www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 23 Aug, 2019 18:14

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 49 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: F-22 vs Eurofighter
PostitusPostitatud: 08 Okt, 2012 8:55 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 26393
Nendes sõdades, kus USAF osales, tarvitati minu mäletamist mööda AIM-9't teise hävituslennuki vastu viimati 1991 Lahesõjas (AIM-120 siis veel kasutuses polnud, AIM-7 oli).
See on pea 22 aastat tagasi.

1999 Jugoslaavias läksid koalitsiooni õhuvõidud eksklusiivselt AIM-120 arvele.

Sestap on projektid nagu Rumeenia MiG-21 lähimaarakettidega või L-159 rohkem lennuväe mängimine ja rahuaegne projekt, sõjalises mõttes vähese kasuteguriga petrooli põletamine, mida saab käsitleda ainult ettevalmistusena "päris" lennukitele üleminekul. Õhusõda üritatakse praegu pidada eemalt ning AIM-120 160 km laskekaugusega mudeli tulek näitab, et üritatakse veelgi kaugemale minna.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: F-22 vs Eurofighter
PostitusPostitatud: 08 Okt, 2012 9:27 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 17077
ludvig kirjutas:
SU-37 on neist mõlemast üle. Nagu ka viimased MIG-id.

http://www.youtube.com/watch?v=_VOFdXO929Q&feature=related


Youtubes kõige selle kohta videoid piisavalt...



Et siis mille poolest? Peale toru mõni tõsiseltvõetav viide, ma mõtlen. Võrreldavate numbritega.

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: F-22 vs Eurofighter
PostitusPostitatud: 08 Okt, 2012 10:14 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 14 Aug, 2008 16:40
Postitusi: 4523
Kommenteeriks veel seda artiklit:

Tsiteeri:
...especially in the era of High Off Bore Sight and Helmet Mounted Display (features that the F-22 lacks).


AIM-9X lsiatakse Raptorile 2015 koos vastava HOBS juhtimissüsteemiga. Nii, et täna on see tehnilises mõttes õige väide.

Tsiteeri:
risk of coming to close range 1 vs 1 (or 2 vs 2, 3 vs 3 etc) is still high, especially considered that the F-22 currently uses AIM-120 AMRAAM missiles, whose maximum range is around 100 km (below the Meteor missile used by the Typhoon)


Tsiteeri:
Moreover, at a distance of about 50 km the Typhoon IRST (Infra-Red Search and Track) system is capable to find even a stealthy plane “especially if it is large and hot, like the F-22″ a Eurofighter pilot said.


Kuidas said 2 sellist lõiku jõuda ühte artiklisse? Mis kasu on kaugemale lendavast raketist kui vastast õnnestub näha alles 50 km kauguselt? Lisaks uuendatakse juba sel aastal F-22-d esialgse võimekusega lasta AIM-120D-d laskeulatusega >180 km.

Loomulikult on oluline ka lähivõitluse võimekus, kui teha järeldusi ainult selle põhjal ning spekuleerida mingite veidrate loogikate põhjal BVR võimekuse üle on enam kui kahtlane. Pealegi on kõikidel sellistel õppustel alati oluline teada, mis oli ROE (Rules Of Engagement). Ilma selleta on kõik taolised artiklid mõttetu kiimlemine.

Ja päeva lõpuks on ikkagi peamiselt olulien piloot ning alles seejärel lennuvahend.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: F-22 vs Eurofighter
PostitusPostitatud: 08 Okt, 2012 12:44 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 17 Mär, 2008 12:12
Postitusi: 1050
Asukoht: Tallinn
Kas pole mitte nii, et USA panustab viimasel ajal relvasüsteemide integreeritusele ja mitte autonoomsusele per ühik.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: F-22 vs Eurofighter
PostitusPostitatud: 08 Okt, 2012 18:42 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 13 Aug, 2006 14:47
Postitusi: 1629
Asukoht: Euroopa
elektroonika kõrvale jättes, minul oleks hoopis selline küsimus, et kuidas on lood F22 ja EF-il komposiit materialidega? Et kas on mindud kah sama teed nagu tsiviilis uued Airbus-id, kus on juba suhe ca. 80:20 alumiinium alloy kahjuks.

