EW viis kadunud allveelaeva?
EW viis kadunud allveelaeva?
Sattus pihku Pavel Petrovi raamat "Baltiiski flot.Finskii Gambit". Sealt võib lugeda,et kui punased Tallinna 4.märtsil 1918 maha jätsid,olid nad sunnitud siis kokku 5 remondis olevat vanatüübilist allveelaeva jätma. Seejuures olevat sakslased saagiks saadu eestlastele üle andnud? Huvitav lugu,ei tea kas mingi tollane ärastamislugu või punaajaloolaste fantaasia.Pole küll kunagi sellisest asjast kuulnud
Väidetavalt on andmed pärit vene riigiarhiivist(raamatus on mingi viide)
Väidetavalt on andmed pärit vene riigiarhiivist(raamatus on mingi viide)
Samas,ega nende vanatüübilistega poleks EW ka suurt midagi teha olnud,sest kui allveelaevad olid juba Tsaari-Venemaa jaoks vanatüübilised,siis nad võisid vabalt olla ühed Venemaa esimesed allveelaevad,mis eriti muuks kui vanarauaks ei kõlba.Võib-olla sai nende terasest endale mõni soomusrong "riided selga"
-
- Site Admin
- Postitusi: 5564
- Liitunud: 16 Dets, 2003 11:32
- Kontakt:
Kuskil olen kohanud mingit pealiskaudset mainimist paarist Tallinnas olnud vene allveelaeva vrakist, mis vabariigi algusaegadel vanarauaks tehti. Minu mäletamist mööda seal arvu ei olnud mainitud. Kui suudan meelde tuletada, kust seda lugesin - annan teada...
Aga taustsüsteemi mõistmiseks tasuks meelde tuletada, et 1916 evakueeriti Tallinnast välja suurem osa siin asunud tööstusest, mida peeti otstarbekamaks kasutada sakslastest kusagil kaugemal
Ka sadamatehased töötasid sellest ajast peale vaid osalise võimsusega ning tegelesid vaid juba alustatud laevade lõpetamisega ning jooksva remondiga.
1918. a. põgenemisel võtsid venelased kaasa kõik mis ujus. Mida kaasa ei võetud - üritati lõhkuda.
1918. aasta jooksul võtsid sakslased kasutusele ja hiljem kaasa kõik, mida oli kergelt võimalik remontida ning kaasa võtta. Siia jäid enamasti ainult vrakid ja rusud.
Sestap kaldun arvama, et need allveelaevad oli laevad ka ainult paberil. Reaalselt ilmselt aga vanaraud, milleks neid lõpuks kasutatigi...
Aga taustsüsteemi mõistmiseks tasuks meelde tuletada, et 1916 evakueeriti Tallinnast välja suurem osa siin asunud tööstusest, mida peeti otstarbekamaks kasutada sakslastest kusagil kaugemal
Ka sadamatehased töötasid sellest ajast peale vaid osalise võimsusega ning tegelesid vaid juba alustatud laevade lõpetamisega ning jooksva remondiga.
1918. a. põgenemisel võtsid venelased kaasa kõik mis ujus. Mida kaasa ei võetud - üritati lõhkuda.
1918. aasta jooksul võtsid sakslased kasutusele ja hiljem kaasa kõik, mida oli kergelt võimalik remontida ning kaasa võtta. Siia jäid enamasti ainult vrakid ja rusud.
Sestap kaldun arvama, et need allveelaevad oli laevad ka ainult paberil. Reaalselt ilmselt aga vanaraud, milleks neid lõpuks kasutatigi...
-
- Liige
- Postitusi: 400
- Liitunud: 26 Aug, 2005 19:51
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Kindlasti olid need allveelaevad rohkem vanaraud.
Kolm neist olid vastavalt 1907.a valminud "Kaiman", "Drakon" ja "Krokodil".
http://infoart.udm.ru/history/navy/russ ... #Alligator
Kolm neist olid vastavalt 1907.a valminud "Kaiman", "Drakon" ja "Krokodil".
http://infoart.udm.ru/history/navy/russ ... #Alligator
Sama ka mina kuulnud, kusagilt angaarist leiti ja ka minul koidab arv kaks.Kuskil olen kohanud mingit pealiskaudset mainimist paarist Tallinnas olnud vene allveelaeva vrakist, mis vabariigi algusaegadel vanarauaks tehti. Minu mäletamist mööda seal arvu ei olnud mainitud. Kui suudan meelde tuletada, kust seda lugesin - annan teada...
