Ja laev läks merele ehk Ukraina ujutab vanarauda...

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
Lemet
Liige
Postitusi: 19914
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Ja laev läks merele ehk Ukraina ujutab vanarauda...

Postitus Postitas Lemet »

Postituste muutmisest- vast osundad? Ja liiatigi jäävad ju muutmistest jäljed maha, mida ma üldiselt olen püüdnud märkusega EDIT ka ära näidata.
Et siin "kontekst" jälle mangu ei tuleks...
Kui miin soomukil silla alt kisub ja see hiljem korda seatakse, on siis tegemist masina taastamisega või mitte....
Kui sama sild korda tehakse ja jälle alla läheb, on kahtlemata tegu taastamisega. Kui vigasaanud sild lihtsalt välja vahetatakse, siis on tegu tavapärase remonditööga ja taastamisega pole vast siiski tegu.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
tommy
Liige
Postitusi: 3638
Liitunud: 02 Veebr, 2005 20:50
Asukoht: Eesti
Kontakt:

Re: Ja laev läks merele ehk Ukraina ujutab vanarauda...

Postitus Postitas tommy »

Lemet kirjutas:Kui sama sild korda tehakse ja jälle alla läheb, on kahtlemata tegu taastamisega. Kui vigasaanud sild lihtsalt välja vahetatakse, siis on tegu tavapärase remonditööga ja taastamisega pole vast siiski tegu.
Ja kui ei saa lihtsalt uut alla panna. Kui viga on saanud ka nt. kinnituskronsteinid, hüdraulika jne.
Needki vaja korda seada. Kas siis nimetame "taastamiseks"..
:roll:

Milles nagu point siin on.. ??
Et sinu definitsioon sõnale "taastamine" on see ainuõige..???
(polegi nagu kuulnud, mis see oleks)
Teiste, nt. minu oma seda pole..??
Küsime, "mida mõtleb LogKeskus sõna taastamine all"...
Kus kurat mina peaks seda teadma. Seal liigub palju inimesi. Igal ühel arvamus asjast.
Vaevalt sellist ühest tähendust üldse eksisteerib.

Võin pakkuda enda oma....
Igal tehnikaühikul on ette nähtud teatav funktsioon. Kui misiganes põhjusel pole masin suuteline talle ettenähtud ülesandeid täitma, siis selle olukorra muutmine, ehk tema töökorda seadmine, ongi taastamine.
Mida ikkagi siis mõeldakse selle küsimuse all.....
kuidas meil selle sõidukite "taastamisvõimekusega" on
Millist vastust ootame.
Kas diskussiooni teemal, kelle definitsioon mingile sõnale õigem on..??
Nagu juba öeldud, pole minu tase.
Või mida..??
Lemet
Liige
Postitusi: 19914
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Ja laev läks merele ehk Ukraina ujutab vanarauda...

Postitus Postitas Lemet »

...Kus kurat mina peaks seda teadma....
Aga järsku siis uuriks. Muidu paistab nii, et ise ei tea ja järeleuurimine pole sinu tase...mis iseenesest on kah kõnekas. Aga edaspidi, kui on midagi mulle isiklikult või minu kohta öelda, siis selleks on priva. Kasuta seda. Seda enam, et Ukrainla allveelaeva teema pole kuidagi seotud sellega, mida mina sinust või sina minust arvad ja vaevalt sellest lugemine ka ülejäänud foorumit väga silda ajab.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
tommy
Liige
Postitusi: 3638
Liitunud: 02 Veebr, 2005 20:50
Asukoht: Eesti
Kontakt:

Re: Ja laev läks merele ehk Ukraina ujutab vanarauda...

Postitus Postitas tommy »

Hea mees.
Kes see siis hüppas siia teemasse selle asjasse mittepuutuva küsimusega.
Ja miks ma peaksin end lolliks tegema, asudes teatud asutuse inimesi painama küsimusega, mida nemad teatud mõiste all mõtlevad.
Ja kui ma seda teen, miks peaks ma sind informeerima...??
Nii et jääme ikka ukrainlaste ja nende tempude juurde.....
Lemet
Liige
Postitusi: 19914
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Ja laev läks merele ehk Ukraina ujutab vanarauda...

Postitus Postitas Lemet »

Ukraina allveelaeva teemasse- väidetavalt oli Projekt 641 üks õnnestunumatest nõukogude laevastikus. Ning kui poolakad 80-ndatel said endile allveelaeva Projekt 887 "Varšavjanka", siis keeldusid nad teisest laevast ja palusid selle asemel anda neile kaks vana Projekt 641-te, mis madalaveelisse Balti merre paremini olla sobinud. Peale remonti väidavad laevaremonditehase esindajad, et resurssi jätkub laeval veel 15 aastaks. Ning kui vaadata ajajoont nende laevade teenistusest mahakandmisel, siis tuleb iseenesest pähe patune mõte, et järsku polnud põhjuseks mitte niipalju nende arhailisus, vaid hoopistükkis emakese Venemaa sattumine majanduslikesse raskustesse...

- 1987 г. - 50 шт в составе ВМФ
- 1988 г. - 50 шт в составе ВМФ
- 1989 г. - 48 шт в составе ВМФ
- 1990 г. - 39 шт в составе ВМФ, на Балтике в состав 22 бригады ПЛ входят ПЛ пр.641 Б-4, Б-7, Б-57, Б-130, Б-205, Б-400, Б-413, Б-416, Б-807, Б-821, Б-825, Б-840.
- 1991 г. - 30 шт в составе ВМФ (Апальков - 11 шт).
- 1992 г. - 25 шт в составе ВМФ
- 1993 г. - 14 шт в составе ВМФ
- 1994 г. - 8 шт в составе ВМФ
- 1995 г. - 6 шт в составе ВМФ
- 1996 г. - 5 шт в составе ВМФ (БФ - Б-440 в строю, февраль).
- 1997 г. - 2 шт в составе ВМФ (БФ - Б-440 в строю).
- 1998 г. - 1 шт в составе ВМФ

Hindudel võeti sedatüüpi laevad teenistusest maha alles 2010 aastal,
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Ja laev läks merele ehk Ukraina ujutab vanarauda...

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Projekt 641 pole mingi rannamere paadike, selle asjakese kuulsaim missioon oli esindada NSVL mereväge Kuuba kriisis, tuumarelvad pardal. Neljast laevast neli jõudsid kõik Kuubale (hiljem teele asunud tuumaallveelaev keeres rikete tõttu otsa ringi), neist kolm USA merevägi avastas, üks jäigi leidmata. Sõideti selleks Murmanskist Kuubale ja tagasi. Tegemist on suure tegevusraadiusega (ookeani) diiselallveelaevaga, tõsi küll - tänase päeva lati kõrgusele ta enam ei küüni (50ndate disain), kuid IMHO kasutamiseks rannikulähedastes vetes (kus akudest tingitud allajäämide moodsatele kinnise tsükliga jõuseadmetele niipalju pilli ei puhu) akustiliste torpeedode, miinide ja allvee eriüksuste platvormina on küll kõlbulik (kui see korralikult muidugi tööle saadakse). Asi teeb nt pealvee peaaegu maakerale ringi peale.

Niiet, mis siin ikka ilkuda, meenutame, et Eesti MV kõige lahinguvõimelisem osa on tänaseni jaosuurune laevakaitsemeeskond.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
tommy
Liige
Postitusi: 3638
Liitunud: 02 Veebr, 2005 20:50
Asukoht: Eesti
Kontakt:

Re: Ja laev läks merele ehk Ukraina ujutab vanarauda...

Postitus Postitas tommy »

Baseerusid need Foxtrotid ju omal ajal vist ka Balti merel...
Oletame, et 1991 aastal jätnuks lahkuv Vene merevägi ühe sellise siia Miinisadama kai äärde vedelema. Rikkis ja sõidukõlbatuna. Osa kallimast materjaalist asju veel vanametalli müües.
Ja seisis see õnnetu nii 20 aastat meil siin kai ääres.
Ja nüüd, kui alusel endal vanust üle 40 aasta, oleks KV otsustanud hakata "lippu näitama" ja otsustanud paadi sõidukorda viia....
Kulutades selleks kümneid miljoneid eure kõiksugu soovide ja vajadustega niigi üle külvatud kaitseeelarvest.
Kummaline, kuidas üks ja sama seltskond seda suurepäraseks ideeks peab ja samal ajal muid investeeringuid mereväele raiskamiseks peab....
:write:

Nii tore, et seda klassi laevad pool sajandit tagasi tegijad olid.
Kindlasti olid, ei kahtle. 50 aastat tagasi.
Ja kusagil maailma muna peal, võib äkki mõne veel praegugi relvastuses leida.
Või ainult dekaad tagasi maha kantuna... :shock:

Praegu on aasta 2012. Kui mõni märganud pole...
Ja paat, mille peale ukrainlased ressursse panevad, on üle 40 aasta vana.
Pealegi rohkem kui poole sajandi vanune tehnoloogia.
Mis on üle 20 aasta lihtsalt kõdunenud, ilma igasuguse hoolitsuseta.

Ukrainlaste asjad on nende asjad. Nende raha, mida nad kulutavad.
On soov, lasku käija...

Pidada seda meil siin majanduslikult/sõjaliselt perspektiivikaks ja õigustatud tegemiseks...
Nojah..
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Ja laev läks merele ehk Ukraina ujutab vanarauda...

Postitus Postitas Kapten Trumm »

No Ukraina kaitse-eelarve on Eesti omast nominaalselt nii 10 korda suurem kah. Sestap on sellise asja kaalud ka võrreldamatult mittevõrreldavad. :)
See allveelaev on ukrainlastel rahaliselt suht pisike summa ja sellise rahakotiga võib taolisi eksperimente teha. Keegi ei taha väita (vähemalt mina mitte), et me peaks asuma nüüd laevavrakkidest sõjalaevu ehitama, vaid ei ole teab mis viisakas naerda nende üle, kes panustavad raha mingite virtuaalsete nishivõimekuste asemel ikka reaalsesse tulejõudu. Selline üleolev ja arrogantne suhtumine "nagunii on mingi raharaiskamisprojekt" lihtsalt ei meeldi.

Ukraina ilmselt pole täna seisus, kus vastane võib oma eskaadri kesk Tallinna lahte parkida ilma, et me midagi märkimisväärset selle vastu teha suudaksime.
Räägime siis jõududest, kui KVJ vajutab "punast nuppu", siis tegutsema hakkaksid.
Pole isegi WWII aegseid rannakaitsekahureid, et soovimatuid külalisi paari veesambaga ehmatada.
Selles seisus pole irvitamine teab mis tuumakas tegevus.
muid investeeringuid mereväele raiskamiseks peab....
See EMV ju ongi raiskamine, suht krõbeda hinnaga tehnika+palgaline kaader, millel pole isegi tänapäevast enesekaitsevõimet ja mis suudab tegutseda üksnes liitlaste toetusega.
Lausa lubamatu raiskamine igasugu vajadustega ülekülvatud eelarve tingimustes. Ilma liitlasteta on MV ülikallid ujuvad märklauad. Poolsajandi vanune Foxtrot suudab vähemalt Tallinna lahe põhja sukelduda ja proovi teda sealt leida/hävitada (enne kui sinu suunas torpeedod tulevad). Seevastu korralike radarite ja õhutõrjeta pealveelaevad on üsna lihtne sihtmärk (mis isenesest ei tee teda veel vajalikuks, aga suhteliselt paremaks valikuks kui abilaevad).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
tommy
Liige
Postitusi: 3638
Liitunud: 02 Veebr, 2005 20:50
Asukoht: Eesti
Kontakt:

Re: Ja laev läks merele ehk Ukraina ujutab vanarauda...

Postitus Postitas tommy »

Kapten Trumm kirjutas:Ukraina ilmselt pole täna seisus, kus vastane võib oma eskaadri kesk Tallinna lahte parkida ilma, et me midagi märkimisväärset selle vastu teha suudaksime.
:D
Kulla mees, see "vastase" eskaader pole neil ju mitte keset lahte pargitud, vaid lausa sadamas kai ääres.
Kui "seisudest" rääkida...

Ja mida on üleolevat negatiivses suhtumises olukorda....
Ja paat, mille peale ukrainlased ressursse panevad, on üle 40 aasta vana.
Pealegi rohkem kui poole sajandi vanune tehnoloogia.
Mis on üle 20 aasta lihtsalt kõdunenud, ilma igasuguse hoolitsuseta.
Kui nad oleks hakanud modima kuni 10-20 aastat vana "Kilo"-klassi, võiksin ma seda mõista.
Milline on aga perspektiiv praegusel olukorral...
Aasta, kolm, viis.....
Kümmet aastat venitab välja...??
Kahtlane..
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Ja laev läks merele ehk Ukraina ujutab vanarauda...

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Kui nad oleks hakanud modima kuni 10-20 aastat vana "Kilo"-klassi, võiksin ma seda mõista.
Milline on aga perspektiiv praegusel olukorral...
Aasta, kolm, viis.....
Kümmet aastat venitab välja...??
Kahtlane..
Kui võtta allveelaev kui liikuv relvaplatvorm, siis selles olukorras nagu teda ilmselt kasutada plaanitakse (puhuks kui Sevastoopolis asi teravaks läheb), pole kvalitatiivselt eriti vahet, millelt sa miinid merre poetad. Valik Foxtrot vs Kilo sõltus neil vast ikka reaalselt saadaolevatest toorikutest? Kordan, eespool öeldut - kas see asi püsib veepinnal 5 või 25 aastat, sõltub laeva enda seisukorrast, remondi astmest jne. Sellises sorry state's vraki puhul loevad uuringute tulemused, mitte vanus. Kui võimekas see asi tulevikus on, sõltub, mis elektroonika ja relvastus talle külge keeratakse. Kui sinna lähevad mingid uuemat tüüpi vene sonarid ja akustilised torpeedod, siis on see kindlasti ohtlik masin.
Ei tahaks väga uskuda, et sinna mingi 50ndate vaakumlampidel aparatuur paigaldatakse.

Nagu eespool öeldud, seniks kui Tõmosenko vanglas peksa saab, pole ukrainlastel lootustki osta endale sakslaste või norrakate vanu. On valida kas reanimeerida saadaolevaid utiile või ilma olla.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Ja laev läks merele ehk Ukraina ujutab vanarauda...

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Laevakere seisukorra hindamisega tegeleb Eestis nt BLRT
http://www.bsr.ee/index.php?linker=true&id=601&lang=est

Ühe või teise utiili kasutatavus/hind sõltub vanadel laevadel selle uurimise tulemustest ja isegi vanu teraskerega lõbusõidukaatreid müüakse selle uuringu väljatrükiga koos.

Näiteks seda konkreetset laeva müüakse koos selle väljatrükiga
http://www.mototehnika.ee/kasutatud/aut ... yks_pilt=1

Musta mere vesi on küll rämedalt soolane (st korrodeeriv), kuid kui see asi vedeles kuskil jõesuudmes olevas sadamas, siis pole võibolla asi nii hull.
Taolise vraki renoveerimine on nagunii "full restoration", kus alles jääb enamvähem kere ja raskest rauast valmistatud osad (mis pole mädanenud).
Diislid, jõuseade, kruvid, võllid - pannakse tavaliselt uus. Samamoodi laevasisene juhtmestik ja torustik, elektroonikast rääkimata.
Selline projekt annab nähtavasti tehnilisele personalile kaugelt parema ettekujutuse kui mistahes akadeemia läbimine.
Lembitu sõidukorda viimine oleks nähtavasti väiksem pingutus (kuivõrd laev on 2 korda dokis juba käinud) ja on kogu aeg hooldatud seisus.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
tommy
Liige
Postitusi: 3638
Liitunud: 02 Veebr, 2005 20:50
Asukoht: Eesti
Kontakt:

Re: Ja laev läks merele ehk Ukraina ujutab vanarauda...

Postitus Postitas tommy »

Ei tasu vaadata seda, mida ja mis seisus eraisikutest tegijad hangivad. Ja hobikorras paar korda aastas lõbusõitu teevad.
Allveelaev, nagu ka pealveelaev, lahingulennuk, tank jne. pole lihtsalt alus ise, vaid ennekõike relvasüsteem.
Koos kõige sellega kaasnevaga. Loodud teatava ülesande täitmiseks.
Et seda saavutada, tuleb, lisaks (arvukale ja kallile)igasugusele inventarile, saavutada ka meeskonna võimekus ülesandeid täita.
Ja mitte lihtsalt teadmine, kuidas teha, vaid ka reaalne kogemus ja aastatega saavutatav vilumus.
Alles siis, on relvasüsteemist ka kasu.
Kui me saame endale 2013(näiteks) tankipataljoni, siis reaalset kaitsevõimet hakkab see pakkuma meile alles mõne(IMHO miinimum 5) aasta pärast. Enne seda, oleme lihtsalt tublid õpipoisid.
Nüüd, jama, kui selgub, et selle aja saabudes, selgub, et meie tankipataljon on nüüdseks oma tehnilise ressursi kaotanud.
Suurem jama, kui selgub, et sellega ei arvestatud juba nendesamade tehnikaühikute hankeprotsessis...
Suurem jama ja veel suuremad kulutused.
Kui kulutused pole piiratud, saab ehk hakkama.
Kui aga on......
Ja siit võib tõmmata analooge ka ukrainlaste käitumisega.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Ja laev läks merele ehk Ukraina ujutab vanarauda...

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Isiklikult ma väga ei usu, et see laev 5 aasta pärast kõlbamatuks kuulutatakse. Mis isenesest ei tee seda sündmust võimatuks. Sõltub sajast asjaolust, nt merevägi kaotab huvi ja asi jääb vedelema. Vaata kui kaua nt Lembitu või Suur Tõll vettpidavana püsinud on. Muud laeva sõlmed on remonditavad.

See, et nad peagi selle maha kannavad, põhineb sul täna eimillelgi?
Nii võib minna, kuid üldiselt on laevaremont ikka teadusel ja faktidel, mitte oletustel põhinev protsess.
Seda enam, et arvestades selle romu esialgset olukorda on seal läbi viidud päris korralik renoveerimine.
Mõne aasta pärast utiili minekut võiks vast prognoosida siis, kui tegu olnuks sellise kraamiga nagu olid endise Volksmarine vanad puust miinipaadid.
Kere kasuliku eluea piiril, hulk aega niisama vedelenud ja siis eestlastele kingitud.
Elu näitab, et teraskere eluiga on üldse kõige pikem, kõige kauem vees olnud sõjalaevad on justnimelt teraskerega.
Tegemist on ehituslikult suht lihtsa laevaga, pidid seda ju jooksvalt putitama ajateenijatest madrused mitsmanite juhendamisel.
Eriti massiliselt pole neid põhja ka läinud (arvestades nende suurt arvukust), järelikult enamvähem töökindel disain.
siis reaalset kaitsevõimet hakkab see pakkuma meile alles mõne(IMHO miinimum 5) aasta pärast
See termin on rohkem meie väljaõppesüsteemi iseärasuste kui õppe keerukuse taga, sest me ei suuda korraga õpetada täiendavaid pataljonide koosseise korraga.
Kui hakata siis nt tankipataljoni kompanii haaval õpetama, kulub tõesti mitu aastat enne kui asi koos. Arvestades, et ohvitseride kaader on ukrainlastel ikka olemas (kes seda laeva siis katsetas?), siis reakoosseisu õpe kestis NSVL ajal ca 6 kuud. Eeldusi on neil selgelt rohkem kui meil ja ega ühe pealveelaeva ohvitseri ümberõpe nüüd kah aastaid võta. Ma arvan, et meil oleks selline asi tõeline katsumus, sest meil pole seni olnud ju ainsatki võrreldava keerukusega pealveelaeva (isegi Pitka siia ei kvalifitseeru). Tankide kasutuselevõtt EKV-s ei sobi ka näiteks seepärast, et olud on märgatavalt erinevad, Ukraina on ikka aastakümneid opereerinud keerukaid relvasüsteeme, mida ei saa meie kohta öelda. Siin on vaja vastav kultuur alles luua ja see võtab tõesti kõvasti aega. Samuti puuduvad Eestis spetsiaalsed hiljutise soomusväe alase põhikursuse õppega ohvitserid, mida aga Ukraina MV kohta öelda ei saa.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Lemet
Liige
Postitusi: 19914
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Ja laev läks merele ehk Ukraina ujutab vanarauda...

Postitus Postitas Lemet »

Et seda saavutada, tuleb, lisaks (arvukale ja kallile)igasugusele inventarile, saavutada ka meeskonna võimekus ülesandeid täita.
Ja mitte lihtsalt teadmine, kuidas teha, vaid ka reaalne kogemus ja aastatega saavutatav vilumus.
Seda enam mõjub kummalisena ukrainlaste arvustamine, kui need on võtnud vaevaks endale vastavat võimekust looma hakata. Venekeelsetes foorumites on üpris laialt levinud arvamine, et nimelt õppe ja treeningülesannete lahendamiseks see laev käiku pandigi. Ja et järgmiseks ostetakse ilmselt mõni uuemat sorti allveealus. Muidugi võib ka promoda meil levinud suhtumist ise palja tagumikuga põõsas istuses teiste second handist riiete ostmist. Aga nagu siin targemad varemgi märkinud on- poleks omal ajal Soomest neid noaaegseid kahureid tulnud, istuksime ilmselt praegugi targa näoga plaane tehes ja seletades, kuidas ja mida kõike vaja oleks, enne kui viis viimase malli suurtükki osta kannatab. Sama lugu tankidega- oleks omal ajal need T-55 poolakatelt vastu võetud, oleks vast tänasel päeval ka Leodega askeldamiseks teadmised-võimekus olemas. Selles valguses ei ole ukrainlaste toimetamine kindlasti mitte kõige rumalam, pigem tuleks meil endil peeglisse vaadata.

Kui põhjalikult ukrainlased laeva remontisid...ikka päris. Nii et nii remontijate kui ka laevnike kinnitusi veel viieteistkümnest aastast võib vast päris tõepärastena võtta.
Pilt
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Ja laev läks merele ehk Ukraina ujutab vanarauda...

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Näidake veel pilte :)
Seal pildil pole tegemist sellise pinnapealse lappimisega, nagu BLRT teeb tavaliselt. Parandatakse mõni leke jne.
Paistab seal kapitaalne kere renoveerimine, lahti on lõigatud kohti, kuhu muidu töö tegemiseks ligi ei saa.
See suur trummel näib vist olevat tollase sonari vastuvõtja?
Tundub, et laev pole olnud uppunud olekus, sest vähemalt siinpoolsel pardal on roostetanud vaid veealune osa.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 9 külalist