PAK-FA
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 9134
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Mõned tähelepanekud nende piltide baasil.
1. Ameeriklastel on mootorid teineteisele lähemal, mis on ühe mootori kaotuse korral parem - juhitavus säilib madalamate kiirusteni, kuna tõmme ei ole nii asümmeetriline kui venelaste suhteliselt laiali asetsevate mootorite korral. Teisalt on venelastel selle probleemi lahendamiseks paigutatud mootorid väikese nurga alla nii, et need koos nina poole teineteisest pisut eemalduvate õhukoguritega moodustavad omomoodi X tähe. Mis on huvitav ka selles kontekstis, et see aitab täita pindala reeglit (oluline ülehelikiirusega lendamise juures)
2. Mootorite kaugus teineteisest on venelastel ilmselt tingitud ilmselt kolmest asjaolust - esiteks ei suudeta ilmselt mootorite vahele ehitada piisavalt tugevat ja õhukest vaheseina, mis ühe mootori tabamise korral püüaks killud kinni ja teist ei kahjustaks. Teiseks nõuab seda ilmselt ka täielikult juhitava tõukesuunaga mootorite kasutamine. Ameeriklased piirdusid üles-alla suunamisega, mis tegi mootorite peitmise lihtsamaks. Kolmandaks saab sellisel juhul paigutada moona kahte järjestikku asetsevasse lastiruumi.
3. PAK-FA radarijälg on kindlasti oluliselt suurem kui F-22-l. Seda sõltumata kasutatavatest kattematerjalidest. Selleks on venelaste masinal liiga palju sirgeid jooni. Kokpit peegeldab radarikiirgust kui laudavärav, kuna kuppel on sirgete raamidega ning klaas on mujale peegeldava materjaliga katamata.
4. Tundub, et tänu mootorite laiemale asetusele suudab PAK-FA rohkem moona kaasa võtta. Teisalt kuna vene mootorid kipuvad olema janusemad, võib suur osa võidetud ruumist kuluda kütuse hoidmisele
5. Pealtvaates tundub, et PAK-FA peaks suuure tsentroplaani tõttu suurtel kohtumisnurkadel paremini lendama, kuid see sõltub nii paljudest teguritest, et praegu selle kohta midagi lõplikku öelda ei saa.
6. PAK-FA telik on oluliselt kõrgem ja suuremate ratastekga. Kas nad tõesti kavatsevad muru pealt opereerima hakata???
7. PAK-FA eisratas on õhuvõtuavadest piisavalt palju eespool, mis võib ohustada prügise raja korral sisse võetava õhu puhtust.
8. PAK-FA kokpitist on nähtavus küll halvem selja taha, kuid oluliselt parem ette ja allapoole.
9. PAK-FA IR-jälg on üüratu, kuna mootorid on praktiliselt paljad.
Lisaks kõigele on õhukogurid suunatud otse mootoritele, mistõttu kompressori labad peegeldavad radarikiirgust mis kole:
Võrdluseks saab siit pildilt aimu kui suure ringi teeb õhk F-22-s selleks, et mootorini jõuda.
1. Ameeriklastel on mootorid teineteisele lähemal, mis on ühe mootori kaotuse korral parem - juhitavus säilib madalamate kiirusteni, kuna tõmme ei ole nii asümmeetriline kui venelaste suhteliselt laiali asetsevate mootorite korral. Teisalt on venelastel selle probleemi lahendamiseks paigutatud mootorid väikese nurga alla nii, et need koos nina poole teineteisest pisut eemalduvate õhukoguritega moodustavad omomoodi X tähe. Mis on huvitav ka selles kontekstis, et see aitab täita pindala reeglit (oluline ülehelikiirusega lendamise juures)
2. Mootorite kaugus teineteisest on venelastel ilmselt tingitud ilmselt kolmest asjaolust - esiteks ei suudeta ilmselt mootorite vahele ehitada piisavalt tugevat ja õhukest vaheseina, mis ühe mootori tabamise korral püüaks killud kinni ja teist ei kahjustaks. Teiseks nõuab seda ilmselt ka täielikult juhitava tõukesuunaga mootorite kasutamine. Ameeriklased piirdusid üles-alla suunamisega, mis tegi mootorite peitmise lihtsamaks. Kolmandaks saab sellisel juhul paigutada moona kahte järjestikku asetsevasse lastiruumi.
3. PAK-FA radarijälg on kindlasti oluliselt suurem kui F-22-l. Seda sõltumata kasutatavatest kattematerjalidest. Selleks on venelaste masinal liiga palju sirgeid jooni. Kokpit peegeldab radarikiirgust kui laudavärav, kuna kuppel on sirgete raamidega ning klaas on mujale peegeldava materjaliga katamata.
4. Tundub, et tänu mootorite laiemale asetusele suudab PAK-FA rohkem moona kaasa võtta. Teisalt kuna vene mootorid kipuvad olema janusemad, võib suur osa võidetud ruumist kuluda kütuse hoidmisele
5. Pealtvaates tundub, et PAK-FA peaks suuure tsentroplaani tõttu suurtel kohtumisnurkadel paremini lendama, kuid see sõltub nii paljudest teguritest, et praegu selle kohta midagi lõplikku öelda ei saa.
