Vene lennunduse eripärad

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Vene lennunduse eripärad.

Postitus Postitas EOD »

Ahilleus kirjutas:
EOD kirjutas:Paistab, nagu oleks küllaltki suure nurga all maasse tulnud, kuna puid suht vähe murtud ja tiivad kere küljes.
Kas kukkus pöörisesse või tegi vigurlendu väikesel kõrgusel ja ei tulnud pikeest välja. Igatahes paistab küll sedamoodi, et mindi tegema huvilendu lennuvälja lähedal.:roll:
Mootori seiskumisel oleks saanud minimaalsel kiirusel puulatvadesse maanduda ning inimesed oleksid tõenäoliselt väikeste vigastustega pääsenud. An-2 automaatselt avanevad eestiivad võimaldavad parašüteerivat maandumist ("kõht ees" asendis).

Veidi küll OT, aga olen kuulnud, et kui AN-2 läheb strooporisse, siis sealt väljatulemiseks on kõige parem moodus lasta juhis lahti ja ta tuleb sealt ise välja. Vastab see tõele?
Põhimõtteliselt küll, kuna An-2 on suure stabiilsusvaruga. Seda tingimusel, et massitsentreering on paigas. Kui näiteks raske koorem on paigast liikunud, siis ei päästa miski.
Teine moment on kõrgusvaru. Potentsiaalset energiat (kõrgust) saab muuta kineetiliseks (kiiruseks) ja vastupidi. Kui aga pole ei kiirust ega kõrgust, ongi "prassai, roodina". Lennuk laseb varisedes nina alla ja sööstab kiirust kogudes maa poole, väljavõtmiseks aga kõrgust enam pole. :(
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40226
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Vene lennunduse eripärad.

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Veidi küll OT, aga olen kuulnud, et kui AN-2 läheb strooporisse, siis sealt väljatulemiseks on kõige parem moodus lasta juhis lahti ja ta tuleb sealt ise välja. Vastab see tõele?
Taolisi juhtumeid ajalugu tunneb, taoline masin oli ka Il-2, mille kohta katsetuste kokkuvõttes olevat kirjas olnud umbes nii:
"Piloteerimine on äärmiselt lihtne. Koordineerimata viraazidel pöörisesse ei lähe, pöörisest väljub ise (ilmselt lastes juhis lahti). Maandub gaasi mahalaskmisel ise (ilmselt tänu suht tagumisele tsentreeringule, taolisel telikuga on suurim oht kapoteerimine). Lihtne nagu taburet." :)
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Ahilleus
Liige
Postitusi: 39
Liitunud: 14 Aug, 2014 18:42
Asukoht: Põlvamaa
Kontakt:

Re: Vene lennunduse eripärad.

Postitus Postitas Ahilleus »

See pole küll õige teema aga ei leidnud hetkel paremat... Üks huvitav lend Moskvast Tallinna/Hämarisse. Ekraanipilt umbes 10 sekundit enne lennuki kadumist.
Ehk siis meie kella järgi umbes veerand tundi tagasi (20:58). Huvitav kes ja miks. Võimalik, et ärimehed aga siis oleks tahtnud näha veidi teistsugust kutsungit ja jõudmist Tallinnani.
Manused
GLF5_3.JPG
Kasutaja avatar
Hydrazine
Liige
Postitusi: 1182
Liitunud: 17 Mär, 2008 11:12
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Vene lennunduse eripärad.

Postitus Postitas Hydrazine »

Miks arvad, et Ämari? Otse edasi ja ilus sujuv parempööre TLL 08 rajale.
Ahilleus
Liige
Postitusi: 39
Liitunud: 14 Aug, 2014 18:42
Asukoht: Põlvamaa
Kontakt:

Re: Vene lennunduse eripärad.

Postitus Postitas Ahilleus »

Hydrazine kirjutas:Miks arvad, et Ämari? Otse edasi ja ilus sujuv parempööre TLL 08 rajale.
Ei arvagi, et Ämarisse. Lihtsalt kaks võimalikku kohta maandumiseks kuna seda lennukit FR edasi ei näidanud.
mx77
Liige
Postitusi: 1452
Liitunud: 15 Jaan, 2010 20:36

Re: Vene lennunduse eripärad.

Postitus Postitas mx77 »

Ja mis sellel kutsungil häda on?
toomas tyrk See peab ikka üks meeletu edevus ning hea enesearvamus olema, mis sunnib sellist möla sellistes kogustes tootma. Siis nüüd tekib üha rohkem ja rohkem tunne, et ju ikka keegi maksab selle eest.
Zuslik
Liige
Postitusi: 519
Liitunud: 14 Mär, 2008 23:34
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Re: Vene lennunduse eripärad.

Postitus Postitas Zuslik »

Tahad joosta õpi kõigepealt käima !
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4089
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Vene lennunduse eripärad.

Postitus Postitas Some »

Zuslik kirjutas:Hullem kui "Metsik lääs" :scratch: http://www.delfi.ee/news/paevauudised/v ... d=71756085
Pealkiri on õõvastav :P Esimesel hetkel arvasin, et tegu on 9/11 sarnase sündmusega.
aht0
Liige
Postitusi: 1249
Liitunud: 19 Juul, 2014 18:18
Kontakt:

Re: Vene lennunduse eripärad.

Postitus Postitas aht0 »

isakene kirjutas: Iseenesest oleks huvitav teada, kui paljudel kunagi Siberist jalgalaskmine on õnnestunud?
Selle teema lk2'l oli selline küsimus.

Oli au tunda hr Kaljo Veber'it, nüüdseks juba kümmekond aastat manalamees. 55ndal aastal põgenes Komi ANSV Vorkutlagist, 59ndal aastal arreteeriti uuesti. Oli ka soomepoiss. Ma ei oska arvata kas Petšoora kant kvalifitseerub "päris-Siberina". Üsna kireva minevikuga muhe papi oli. Sorry OT pärast.
an2
Liige
Postitusi: 1415
Liitunud: 04 Dets, 2020 9:25
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Vene-Ukraina sõda: Venemaa kaotused

Postitus Postitas an2 »

Kalakala kirjutas: 19 Apr, 2024 9:58 Ukrainlased räägivad ikka kindlas kõneviisis, et lasime selle TU 22M alla jah.
https://t.me/Pravda_Gerashchenko/91525
Samade vahenditega millega lasid alla selle lendava A-50 radari. Umbes 300 km kaugusel. Vigastatud lennuk lendas veel tükk aega ja kukkus siis Stavropoli rajoonis alla. Kõva sõna.
Lennuk lihtsalt kukub alla nagu kivi. Kummaline. Mäletame, kuidas kukkus alla väidetavalt Ukraina sõjavange vedanud IL 76.
Lemet
Liige
Postitusi: 19944
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Vene-Ukraina sõda: Venemaa kaotused

Postitus Postitas Lemet »

Lennuk lihtsalt kukub alla nagu kivi. Kummaline
Kukub alla täpselt nagu peab...

https://youtu.be/e6n8lLsUx9I?si=oNu_NSiVw3-Wi6S6
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
LupusII
Liige
Postitusi: 529
Liitunud: 03 Veebr, 2015 22:06
Kontakt:

Re: Vene-Ukraina sõda: Venemaa kaotused

Postitus Postitas LupusII »

an2 kirjutas: 19 Apr, 2024 10:38
Kalakala kirjutas: 19 Apr, 2024 9:58 Ukrainlased räägivad ikka kindlas kõneviisis, et lasime selle TU 22M alla jah.
https://t.me/Pravda_Gerashchenko/91525
Samade vahenditega millega lasid alla selle lendava A-50 radari. Umbes 300 km kaugusel. Vigastatud lennuk lendas veel tükk aega ja kukkus siis Stavropoli rajoonis alla. Kõva sõna.
Lennuk lihtsalt kukub alla nagu kivi. Kummaline. Mäletame, kuidas kukkus alla väidetavalt Ukraina sõjavange vedanud IL 76.
Ei ole ju nagu kivi ! Seal on piloodid viimseni proovinud seda kolakat õhus hoida. Tundub nagu mootor põleks. Võib olla raketi litakas ,aga võib ka olla rike .
Kasutaja avatar
Soobel
Liige
Postitusi: 2197
Liitunud: 30 Dets, 2004 12:19
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Vene-Ukraina sõda: Venemaa kaotused

Postitus Postitas Soobel »

Huvitav, kuidas ja kas üldse on võimalik reaktiivlennukit sellisest läbivajumise (stall) kukkumisest välja tuua? Mäletan combat flight simulatori aegadest, et kui Fw190 juhtus niimoodi kukkuma, sai nina maa poole suunata, kiirus ja õhuvool tiibade ümber taastusid, viisid lennuki pikeest välja ja korras. Me262 roolile siis ei allunud ja kukkus niimoodi lapiti ja maapinnani välja. Tundus loogiline, Fw190-l puhus propeller saba peale tuult ka siis, kui puudus kiirus ja lennuki asend kukkudes oli muudetav. Reaktiivlennukil selline eelis puudub. Mitte et nüüd mängu programmeeritud füüsika mingi realismietalon oleks.
Vaid Siil mu kõrval lebas siin. Ta suri ammu.
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 9145
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: Vene-Ukraina sõda: Venemaa kaotused

Postitus Postitas Kilo Tango »

Lemet kirjutas: 19 Apr, 2024 10:52
Lennuk lihtsalt kukub alla nagu kivi. Kummaline
Kukub alla täpselt nagu peab...

https://youtu.be/e6n8lLsUx9I?si=oNu_NSiVw3-Wi6S6
Kena lame pööris. Lennuk on selgelt kaotanud juhitavuse ehkki kõik juhtpinnad paistavad küljes olevat. Selle põhjus on enamasti oluline rike hüdraulikasüsteemis. Tõenäoliselt sabaossa tulnud tabamus, mis lõhkus mootori. Selle põleng kahjustas hüdraulikat ja sabaosa juhtsüsteeme piisavalt, et lennuk muutus juhitamatuks.
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 9145
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: Vene-Ukraina sõda: Venemaa kaotused

Postitus Postitas Kilo Tango »

Soobel kirjutas: 19 Apr, 2024 12:26 Huvitav, kuidas ja kas üldse on võimalik reaktiivlennukit sellisest läbivajumise (stall) kukkumisest välja tuua? Mäletan combat flight simulatori aegadest, et kui Fw190 juhtus niimoodi kukkuma, sai nina maa poole suunata, kiirus ja õhuvool tiibade ümber taastusid, viisid lennuki pikeest välja ja korras. Me262 roolile siis ei allunud ja kukkus niimoodi lapiti ja maapinnani välja. Tundus loogiline, Fw190-l puhus propeller saba peale tuult ka siis, kui puudus kiirus ja lennuki asend kukkudes oli muudetav. Reaktiivlennukil selline eelis puudub. Mitte et nüüd mängu programmeeritud füüsika mingi realismietalon oleks.
Saab ka purilennukit pöörisest välja tuua - see kuulub algväljaõppe juurde, kuna purilennukitega lennatakse suur osa ajast varisemise lähedastel kiirustel. Propijuga ei ole vältimatu eeldus (ehkki see võib teha elu lihtsamaks).

Reaktiivlennuki saab pöörisest välja tuua küll. Kõikidel lennukitel on varisemine ja pööris lennukatsete osa - kui lennukit pöörisest välja tuua ei saa, siis seda reeglina tootmisesse ka ei lubata. Tõsi, osadel lennukitel võib see pöörisest välja toomise protseduur olla täiesti mitteintuitiivne ja võtta ka piisavalt aega, mille jooksul kaotatakse palju kõrgust. Lame pööris on veel omamoodi frukt, kust väljumisel on omad tehnikad. Mõnede lennukite puhul võib lamepöörisest väljumine ka võimatu olla. Siis on veel olemas selili pööris (ehk siis negatiivse koormuse all toimuv pööris), kus on lisaks aerodünaamilisele keerukusele paljud liigutused ka vastupidi.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 20 külalist