Mis post too võiks olla
Re: Mis post too võiks olla
Semafoori posti alus!
Re: Mis post too võiks olla
see mõni nõukogudeaegne alus või vanem
millal nood semaforid kasutuses olid?
et oli ilmselt midagi siukest
millal nood semaforid kasutuses olid?
et oli ilmselt midagi siukest
Re: Mis post too võiks olla
Mäletan, et olen näinud trossidega juhitavaid semafore kitsarööpmelisel Tallinn-Viljandi liinil kuuekümnendatel aastatel. Trossiliinide pikkus võis olla ca pool kilomeetrit.
Osalenud Eesti piirivalve ülesehitamisel. Raadioside. NLiidu sõjaväes 40. tankidiviisi 75.motolaskurpolgus Gussevis 1970-1972. Lasketiiru elektrik. 50a. metsas ja soodes jooksnud.
Re: Mis post too võiks olla
Just-just, need all turritavad lattrauad hoidsid trossirulli paigal (tross keeras horisontaalist vertikaali. Tross ulatus kuni jaamahooneni, kust semafoore juhiti.alax kirjutas:Mäletan, et olen näinud trossidega juhitavaid semafore kitsarööpmelisel Tallinn-Viljandi liinil kuuekümnendatel aastatel. Trossiliinide pikkus võis olla ca pool kilomeetrit.
Süsteem vöeti kasutuselt maha ( vist) 60-l siis, kui tulid foorid asemele!
Minul on olnud önn sead süsteemi näha mahavöetuna raudtee körval vedelevas romuhunnikus.
Re: Mis post too võiks olla
too pildi peal olev postament asubki enne raudteesilda , Türi jaamahoonest umbes 600-700m kaugusel Viljandi poole
niiet olid trossi ülevalhoidmiseks hulga poste kus rattake otsas ning jaamakorraldaja pidi käsitsi seda värgindust edasi kerima
(pidi päris kõrgele olema paigaldatud et kui üle maantee läks siis liiklust ei seganud)
igaljuhul see postament on ehtne stoibati produkt , robustselt valatud, laudade jäljed siiamaani näha (võimalik et ka DMB-59 zeleznodoroznoje voiska on kusagile kirjutatud ,peab uurima
aga jah nüüd tarkust juures ja saab teistelegi jagada
kui pikk too post harilikult oli , siin on postament valatud kraavi , st umbes 1 m alla raudtee nivoo
niiet olid trossi ülevalhoidmiseks hulga poste kus rattake otsas ning jaamakorraldaja pidi käsitsi seda värgindust edasi kerima
(pidi päris kõrgele olema paigaldatud et kui üle maantee läks siis liiklust ei seganud)
igaljuhul see postament on ehtne stoibati produkt , robustselt valatud, laudade jäljed siiamaani näha (võimalik et ka DMB-59 zeleznodoroznoje voiska on kusagile kirjutatud ,peab uurima
aga jah nüüd tarkust juures ja saab teistelegi jagada
kui pikk too post harilikult oli , siin on postament valatud kraavi , st umbes 1 m alla raudtee nivoo
Re: Mis post too võiks olla
Nendel semaforidel ei olnud betoonist vundamente, puhas metallkonstruktsioon oli.alax kirjutas:Mäletan, et olen näinud trossidega juhitavaid semafore kitsarööpmelisel Tallinn-Viljandi liinil kuuekümnendatel aastatel. Trossiliinide pikkus võis olla ca pool kilomeetrit.
Re: Mis post too võiks olla
äkki kellelgi on fotosid milline oli teistes kohtades semafor
võibolla antud kohas oli vundamendi rajamine vajalik sest pinnas oli pehme
võibolla antud kohas oli vundamendi rajamine vajalik sest pinnas oli pehme
Re: Mis post too võiks olla
muideks vanemad mehed teadsid rääkida et selles kohas oli tõesti semafor seisnud ja juhtimine käis trosside kaudu aga trossid olid maa sees mitte õhus
Re: Mis post too võiks olla
Kitsa lõpuaastail olen ma piltidelt näinud, et Türil olid juba valgusfoorid sissesõitudes. Muidu viimastel aegadel need trossid jaamani ei ulatunud, need olid koondatud pöörmeputka juurde, Semafoori liigutas pöörmeseadja jaamakorraldaja alluvuses. Pildistet betoonkobakas paistab kuidagi võõras, ehkki raudtee fooride standardalused on suht sarnased neljakandilised tüvipüramiidid, neli vindiga vart otsas, vahekaugusega mingine 30-40cm. Tavaliselt on neil keskel auk, mis keerab L-tähe kujuliselt külje pealt välja ja kustkaudu jooksid valgusfoori juhtmed foori masti õõnsusest vundamendi külje peale välja.
Vaid Siil mu kõrval lebas siin. Ta suri ammu.
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
Re: Mis post too võiks olla
tollel alusel auku keskel ei olnud , poltide vahe jah oli umbes 30 cm
Re: Mis post too võiks olla
nii postiga on nüüd jokk , raudteemeeste kopp rappis tolle välja ja ilmselt viivad kusagile utiili
asemele kaevasid maaparanduskraavi liigvee juhtimiseks jõe poole-pinnas ilmselt liigniiske ja raudtee vajub sisse
asemele kaevasid maaparanduskraavi liigvee juhtimiseks jõe poole-pinnas ilmselt liigniiske ja raudtee vajub sisse
Re: Mis post too võiks olla
Ja võin hüpoteesi püti panna: Türi kitsaaegne sissesõidufoori alus. Tundub olevat kohapeal valatud, esimesel pildil paistavad ka mingid metallkannid harukarbi või kilbi hoidmiseks, mingine toru tuleb maast, kus juhtmed sees. Juhtmeõõnsusega standardjalad tulid hiljem, siis kui raudtee laiaks ehitati, väljasõitudesse foorid ja jaamavahele poolautomaatblokeering sisse seati. Muidugi pole välistatud, et selle otsas ka semafor on istunud. Kahjuks kippusid fotohullud peamiselt ainult vedureid pildistama, vagunid jäid vaeslapse rolli ja raudteemärke-foore on üldse väga vähe kaadritesse jäänud. Seega pole pilte, millega võrrelda.
Vaid Siil mu kõrval lebas siin. Ta suri ammu.
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
Re: Mis post too võiks olla
raudteemeeste kopp nügis selle posti natuke eemale ja kattis mullaga niiet tekkis paarimeetrine küngas- nüüd siis on järeltulevatel põlvedel arheoloogilisi leide loota
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 8 külalist