Luurajate sõidukid

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Kasutaja avatar
hummel
Liige
Postitusi: 2079
Liitunud: 18 Apr, 2004 12:55
Kontakt:

Luurajate sõidukid

Postitus Postitas hummel »

Teises teemas kirjutasin mõni aeg tagasi umbes sellise teksti.

http://www.youtube.com/watch?v=iYm8G6gQY0Q
Vaadake teist poolt, kus maasturiga "rangereid" mängitakse. Huvitav, kuidas käiks sellise luuregrupi ja tehnika käsi, kui lendaksid reaalsed kuulid-killud. Või kas afgaanis keegi julgeks niisugusi "sõida-ja-tulista" ringe teha?

Kas on kusagil olemas või võimalik aretada välja vähemalt kergelt soomustatud mõnekohaline maastur, mille kere kaitseks kildude ja kuulide eest? Ei mõtle luuresoomukit nagu Fennek või BRDM-2. Need on praktiliselt juba spetsiaalmasinad ja veoauto sarnased ning kaalus. Lisaks maksavad moodsad luuresoomukid hullu raha.
Luuremasinad võiksid olla umbes nagu BA-64. http://www.battlefield.ru/en/tank-devel ... -ba64.html


Päris sellist BA-64 sarnast mini-luuremasinat vist enam tõesti ei tehta, kuid tagasihoidliku uurimise tulemusena on õnnestunud välja selgitada, et loodus tühja kohta ei salli. :)

Minu nägemusel oleks meie EKV luurajatele üsna soblik taoline sõidvahend:
http://en.wikipedia.org/wiki/VBL / http://www.youtube.com/watch?v=K0GioaWhTjQ , mis on sõjakam arendus masinast http://en.wikipedia.org/wiki/Peugeot_P4 , mis omakorda on arendus MB G-klassist.
Plussid kindlasti väikesed gabariidid (hea meie metsavaheteedele), üsna madal siluett (võrreldes tänaste tüüpiliste kõrgete soomusautodega mittekonvenstionaalseteks operatsioonideks). Loomulikult optimaalne soomuskaitse kuulide ja kildude eest, mis ühtlasi ei tee masinat liiga raskeks. Maastikuläbivus tundub olema parem, kui meie 250GD-l. Vähemoluline, kuid luuremasinale siiski mitte täismõttetu on ujuvus.
Miinustena näen konnasööjalikku mootorit, mis võib tõrkuda meie talvetingimustes ja ehk vähest isikliku varustuse paigutamise võimalust. Samas, kui masin oleks relvastamata (12,7, TTRK), jääksid vb vabaks pardarelva laskemoona ja komplekti hoidikud. Ei tea muidugi, mis see hind tuleks ja kas saaks kusagilt pisut odavamalt ka kasutatud masinaid. Uut plankmasinat (raadio ja relvastuseta) vist alla 70 000 EUR ei võlu...

Kui keegi võtaks nõuks meie (vähemalt brigaadi) luurajate elu ja tervist kaitsma hakata, tuleks asjaolusid loomulikult kaaluda ja katsetada erinevates tingimustes.
Muidu võiks EKV vajada minu nägemusel esialgu u 50 sarnast masinat.

Soomustatud-roomikutel väeüksusele oleks luuremasina vasteks siis ilmselgelt tankett Wiesel.
BackInAction
Liige
Postitusi: 258
Liitunud: 04 Apr, 2006 8:41
Asukoht: Kuidas juhtub...
Kontakt:

Postitus Postitas BackInAction »

Tere!
Ise olen teeninud aega luurajana, hummeli poolt viidatud prantslaste masin on päris hea variant. GDega ei kannata eriti tule sõita, eriti veel lahtisega. Mersu kipub ka igale poole kinni jääma(seda eriti kevadel ja talvel), eriti põldudel ja metsaradadel, mis on pasaseks sõidetud. Ise ka olen suutnud GDga kinni jääda. Väike arvutus siis luurerühmas on neli jagu - igas jaos 2 masinat, rühma peale 8 masinat, kompaniis, kui on neli rühma 32 masinat. Ülejäänud 18 masinat 50st jääksid varusse, kui peaks midagi juhtuma kompanii standardmasinatega.
[i]"The best form of defense is attack."[/i](Karl von Clausewitz)
UR
Liige
Postitusi: 366
Liitunud: 17 Aug, 2007 17:05
Kontakt:

Postitus Postitas UR »

II MS kutsuti miskeid kergessomukeid "bratskaja mogilja" ehk siis yhishaud vöi vennashaud, huvitav miks..
ManiacM
Uudistaja
Postitusi: 8
Liitunud: 25 Sept, 2007 21:43
Asukoht: Lõuna-Eesti
Kontakt:

Postitus Postitas ManiacM »

Kasutaja avatar
hummel
Liige
Postitusi: 2079
Liitunud: 18 Apr, 2004 12:55
Kontakt:

Postitus Postitas hummel »

See viimati lingitud Jackal on küll üks kummaline liiklusvahend. Mul on tunne, et antud isend on mõeldud soojal maal kaltsupeade hirmutamiseks ja paraadideks. Konventsionaalseks sõjaks on ta kaitsetu, suur, kõrge ja kohmakas. Unimogi suuruses ja kaaluklassis.
Jah, afgaanis maamiinile sõites võib küll ära tasuda, kuid konventsionaalsõjas vaenlase tule alla (kes ei lase vaid puusalt) jäädes on meeskonna laul lauldud pea samakiiresti, kui GD-ga. Vahe selles, et GD on küll soomustamata, aga kompaktsem ja ei ole nii suur sihtmärk. Samuti asub meeskond maadligi.
VBL soomus on nõrgem, kuid ta on kaitstud igast küljest, poole kergem, madalam ja kindlasti parema püstivusega. Tundub ka odavam. Eestis maanteelt kraavi varju keerates käiks Jackal ilmselt külili. Peale vihma heinamaale sõites aga vajuks sisse.
II MS kutsuti miskeid kergessomukeid "bratskaja mogilja"
Venelastel minuteada eriti sel ajal kergesoomukeid polnud. USA poolroomikud ehk. Esimene omamaine soomusauto, mis pidi kaasa võtma jalaväedessandi, valmistati alles peale sõda (BTR-40). Mõned BA-d neil jah olid, kuid nende lahingus kasutamise kohta ei tea palju. Venelased kipuvad vist kõiki soomusmasinaid vennashauaks kutsuma. Eks selle üheks põhjuseks ole kindlasti ka võimalik lahinguline uljus, kus sõidetakse jalastumata ja kogu krempliga vastasele sülle. Mittekonventsionaalsed sõjad on omaette teema.

Mis puutub LuKo koosseisu, siis seda ma väga täpselt ei tea, kuid pole päris kindel, et on 4 rühma. KV-s tehakse küll sageli ülekatet ja 1 lisarühm tuleb mõnikord juurde teha. 4 jagu vist isegi oli jah rühmas ja siis leiutati, et kuidas teha kolmnurklaagrit nelinukseks.
Isikliku nägemuse kohaselt võiks süsteem olla standardselt 3-3-3 nagu mujal ehk 3 luurerühma, rühmas 3 luurejagu, jaos 3 luuregruppi elik 3 sõidukit. Igas sõidukis 3 venda. Küsimus on, et kas ainult 1. grupi/masina ülem peaks olema srs ja ülejäänutena veaks välja kpr või ei. Eks seal võivad tulla ka oma küsimused jalastumise puhuks...

Kui masinaid on 2 ja midagi juhtub (varitsus, miin), siis luurejagu kaotab laksust 1/2 oma võimest, mis tähistab teoorias hävimist ja ülesanne jääb ilmselt pooleli. Kui oleks 3 masinat, siis 1 võib vedada vigastatud masina ja haavatud ära, kuna 1 saab jääda paigale vaatlema või silmsidet hoidma, ära sõitnud masinat tagasi oodates.
1 masin ei pruugi suuta 1 mutta/lumme kinni jäänud endasarnast välja tõmmata - võib olla vaja rakendina kahte.
3 masinaga-grupiga on hõlpsam võtta ringkaitsesse.

Vene luurerühma peaks siia ka üles riputama:
LUURERÜHM (MOTOLASKURPATALJON)

Rühmaülem - ltn

1. LUUREJAGU
Jaoülem - srs
Vanemmehhaanik-juht
Vanemraadiotelegrafist-luuraja
Luuraja-granaadiheitur
Luuraja-operaator (luureseadmed)
Sihtur (MT-LBV, BTR)
Raadiotelefonist-luuraja

2. ja 3. LUUREJAGU
Jaoülem- srs
Vanemluuraja
Luuraja-snaiper
Luuraja-kuulipildur
Luuraja-raadiotelefonist
Luuraja-pioneer
Luuraja
Sihtur (MT-LBV, BTR)
Mehhaanik-juht

Kokku 26 meest, kellest 3 srs ja 1 ltn. Neil on kasutada 3 soomukit ja 19 erinevat raadiojaama, millest 1x 5kW sideks pataljoniga ja 3x 1kW rühmasiseseks sideks masinatel, 1x 5kW kantav sideks pataljoniga, 3x 1kW kantavat rühmasiseseks sideks ning 9x 0,1kW käsjaama jagude siseseks sideks.
Tiam
Liige
Postitusi: 489
Liitunud: 31 Aug, 2008 3:25
Kontakt:

Postitus Postitas Tiam »

Aga äkki midagi sellist:

http://www.youtube.com/watch?v=GPFyBOtZEPE
http://www.youtube.com/watch?v=lOb8JRfODLU

Selle masina sensorsüsteemid ja kontseptsioon on meie suletud maastikule nagu rusikas silmaauku. Ehk on siia mõtet ma raha matta või proovida väiksema hulga aga kvaliteetsemate masinatega sama töö ära teha. Või jättis Hummel selle variandi targu mainimata oma hinna pärast.
Kasutaja avatar
kaur3
Liige
Postitusi: 6208
Liitunud: 26 Juul, 2005 12:09
Kontakt:

Postitus Postitas kaur3 »

Tiam, hummelile ei meeldi überrelvad :)

Ühe briti mõttelend sarnasel teemal lihtsalt silmaringi arendamiseks.

http://www.thinkdefence.co.uk/2011/07/t ... le-future/
Kasutaja avatar
hummel
Liige
Postitusi: 2079
Liitunud: 18 Apr, 2004 12:55
Kontakt:

Re: Luurajate sõidukid

Postitus Postitas hummel »

hummel kirjutas:Kas on kusagil olemas või võimalik aretada välja vähemalt kergelt soomustatud mõnekohaline maastur, mille kere kaitseks kildude ja kuulide eest? Ei mõtle luuresoomukit nagu Fennek või BRDM-2. Need on praktiliselt juba spetsiaalmasinad ja veoauto sarnased ning kaalus. Lisaks maksavad moodsad luuresoomukid hullu raha.
Arvan, et need Fennekid on meile liiga suur suutäis. Eelnimetet konnasööjate VBLid ajavad asja ära, aga on ilmselgelt palju odavamad. Vast isegi mitu korda odavamad. Samuti peaks olema odavam ja lihtsam nende ülalpidamine. Lisaks kergemad, väiksemad ja ökonoomsemad.
Paugu võivad ära saada mõlemad samamoodi.
vk1
Liige
Postitusi: 1607
Liitunud: 02 Juul, 2007 22:18
Asukoht: tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas vk1 »

Tiam kirjutas:Aga äkki midagi sellist:

http://www.youtube.com/watch?v=GPFyBOtZEPE
http://www.youtube.com/watch?v=lOb8JRfODLU

Selle masina sensorsüsteemid ja kontseptsioon on meie suletud maastikule nagu rusikas silmaauku. Ehk on siia mõtet ma raha matta või proovida väiksema hulga aga kvaliteetsemate masinatega sama töö ära teha. Või jättis Hummel selle variandi targu mainimata oma hinna pärast.
sakslased tellisid Fenneki 10 tulejuhtimisvarianti 34 miljoni euro eest. see peaks küll olema koos arenduskuludega.
vk1
Liige
Postitusi: 1607
Liitunud: 02 Juul, 2007 22:18
Asukoht: tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas vk1 »

see on kah ehitatud G-mersu põhjale, kuid Fennekist tunduvalt lihtsam. tükihind 2004 oli 150000 USD prantsuse armeele. põhimõtteliselt soomustatud G-mersu? tootja on sama, Panhard

http://www.army-technology.com/projects/pvp-vehicle/
Tiam
Liige
Postitusi: 489
Liitunud: 31 Aug, 2008 3:25
Kontakt:

Postitus Postitas Tiam »

vk1 kirjutas:
Tiam kirjutas:Aga äkki midagi sellist:

http://www.youtube.com/watch?v=GPFyBOtZEPE
http://www.youtube.com/watch?v=lOb8JRfODLU

Selle masina sensorsüsteemid ja kontseptsioon on meie suletud maastikule nagu rusikas silmaauku. Ehk on siia mõtet ma raha matta või proovida väiksema hulga aga kvaliteetsemate masinatega sama töö ära teha. Või jättis Hummel selle variandi targu mainimata oma hinna pärast.
sakslased tellisid Fenneki 10 tulejuhtimisvarianti 34 miljoni euro eest. see peaks küll olema koos arenduskuludega.
See oli katseseeria 10 masinat koos enamiku arenduskuludega. Edaspidi, alates 2015 aastast saab Bundeswehr 300 Fennekit ja ma ei imestaks kui sellest 3,4 miljoni € tükihinnast 10-20x madalam massitootmise hind järele jääb.
vk1
Liige
Postitusi: 1607
Liitunud: 02 Juul, 2007 22:18
Asukoht: tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas vk1 »

Tiam kirjutas:
vk1 kirjutas:
Tiam kirjutas:Aga äkki midagi sellist:

http://www.youtube.com/watch?v=GPFyBOtZEPE
http://www.youtube.com/watch?v=lOb8JRfODLU

Selle masina sensorsüsteemid ja kontseptsioon on meie suletud maastikule nagu rusikas silmaauku. Ehk on siia mõtet ma raha matta või proovida väiksema hulga aga kvaliteetsemate masinatega sama töö ära teha. Või jättis Hummel selle variandi targu mainimata oma hinna pärast.
sakslased tellisid Fenneki 10 tulejuhtimisvarianti 34 miljoni euro eest. see peaks küll olema koos arenduskuludega.
See oli katseseeria 10 masinat koos enamiku arenduskuludega. Edaspidi, alates 2015 aastast saab Bundeswehr 300 Fennekit ja ma ei imestaks kui sellest 3,4 miljoni € tükihinnast 10-20x madalam massitootmise hind järele jääb.
fenneki originaalkontrakt 2000 aastast oli 800 000 eur. tükk. ei usu, et hind kunagi 340 000 või 170 000 (2011 aasta) euroni langeb
Bokser
Liige
Postitusi: 130
Liitunud: 26 Mär, 2011 19:53
Kontakt:

Postitus Postitas Bokser »

Enne kui masinat valida, peaks teadma, millist luuret harrastada kavatsetakse. Kui tegu on mehhaniseeritud jalaväe luurega, siis peab masin olema suht vastav - kerge, väike, lahtine. Vestlesin mõni aeg tagasi kogenud luurajatega, kes kirusid Eagel'it maapõhja, ja kurtsid, et lahtise masina vahetamine kinnise vastu ahendab väga oluliselt luurajate ümbruse tunnetamist. Ja eks see nii ole. Kui sensoreid ja muud elektroonikat kasutada ei ole, ahendab kinnine masin märkimisväärselt luurajate vaatlusvõimalusi. Muide, venelased ise pärast kohaluure (oh, kuidas mulle ei meeldi see eestikeelne termin) taastähtsustamist on otsustanud panustada veoautodele. Praegu on koosseisutabelis küll MT-LB-d, kuid ilmselt trügivad veoautod üha enam struktuuri sisse.
Masinate soomustamine on omaette teema - mida raskem on masin, seda kehvem läbivusvõimekus. Ja mis soomus see siis on? Tavaliselt peab see ehk tavakaliiblilist kuuli ja mõnd kildu, kuid ei midagi enamat. Mingil määral saaks ju sama töö ära teha lisaplaatidega. Mäletan, et enne soomustatud Toyotade kasutuselevõttu, sõitsid Iraagis asjapulgad tavaliste maasturitega, mille uksed olid lihtsalt kevlariga porsterdatud.
Mis siinkirjeldatud masinatesse puutub, siis Jackal on väiksema veoauto suurune (ilmselt on siinsete lugejate-kirjutajate hulgas piisavalt neid, kes masinaid kasvõi Afganistanis on näinud) ja paras kohmakas monstrum, mille läbimissuutlikkus jätab soovida. Seda eriti meie pehmel, metsasel maastikul. Peugeot P4 või selle vanem vend Eagle (eks neid ole teisigi, näiteks Zobel) on hirmkallis ja mitte just eriti populaarne skautide endi käes. Probleemid ikka samad: läbivus, nähtavus jne. Fennek on kallis, aga kasulik masin. Eriti, kui kavatseme arendada soomusvõimekust. Soomusüksuste puhul ei piisa ainult skautluurest (ah, krt, seda nimetatakse ju kohaluureks), vaja on tehnilisi luurevõimeid, mistõttu luuret võib soomuse alla koos aparaatidega panna. Fennekit on minu teada ka pakutud välja, kui arutati soomuskontseptsiooni. Mis sest lõpuks sai, ma ei tea.
Luurata võib ju ka tankidega, vähemalt paljude riikde relvajõududes on luureüksused varustatud tankidega, et vastast sundida end paljastama ja seejärel teda hinnata. Vaevalt, et meil sinnamaani minnakse. Seetõttu pole neil lahtistel maasturitel tavaliseks skautluureks häda midagi, ainult et Iltised on nii vanad, et lagunevad pidevalt. Ka ei mahu Iltise peale eriti palju varustust. Aga Renault peale mahuks seda veel vähem;)
Kasutaja avatar
hummel
Liige
Postitusi: 2079
Liitunud: 18 Apr, 2004 12:55
Kontakt:

Postitus Postitas hummel »

Mina väidan, et tavaline plekist ja plastmassist maastur on luurajatele liiga kaitsetu ja samas viletsa läbivusega. Meie tingimustes on märkimisväärne oht sattuda ootamatusse tulekontakti, sest maastik on kinnine ja maastur on automaadi- või kuulipildujatule alla jäädes peagi kasutuskõlbmatu. Isikkoosseisust rääkimata.
See G-mersu pranstlaste kastikujuline soomustatud edasiarendus on samamoodi viletsa läbivusega ja luurajate jaoks tõesti halva vaateväljaga.

Venelastel on tegelikult tehtud uude jalaväebrigaadi luurepataljon (algul oli vist planeeritud luurerood), mille lahinguluureallüksused peaksid saama relvastusse soomusauto Volk http://en.wikipedia.org/wiki/VPK-3927_Volk . Pataljonide luurerühmadesse aga jäävad ilmselt ikka samad masinad, mis on motolaskurroodudes. Võimalik, et mängus on logistiline lihtsus ja läbivus.


Misasi on mehhaniseeritud jalaväeluure, ei tea. Mehhaniseering tähistab üldiselt laiemas mõistes soomusväe alla kuuluvat. Meil on terminoloogiaga natuke segaseks mindud. Tuleks kasutada eestikeelseid termineid ja uurida esmalt traditsioonilist sõnavara, kui hakata kohe midagi geniaalset leiutama. Eesti sõjandustraditsioon ja terminoloogia pärinevad tsaariajast ja on hiljem saanud lisa saksa-preisi süsteemidest...
Roamless
Liige
Postitusi: 3798
Liitunud: 22 Okt, 2005 20:57
Kontakt:

Postitus Postitas Roamless »

Sakslastel on olemas ju ka soomusvariant Mercedes Benz G-st. Sobiks hästi ka luurajatele ja hind ei tohiks olla eestlastele kättesaamatu.
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Light ... e_ENOK.jpg
Unforeseen consequences
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 6 külalist