_________________
Ostan või vahetan kõike, mis puudutab EW lennundusega seonduvat.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: F-22 vs Eurofighter
PostitusPostitatud: 01 Nov, 2012 15:47 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 10 Jaan, 2005 17:35
Postitusi: 779
Asukoht: EW
Video alguses F-22 võrdluses SU uuemate mudelitega numbrites. Eks propaganda maik ole videol juures aga päris õhust neid numbreid ei võeta.

http://www.youtube.com/watch?v=lMJi0JIVZas&feature=related


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: F-22 vs Eurofighter
PostitusPostitatud: 01 Nov, 2012 16:03 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 14 Aug, 2008 16:40
Postitusi: 4523
ludvig kirjutas:
Video alguses F-22 võrdluses SU uuemate mudelitega numbrites. Eks propaganda maik ole videol juures aga päris õhust neid numbreid ei võeta.

http://www.youtube.com/watch?v=lMJi0JIVZas&feature=related


Kontekstist välja rebitud hüüatused. Ei maksa sihukest joba tähele panna.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: F-22 vs Eurofighter
PostitusPostitatud: 01 Nov, 2012 16:06 
Eemal
Liige

Liitunud: 15 Jaan, 2010 21:36
Postitusi: 1452
ludvig kirjutas:
Video alguses F-22 võrdluses SU uuemate mudelitega numbrites. Eks propaganda maik ole videol juures aga päris õhust neid numbreid ei võeta.

http://www.youtube.com/watch?v=lMJi0JIVZas&feature=related

See on puhas BS. Siiani on vankad saanud PAK-FAst lendama vaid kere. Mootorid on vanad. 5-gen mootoritega pole seda asja veel proovitud ja teadmata on kas nad üldse need kunagi valmis saavad.

_________________
toomas tyrk See peab ikka üks meeletu edevus ning hea enesearvamus olema, mis sunnib sellist möla sellistes kogustes tootma. Siis nüüd tekib üha rohkem ja rohkem tunne, et ju ikka keegi maksab selle eest.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: F-22 vs Eurofighter
PostitusPostitatud: 01 Nov, 2012 16:26 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 26393
Venelastel on 3D pöörduvate düüsidega mootorid muidu täiesti pakkuda.
Muidugi need jäävad F-22 omadele kindasti alla oma kütusekulu/veojõu suhtelt.
Muideks ei maksa arvata, et F-22 supercruise (räägime ikka kõrgest ülehelikiirusest, mitte mingist allamäge saadud Mach 1,01-st) tuleb kuidagi tema imelisest aerodünaamikast, nt F-22 mootoritesse sisenemiseks peab õhk läbima sellise S-kujulise trakti, mis pole teps mitte üks kiirust toetav asi. Kiirus tuleb ikkagi väga suurepäraste näitajatega mootoritest.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: F-22 vs Eurofighter
PostitusPostitatud: 01 Nov, 2012 16:31 
Eemal
Liige

Liitunud: 15 Jaan, 2010 21:36
Postitusi: 1452
Jah, see vektori muutmine on venelastel olemas ja lausa 360 kraadi vist. F-22 vist ainult üles-alla.
Aga kas venelaste hetkemootorid üldse stealth nõuetele vastavad? Suht kerest väljas ja väga nähtaval teised. raptori mootorid praktiliselt nähtamatud.

_________________
toomas tyrk See peab ikka üks meeletu edevus ning hea enesearvamus olema, mis sunnib sellist möla sellistes kogustes tootma. Siis nüüd tekib üha rohkem ja rohkem tunne, et ju ikka keegi maksab selle eest.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: F-22 vs Eurofighter
PostitusPostitatud: 01 Nov, 2012 16:40 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 26393
Väline vahe on ainult mootoridüüsi kujus, pööratav mootoridüüs on jänkidel kah ju "stealth". F-22 mootoridüüs on lai, kuid õhuke.
Mootor ise on "stealth" juba sellega, et ta toodab tavalisest väiksema kütuse põletamisega sama veojõu ja seetõttu on väiksema soojusjäljega.
Muidu sellistel kiirustel mootor väga "stealth" ei saagi ju olla, "stealth" on tema sisselasketrakt ja pööratav väljalaskedüüs.
Mootori peamine peegeldusallikas on see suur "ventilaator" - Su-27 ja tema teisenditel paistab see õhukanalist kenasti vastu ja samamoodi peegeldab see kenasti radarikiiri.
F-16-l näiteks ei paista, Super Hornetil paistab osaliselt.

Näiteks B-1B-l kasutati ka selliseid loogelisi õhukanaleid, et raskendada lennuki avastamist radarite poolt, kui B-1A läks suures kõrguses Mach 2.2, siis B-1B üle 1,3 suurt ei pressi enam.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: F-22 vs Eurofighter
PostitusPostitatud: 01 Nov, 2012 17:14 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 17077
mx77 kirjutas:
Jah, see vektori muutmine on venelastel olemas ja lausa 360 kraadi vist. F-22 vist ainult üles-alla.
Aga kas venelaste hetkemootorid üldse stealth nõuetele vastavad? Suht kerest väljas ja väga nähtaval teised. raptori mootorid praktiliselt nähtamatud.


Ameeriklased katsetasid F-16 peal samuti 360-kraadi ulatuses pööratavaid düüse (F-16 MATV), kuid ei hakanud neid millegipärast seeriamasinatel kasutama

http://www.youtube.com/watch?v=qmIQAOG7 ... ure=relmfu

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: F-22 vs Eurofighter
PostitusPostitatud: 01 Nov, 2012 17:38 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 26393
Kui sõdasid vaadata, siis toimivate aktiivsete keskmaarakettide võimekus on F-16 väele andnud rohkem juurde kui vigurmanöövrid.
Juba Lahesõjas olid dogfight'id pigem erand kui reegel ja hilisemal ajal pole neid ameeriklaste vastu üldse ette tulnud (Jugoslaavia oli juba puhas AIM-120 business).
Järelikult, kui jänkid oleks pannud hulga miljardeid mootoridüüsidele näiteks AIM-120 asemel, siis mis oleks nad tulemuseks saanud?
Küsimus tegelt põhimõtteline, rakett on võimalik alati inimesega lennukist kiiremini keerama panna (praeguse aja raketid tabavad 20+ G-ga manööverdavaid märke üsna kindalt).

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: F-22 vs Eurofighter
PostitusPostitatud: 01 Nov, 2012 18:13 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 14 Aug, 2008 16:40
Postitusi: 4523
Kapten Trumm kirjutas:
...praeguse aja raketid tabavad 20+ G-ga manööverdavaid märke üsna kindalt...


Siin sa pingutad nüüd natuke üle. See, et rakett suudab 20G-ga manöövreid sooritada ei tähenda tingimata, et see suudab 20g-ga manööverdavat märki tabada. Näiteks tüüpmanööver, kus keeratakse üle tiiva raketi lennusuunast ära ning pööret ja keerist jätkates alla raketi suunale vastu sunnib õigel ajal teostatuna ja decoyde viskamisega raketti oluliselt suurema koormusega manöövrit sooritama. Ka tänapäeva raketid ei suuda sensorite piiratuse tõttu minu teada prognoosida lennuki liikumist 3D-s, mis toob kaasa näivad kiirendused, mis on oluliselt suurem kui tegelikkus. Lisaks kaotab rakett suure ülekoormusega sooritatud manöövri puhul tohutult energiat. See on tingitud väikestest kandepindadest.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: F-22 vs Eurofighter
PostitusPostitatud: 02 Nov, 2012 10:07 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 26393
Huvitav küll, käsiraamatutes on raketitõrjemanööver natuke teistsugune :)
Kirjeldatud manöövrit kasutati Vietnamis vähemanööverdavate raadiojuhtimisega S-75 rakettide vastu.

Teine teema on muidugi see, et raketi eest pääsemiseks on vajalik teada (parem näha), kust rakett tuleb, et manööverdada end õigesse positsiooni.
Telefoniposti suuruse ja suure tossusabaga lendavad S-75 vastu on see suhteliselt lihtne, aga nt uuemad AIM-9/120'd on nn low smoke mootoriga, üsna väikesed ja seega ka silmaga raskesti märgatavad, kui mootor on lõpuni põlenud, siis ei suitse ta enam üldse.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 49 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt