Eurofighter Typhoon vs ...

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: F-22 vs Eurofighter

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Kui lennukil on piisavalt energiat lennata järelpõletita M 2.0-ga, siis suudab ta helibarjääri ületada ka ilma.
Lihtsalt sellest ebameeldivast faasist üritatakse võimalikult kiiresti üle saada. Ise teema on veel startimine, kus ilma AB-ta muutuks hoojooks nii pikaks, et pole vajaliku pikkusega lennurada.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Noor
Liige
Postitusi: 1846
Liitunud: 13 Aug, 2006 13:47
Asukoht: Euroopa
Kontakt:

Re: F-22 vs Eurofighter

Postitus Postitas Noor »

Kilo Tango kirjutas:
Noor kirjutas: Concorde mootorit on olnud au ise näppida ning kindlasti näpin veel lähimatel kuudel/aastatel. See mootor saavutas üleheli tänu järelpõletitele:
Minu teada Concorde ületas helikiiruse tänu järelpõletitele aga pärast seda lendas ikkagi ilma.
Aga see ongi ju järelpõleti mõte (suurendatud thrust kriitilisel momendil). Ega vist ka militaar otstarbelised lennukid pidevalt Afterburneriga ringi põleta, kui siis ainult lühikese rajaga õhkutõusul, lahingus või harilikust kiiremaks vahemaa läbimiseks. Concorde puhul kehtis sama. Vastavalt ISA temperatuurile, mindi üle M1 suuremal kõrgusel. Ma ei tea kuidas JAA 70ndatel sellele vaatas (kui üldse vaatas) aga tänapäeval EASA kohe kindlasti ei laseks müra saaste tõttu neil AB-ga õhku tõusta (TCDSN).

Sammuti ajad on muutunud seoses kütuse hindadega.... nüüd vaadatakse ainult, kuidas saaks kõige ökonoomsemalt pikki vahemaid läbitud (high bypass mootorid, ETOPS lennud, jne).
Ostan või vahetan kõike, mis puudutab EW lennundusega seonduvat.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: F-22 vs Eurofighter

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Sammuti ajad on muutunud seoses kütuse hindadega.... nüüd vaadatakse ainult, kuidas saaks kõige ökonoomsemalt pikki vahemaid läbitud (high bypass mootorid, ETOPS lennud, jne).
Tegelikult on selle Concorde kõrbemise põhjus probleem nimega 747, mis võtab pardale 400 reisijat ja lennates õhtul Heathrow-st või Pariisist välja on hommikuks NYC-is.
Lennureisijate põhimass lihtsalt ei vaja sellise hinna/kvaliteedi suhtega asja nagu Concorde, odavam hind+ 2 korda väiksem kiirus on neile sobivaim kooslus ja kaotatud aja võib ju tagasi teha lennukis magades. Selleks on vaja head suurt lahedat lennukit, mitte EA 737't, kus 190ne mees istub põlved eesistuja neerudes ja kus üle 3 tunni läheb täitsa rämedaks.
Lisaks hakkab suures lennukis halastamatult tööle see va mastaabiefekt, kas meeskonna palgad ja sama kütusekogus jagada 100 või 400 reisija peale on rahaliselt ikka tuntav vahe.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
tommy
Liige
Postitusi: 3638
Liitunud: 02 Veebr, 2005 20:50
Asukoht: Eesti
Kontakt:

Re: F-22 vs Eurofighter

Postitus Postitas tommy »

manjabes
Liige
Postitusi: 401
Liitunud: 17 Jaan, 2006 21:05
Kontakt:

Re: F-22 vs Eurofighter

Postitus Postitas manjabes »

Üks Eurofighter pudenes Hispaanias maandumisel maha. Keegi midagi ei tea. Sky News ja BBC väidavad, et piloot sai hukka, Postimees kirjutab, et hispaanlased pole seda kinnitanud.

http://www.postimees.ee/2822044/hispaan ... urofighter
Kasutaja avatar
Würger 190G
Liige
Postitusi: 2039
Liitunud: 27 Sept, 2005 12:57
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Re: F-22 vs Eurofighter

Postitus Postitas Würger 190G »

manjabes kirjutas:Üks Eurofighter pudenes Hispaanias maandumisel maha. Keegi midagi ei tea. Sky News ja BBC väidavad, et piloot sai hukka, Postimees kirjutab, et hispaanlased pole seda kinnitanud.

http://www.postimees.ee/2822044/hispaan ... urofighter
Ja uudise väärtus? Sõjalennukid kukuvad koguaeg ja saavad viga maandumisel jne. Mis siin siis nii erilist on?
Kasutaja avatar
Gideonic
Liige
Postitusi: 4866
Liitunud: 14 Aug, 2008 14:19
Kontakt:

Re: F-22 vs Eurofighter

Postitus Postitas Gideonic »

Eurofighteri aerodünaamika sai just uuendust:

http://airbusdefenceandspace.com/newsro ... completed/
It entails primarily the addition of fuselage strakes and leading-edge root extensions, which increase the maximum lift created by the wing by 25% - resulting in an increased turn rate, tighter turning radius, and improved nose-pointing ability at low speed.
...
We saw angle of attack values around 45% greater than on the standard aircraft, and roll rates up to 100% higher, all leading to increased agility.
Pilt

Tore et midagi ikka nokitsetakse :)
Kahju ainult, et eurooplastel rahadega nii kitsas on, et tehakse ainult odavamaid arendusi:
  • Korralik AESA radar, CAPTOR-E, küll tuleb, aga (rahapuudusel) alles tüki aja pärast. METEOR õhk-õhk rakett aga vajab uut radarit täie võimekuse saavutamiseks.
  • Mootorid lastakse puhta üle. Rolls Royce lehelt isegi enam ei midagi juba 90-ndatel katsetatud ja fikseeritud vajalike täienduste kohta. See oli seal ligi 10 aastat, viimati pakuti veel Indiale ning pidi tulema Tranche-2 või Tranche-3 masinatele. Tegu oli kahestaadiumilise programmiga, mis suurendaksid tõukejõudu vastavalt 20% ja 30% (78kN/120kN peale). Parim kättesaadav info selle kohta on hetkel alles siin.
  • Samast allikast selgub, et kõvasti testiti ka 3D veojõudu suunavaid (Thrust Vectoring) labasid. Viimaste mitte-kasutuselevõtt on muidugi mõistetav, seoses hinna-kasuteguri suhtega. Kulumine ja hoolduskulud kasvavad oluliselt, samas kasu ainult lähivõitluses, peamiselt 1-1ele stsenaariumites. Vastasel juhul on lennuk suure kineetilise energia kao tõttu teistele vastastele "istuv part". Rahade jaotamisel eelistati HMD-sid.
  • Täiendavad kütusepaagid sobiks hästi kokku vastava mootoritäiendusega, kuid ka neid ei taheta väga kasutusele võtta.
Et keegi ei süüdistaks mind asjateadmatus veojõu suunamise alahindamises:
Siin videodes seletab USA F-15 piloot (India SU-30 MKI-dega tehtud õppuse debriefingul), kuidas sisuliselt ainukene võimalus F-15-el F-22-e lähivõitluses võita, oli viimase piloodi liiga agar veojõu suunamise kasutus.
Kasutaja avatar
ruger
Liige
Postitusi: 19196
Liitunud: 04 Juul, 2009 12:29
Kontakt:

Re: F-22 vs Eurofighter

Postitus Postitas ruger »

Hispaania andmetel tuleviku hävitus- ja ründelennukite arendused Euroopas liiguvad selles suunas.
That said, the Spanish briefing slide shows them as part of the Franco-German FCAS project. Interestingly, they seem sure Sweden is going to team with UK on Tempest
Pilt
https://twitter.com/GarethJennings3/sta ... 6842543104
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Kasutaja avatar
Gideonic
Liige
Postitusi: 4866
Liitunud: 14 Aug, 2008 14:19
Kontakt:

Re: F-22 vs Eurofighter

Postitus Postitas Gideonic »

Tundub et tormikahjustuse saanud F-22ed on kõik lennukorda saadud ja baasist välja lennatud. Vigastused olid väiksemad kui esmapilgul kardeti:

https://www.military.com/defensetech/20 ... -says.html

Lennukid jagati teiste üksuste vahel ära, kuna baasi taastamine võtab igal juhul aastaid. Võimalik et nii jäetaksegi. Saadi ise ka aru et sellises kandis antud baasi hoidmine pole mõistlik. Nii või naa oli see poliitiline otsus. Eskadrilli kunagine kodu oli Holloman'i baasis New Mexicos, kus üldiselt on pea iga päev aastas lennatav ilm ja keeristorme pole. Poliitilisel põhjusel sai see kunagi Floridasse üldse viidud.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 12 külalist