väita et tegu lihtsalt uue, tehasest väljasõitnud masinaga.
Aga kui saavutatuga rahule ei jää ja tahad uusi asju teistmoodi teha, siis järelikult oled õpihimuline ja sinu mudelid lähevad ehk järjest paremaks.
Selle T-80-nega ongi nii, et võib ka nii jääda. Põhjalikuma mudelisti jaoks on aga tegu alles algusjärgus toorikuga, mille kallal peab veel üksjagu vaeva nägema.
Kuna tegu moodsa asjaga, siis võiksid huvi pärast vaadata panzergrenadieri T-55 teemat selle foorumi eelmiselt leheküljelt: saab piisava ettekujutuse, kuidas Meister on kulutamise ja toonimise teema enda jaoks lahendanud.
Tubli, et pildid on normaalsuurusega!
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 14 külalist