Allikas ei meenu ka minule, võimalik, et kusagilt ajakirjast loetud.
Kahtlen ka sügavalt, et meie sõjaväele neist suurt kasu oleks tulnud.
Meie võitluslipp sini-must-valge
aatekõrgusse näidaku teed!
Lehvi, lehvi sa hõõguma palged.
Süüta südames õilsuse leek.
aatekõrgusse näidaku teed!
Lehvi, lehvi sa hõõguma palged.
Süüta südames õilsuse leek.
webi lehe http://infoart.udm.ru/history/navy/shiplst1.htm andmetel jäid saksa vägede kätte järbmised allveelaevad:
Klass Kaiman tüüpi laevadest (Peterburis ehitatud)
Kaiman, Krokodill ja Draakon jäi Tallinnasse remonti ja viidi 1918 sakslaste poolt vanametalli
Klass Beluga
Beluga, Peskar, Sterljad ja Shuka oli Tallinnas remondis ja viidi sakslaste poolt vanametalli
Venemaal ehitati allveelaevu Peterburis, Tallinnas ja Nikolajevis. Tallinnas valmisid enamuses Bars klassi laevad, mõned ka mujal. Bars klassi allveelaevad (siin on kirjas vaid Tallinnas valmistatud laevad) valmistati 1910-1920 laevaehitusprogrammi raames. Konstruktoriks oli Bubnov ja laeval oli muutuva sammuga kruvi ja ühekordne kere. Laevadele pandi erinevaid diisleid:
- Jaz, Ugor: kaks 840 hj (kiirus kuni 11,6/9,5 sõlme)
- Kugar: kaks 2640 hj (kiirus kuni 17,6/8,7 sõlme; kaugus 1010/30 miili)
- ülejäänutel: kaks 500 hj (kiirus kuni 12,5/ 9,5 sõlme; kaugus 900/30 miili)
kõigil oli ka kaks 900hj elektrimootorit.
Meeskond 34-39 meest
Relvastus: 4 tk 457 mm torpeedoaparaati (2 ees ja 2 taga), kuulipildujad
Sukeldumissügavus 50m teoreetiline kuni 100m
Veeväljasurve 670/780 t,pikkus 67,97m, laius 4,45m, süvis 4,12m
Suurteks puudusteks olid ballastitangi aeglane täitumine ja vilets läbipuhumine. Sukeldumisel tõusid veejoad kuni 10 m kõrguseni, torpeedoaparaadid asusid liiga madalal. Leopard varustati hiljem ka snorkeliga mis lubas diiselmootoriga vee all sõita.
1. Tiiger (alates 1922 a. Kommunaar N1 ja 1934 a B-1 )
Ehitatud Noblesseri tehases 1913-1915, kanti maha 1935
2. Lvitsa
Ehitatud Noblesseri tehases 1913-1915, uppus 1917 Balti meres teadmata põhjusel
3. Pantera (alat 1922 Komissar N-5, 1934 B-2 ja 1949 a PES-1)
Ehitatud Noblesseri tehases 1913-1916, Uputas 1919 Briti laeva 'Vittoria', Lammutati 1955
4. Rõs (alates 1922 Bolsevik N7 ja 1934 a B-3)
Ehitatud Noblesseri tehases 1913-1916; 25 juuli 1935 uppus Soome lahes pärast kokkupõrget liinilaevaga Marat tõsteti aga samal aastal ülesse ja lammutati alles 1951
5. Kugar
Ehitatud Noblesseri tehases 1913-1916; 1926 lammutati
6. Leopard (alates 1922 Punaväelane N4, 1932 U-3, 1934 B-7)
Ehitatud Noblesseri tehases 1913-1916; Alates 1932 kasutati õppelaevana, 1936 hakati kasutama õhutõrje platformina 1951 lammutati
7. Ugor
Ehitatud Noblesseri tehases 1914-1917 Siberi flotilli jaoks 1920 uppus Neeva jõel jäämineku ajal, tõsteti ülesse aga 1924 aasta Neeva üleujutuse ajal paiskus kaldale, 1925 lammutati.
8. Tur (alates 1922 Tovarish N 3, 1934 B8)
Ehitatud Noblesseri tehases 1913-1916; lammutati 1949
9. Jaguar (alat. 1922 Krasnoflotets N8, 1934 B-4, 1949 PES-4)
Ehitatud Noblesseri tehases 1913-1916, lammutati 1956
10.Jaz
Ehitatud Noblesseri tehases 1914-1917; Kuigi lasti vette 1917 jäi diiselmootor paigaldamata ja müüdi 1925 Saksamaale vanametalliks
Klass Ers (Bars klassil põhinev laev aga oli mõeldud miine veeskama)
Veeväljasurve 655/759 tonni
Pikkus 67,97m, laius 4,45m, süvis 4,27m
kaks 840 hj diiselmootorit ja kaks 900 hj elektrimootorit
kiirus 10,75/7,5 sõlme, kaugus 1400/30 miili
meeskond 46 meest
relvastus: 1 x 57mm, 1x 7,62mm, kaks 457mm torpeedoaparaati ees
kaks miiniveeskamisseadet 42 miiniga.
1. Ers (alates 1922 Rabotsi N9)
Ehitatud Noblesseri tehases 1914-1917 (lõpetatud Peterburis); uppus 1931 pärast kokkupõrget allveelaevaga Punaväelane, tõsteti ülesse kuid anti 1933 vanametalli.
2. Forell
Ehitatud Noblesseri tehases 1914-1917, ei suudetud aga lõpuni ehitada ja anti 1951 vanametalliks
Planeeritud oli Tallinnas ehitada:
Klass B-1
Kahekordse korpusega allveelaev oli plaan ehitada Vene-Balti laevatehases, kuid sakslaste sissetungi pärast viidi nende ehitamine Peterburi üle kus ükski neist valmis ei saanud.
Klass G1
Oli plaanis ehitada kahekordse korpusega laev firma 'Holland' projekti järgi, valmis ei saanud ühtegi, G1 ja G10 pidi tehtama Noblessneri tehases
Klass Kaiman tüüpi laevadest (Peterburis ehitatud)
Kaiman, Krokodill ja Draakon jäi Tallinnasse remonti ja viidi 1918 sakslaste poolt vanametalli
Klass Beluga
Beluga, Peskar, Sterljad ja Shuka oli Tallinnas remondis ja viidi sakslaste poolt vanametalli
Venemaal ehitati allveelaevu Peterburis, Tallinnas ja Nikolajevis. Tallinnas valmisid enamuses Bars klassi laevad, mõned ka mujal. Bars klassi allveelaevad (siin on kirjas vaid Tallinnas valmistatud laevad) valmistati 1910-1920 laevaehitusprogrammi raames. Konstruktoriks oli Bubnov ja laeval oli muutuva sammuga kruvi ja ühekordne kere. Laevadele pandi erinevaid diisleid:
- Jaz, Ugor: kaks 840 hj (kiirus kuni 11,6/9,5 sõlme)
- Kugar: kaks 2640 hj (kiirus kuni 17,6/8,7 sõlme; kaugus 1010/30 miili)
- ülejäänutel: kaks 500 hj (kiirus kuni 12,5/ 9,5 sõlme; kaugus 900/30 miili)
kõigil oli ka kaks 900hj elektrimootorit.
Meeskond 34-39 meest
Relvastus: 4 tk 457 mm torpeedoaparaati (2 ees ja 2 taga), kuulipildujad
Sukeldumissügavus 50m teoreetiline kuni 100m
Veeväljasurve 670/780 t,pikkus 67,97m, laius 4,45m, süvis 4,12m
Suurteks puudusteks olid ballastitangi aeglane täitumine ja vilets läbipuhumine. Sukeldumisel tõusid veejoad kuni 10 m kõrguseni, torpeedoaparaadid asusid liiga madalal. Leopard varustati hiljem ka snorkeliga mis lubas diiselmootoriga vee all sõita.
1. Tiiger (alates 1922 a. Kommunaar N1 ja 1934 a B-1 )
Ehitatud Noblesseri tehases 1913-1915, kanti maha 1935
2. Lvitsa
Ehitatud Noblesseri tehases 1913-1915, uppus 1917 Balti meres teadmata põhjusel
3. Pantera (alat 1922 Komissar N-5, 1934 B-2 ja 1949 a PES-1)
Ehitatud Noblesseri tehases 1913-1916, Uputas 1919 Briti laeva 'Vittoria', Lammutati 1955
4. Rõs (alates 1922 Bolsevik N7 ja 1934 a B-3)
Ehitatud Noblesseri tehases 1913-1916; 25 juuli 1935 uppus Soome lahes pärast kokkupõrget liinilaevaga Marat tõsteti aga samal aastal ülesse ja lammutati alles 1951
5. Kugar
Ehitatud Noblesseri tehases 1913-1916; 1926 lammutati
6. Leopard (alates 1922 Punaväelane N4, 1932 U-3, 1934 B-7)
Ehitatud Noblesseri tehases 1913-1916; Alates 1932 kasutati õppelaevana, 1936 hakati kasutama õhutõrje platformina 1951 lammutati
7. Ugor
Ehitatud Noblesseri tehases 1914-1917 Siberi flotilli jaoks 1920 uppus Neeva jõel jäämineku ajal, tõsteti ülesse aga 1924 aasta Neeva üleujutuse ajal paiskus kaldale, 1925 lammutati.
8. Tur (alates 1922 Tovarish N 3, 1934 B8)
Ehitatud Noblesseri tehases 1913-1916; lammutati 1949
9. Jaguar (alat. 1922 Krasnoflotets N8, 1934 B-4, 1949 PES-4)
Ehitatud Noblesseri tehases 1913-1916, lammutati 1956
10.Jaz
Ehitatud Noblesseri tehases 1914-1917; Kuigi lasti vette 1917 jäi diiselmootor paigaldamata ja müüdi 1925 Saksamaale vanametalliks
Klass Ers (Bars klassil põhinev laev aga oli mõeldud miine veeskama)
Veeväljasurve 655/759 tonni
Pikkus 67,97m, laius 4,45m, süvis 4,27m
kaks 840 hj diiselmootorit ja kaks 900 hj elektrimootorit
kiirus 10,75/7,5 sõlme, kaugus 1400/30 miili
meeskond 46 meest
relvastus: 1 x 57mm, 1x 7,62mm, kaks 457mm torpeedoaparaati ees
kaks miiniveeskamisseadet 42 miiniga.
1. Ers (alates 1922 Rabotsi N9)
Ehitatud Noblesseri tehases 1914-1917 (lõpetatud Peterburis); uppus 1931 pärast kokkupõrget allveelaevaga Punaväelane, tõsteti ülesse kuid anti 1933 vanametalli.
2. Forell
Ehitatud Noblesseri tehases 1914-1917, ei suudetud aga lõpuni ehitada ja anti 1951 vanametalliks
Planeeritud oli Tallinnas ehitada:
Klass B-1
Kahekordse korpusega allveelaev oli plaan ehitada Vene-Balti laevatehases, kuid sakslaste sissetungi pärast viidi nende ehitamine Peterburi üle kus ükski neist valmis ei saanud.
Klass G1
Oli plaanis ehitada kahekordse korpusega laev firma 'Holland' projekti järgi, valmis ei saanud ühtegi, G1 ja G10 pidi tehtama Noblessneri tehases
Tagantjärele tarkus on täppisteadus!
Re: EW viis kadunud allveelaeva?
http://www.ebay.de/itm/C089-Foto-WK1-ww ... 1931195680
See on kahtlane, võib olla brittide C 32: https://en.wikipedia.org/wiki/HMS_C32 http://www.ebay.de/itm/C082-Foto-WK1-ww ... 1931195523
See peaks olema C 32, kui pildiallkirja uskuda: http://www.ebay.de/itm/C084-Foto-WK1-ww ... 1931195572
See on kahtlane, võib olla brittide C 32: https://en.wikipedia.org/wiki/HMS_C32 http://www.ebay.de/itm/C082-Foto-WK1-ww ... 1931195523
See peaks olema C 32, kui pildiallkirja uskuda: http://www.ebay.de/itm/C084-Foto-WK1-ww ... 1931195572
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 13 külalist