6. PAK-FA telik on oluliselt kõrgem ja suuremate ratastekga. Kas nad tõesti kavatsevad muru pealt opereerima hakata???
7. PAK-FA eisratas on õhuvõtuavadest piisavalt palju eespool, mis võib ohustada prügise raja korral sisse võetava õhu puhtust.
8. PAK-FA kokpitist on nähtavus küll halvem selja taha, kuid oluliselt parem ette ja allapoole.
9. PAK-FA IR-jälg on üüratu, kuna mootorid on praktiliselt paljad.
Lisaks kõigele on õhukogurid suunatud otse mootoritele, mistõttu kompressori labad peegeldavad radarikiirgust mis kole:
Võrdluseks saab siit pildilt aimu kui suure ringi teeb õhk F-22-s selleks, et mootorini jõuda.
Punkt kuus- ligi 26 tonni rauda, kolm toetuspunkti ja stardi/maandumismaa 300-400 meetrit- eluilmas ei usu sellise muruplatsi olemasolu, mis sellise koormuse kiirusel ligi 200 km/h üle elab. Kui, siis ainult terasplaatidega kaetuna.
Mis aga puudutab turbiinilabade varjamisse, siis tundub, et kui F-22 on S vertikaaltasapinnas, siis venelased on selle lahendanud mootorite õhukogujatest mõnevõrra kõrgemale viimisega
Mis aga puudutab turbiinilabade varjamisse, siis tundub, et kui F-22 on S vertikaaltasapinnas, siis venelased on selle lahendanud mootorite õhukogujatest mõnevõrra kõrgemale viimisega
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 9134
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Ka MiG 31 on mõeldud vajadusel murule maanduma. Muidugi laotatakse restid maha, et koormust pinnasele hajutada.Lemet kirjutas:Punkt kuus- ligi 26 tonni rauda, kolm toetuspunkti ja stardi/maandumismaa 300-400 meetrit- eluilmas ei usu sellise muruplatsi olemasolu, mis sellise koormuse kiirusel ligi 200 km/h üle elab. Kui, siis ainult terasplaatidega kaetuna.
Mis aga puudutab turbiinilabade varjamisse, siis tundub, et kui F-22 on S vertikaaltasapinnas, siis venelased on selle lahendanud mootorite õhukogujatest mõnevõrra kõrgemale viimisega
Teine põhjus PAF-FA puhul võib olla selles, et vene lennuväljade radade kate on üldiselt halvas seisus.
See venelaste mootorite tõstmise lahendus on pigem halb kui hea, sest maapealsed radarid vaatavad sealt aukudest ilusti sisse. Ja üldiselt on turbiinidega ka otsenähtavus olemas:
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 9134
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
http://www.lenta.ru/news/2010/02/11/pakfa/
Uus lennuk ületab mitmeti F-22 näitajaid ja omab inimmõistusele lähedast elektroonikat!
Uus lennuk ületab mitmeti F-22 näitajaid ja omab inimmõistusele lähedast elektroonikat!
Osalenud Eesti piirivalve ülesehitamisel. Raadioside. NLiidu sõjaväes 40. tankidiviisi 75.motolaskurpolgus Gussevis 1970-1972. Lasketiiru elektrik. 50a. metsas ja soodes jooksnud.
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 9134
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
See on huvitav nupp. Eks vene lendurile peabki inimese lähedase intellektiga arvuti kaasa andma, et ehk kahe peale annavad inimese kokku.alax kirjutas:http://www.lenta.ru/news/2010/02/11/pakfa/
Uus lennuk ületab mitmeti F-22 näitajaid ja omab inimmõistusele lähedast elektroonikat!
Aga kui tõsiselt rääkida - nõukaaegne propaganda täie auruga.
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 9134
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40175
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Radar on paraku selline paha asi, et teda ei ole võimalik kasutada peegeldava elemendita - nagu ei saa korraliku valgust andvat taskulampi ilma reflektorita. Ja kui taskulambi reflektorisse pääseb valgus, helgib see juba kaugelt-kaugelt vastu.
Need tiibade esiservas ja külje peal olevad "radarid" on kingitus vastasele, sest sama pind peegeldab tagasi ka vastase radariemissioone.
Selle asemel, et teha suuremaid ja vängemaid radareid, tuleb tegelikult antenni mõõtu vähendada ja panustada vastuvõtu tundlikkusele, et saaks hakkama väiksema võimsuse (ja väiksema antenniga).
Mis puudutab venelaste 3D thrust-vector mootoreid, siis minuarust praktikas pole neil mingit eelist - sest pöörderaadiuse kahandamine järskudel pööretel toimub ju üles-alla (lennuki põikitelje ümber suunamine käib järsul pöördel ka kõrgustüüridega).
Need tiibade esiservas ja külje peal olevad "radarid" on kingitus vastasele, sest sama pind peegeldab tagasi ka vastase radariemissioone.
Selle asemel, et teha suuremaid ja vängemaid radareid, tuleb tegelikult antenni mõõtu vähendada ja panustada vastuvõtu tundlikkusele, et saaks hakkama väiksema võimsuse (ja väiksema antenniga).
Mis puudutab venelaste 3D thrust-vector mootoreid, siis minuarust praktikas pole neil mingit eelist - sest pöörderaadiuse kahandamine järskudel pööretel toimub ju üles-alla (lennuki põikitelje ümber suunamine käib järsul pöördel ka kõrgustüüridega).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 29 külalist