Lennuõnnetused
Oleks sul võimalik seda asja vähe rohkem valgustada ? Ma olen ise Saku kandi inimene, lihtsalt huvitav oleks teada. Vanametalli kogumisega ei tegele...alax kirjutas:Selle Saku rabasse kukkunud lennukiga tegeles Tallinna EPT. Nad pidid kukkumispaigale juurdepääsutee rajama ja mootorid turba seest välja kaevama.
sellest rääkisin selle teema alguses,3.post.Kuid seal pole enam midagi näha.Siis enam polnud peale tagurpidi keeratud mulla ja murdunud puulatvade.Kahjuks kohta täpselt ei mäleta.Dan kirjutas:Oleks sul võimalik seda asja vähe rohkem valgustada ? Ma olen ise Saku kandi inimene, lihtsalt huvitav oleks teada. Vanametalli kogumisega ei tegele...alax kirjutas:Selle Saku rabasse kukkunud lennukiga tegeles Tallinna EPT. Nad pidid kukkumispaigale juurdepääsutee rajama ja mootorid turba seest välja kaevama.
Muideks lahe foorum on see
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40072
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Lennuonnetused
Täielik see nimekiri kindlasti pole. Võiks kohe lisadaJeroen kirjutas:Leidsin jargmise nimekirja noukogude lennukitega juhtunud lennuonnetuste kohta Eestis.
12 aprill 1978 transpordilennuk ?, 16 august 1979 MIG-27 ? , 10 detsember 1979 MIG-23UB , 14.marts 1985 Su-24 , 18 marts 1986 Su-24 , 2. juuli 1989 Su-24 ? , 24.november 1990 Su-24 ? , 17.aprill 1991 Su-24,
1991 teine Su-24 Balti meres , 1991 Tu 16 Tartu lahedal.
1993 -al oli Amari lennuvaljal Endiselt uks Su-24.
suvi 1990 Mig-23 Rohuküla lähedal (üks telik ei tulnud välja ja piloodil kästi maanduda "kõhule", lennuk sõitis metsa.
80ndate keskpaiku kukkus Mig-23 Vormsi all merre.
Mig-27 pole teadaolevalt Eestis kunagi baseerunud.
Haapsalus elanud onu (sünd 1945) teadis rääkida, et kui 50ndate alguses tulid lennuväljale esimesed reaktiivlennukid, siis olla sõjaväe matuseorkester ülepäeviti surnuaial mänginud. Samuti on verinoorte lennuväe leitnantide plekist obeliske Haapsalus surnuaial vähemalt 20, vaevalt, et nad loomulikku surma surid...
Postitatud: 07 Veeb 2005 8:35 pm Teema: Ämari lennuväli
--------------------------------------------------------------------------------
Ämaris on olnud järgmised lennutüübid
[
--------------------------------------------------------------------------------
Ämaris on olnud järgmised lennutüübid
[
Kapten Trumm kirjutas:MiG 17
Su 7 (ei tea mis modifikatsiooni)
MiG 27K (Kaira)
Su 24 (mitte M)
Lõpude lõpuks viidi polgu üle ja saadeti laiali.
Saidil www.airforce.ru on ka ühe Ämari lennukist pildiseeria tehtud..Eks need on olnud ka tol ajal juba päris vanad lennukid - kuskil 82 aastast saadik läks toomisse Su 24M.
Minu meelest, 24-sid oli 4 tk kaotatud, mina mäletan ainult viimast, kuskil Riisipere kandis.
See hauakivi paljude nimedega tähistab seda korda millal maanduv Su 7 rammis maandumisel veoauto mille kastis olid kursandid.
Kui käite sellel kalmistul siis bareljeefidel on ka mõnede lennukite mudelid graveeritud, minu meeles oli seal Su 24 ja Su 7b
Mig-27 olid Ämaris täitsa olemas. Nendega vahetati välja Su-7B. Aeg-ajalt oli MiG-27 näha ka Tapal lendamas.Mig-27 pole teadaolevalt Eestis kunagi baseerunud
Anton - horridoo!
