Ajalugu kordub - Su-27 down

Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Ajalugu kordub - Su-27 down

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Niisiis ajalugu kordus - teist korda ajaloos kukkus illegaalselt piiri ületanud vene hävitaja Nato riigi territooriumil alla :shock:

Viimaste teadete kohaselt olid ka Eestist Su-27-d üle lennanud, küll senistel andmetel lennuloaga, kuid väljalülitatud transponderitega. Tundub, et venelased ei teadnud, et neid nähakse ka ilma selleta.

Piinlik lugu. Vaataks kohe huviga, mis toimuma hakkab. Luuletajast kaitseminister kokutas just AK uudistes ja sellist karmi hinnangut ei olnud kuulda.

Reaalse rünnaku korral oleks praegu strateegilised kohad segi pommitatud, paanika majas ja hüvasti EV....võtab mõtlema.. : :evil:
Kasutaja avatar
Kriuks
Liige
Postitusi: 230
Liitunud: 30 Mär, 2005 20:15
Kontakt:

Postitus Postitas Kriuks »

Kas oli tõesti illegaalne? Ma sain aru, et rutiinne ülelend Königsbergi :roll:
Indrek
Liige
Postitusi: 209
Liitunud: 05 Mär, 2005 21:56
Asukoht: Dorpat
Kontakt:

Postitus Postitas Indrek »

nagu tavaliselt kui on vaja midagi tähtsat öelda, on eesti ministritel suu m*nni täis ja ühtegi tarka sõna ei tule :evil: aga jah, juhtuda oleks võinud kõike.
Another bites the dust
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Postitus Postitas Kapten Trumm »

lenta.ru seltskond seletas seda Leetu eksimust asjaga, et navigatsioon ei töödanud ja piloot (keegi majori auastmes) ajas Leedu ja Kaliningradi segi (so lennukid lendasid piki Baltikumi rannikut) ja pööras liiga vara mandrile.

See jura ei päde
1. lennukid lendasid grupis ja koos A-50-ga. Eksimise jutt võiks pädeda öösel või pilvedes lendamisel. Tavaliselt lennatakse suuri vahemaid pilvedest kõrgemal, kus on hea nähtavus ja lennukeid on näha 50 km tagant palja silmaga. Et sellistes oludes ära eksida.... no lennanud teiste sabas siis või palunud raadio teel A-50-l anda kurss...täielik jura nr 1....

2. piloot on majori auastmes, sellist prohmakat võiks andestada mõnele lennukoolist äsja pääsenud leitnandile. Aastad=kogemus.

3. Ei tea sealkandis küll ilmaolusid tollel kellaajal, aga näiteks selge ilmaga on 10 000 meetri kõrguselt võimalik leida näiteks Eestis üles kõik lennuväljad, piisab vaid kaardi ja lennuvälja asukoha umbkaudsest teadmisest, 10 km kõrguselt, kui maa paistab EI OLE VÕIMALIK Kaliningradi mitte ära tunda, vaadake kaarti - see ei ole Soome skäärid, kus kõik näib ühtemoodi. Näiteks selge ilmaga on Krimmi poolsaar otsast otsani näha, ei ole võimalik Kertsi ja Sevastoopolit segi ajada :shock:

4. Lennuk ületas Leedu õhupiiri niitval lennul vastavalt Leedu allikatele, kes natuke visuaalsest orienteerumisest jagab, siis selline lennureziim ei ole kasutusel eksimise korral, vaid seda kasutatakse radaritest läbiminekul.

Praegu tundub see navigatsioonijutt propaganda, kõik märgid viitavad tahtlikule ületamisele, võimalik et oli selline ülesanne nt kontrollida NATO valvsust. Ainuke häda, et lennukiga läks midagi valesti....

Kütuse lõppemise jutt samuti jura - sellisel juhul oleks kütus ka enne Kaliningradi olnud lõpukorral, aga sellise lennu planeerimine isegi on keelatud, kus peale maandumist reservi ei jää...
A4
Liige
Postitusi: 1832
Liitunud: 13 Juun, 2005 23:55
Kontakt:

Postitus Postitas A4 »

Minu arvates tegi Jõerüüt õigesti, et ei hakanud kõigest paar tundi pärast õnnetust mingeid hinnanguid, noote vms pilduma, arvestades seda, et kaugeltki pole selge, mis siis selle lennukiga ikkagi juhtus.
MP
Liige
Postitusi: 252
Liitunud: 14 Jaan, 2005 14:02
Asukoht: lõuna-eesti
Kontakt:

Postitus Postitas MP »

Nalja lugu- SU27 kukub alla kütuse lõppemise pärast. See on nagu lugu, et külamees läheb punnvõrriga poodi õlle järele- ja metsavahel saab bensiin otsa :D
Lupus
Liige
Postitusi: 872
Liitunud: 02 Juun, 2005 12:44

Postitus Postitas Lupus »

Krt oleks võinud ikka Luftwaffe poisid selle alla tõmmata. Oleks see mula et kui head vene lennukid on ja millise vanarauaga lendavad NATO omad lõppenud.
Minu teada käib A-50 iga nädal vahemalt korra kui mitte kaks Peterburist Kaliningradi.
Ja Soome lahe kohal on olnud "paraade " kus ühel pool on Soome F-18 , teisal vist toll ajal Taani F 16 ja keskel A-50 . Ja siis veel trobikond SU 27
sturmkommando
Liige
Postitusi: 371
Liitunud: 16 Veebr, 2004 15:30
Asukoht: siin-seal
Kontakt:

Postitus Postitas sturmkommando »

Ah, äkki lasti see venelane alla, mis te sellest arvate?
Seal kuskil need nato linnud ka istuvad, äkki
jõudsid lõunase supi tagant püsti karata ja lennukitele vungi sisse
saada. Kui nad kärtsutasidki ühe Su alla, egas sellest me teada
saa. Jõudu igastahes nendele vene majoritele, varsti kukuvad koos pommidega alla. Äkki tahtis piloot "hea" elu peale läände?

Nõuka ajal pani Riiast terve sõjalaev tükkis meestega rootsi poole ajama.
Igas tahes, kui lasti see su alla - on asjal jumet, kui ei.. siis jääb meil agressiooni ajal vaid loota et nad ka ise alla kukuvad. :lol:

Сергей Иванов заплатит Литве три тысячи евро за катастрофу Су-27
kas teile ei tundu, et paar nulli on justkui puudu sellise asja eest. riigid ajavad omavahel asju tuhandetes eurides.. hirnu herneks
Kasutaja avatar
paharet
Liige
Postitusi: 531
Liitunud: 14 Jaan, 2005 11:53
Asukoht: Tamsalu
Kontakt:

Postitus Postitas paharet »

Ime,et Vene kaitseminister üldse vabandas.Tavaliselt ei tunnista ju Venemaa,et üldse midagi sellist on juhtunud.
-term-
Uudistaja
Postitusi: 27
Liitunud: 26 Mai, 2005 15:31
Kontakt:

Postitus Postitas -term- »

Terr,

Mis te arvate kas punakotkas lasti alla või ei saanud ta ise lendamisega hakkama ?
Ma pigem arvan et et vend hindas oma võimeid üle ...
25 meetri peal või madalamal polegi nii lihtne.
Anti käsk proovida Leedu ja NATO kaitsevõimet ...
Tõenäoliselt taheti kiirelt Leetu põigata ja siis kohe Kaliningradi ...
Aga mina küll ei annaks musta kasti üle Venemaale. Puudub absoluutselt igasugune kohustus - samas - piloot tuleks ikka koju saata ning Leedu viina kaasa and :D
Teine asi oleks kogu metalli mis alla tuli analüüs ...juhul kui midagi teada ei ole ... võiks olla päris huvitav infot NATOle edastada.
Kasutaja avatar
denis23
Liige
Postitusi: 1961
Liitunud: 17 Okt, 2004 11:38

Postitus Postitas denis23 »

Aga vist kütus tõesti sai otsa, vähemalt lennuk ei plahvatanud ega läinud põlema maaga kokkupõrkel.

Aga jah, selle orienteerumise kaotus tundub küll täiesti jabur olev, kuna kuidas on üldse võimalik kaotada orientatsiooni olukorras kui on olemas side lennujuhtimiskeskusega.
kari lumppio
Liige
Postitusi: 312
Liitunud: 30 Mär, 2005 9:46
Asukoht: Espoo, Soome
Kontakt:

Postitus Postitas kari lumppio »

Tere!

Mina pakun selle maha kukkunud lenduri eksimise põhjuseks esimesena lohakuse. Lendasid ju rivis, äkki lihtsalt lendas kaasas muidumehena kaardid tagumiku all kuni kütus hakas otsa saama ning tuli kiire maandumiskoht ise otsida.

Teine variand et terve kamp lendas sama marsruuti. Äkki kõigil oli sama häda vähese kütusega ja sellepärast lõigati riigipiire? Ning lihtsalt üks - kõige tühjemate paakidega lennuk - kukkus kampast ära. See oleks küll loogiline.

Suurem hämming minu jaoks on just see kütuse otsa saamine. Kas vene lendurid on vahepeal mänginud "afterburner"iga (eesti keeles see on mis?) ? Siis küll poleks mingi ime kui kütus otsa saab.

tv.
Kari
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Jabur on see eksimuse jutt. Su-27-l on navigatsioon dubleeritud, peale elektroonilise kaardi MFD-l on seal siiski tavaline kompass täiesti olemas- niiet lõuna asemel itta lennata :roll:

Sama jutt umbes, et otsisin maandumiskohta Tallinnas, aga eksisin Tartusse. Kaunas ei ole mere ääres, vaid üle 200 km sisemaal :shock:

See on 80ndatel piloodita üle Saksamaa lennanud Mig-23 ning Jaapanisse ülekaranud Belenko Mig-25 juhtumiga võrdväärne ilmkärakas....

Ameeriklastel sealt vrakist vaevalt midagi uurida on, sest pardaseadmed on suures osas samad mis Mig-29-l ning neid uurisid NATO asjamehed juba 90ndate alguses.
Kasutaja avatar
Soobel
Liige
Postitusi: 2180
Liitunud: 30 Dets, 2004 12:19
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Soobel »

Kütuse lõppemine?

Ühest otsast absurdne, teisest otsast, arvestades vasjade remondikultuuri... Võib lihtsalt mõni toru kuskil puruks vibreerida või klapp pidamise minetada ja kütusekulu tõuseb paar korda. Kui veab, et masin selle peale põlema ei lähe, võibki juhtuda, et kütus saab ootamatult otsa.
Vaid Siil mu kõrval lebas siin. Ta suri ammu.
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
PATRIOOT
Liige
Postitusi: 207
Liitunud: 17 Mai, 2004 10:10
Asukoht: Mannermaal Tallinna küle all...
Kontakt:

Postitus Postitas PATRIOOT »

nõustun soobeliga...kuna suurel vasjade riigil on rahadega kitsas käes...
Näiteks: paar aastat tagasi(kui te veel ei teadnud) oli valgemere äärses vasjade sõjasadamas äärmiselt ohtlik olukord... kuna elektritootjad ähvardasid sadamalt voolu ära võtta kuna riigil oli elektriarve maksmatta... juhul kui elekter olekski ära võetud siis poleks enam olnud võimalik jahutada sadamas olnud tuumaallveelaevade toiteallikaid ja need oleks lihtsalt õhku lennanud...tegu oleks olnud tuumakatastroofiga...
taevale tänu suutis lühike valitseja siiski kuskilt need rahad kokku ajada ja võlad ära maksta...
niiet minu arust poleks absoluutselt mingi ime kui vasjadel pole lihtsalt piisavalt raha et ome lennukeid siis hooldada ja remontida, kui vaja oleks...

Mõtiskledes: Patrioot
Sõjas ja armastuses on kõik lubatud....( muidugi seda kõikke genfi konvensiooni piires)
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 8 külalist