F-35 olevikust ja tulevikust

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
paul
Liige
Postitusi: 354
Liitunud: 31 Jaan, 2006 22:20
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas paul »

Kanadas on skandaal - F-35 osas konkurssi praktiliselt polnud ja audit näitas, et lennukite hind tuleb 2x kõrgem avalikkusele esitletavast.
http://news.nationalpost.com/2012/05/01 ... officials/
"Fonberg added that Page did the best he could in his estimate for the program but DND believes his estimate of $148-million per aircraft is “significantly inflated.”

DND stands by its estimate that each stealth fighter with cost Canada $85-million. According to an article in the influential Foreign Policy magazine, the total unit cost for each F-35 purchased by the U.S. will be US$161-million. "
Ja link viidatud Foreign Policy magazine'ile, sealt leiab päris vihaseid väiteid:
http://www.flightglobal.com/news/articl ... on-371362/
The bottom line: The F-35 is not the wonder its advocates claim. It is a gigantic performance disappointment, and in some respects a step backward. The problems, integral to the design, cannot be fixed without starting from a clean sheet of paper.
... mis omakorda viitab siia:
http://blogs.star-telegram.com/files/wh ... -janes.pdf
paul
Liige
Postitusi: 354
Liitunud: 31 Jaan, 2006 22:20
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas paul »

Ka hollandlastel on hakanud JSFi osas küsimused tekkima:
http://www.dutchnews.nl/news/archives/2 ... _be_in.php

Muuhulgas on hinnaks märgitud:
The first Dutch JSF jet fighter is currently undergoing fuel system tests. A second is on order at a cost of €90m.
Kasutaja avatar
kaur3
Liige
Postitusi: 6223
Liitunud: 26 Juul, 2005 12:09
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas kaur3 »

Erinevad mehed ja erinevad soovid.

Peter Singer, an expert on future weapons at the Brookings Institution, a think-tank, is more sceptical. He fears that advances in Chinese and Russian air-defence systems are eroding the advantages of stealth, and that the F-35 is further hobbled by its limited range. “It has very short legs,” he says, shorter than some planes from the second world war. It may be better “to play a different game”, relying more on precision strikes from afar, perhaps using hybrid transport-bombers carrying cruise missiles or swarms of drones. Because the F-35 has turned out to be so costly (after years of delays and cost overruns, the bill is now $396 billion), he fears it could blight the development of more capable systems. But whatever reservations the navy may have about the F-35, he notes that the Pentagon has deemed the programme “too big to fail”. Agreeing with Admiral Greenert’s analysis, Mr Singer asks: “Will it lead to any change in policy? That is the test.”

http://www.economist.com/node/21559607
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40175
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Tundub selline tüüpiline kallutatud "ekspertarvamus". Kuigi paljude asjadega oleks nõus (F-22 ja F-35 omaduste suhte on märksa rohkem F-22 poole kaldus kui senine F-15/F16 suhe), kuid see kütusekulu jutt
“It has very short legs,” he says, shorter than some planes from the second world war
Tegelikkuses on F-35 (v. a VSTOL mudel) tegevusraadius võrreldav (tegelikult isegi suurem) F-16 omaga, st täiesti rahuldav antud klassi lennuki kohta.
Tõesti, B-17 omast on väiksem, sellest piisab kohe demagoogiliseks konstruktsiooniks "võrdle sõrme ja ühte teist kehaosa".

Sõltumata SAM-ide ja avastamise süsteemide arengust on eelkäijatega (F-16) RCS ja muude "väljade" kahanemine tohutu, see suurendab kõik võimalusi ellu jääda.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
paul
Liige
Postitusi: 354
Liitunud: 31 Jaan, 2006 22:20
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas paul »

http://news.nationalpost.com/2012/11/23 ... t-sources/

Kanadalased uurivad ka alternatiivseid pakkumisi. Võimalik, et rahva rahustamiseks, võimalik, et tõsiselt.
Kasutaja avatar
kaur3
Liige
Postitusi: 6223
Liitunud: 26 Juul, 2005 12:09
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas kaur3 »

The difficulty is even greater when it comes to the theft (or “exfiltration”, as it is known) of data. For China and Russia, ransacking Western firms for high-tech research and other intellectual property is tempting. The other way round offers thinner pickings. In 2009 hackers from an unnamed “foreign intelligence agency” made off with some 24,000 confidential files from Lockheed Martin, a big American defence contractor. As a result they could eavesdrop on online meetings and technical discussions, and gather information about the sensors, computer systems and “stealth” technology of the F-35 Joint Strike Fighter. This may have added to the delays of an already troubled programme as engineers tried to fix vulnerabilities that had been exposed in the plane’s design. Investigators traced the penetrations with a “high level of certainty” to known Chinese IP addresses and digital fingerprints that had been used for attacks in the past. Less than two years later, China unveiled its first stealth fighter, the J-20.
http://www.economist.com/news/internati ... ntries-may
Kasutaja avatar
Gideonic
Liige
Postitusi: 4868
Liitunud: 14 Aug, 2008 14:19
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas Gideonic »

Selgub, et hoolimata Lockheedi suurest võidukisast 2012 aasta testplaanide ületamisega, ei ole probleeme mitte vähe:

http://www.defense-aerospace.com/articl ... elays.html

Mõned väljavõtted:
The program announced an intention to change performance specifications for the F-35A, reducing turn performance from 5.3 to 4.6 sustained Gs and extending the time for acceleration from 0.8 Mach to 1.2 Mach by 8 seconds

The program announced an intention to change performance specifications for the F-35C, reducing turn performance from 5.1 to 5.0 sustained Gs and increasing the time for acceleration from 0.8 Mach to 1.2 Mach by at least 43 seconds. These changes were due to the results of air vehicle performance and flying qualities evaluations

Aircraft availability rates for the F-35A varied from less than 5 percent to close to 60 percent in a given week from the first flights in March through October, with an average availability of less than 35 percent, meaning three of nine aircraft were available on average at any given time

One test in this series, LF-19D-27, demonstrated aircraft vulnerabilities to fires associated with leaks from the PAO system. The aircraft uses flammable PAO in the avionics coolant system, which has a large footprint on the F-35. The threat in this ballistic test ruptured the PAO pressure line in the area just below the cockpit, causing a sustained PAO‑based fire with a leak rate of 2.2 gallons per minute (gpm).

-- The program assessed that a similar event in flight would likely cause an immediate incapacitation and loss of the pilot and aircraft. The test article, like the production design, lacks a PAO shutoff system to mitigate this vulnerability.

The first test series confirmed Polyalphaolefin (PAO) coolant and fueldraulic systems fire vulnerabilities. The relevant protective systems were removed from the aircraft in 2008 as part of a weight reduction effort. A Computation of Vulnerable Area Tool analysis shows that the removal of these systems results in a 25 percent increase in aircraft vulnerability


Lennuki eri mudelite sustained turn rate'i vaadates kipuvad nad rohkem pommitaja klassi minema. Ju siis USA on nii kindel, et tagab üleoleku õhus teiste masinatega. Lisaks tundub, et tuleohutussüsteemid, mis korjati liigse kaalu tõttu ära 2008, teevad lennuki üsna ebaturvaliseks (ja sellega taheti kunagi A-10 asendama hakata :roll:)
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40175
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Paneme viski vahele, et 10 a pärast on USA-s suured uurimised teemal, kes sai kasu F-22 programmi lõpetamisest ja F-35 vägisi surumisest?
Taolisi lollusi on Pentagonist ennegi tulnud näiteks märksõnaga "unifitseerimine" - ideid ja eri staadiumini jõud katseid "navaliseerida" F-111, F-15 ja F-16 :shock:
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Gideonic
Liige
Postitusi: 4868
Liitunud: 14 Aug, 2008 14:19
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas Gideonic »

Üsna põhjalik ja huvitav artikkel F-35 probleemidest.

http://www.defenseindustrydaily.com/The ... rsy-05089/

Eriti meeldis see hiljutine testpilootide jagelemine, mis on ära toodud siin tabelis:

Pilt
Lemet
Liige
Postitusi: 19939
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Kuuenda põlvkonna hävitajad 2030 aastaks.

Postitus Postitas Lemet »

Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Smith
Liige
Postitusi: 1606
Liitunud: 10 Veebr, 2012 22:01
Kontakt:

F-35B sooritas vertikaalse maandumise öösel

Postitus Postitas Smith »

USA viienda põlvkonna hävituslennuk F-35B Lightning II sooritas 2. aprillil katsetuste käigus esimest korda öise vertikaalse maandumise.

Pentagoni poolt levitatud videos on näha, kuidas juhitava veojõuvektoriga lennuk lühikese kiirenduse järel õhku tõuseb, mõne aja pärast liikumatult õhku "rippuma" jääb ning maandub seejärel vertikaalselt nagu helikopter, vahendasid portaal wtkr.com jt.

Kompaniis Lockheed Martin välja töötatud lennuki see modifikatsioon on mõeldud USA merejalaväele. Radaritele piisavalt nähtamatuks jääda võimaldava stealth-tehnoloogiaga lennuk võib kanda tuumarelva.

Möödunud aasta detsembris sõlmis USA kaitseministeerium Lockheediga lepingu F-35B uue partii ostmiseks kogusummas umbes 3,8 miljardi dollari eest. Ühe lennuki maksumus on 137 miljonit dollarit. Esimene seda tüüpi lennuk F22 Raptor on maailmas ainus relvastusse võetud viienda põlvkonna hävitaja.

http://uudised.err.ee/index.php?06276609

Ja video ka siis:

http://www.liveleak.com/view?i=e00_1365527232

Ega vertikaalne maandumine midagi uut siin maamunal pole kuid siiski :)
"We have 50 million Muslims in Europe. There are signs that Allah will grant Islam victory in Europe—without swords, without guns, without conquest—will turn it into a Muslim continent within a few decades." Muammar Gaddafi
Kasutaja avatar
Smith
Liige
Postitusi: 1606
Liitunud: 10 Veebr, 2012 22:01
Kontakt:

Re: F-35B sooritas vertikaalse maandumise öösel

Postitus Postitas Smith »

http://www.liveleak.com/view?i=d51_1365201326

Ei hakanud eelmist postitust muutma , aga siin see video väha parema kvaliteediga.
"We have 50 million Muslims in Europe. There are signs that Allah will grant Islam victory in Europe—without swords, without guns, without conquest—will turn it into a Muslim continent within a few decades." Muammar Gaddafi
paul
Liige
Postitusi: 354
Liitunud: 31 Jaan, 2006 22:20
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas paul »

Holland andis F-35-le rohelise tule.

http://www.dutchnews.nl/news/archives/2 ... e_gets.php
The Netherlands will buy 37 JSF jets which will keep the cost within the €4.5bn special budget set aside for the purpose. They will cost an additional €270m a year to keep in the air, the Telegraaf reports, quoting sources in The Hague.
[...]
The JSF will gradually replace the aging F-16 fleet between 2019 and 2023.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40175
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas Kapten Trumm »

F-16 kasutajatel pole lihtsalt erilisi variante kui hambad ristis see kallis järeltulija ära osta.
Lihtsalt konkureerivad pakkumised on üks põlvkond vanema tehnika peale, nimetatagu seda kuidas tahes (Eurofighter, Gripen jm).
Arvestades säästuperioodi, saab selle F-35 teenistus olema vähemasti 40 aastat pikk ja selles perspektiivis on 4. generatsiooni ostmine (kui jutt uutest masinatest) endale püksi pissimine.
Seega kel pappi on, võtab hambad risti selle ülehinnatud F-35 (selle ülehindamise üks põhjus on jätkuv tellimuste vähendamine) ja kel piisavalt pole võtab odamama 4-generatsiooni masina ja loodab, et vaja neid ei lähe.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
tommy
Liige
Postitusi: 3638
Liitunud: 02 Veebr, 2005 20:50
Asukoht: Eesti
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas tommy »

Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 34 külalist