Kui pikendada kaardil Ämari lennuvälja maandumisraja sirget lääne poole, siis sellele joonele Padise-Kurkse ja Harju-Risti - Kurkse teede vahelisse metsa kukkus kaheksakümnendatel paar-kolm lennukit. Neist ühe kättesaamiseks rajati Harju-Risti teelt metsa isegi uus tee. Tolleaegne poiste teooria oli, et kui kukkus roheline/kaitsevärvi lennuk, pole seal peale augu midagi vaadata, kõik praht korjati kokku. Aga kui oli kukkunud hõbedane lennuk, siis jätsid sõdurid maha igasuguseid huvitavaid aknaraame, plekiräbalaid jne.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40072
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Hõbedased olid vanema põlve lennukid. Viimased hõbedased (värvimata) masinad olid siinkandis nähtud ilmselt Tu-16, Su-7/9/11 ja Mig-21. Kõik muu peale seda oli kas maskeerimisvärvi või aatomivastase värviga (protivaatomnaja okraska). NL õhukaitses olid mingi aeg Mig-23-d üleni helehallid, kuid mina olen siin näinud ainult laigulisi.
Ilmselt olid hõbedased nii vanad lennukid, et seda risu olid kõik lennuväljad täis ja kuna seal salajast polnud, siis jäetigi vedelema.
Aatomivastase värviga olen näinud Su-24 (ilmselt Ämari) ning Tu-22M Tartus. Aatomivastane värv on altpoolt helevalge ning pealtpoolt helehall.
Selle värviga värviti lennukeid kaitsmaks altpoolt tuleva tuumaplahvatuse valguskiirguse eest ja värviti neid maisnaid, mile lahinguplaani käis ka tuumarelv. Valdavalt olid need strateegilised masinad, taktikast olen näinud ainult Su-24.
Seda ei maksa segi ajada nn PVO halliga, millega olid värvitud mingil ajal õhukaitse Mig-23-d, samuti Mig-25 ning Mig-31 - seal on terve lennuk helehall
Ilmselt olid hõbedased nii vanad lennukid, et seda risu olid kõik lennuväljad täis ja kuna seal salajast polnud, siis jäetigi vedelema.
Aatomivastase värviga olen näinud Su-24 (ilmselt Ämari) ning Tu-22M Tartus. Aatomivastane värv on altpoolt helevalge ning pealtpoolt helehall.
Selle värviga värviti lennukeid kaitsmaks altpoolt tuleva tuumaplahvatuse valguskiirguse eest ja värviti neid maisnaid, mile lahinguplaani käis ka tuumarelv. Valdavalt olid need strateegilised masinad, taktikast olen näinud ainult Su-24.
Seda ei maksa segi ajada nn PVO halliga, millega olid värvitud mingil ajal õhukaitse Mig-23-d, samuti Mig-25 ning Mig-31 - seal on terve lennuk helehall
Re: Lennuonnetused
Hmmm,kas see ja kuskil minu poolt varem mainit lugu (kus Tapa mehed oma "paremust" haapsallaste ees madallendudega mere kohal tõestasid) võiks olla sama?Kapten Trumm kirjutas: 80ndate keskpaiku kukkus Mig-23 Vormsi all merre.
Ja samuti oli kuskil Võnnu (Läänemaa) kandis ka üks hävitaja alla kukkunud (telik ei tulnud välja ja kütus sai selle kulutamisel valel ajal otsa).Lendur katapulteerus.Aeg-pidi sellest mulle rääkinud isiku sõnul olema ilmselt olema kuskil 1970.aastate esimeses pooles.
Tean kindlalt, et ontikal on paekalda all võsas ühe lennuki jäänused, umbes 6 aastat tagasi olin juures kui sealt rannast veeti üks lennuki kuulipilduja Tartusse, ja teine samasugune paistis liiva seest välja, kuid oli üht otsa pidi liiga sügaval liivas. Olen kuulnud jutte, et seal samas võsas pidi olema lisaks veel mootor ja mingeid juppe veel. Seda kuulipildujat mis minema viidi, oli kunagi varem keegi lõkkel kuumutatud, et kinnikiilunud kuuli kätte saada, lõpuks oli litakas ära käinud ja toru ots oli osaliselt ribadadeks. Mõned aastad tagasi oli antud ese ühes Tartu antikvariaadis müügil, kuid enam pole ei poodi ega relva.
Selle lennuki margist ei tea ma midagi
Selle lennuki margist ei tea ma midagi
http://www.antiik-sisustus.ee/index.php ... ey=0&hit=1 mötled äkki seda pritsi.
Tundub küll see asi olevat, äkki on nüüd juba võimalik teada saada umbkaudset õnnetuse ajajärku ja lennukit?soadf kirjutas:http://www.antiik-sisustus.ee/index.php ... ey=0&hit=1 mötled äkki seda pritsi.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Google [Bot] ja 11 külalist