denis23 kirjutas:
Ok, tunnistan oma vea Copterline õnnetuse puhul.
Aga paneks siis paika EV lennukitega toimunud õnnetused:
Enimex AN-28 Poola avarii (lennuk maha kantud)
Enimex AN-28 Hiiumaa katastroof
Enimex AN-28 Tallina lennujaama katastroof
Enimex AN-72 Indoneesia avarii (lennuk maha kantud)
Enimex vesilennuki Pärnu katastroof
Erakopter R-44 katastroof
Pärnu mootodeltaplaani katastroof
Valga Beaver RX550 avarii (lennuk maha)
Tapa purilennuki katastroof
Narva Kuusiku deltaplaani katastroof
Viljandi purilennuki katastroof
Piibe mnt. purilennuki katastroof
Kokku sain 12 katastroofi ja avariid.
Enimexi An-de õnnetusi ei kommenteeriks.
Enimex vesilennuki Pärnu katastroof. Tegelikult Enimexi lennuklubi "Bekas" Ukrainas valmistatud ülikerglennuki "Bekas" õnnetus. Kas oli tegu konstruktsiooni purunemisega või piloodi veaga, on tegelikult siiani ebaselge. Komisjon järeldas viimast, kuid tunnistajad kinnitasid, et lennu ajal kostus mingi pauk, mis viitab purunemisele.
Erakopter R-44 katastroof. Õnnetuseni viis piloodi otsus lennata visuaallendudeks litsentseeritud kopteriga ilmastikutingimustes, mis olid alla visuaalmiinimumi. Piloodi otsust lennata sellistes tingimustes võisid mõjutada tema head suhted Lennuameti ühe juhiga ja sellest tulenev karistamatuse tunne,
Pärnu mootodeltaplaani katastroof. Kahjuks motodeltaplanerismi klassika. Pabereid pole, korralikku koolitust pole, aga isu lennata on.

Motodelta lendurid on küll hakanud viimasel ajal "võsast välja tulema".
Valga Beaver RX550 avarii (lennuk maha) Sama teema, seekord B-klassi ülikerglennukiga.
Tapa purilennuki katastroof. Purilennuki purunemine ülekoormusest. Mismoodi asi täpselt juhtus, ei ole teada. (heli levib vaid ca 340 m/s ja lennuk purunes paari kilomeetri kaugusel tunnistajatest). Maas olijad kuulsid vaid suure kiirusega kaasnevat vilet ja sinnapoole vaadates nägid taevast kukkuvaid tükke.
Narva Kuusiku deltaplaani katastroof. Tgelikult kaks erinevat purilennukit "Jantar" - Üks Kuusikul, teine Narvas.. Kuusikul oli õnnetus vintsistardil. Lennuk "ajas nina püsti" ja ületas kriitilise kohtumisnurga, misjärel hakkas juhitamatult loperdama. Seda tüüpi purilennuki puhul on see oht teada ja vajab kiiret reageerimist. Millegipärast ei suutnud kogenud piloot seekord purilennuki nina alla suruda.
Narvas ületas piloot kriitilise kohtumisnurga. Lennuk kukkus pöörisesse, millest nii väikesel kõrgusel polnud võimalik välja tulla.
Viljandi purilennuki katastroof. Põhjus üldjoontes sama.
Piibe mnt. purilennuki katastroof. Tegelikult motodelta. Olav Neuland eksperimenteeris konstruktsiooniga ja üks detail purunes. Oma osa õnnetuses võis olla ka sellel, et sel päeval lendas Lennuameti üks pealik Piirivalve Lennusalga Cessnaga mööda klubilennuvälju ja otsis rikkumisi. Sõna aga levib. Nii võisid Kuusiku omad Piibe rahvast kontrollimisest hoiatada. Kontrollija ootamine aga hajutas tähelepanu ja jäigi üks detail korralikult kinni keeramata. See küll vaid spekulatsioon.
Õnnetusi on tegelikult rohkemgi olnud. Ja Lennundusseaduse järgi on õnnetuse uurumise eesmärgiks sarnaste õnnetuste vältimine tulevikus, mitte kellegi karistamine. Paraku algatatakse iga õnnetuse korral kriminaaluurimine just süüdlase otsimiseks. Sama loogika järgi oleks II MS ajal vanglad pidanud täis olema Bf 109 piloote, sest õnnetustes kaotati neid masinaid rohkem kui õhulahingutes.
Aga jah, õnnetusi on meil liiga palju. Sellega vaielda ei saa. Et Venemaal või Aafrikas on rohkem, sellest kergem ei hakka.
