www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 20 Veebr, 2020 5:58

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 383 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 26  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 22 Veebr, 2010 1:20 
Eemal
Liige

Liitunud: 23 Aug, 2005 10:34
Postitusi: 1869
Lemet kirjutas:
Joss Metsast kirjutas:
Tänud , väga tore lugemine.

Lembitul eksperimendi me kunagi tahtmatult tegime , läksime umbes kümnekesi miskiste Pirita merepäevade tipptunni ajal sinna ekskusioonile :wink: Oli ikka kole kitsas küll.

L


Lembitu ekipaaž oli, kui mälu ei peta, 32 inimest :wink:


Mälu ei peta, oli jah 32, neist 4 ohvitseri.
Aga ma vihjasin sellele hoopis et tipptunnil trampis seal sees peale meie veel oma 50 turisti.... Nii et meeskonna suurus oli pea kaks korda ületatud ... :wink: Enamus olid küll kiirel läbijooksul, meil aga oli "oma" giid võtta ja tasapisi täienes meite punt ka uute kuulajatega. Nii et kui järjekordne kamp kiirkõnnil mööda tuhises oli nalja palju.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 27 Veebr, 2010 0:38 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 17421
Soodsate asjaolude kokkulangemisel lastakse esimene kolmest kuni kuuest Venemaa lennukikandjast vette juba 2020 aastal.

http://www.lenta.ru/news/2010/02/26/carrier/

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 01 Mär, 2010 19:04 
Eemal
Liige

Liitunud: 23 Dets, 2008 21:14
Postitusi: 247
Ebasoodsate asjaolude ilmnemisel aga tabab sama saatus, mis allveepaate oma Bulaavadega... Jama palju, pappi kulub meeletult a tulemus o ess... (loodetavasti)


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 02 Mär, 2010 2:09 
Eemal
Liige

Liitunud: 08 Juun, 2005 14:26
Postitusi: 276
Siin pole enam midagi õelda http://www.youtube.com/watch?v=c5s7qiM3 ... 43F6D0495F

_________________
VABADUS VÄÄRIB VÕITLUST! Kes endale vabadust ei võitle ei ole vabadust väärt


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 02 Mär, 2010 17:27 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 27 Dets, 2009 0:21
Postitusi: 240
ma ei ole sõjanduses küll tark aga kas selline kambakesi koos jooksmine mitte ohtlik pole?vahepeal olid nad ju täitsa puntras koos,sinna keskele mõni lõhkeaine ja oleks korras
videos 00:28-00:33


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 13 Mär, 2010 20:20 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 27 Dets, 2009 0:21
Postitusi: 240
Mart Laar:
http://www.postimees.ee/?id=236593


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 16 Mär, 2010 1:41 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 17421
Viimases Nezavissimaja Gazeta sõjanduslisas on ilmutatud ka Venemaa sõjatööstuskompleksi vaateid sellele Mistrali ostule.

http://nvo.ng.ru/wars/2010-03-12/7_mustral.html


"Mistraal": Kolmas kord reha otsas.
Kopeerimine on tehnoloogilise mahajäämuse ületamiseks kõige ebaefektiivsem tee.
2010-03-12 / Олег Леонидович Сергеев - эксперт Всероссийского фонда образования, кандидат технических наук, полковник.

Vene laevastikule “Mistral” tüüpi helikopterikandja ostmise pooldajad viitavad välismaal tsaari-Venemaale soomuslaevade ehitamise produktiivsusele ning vaikivad maha nõukogude laevastikule Itaaliast ja Saksamaalt ostetud ja laevastiku koosseisu arvatud laevadega seotud kahtlasevõitu kogemused. Nagu ka nendest “välismaistest” laevadest kiire vabanemise põhjused peale liinilaeva “Novorosiisk” õhkulendamist. Musta mere laevastiku lipulaev uppus püsivuse kaotuse tõttu, omades tegelikult piisavat ujuvusvaru, mida aga ei suudetud läbitöötatud ekspluatatsioonidokumentide puudumise tõttu kasutada.

Kõik uus on hästi unustatud vana.

Selgus, et trofeelaevade lahinguvalmis hoidmine oli kodumaisele sõjalis-tootmiskompleksile tehnoloogilise kokkusobimatuse tõttu ülejõu käiv koorem. Esmajärjekorras käis see just isegi tänapäeva mõistes unikaalse “Novorosiiski” kui 1933-1937 aastatel sügava moderniseerimise läbi teinud Itaalia liinilaeva “Giulio Cesare” kohta. Kodumaised laevaehitajad ei vallanud eesrindlikke tehnoloogiaid moderniseerimaks omaenda liinilaevu- “Giulio Cesare” eakaaslasi- ning loomaks sellesarnaseid uute raskeristlejate projekte. 1955 aasta 25 novembri ettekandes teatab merevägede peastaabi ülem Vitali Fokin:
“Meie nõudmised Laevaehitusministeeriumile kreenikatsetuste läbiviimiseks ning vastava dokumentatsiooni läbitöötamiseks on tagasi lükatud. Valitsust sellest teavitatud ei ole.” Selle tõttu tekkisid liinilaeval “Novorossiisk” korduvalt avariid.

Saatuslikku rolli mängis laeva uppumises vee levik soomusdeki vasakus pardas kogu Nõukogude Liidu mereväes teenimise aja jooksul puudunud luukide tõttu veekindlate vaheseinte nendes kohtades, kus neid läbis laskemoona transpordiks ette nähtud monorelss.
Esimese kogemuse selliste ettevõtmiste küsitavusest said nõukogude laevaehitajad 1935 aastal, kui Itaalia firmaga “Odero-Terni-Orlando” (OTO) sõlmiti leping eskaadri miinilaevade liidri ehitamiseks ning abi osutamiseks samalaadse laeva ehitamiseks Nõukogude Liidus. 1937 aasta 11. jaanuaril pandi Livornos OTO verfides miiniristleja, mille nimeks sai “Taškent”, kiil maha. Vette lasti laev 1937 aasta 28 detsembril. Samaaegselt võeti vastu otsus ehitada NSVL veel kolm samatüübilist laeva üleandmistähtaegadega 1938-1939 aastatel. Ettevalmistused lõpetati aga 1937 aastal seoses raskustega itaalia jooniste lugemisel-töötlemisel ning ehitustehnoloogiate erinevuste tõttu.
Nõukogude nõudmistel baseeruva kogemuse realiseerisid aga itaallased isikliku laevastiku kergristlejate “Atilio Regolo” ehitamisel

Teist korda astus nõukogude sõjalaevastik tehnoloogilise sobimatuse rehapulkadele 1940 aastal, ostes Saksamaalt lõpuni ehitamata raskeristleja “Lützow”. Selle lõpuniehitamine toimus saksa inseneride juhtimise all Balti tehastes Leningradis. Nagu prantslaste “Mistrali”, nii oli ka “Lützowi” omndamise motiiviks soov kiirendada sõja-mereväe laevapargi täiendamist, saada ja tundma õppida uusi välismaiseid tehnika ja relvastuse näidiseid. Sealjuures pidid kõik tarned olema lõpetatud 1941 aasta esimeseks maiks, teenistusse pidi laev asuma aga 1942 aastal.
Sõjaeelsetel aastatel pidurdasid sakslased ehituse lõpetamiseks ning laeva teenistusse andmiseks vajaliku relvastuse ja mehhanismide saatmist Saksamaalt. Sõja alguseks oli selleks ajaks “Petropavlovski” (1944 aastast sai nimeks “Tallinn”) nime saanud laeva valmimisaste 50-70 %, mis lubas teda kasutada kahe 203 mm suurtükitorniga liikumisvõimetu ujuva suurtükipatareina. Tõsi küll, ninatorni üks toru purunes 22. lasu ajal. Peale sõja lõppu jäigi laev tehnoloogilistel põhjustel teenistusse võtmata, olgugi et 1945 aastal sattus venelaste kätte teine sama tüüpi lõpuni ehitamata laev “Seydlitz”, mille mehhanisme oles võinud “Tallinnal” kasutada. Seitsme aasta jooksul 1945-1952 aastani töötati läbi mitmeid variante laeva lõpuni ehitamiseks ning kodumaise relvastusega varustamiseks. Ühtegi neist aga ei realiseeritud ning 1961 aastal lõigati korpos vanarauaks

Uue tehnoloogia kristallid.

