Aga mida me nüüd nende väidetega teeme, mida Kapten Trumm ja Lemet hoolega siin foorumil on levitanud?
Kapten Trumm kirjutas:
Supermarine Spitfire, millele lääne populaarteaduslikus meedias on omistatud vaat et imeomadusi (elliptiline tiib jne) oli oma loomise ajal mahajäänud kontseptsioon. Messerschmitt-109 aga mitte. Milles seisnes nende lennukite põhiline kontseptsiooniline erinevus?
Lemet kirjutas:
Spitfire oli nn "vana" hävitaja, hiiglasliku tiivapinna ja vastavalt tillukese koormusega pinnaühikule.Kui mälu ei peta, siis kuskil 22 ruutu oli seda pinda. Bf-109 aga oli uue põlvkonna masin, suure erikoormusega tiiva pinnaühikule ja kuue-seitsme ruutmeetri võrra väiksema tiivapindalaga. Koos kõige sellest tulenevaga.
Kapten Trumm kirjutas:
Täpsustades, et Spitfire oli tegelikkuses Hurricanest mitte väga suur edasiminek - suure tiivapinnaga (st väikese tiiva erikoormusega) lennuk aeglaseks lahinguks horisontaaltasapinnal, Me-109 oli aga väikese tiivapinnaga (st suure erikoormusega) lennuk dünaamiliseks vertikaalmanöövriks.
Kapten Trumm kirjutas:
Spitfire oleks ilma mõne tehnilise eelduseta olnud 1939. a seisuga lihtsalt üks keskpärane lennumasin, Hurricane'st natuke parem lihtsalt.
Spitfire disain peegeldas tegelikult lennukiehituse 30ndaid, kus tehti jätkusuutmatu katse luua madala tiiva erikoormuseta monoplaanhävitajat, mis "keeraks nagu biplaan" ja ilma mootoriehituse ja naftakeemia edusammudeta (millega töö pidi käima nii 1935. a paiku) oleks britid selle varsti maha kriipsutanud.
Kapten Trumm kirjutas:
Spitfirede kasutamine aeglasel horisontaalmanöövril (nagu britid tollal ka arvasid)