huvitav küsimus...pani guugeldama
ja seeläbi jöudsin järeldusele et veel on...kuni selle aasta löpuni
http://www.izvestia.ru/news/497006,seda siis «Спецстрой» allluvuses olevad
Kuid samas on veel olemas siuke: Управление начальника расквартирования и обустройства Министерства обороны Российской Федерации
...uhhh! ja enam aru maeisaa... lugedes http://ru.wikipedia.org[/url] jääb ikkagi mulje et noid 2 erinevat,sest lipud vapid jne erinevad.... niiet midagi vast ikke jääb
Targemad parandagu mind...aitäh!
F-117
Viienda põlvkonna stealth hävitaja DASA TDEFS
Viienda põlvkonna stealth hävitaja DASA TDEFS – F-117 saksapäraselt.
Möödunud sajandi 70-ndatel-80-ndatel hakkas USA aktiivselt välja töötama radaritele raskestiavastatavat stealth tehnoloogial põhinevaid lennukeid. Vähesed aga teavad, et ameeriklastega paralleelselt toimusid taolised tööd ka Lääne-Saksamaal. Mis viis väga huvitavate prototüüpide loomiseni. Üks sellistest oli ka DASA TDEFS. Kuid tegu polnud mitte esimese katsega nähtamatu lennuki loomiseks Saksamaal. Esimeseks(kui mitte arvestada Horten Ho-229, mis loodi juba Teise Maailmasõja aegadel) oli lennuk nimega MBB Lampyridae. See prototüüp loodi sakslaste poolt juba 70-ndatel, kuid projekt suleti. (paljude saksa lennundusajaloolaste arvates oli selle põhjuseks ameeriklaste poolne surve, sest masin oleks võinud ohustada tuntud F-117 seisundit oma märksa paremate lennutehniliste omaduste poolest).
Pärast Lampyridae projekti sulgemist jätkas Saksamaal stealth tehnoloogiaga tegelemist firma DASA, kelle poolt loodi korraga mitmu nähtamatu lennuki mudelit. Erinevalt MBB Lampyridaest tuli see lennuk välja märksa universaalsem ning sobis paremini Euroopa tingimustesse. Mudeleid katsetati suurekiiruselises aerodünaamilises torus, kus need näitasid väga häid tulemusi. Lennuk sai nimeks FTTU (Fliegender Technologie – Trager Unbemannet). Järgmiseks sammuks oleks pidanud saama piloteeritava katsemasina loomine, mis oleks tulnud ehitada programmi Lampyridae tehnoloogiaid kasutades.
Eesrindlikest lahendustest, mida pidi selle lennuki loomisel kasutatama, võiks ära märkida muudetava vektoriga mootoreid, mida oli katsetatud eksperimentaallennukil Rockwell X-31. Peale selle pidi lennuk kaetama alles hiljaaegu välja töötatud spetsiaalse radarikiirgust hajutava värviga.
Kuid prototüüpi valmis ei ehitatudki. Asi oli selles, et firma DASA mõistis kohe, et üksi ta seda projekti välja ei kanna. Ning püüdis seepärast ligi meelitada võimalikult palju teisi osalisi. Kuid paraku see ei toiminud. Selle põhjuseks oli projekti teostamiseks valitud ebasobiv ajastus. Just toona olid paljud Euroopa firmad hõivatud omaenda projektide seeriatootmisse juurutamisega. Eurofighter, Rafale ja Gripen. Ja seetõttu eii omanud nad loomulikult vabu vahendeid veel ühe suurprojekti teostamiseks.
Teiseks faktoriks oli see, et DASA TDEFS projekt põhines MBB Lampyridae tehnoloogiatel, mida tolleks ajaks peeti juba vananenuiks ja ebaaktuaalseteks, põhiliselt selles rakendatud vananenud arvutitehnoloogia tõttu. Niimoodi lõppeski kahjuks saksa viienda generatsiooni masina lugu.
Карпенко Дмитрий.
Allikas:
http://www.hitechweb.genezis.eu/stealth4e.htm
http://alternathistory.org.ua/opytnyi-s ... o-nemetski
Möödunud sajandi 70-ndatel-80-ndatel hakkas USA aktiivselt välja töötama radaritele raskestiavastatavat stealth tehnoloogial põhinevaid lennukeid. Vähesed aga teavad, et ameeriklastega paralleelselt toimusid taolised tööd ka Lääne-Saksamaal. Mis viis väga huvitavate prototüüpide loomiseni. Üks sellistest oli ka DASA TDEFS. Kuid tegu polnud mitte esimese katsega nähtamatu lennuki loomiseks Saksamaal. Esimeseks(kui mitte arvestada Horten Ho-229, mis loodi juba Teise Maailmasõja aegadel) oli lennuk nimega MBB Lampyridae. See prototüüp loodi sakslaste poolt juba 70-ndatel, kuid projekt suleti. (paljude saksa lennundusajaloolaste arvates oli selle põhjuseks ameeriklaste poolne surve, sest masin oleks võinud ohustada tuntud F-117 seisundit oma märksa paremate lennutehniliste omaduste poolest).
Pärast Lampyridae projekti sulgemist jätkas Saksamaal stealth tehnoloogiaga tegelemist firma DASA, kelle poolt loodi korraga mitmu nähtamatu lennuki mudelit. Erinevalt MBB Lampyridaest tuli see lennuk välja märksa universaalsem ning sobis paremini Euroopa tingimustesse. Mudeleid katsetati suurekiiruselises aerodünaamilises torus, kus need näitasid väga häid tulemusi. Lennuk sai nimeks FTTU (Fliegender Technologie – Trager Unbemannet). Järgmiseks sammuks oleks pidanud saama piloteeritava katsemasina loomine, mis oleks tulnud ehitada programmi Lampyridae tehnoloogiaid kasutades.
Eesrindlikest lahendustest, mida pidi selle lennuki loomisel kasutatama, võiks ära märkida muudetava vektoriga mootoreid, mida oli katsetatud eksperimentaallennukil Rockwell X-31. Peale selle pidi lennuk kaetama alles hiljaaegu välja töötatud spetsiaalse radarikiirgust hajutava värviga.
Kuid prototüüpi valmis ei ehitatudki. Asi oli selles, et firma DASA mõistis kohe, et üksi ta seda projekti välja ei kanna. Ning püüdis seepärast ligi meelitada võimalikult palju teisi osalisi. Kuid paraku see ei toiminud. Selle põhjuseks oli projekti teostamiseks valitud ebasobiv ajastus. Just toona olid paljud Euroopa firmad hõivatud omaenda projektide seeriatootmisse juurutamisega. Eurofighter, Rafale ja Gripen. Ja seetõttu eii omanud nad loomulikult vabu vahendeid veel ühe suurprojekti teostamiseks.
Teiseks faktoriks oli see, et DASA TDEFS projekt põhines MBB Lampyridae tehnoloogiatel, mida tolleks ajaks peeti juba vananenuiks ja ebaaktuaalseteks, põhiliselt selles rakendatud vananenud arvutitehnoloogia tõttu. Niimoodi lõppeski kahjuks saksa viienda generatsiooni masina lugu.
Карпенко Дмитрий.
Allikas:
http://www.hitechweb.genezis.eu/stealth4e.htm
http://alternathistory.org.ua/opytnyi-s ... o-nemetski
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40072
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Viienda põlvkonna stealth hävitaja DASA TDEFS
Kui vaadata reaalsuseks saanud "eurohävitajate" projekte, siis selline asi olnuks selgelt üle võimete.
Isegi märksa lihtsamad 3. ja 4. generatsiooni projektid (SEPECAT, MRCA-75, EF) venisid mis kole ja läksid reaalselt kõvasti kallimaks.
Meenutame, et ühistööna on varem valminud sellised masinad nagu
Jaguar (Briti-Prantsuse)
Tornado (Briti-Saksa-Itaalia)
Eurofighter (Briti, Saksa, Itaalia, Hispaania jm)
Isegi märksa lihtsamad 3. ja 4. generatsiooni projektid (SEPECAT, MRCA-75, EF) venisid mis kole ja läksid reaalselt kõvasti kallimaks.
Meenutame, et ühistööna on varem valminud sellised masinad nagu
Jaguar (Briti-Prantsuse)
Tornado (Briti-Saksa-Itaalia)
Eurofighter (Briti, Saksa, Itaalia, Hispaania jm)
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: F-117
Päris huvitav artikkel, millest selgub et F-117et pakuti ka brittidele.
https://theaviationgeekclub.com/heres-r ... -operator/
Väidetavalt keeduti kuna programm oli rangelt salastatud. See tundub üsna loogillilne, sest F-117ega tehti igasugu sahkerdamist, Fly-By-Wire juppe müüdi F-16 variandi nime all jpm. Kujutan ette et reaalsete hoolduskulude ülevaadet saada oli kaunis võimatu ilmselt oleks ka pidamine brittidele väga kulukaks läinud.
https://theaviationgeekclub.com/heres-r ... -operator/
Väidetavalt keeduti kuna programm oli rangelt salastatud. See tundub üsna loogillilne, sest F-117ega tehti igasugu sahkerdamist, Fly-By-Wire juppe müüdi F-16 variandi nime all jpm. Kujutan ette et reaalsete hoolduskulude ülevaadet saada oli kaunis võimatu ilmselt oleks ka pidamine brittidele väga kulukaks läinud.
Re: F-117
Paistab, et mõnelt F-117 on tolm maha pühitud! https://twitter.com/front_ukrainian/sta ... 04/photo/1
Tahad joosta õpi kõigepealt käima !
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 9 külalist