Kahekümnenda sajandi alguseks olid lõplikult hajunud müüt, et “piiri taga tehakse kõike paremini kui Venemaal”. Peamise tõuke selleks andsid tuntud inglise firma “Vickers” inseneride vead ja valearvestused Venemaa projekti järgi soomusristleja “Rjurik” ehitamisel, mis oli tollase projekteerimisteaduse ja laevaehituse viimane sõna. Samasuguseid tehnoloogilised probleemid jälitavad muideks “Admiral Gorškovi” moderniseerimist India mereväele. Välismaiste relvanäidiste ning sõjatehnika ost ja kopeerimine on kõige kallim ja ebaefektiivsem moodus tehnoloogilise mahajäämuse ületamiseks. Kodumaised eskaadri miiniristlejad jäid kvaliteedis, sealhulgas ka merekõlbulikuses alla oma itaalia eeskujule- legendaarsele “Taškendile”. Siinkohal sobib meenutada Kolumbuse karavelli koopia kurba saatust, millel ei õnnestunud kaunistada Ameerika taasavastamise 500. aastapäeva pidustusi. Kaks minutit peale vettelaskmist pööras laev end järsult külili ning läks seejärel ümber. Näis, et kõik oli tehtud profesionaalsete laevaehitajate säilinud projektide järgi. Kui hakati ebaõnnestumise põhjuseid otsima, ilmnes, et variante on külluses…

Permanentsele tehnoloogilisele mahajäämusele vihjab ka litsentsi, mis kontsentreerib välismaist vananenud tootmiskogemust, soetamine. Uute tehnoloogiate kristallide kasvatamine ning tootmise innovatsioon peaks toimuma peamiselt kodumaise tootmiskogemuse ning traditsioonide kehandil koostöös välismaiste ühisettevõtetega. Mida kogu maailmale demonstreerib praegu Hiina.

Tehnoloogiline desarmeeriminne

Tuleb meeles pidada, et sõjalaevastiku areng on alati toimunud relvasüsteemide arengu raames. Nende süsteemide klaster sisaldab mitte üksnes laevu, suurtüki- või raketikomplekse ning neile vajalikku varustust, vaid ka spetsialiseeritud tootmisvõimsusi, konstrueerimisbürood, teaduslik-tehnilisi instituute, remondibaase, meeskondade ettevalmistuskeskusi ning profesionaalset haridust. Arusaadav, et remondivõimalusteta, dokkideta, relvastuse moderniseerimiseta piirdub laeva teenistusaeg isegi ehitusverfide olemasolul kriitiliste sõlmede ja elementide kõige lühma kestvusajaga.
Isegi oma fantastiliste ressurssidega NSVL tööstus ei olnud suuteline üheaegselt hoidma lahinguvalmis kahte ühe-eesmärgilist relvasüsteemi, peatada avariilisuse kasvu, komplekteeritavate detailide defitsiiti ning laevade remondiaja pikenemist. Veelgi teravamalt on tänapäeval need probleemid tõusnud Venemaa laevastiku ette.

Helikopterikandlate “Mistral” ost Venemaa sõjalaevastikule tähendab sõltuvust prantsuse relvasüsteemidest mitte ainult antud laeva puhul, vaid kogu laevadegrupi varustuse üleviimist NATO tehnoloogilistele standartitele, ilma milleta muutub prantsuse helikopterikandja tavaliseks kruiisilaevaks.
Seepärast peidabki Prantsusmaal ehitatud laeva ostuplaan endas kodumaise sõjatööstuse eemalejäämise ohtu Venemaa sõjalaevastiku lahinguvalmiduse tagamises.

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 16 Mär, 2010 22:44 
Eemal
Liige

Liitunud: 31 Jaan, 2006 23:20
Postitusi: 339
Lemet kirjutas:
Helikopterikandlate “Mistral” ost Venemaa sõjalaevastikule tähendab sõltuvust prantsuse relvasüsteemidest mitte ainult antud laeva puhul, vaid kogu laevadegrupi varustuse üleviimist NATO tehnoloogilistele standartitele, ilma milleta muutub prantsuse helikopterikandja tavaliseks kruiisilaevaks.


On see lihtsalt vene sisetarbijaid hirmutama orienteeritud või tulevad laevad ikkagi koos prantsuse varustusega? Siiamaani on pigem väidetud, et müüakse ainult karp, mida venelased oma tehnoloogiaga täidavad.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 16 Mär, 2010 23:42 
Eemal
Liige

Liitunud: 28 Aug, 2007 3:06
Postitusi: 2217
Kui ka oleks täislaks tehnikaga, siis ei suudaks venelased seda hallata (ka ülejäänud maailm mitte, peale prantslaste muidugi), prantslased suudavad valemi: "kõik geniaalne on lihtne" eranditult pea alaspidi pöörata!

_________________
sitt päev, kellele kurdad


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 17 Mär, 2010 0:28 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 17421
paul kirjutas:
Lemet kirjutas:
Helikopterikandlate “Mistral” ost Venemaa sõjalaevastikule tähendab sõltuvust prantsuse relvasüsteemidest mitte ainult antud laeva puhul, vaid kogu laevadegrupi varustuse üleviimist NATO tehnoloogilistele standartitele, ilma milleta muutub prantsuse helikopterikandja tavaliseks kruiisilaevaks.


On see lihtsalt vene sisetarbijaid hirmutama orienteeritud või tulevad laevad ikkagi koos prantsuse varustusega? Siiamaani on pigem väidetud, et müüakse ainult karp, mida venelased oma tehnoloogiaga täidavad.


Arvata on, et näiteks mootorid, navigatsioonivahendid ja muu selline ikka laevas sees saavad olema, ja ka nende hooldamiseks on vaja õppinud inimesi. Vaevalt nad vaid metallkorpust ostavad, et seda siis Venemaa dokkides uuesti mootori paigaldamiseks auklikuks lõigata. Aga kui mootorit remontid tuleb? Pole enam need ajad, kus laagreid babiidist sealsamas mootori kõrval valati. (Tegelikult oleksid venelased selleks ilmselt ka valmis, aga kaua sel kombel remonditud mootor töötaks?). Ikka prantslaste manu tükke tellima. Kujuta endale ette mehaanikut, kes eluaeg VAZ tüüpi sõiduautosid remontinuna peab korraga hakkama saama viimase malli jaapanlasega. Pikapeale muidugi katse-eksituse meetodil saab kah, aga kui palju enne seda autosid tuksi keeratakse...

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 09 Apr, 2010 10:17 
Eemal
Liige

Liitunud: 17 Okt, 2009 17:08
Postitusi: 262
Plaanivad neid ka Läänemerele tuua.
http://www.epl.ee/artikkel/501408


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 16 Apr, 2010 22:46 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 17421
http://www.postimees.ee/?id=251191&com=1

USA mõjukas seadusandja kritiseeris Mistrali tehingut

Tsiteeri:
Prantsusmaa peaks loobuma kavast müüa Venemaale neli sõjalaeva Mistral, sest see kahjustaks «pöördumatult» NATOt ja transatlantilisi suhteid, ütles mõjukas USA seadusandja reedel.

«See müük raputab NATO alliansi alustalasid ja toetab Vene ründerelvastust, kui see jätkab naaberriikide hirmutamise poliitikat,» kirjutas esindajatekoja väliskomisjoni mõjukas vabariiklasest liige Ileana Ros-Lehtinen ajalehes The Hill.

Kongressile keskenduvas väljaandes kutsus Florida osariigi seadusandja toetama mittesiduvat resolutsiooni, mis ühehäälselt tehingu hukka mõistaks, teatas AFP.

«Venemaale selliste vahendite andmine õõnestab jultunult nende NATO liitlaste julgeolekut, kes peavad kannatama Vene hirmutus- ja agressioonipoliitikat,» kirjutas ta.

Prantsusmaa teatas märtsis, et alustas Venemaaga «eksklusiivseid» kõnelusi nelja Mistral-tüüpi helikopterikandja müümiseks.

Kui tehing teoks saab, on see esimene kord, kui NATO liige müüb Venemaale sõjalist kõrgtehnoloogiat.

Prantsusmaa on väitnud, et Venemaad tuleb kohelda partnerina, kuid müügi pärast on sügavat muret väljendanud nii Balti riigid, Gruusia kui ka USA.

Detsembris ütles Vene mereväekomandör, et Mistralid oleksid kulunud ära 2008. aasta augustis sõjas Gruusia vastu.

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 21 Apr, 2010 18:55 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 17421
Venelased on lõplikult otsustanud, et ikka tahavad ühte valmis laeva ja kolme ise ehitada. Prantslased tahavad müüa kahte valmis laeva ja litsentsi kahe laeva Venemaal ehitamiseks.

http://lenta.ru/news/2010/04/21/mistral/

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 12 Mai, 2010 17:23 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 17421
Vene kopteritootja: Mistralile sobivad KA-52 kopterid

http://www.postimees.ee/?id=261860

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 24 Mai, 2010 11:19 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 26 Juul, 2005 13:09
Postitusi: 5623
Tsiteeri:
Переговоры о приобретении Россией вертолетоносцев типа Mistral ведутся с Францией, Нидерландами и Испанией, сообщил министр обороны России. "Есть решение президента, чтобы мы проработали этот вопрос. Мы сейчас этим очень серьезно занимаемся. Думаю, что этот вопрос будет решен положительно, если не произойдут какие-то изменения, в том числе в вопросах финансирования", - приводит слова Анатолия Сердюкова


http://newsru.com/russia/24may2010/mistral.html


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 383 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 26  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 9 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt