www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 21 Sept, 2019 7:33

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 42 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 28 Nov, 2005 15:13 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 27 Sept, 2005 13:57
Postitusi: 2002
Asukoht: Harjumaa
[quote="FW Anton"]132. kauglennuväe polk kuulus 326. diviisi koosseisu. Kas ta kolis Tartusse koos diviisi staabiga või üks ennem kui teine - ei tea, kuid selge on see, et 1955. aastast olid TU-4 relvastusest maha võetud kõikides kauglennuväe polkudes.
Kas ikka olid?
... эксплуатировались в полках дальней авиации ВВС Советского Союза до конца 50-х годов. Серийное производство продолжалось до 1952 года.
Kui ikka toodeti kuni 1952, kuidas küll 1955 relvastusest maha!!!


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 28 Nov, 2005 15:43 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 01 Jaan, 2005 21:06
Postitusi: 1814
Asukoht: Tallinn
Tsiteeri:
эксплуатировались в полках дальней авиации ВВС Советского Союза до конца 50-х годов. Серийное производство продолжалось до 1952 года.
Kui ikka toodeti kuni 1952, kuidas küll 1955 relvastusest maha!!!


Kirjutasin eelnevalt allika, kust minu andmed pärit on. Millisest allikast on need andmed pärit ja kui õigsed need võiksid olla? Autorid alatihti vassivad kuna ei tea isegi täpselt. Ainuüksi vihje"50 aastate lõpuni" näitab, et autor ei teadnud isegi täpselt. 1954. aastast tootsid Tu-16 juba kolm tehast täie auruga ja 1955. aasta lõpuks TU-4 sisuliselt ei ekspluateeritud kuna oli aegunud (kolbmootorid, aeglane kiirus) ehkki polkudes neid reservis kindlasti oli võibolla tõesti 50. aastate lõpuni. Osa TU-4 müüdi Hiinale ja võibolla veel kuhugi, osa lammutati lõpuks. Miks nii kiiresti relvastusest maha? Reaktiivlennukid oma sõjaliste eelistega lihtsalt pühkisid ajast ja arust tehnika teepealt eest. Käis ju külm sõda ja relvastuse võidujooks. Siin pole midagi imelikku. Olen ise TU-16 peal veidi lennanud, minule avaldas see masin muljet (ka praegugi veel), samamoodi ka NL sõjastrateegidele ja TU-4 (B-29) oli küllaltki ebaõnnestunud masin, esines palju tehnilisi rikkeid ning peamine: oli liiga aeglane aatompommi kohaletoimetamiseks Ameerikasse. Sellest ka see kiire väljavahetamine.

_________________
Anton - horridoo!


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 28 Nov, 2005 16:05 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 27 Sept, 2005 13:57
Postitusi: 2002
Asukoht: Harjumaa
...1955. aasta lõpuks TU-4 sisuliselt ei ekspluateeritud kuna oli aegunud (kolbmootorid, aeglane kiirus) ..
See selleks, aga lendavate bensuvaatidena olid nad kaua head ja ega aerofotolt aru saa, kas pommitaja või tanker! Jänkidel ju samuti nii B-29 kui-50 tankerid kaua rivis!
Ja kas Tu-4 polnud ka esimesete õhk-maa (pind/meri) rakettide kandjad?
PS Tu-16 ilus aparaat!!! Nagu ka Tu-95! Tu-22 oli ka lahe , aga keeruline!


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 28 Nov, 2005 16:27 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 01 Jaan, 2005 21:06
Postitusi: 1814
Asukoht: Tallinn
Uurisin lisaks netist saadaolevat infi TU-4 kohta. Rakettide kohta teavet ei hakanud silma, samuti tankeritena kasutust, aga merelennuväes olid nad kasutusel küll (võisid ka torpeedosid kanda). Aga mitmed saidid viitasid TU-4 kasutust 50-ndate teisest poolest ainult transpordilennuväes asendades seal Li-2 ja IL-14 lennukid kuni AN-12 tulekuni 1960. Eadsi kanti kõik maha, mis alles oli. Sealt ka ehk see fraas "olid kasutusel 50 lõpuni".

_________________
Anton - horridoo!


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 28 Nov, 2005 17:45 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 07 Mai, 2005 12:46
Postitusi: 463
Asukoht: põlvamaa
mis te mehed tühja vaidlete :) Nädalavahetusel püüan teile täpselt järgi uurida.Ma tunnen sealt mitut meest kes on nõus asjast heameelega rääkima.Suvel käisid nad seal ühes garaazis doominot mängimas ja nad on nõus paljust pajatama,saan kindlasti teada kas need tu 4-d olid siin või mitte.

_________________
Muideks lahe foorum on see :)


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 28 Nov, 2005 19:41 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 01 Jaan, 2005 21:06
Postitusi: 1814
Asukoht: Tallinn
Uuri siis juba mis elukad Raadil peale sõda liikusid kuni TU-16 tulekuni.

_________________
Anton - horridoo!


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 28 Nov, 2005 20:43 
Eemal
Liige

Liitunud: 24 Veebr, 2005 19:27
Postitusi: 198
Asukoht: Metsakooli tee9, Tallinn
TU-4 oli USA II Maailmasõjaaegse raskepommitaja B-29 Superfortress täpne koopia. Tema esmalend toimus 1947 aastal, koheselt alustati seeria-
tootmist ja lennuväe relvastusse tuli 1949.aastal. Nägin Tartu lennuväljal
neile (Boeigutele) iseloomulikke sabatüüre 1954 või 1955 aastal.
1945.aastal Jaapani pommitamisel vigastada saanud 2 või 3 B-29-t maandusid Nõukogude Liidu Kaug-Ida territooriumile. Kuna Nõukogude Liidule oli kiirelt vaja aatomipommikandjat ja omad uuemad kavandid puudusid, andis Stalin ise korralduse B-29 kiireimaks kopeerimiseks ja seeriatootmisse andmiseks, mitte lubades seejuures teha mingisuguseid muudatusi-täiendusi, et asja mitte ära rikkuda.
Tu-16 (tsiviilvariant reisilennuk Tu 104) jõudis õhujõudude relvastusse
1955.aastal


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 28 Nov, 2005 21:08 
Eemal
Uudistaja

Liitunud: 12 Apr, 2005 23:28
Postitusi: 19
Räägin järgnevalt edasi oma isa meenutusi, ehk on abiks.
"Läksin aega teenima 1958. Kuna olin tegelenud varemalt purilennunduse ja langevarjuspordiga sattusin õhuvägedesse. Peale baasõpet saadeti õppima TU-4 pardakuulipilduri laskuriks (ülemine kuppel). 1959. a. keskel aga öeldi "atstaavit" kuna Tu-4 võeti kasutusest maha ja asendati TU-16.-ga. Hiljem kasutati meie polgus ühte TU-4 transpordi ülesannetes.
Sain uue võimaluse minna õppima TU-16 raadiolokatsiooni.

Tartu lennukitega meenub õnnetus 1964. a. sügisest. Siis olid igal pool juba TU-16-ed. Tartu polk tuli õppustelt ja maandus meie lennuväljal (Orša, Valgevene). Olin siis vanem mehhaanik teenindusmeeskonnas ja meil kästi lennukitelt "põrsad" (tuumapommid) maha monteerida. Lendurid käisid sööklas söömas ja tulid peagi tagasi, et koju lennata.
Õhkutõusmisel aga jõudis üks lennukitest vaid u. 100m tõusta misjärel u. 1km peale lennuraja lõppu taas maapinnale vajus. Tükk maad lasi mööda põldu ratastel kuna polnud veel telikuid jõudnud sisse tõmmata. Õnnetuseks jõudis aga seejärel magistraalkraavini, mis rattad endasse jättis. Teisel pool kraavi oli aga väike kuid võimsate puudega kasesalu ja selle järel kohe küla. Küla päästsid suuremast hävingust just need võimsad kased mis suurema hoo kinni pidasid. Hukkus kogu meeskond. Külas põlesid maha klubihoone ja paar maja.
Ametlikuks õnnetuse põhjuseks toodi hiljem meeskonna väsimusest tingitud viga. Samas oli ka sombune ja madala pilvisusega ilm. Meie väeosa number oli 3291. Polgu numbrit enam ei mäleta kuid kuulusime samasse diviisi tartu pommitajate polguga."


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 28 Nov, 2005 21:13 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 07 Mai, 2005 12:46
Postitusi: 463
Asukoht: põlvamaa
Proovin siis kirja panna veidi ajalugu raadist.
1914. a. juunis maandusid Raadi mõisa väljal kümme tsaari sõjaväe lennukit. Raadi mõisnik Liphart silus Raadi mõisa põllu selleks otstarbeks.see salk allus vahetult sõjaväeringkonna staabile. Peterburgi sõjaväeringkonna lennurood paiknes Gatšinas mille allüksus see oli.
1918.a.oli seal sakslaste lennuväli.See võeti lõpuks üle eestlaste poolt ja saadi isegi mõned katkised lennukid.
1925. a. Tartus paiknenud 2. diviisi staabi juurde kolis siis rügemendi 2. eskadrill, mis asus samuti Raadi lennuväljale. See hakkas omakorda raadi lennuvälja laiendama ja toodi ka Tallinnast Piritalt vesilennukite sadamast 2 angaari Tartusse mis sinna ülesse pandi.
1. juulist 1930 likvideeriti lennurügement ning kõik tema allüksused said iseseisvateks. Sellest hetkest peale nimetati Tartus Raadi lennuväljal baseerunud üksust 2. üksikuks lennudivisjoniks mis asus seal sõja alguseni.Põhilisteks lennukiteks oli Bristol Bulldog ja Potes 25.Need müüdi kah euroopasse maha 1938.a.
Järgnes sõjaaeg mille alguses oli lennukeeld ja lennuväli seisis lihtsalt niisama,kuigi eestlased olid ostnud 1940.a.paar luurelennukit.Nii ta seisis kolm asstat siis võtsid jälle sakslased selle omaks, kasutades seda oma sõjaväe lennuväljana.
1944.a. võtsid lennuvälja üle venelased, 11. hävituslennukite polgust.
ja kasutasid seda 1945.a.
1945.a. oli see varulennuväli kuni aastani 1952.
1952-1956.a. ehitati välja nõukogude strateegiliste pommitajate sõjaväe lennuvälja koos luunjas paiknevate pommiladudega ja Kärkna kütusebaasiga.Esimesed pommitajad tulid 132. raskepommituslennuväe polgule Tu-16.ned mida oli 2-te tüüpi ja neid oli 15 tk.Sinna raadile toodi ka transpordilennukid mis kuulusid 196. transpordilennuväe polgu koosseisu.Hiljem vahetati need lennukid välja Tu 22.vastu mida oli samuti kahte tüüpi ja neid eristas mootorite paigutus.Tu-22m-3-l asusid nad kere kõrval õhudüüsides ,vanematel (2tk)asusid lennuki saba kõrval kahelpool.Kokku oli neidki 15 millest üks Raadil mahapõletati.
PS! Parandage palun mind kui olen millestki valesti arusaanud ja Tu-4 kohta vastan,et neid võis seal olla kuid mitte polgu koosseisus.

_________________
Muideks lahe foorum on see :)


Viimati muutis fireman, 28 Nov, 2005 21:35, muudetud 2 korda kokku.

Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 28 Nov, 2005 21:15 
Eemal
Uudistaja

Liitunud: 12 Apr, 2005 23:28
Postitusi: 19
represseritu kirjutas:
1945.aastal Jaapani pommitamisel vigastada saanud 2 või 3 B-29-t maandusid Nõukogude Liidu Kaug-Ida territooriumile. Kuna Nõukogude Liidule oli kiirelt vaja aatomipommikandjat ja omad uuemad kavandid puudusid, andis Stalin ise korralduse B-29 kiireimaks kopeerimiseks ja seeriatootmisse andmiseks, mitte lubades seejuures teha mingisuguseid muudatusi-täiendusi, et asja mitte ära rikkuda.
Tu-16 (tsiviilvariant reisilennuk Tu 104) jõudis õhujõudude relvastusse
1955.aastal


Samas teemas räägib mu isa järgmist lugu:
Esimestel TU-4 -del oli sabatüüril mingisugune veider ümar luuk mille otstarvet konstruktorid seletada ei osanud. Hiljem selgus, et tegemist oli tabamuse saanud koha lappimiseks pandud paigaga originaallennukil, mille pealt venelased oma koopia teinud olid. :)


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 28 Nov, 2005 21:44 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 07 Mai, 2005 12:46
Postitusi: 463
Asukoht: põlvamaa
tu 4
Pilt
tu 22 m-3
Pilt
ja siit vana tu 22 erinevus
Pilt

_________________
Muideks lahe foorum on see :)


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 28 Nov, 2005 22:02 
Eemal
Uudistaja

Liitunud: 12 Apr, 2005 23:28
Postitusi: 19
Fireman'ile.
Ülemisel pildil olev lennuk on vist küll Tu-4 baasil ehitet eksperimentaal lennuk(tunnistust annavad tiivalused lennukid ja originaalist erinevad mootorid) kuid kindlasti mitte seeriatootmise Tu-4 (ehk siis B-29 koopia).

Leht kus juttu Tu-4 eluloost (Inglise keeles):
http://www.rb-29.net/HTML/03RelatedStories/03.03shortstories/03.03.10contss.htm


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 28 Nov, 2005 22:06 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 30 Dets, 2004 13:19
Postitusi: 1982
Asukoht: Tallinn
Mäletan ise Tartu kandist päris tatikapõlvest (70/80 kümnendivahetuselt) nelja propelleriga lennukeid liikumast. Ilmselt siis AN12?
Klutipõlve aajal figureerisid seal IL76-d ja TY16-d.
TY22-d tulid kuskil 1986.kanti ja olid lõpuni, TY16-d võeti relvastusest maha ja lammutati kuskil 1989.1990, pärast seda, kui keskid sellega tõusu ajal käbla panid.
Mis ma veel seal näinud olen? Topeltsabadega An22 on paar korda seal käinud. Ja korduvalt olen näinud seal IL62, millel oli peaaegu samaterav nina nagu TY22-l, Välgunool küljele maalitud ja terve saba punane, valge viisnurgaga. Mingi eriti tähtsa tegelase lennuk? Parandage mind margi osas, aga IL62 oli ainus masin, millel teadsin tagaotsas konsoolidel nelja reaktiivmootorit.
Ja katusel-mootoritega TY22 pole mina seal kordagi näinud. Ja korra nägin seal mingit hävitajat (Ilmselt MIG23)
Ja siis see IL28 vrakk? Udune Vihje ühe sõbra emalt, kes väitis, et kunagi olid seal mingid väiksed reaktiivlennukid ka, millest üks olla Emajõe orgu sadanud. Vraki järgi oletan, et need väiksed reaktiivid olid IL28-d.

_________________
Vaid Siil mu kõrval lebas siin. Ta suri ammu.
Pilt


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 28 Nov, 2005 22:11 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 07 Mai, 2005 12:46
Postitusi: 463
Asukoht: põlvamaa
Metsatalust kirjutas:
Fireman'ile.
Ülemisel pildil olev lennuk on vist küll Tu-4 baasil ehitet eksperimentaal lennuk(tunnistust annavad tiivalused lennukid ja originaalist erinevad mootorid) kuid kindlasti mitte seeriatootmise Tu-4 (ehk siis B-29 koopia).

Leht kus juttu Tu-4 eluloost (Inglise keeles):
http://www.rb-29.net/HTML/03RelatedStories/03.03shortstories/03.03.10contss.htm

sul võib õigus olla,aitähh,et tähelepanu juhtisid.Ma pole seda looma elusees oma silmaga näinud.Kuid see peaks nüüd küll olema
Pilt

_________________
Muideks lahe foorum on see :)


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 28 Nov, 2005 22:20 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 07 Mai, 2005 12:46
Postitusi: 463
Asukoht: põlvamaa
Soobel kirjutas:
Mäletan ise Tartu kandist päris tatikapõlvest (70/80 kümnendivahetuselt) nelja propelleriga lennukeid liikumast. Ilmselt siis AN12?
Klutipõlve aajal figureerisid seal IL76-d ja TY16-d.
TY22-d tulid kuskil 1986.kanti ja olid lõpuni, TY16-d võeti relvastusest maha ja lammutati kuskil 1989.1990, pärast seda, kui keskid sellega tõusu ajal käbla panid.
Mis ma veel seal näinud olen? Topeltsabadega An22 on paar korda seal käinud. Ja korduvalt olen näinud seal IL62, millel oli peaaegu samaterav nina nagu TY22-l, Välgunool küljele maalitud ja terve saba punane, valge viisnurgaga. Mingi eriti tähtsa tegelase lennuk? Parandage mind margi osas, aga IL62 oli ainus masin, millel teadsin tagaotsas konsoolidel nelja reaktiivmootorit.
Ja katusel-mootoritega TY22 pole mina seal kordagi näinud. Ja korra nägin seal mingit hävitajat (Ilmselt MIG23)
Ja siis see IL28 vrakk? Udune Vihje ühe sõbra emalt, kes väitis, et kunagi olid seal mingid väiksed reaktiivlennukid ka, millest üks olla Emajõe orgu sadanud. Vraki järgi oletan, et need väiksed reaktiivid olid IL28-d.

jah an 12 oli seal küll,kuid need olid transpordi lennukid ja üheks suureks erinevuseks on neil saba all olev luuk mida pidi võisid autod sõita
Pilt

_________________
Muideks lahe foorum on see :)


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 42 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 11 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt