Kalle lennukilood. Potez 63-11
Kalle lennukilood. Potez 63-11
Tundub nagu väga pikk vahe olevat eelmise teemaga. Ja keda ikka huvitab
miks, seega siit tuleb uus. Ja kuna asjad on veidi veninud, siis tuleb
öelda, et objekt läks töösse juba kohe peale jaani, ehk siis kohe kui
Suure auhinna töö olin ära viinud. Juba otsusega, mida teha läks aega.
Kuna valikuid on mul palju, siis tegin jälle loosimise ja selle tulemusena jõudis lauale:
Potez 63-11
Potez 63 seeria ühendas endas üsna mitut erineva otstarbega mudelit.
Leidus öine hävitaja, päevane hävitaja, kerge pommitaja, luure ja armee
toetuslennuk. Kokku tehti selles seerias lennukied piisavalt, et Potez
63 seeria oli kõige arvukam prantsalsete lennukitüüp Teises Maailmasõjas.
Algust tehti juba 1934 aastal ja nagu tellimus ette nägi, valmiski
keskmise suurusega kahemootorilne lennuk erinevate otstarvete jaoks.
Alatiivaline monoplaan, kaks mootorit ja kahe kiiluga saba, kaks kuni
kolm liiget meeskonnas. Üsna võrreldav nt sakslaste Bf-110ga.
Kogu selle perekonna lugu on üsna kirju, sest erinevaid tüüpe oli üsna
palju, millest enamusi tehti siiski väga väikses koguses. Kogu seeria
vältel oli probleeme mootoritega, mis enamsti olid kas liiga nõrgad või
vähe töökindlad. Hea manööverdusvõime aitas seda veidi korvata, aga
üldiselt kandsid seeriasse jõudnud mudelid suuri kaotusi. 40date
alguseks kippus kogu lennukitüüp olema aegunud, kuid kuna uuemaid
lennukeid tuli peale väga visalt, siis pidid mitmed väeosad jääma edasi
Potez 63 seeria lennukite peale.
Selle loo peategelane, 63-11 oli luure ja toetuslennuk ja kõige
arvukamalt toodetud mudel seerias u 730 toodetud eksemplariga. Kui nt
Potez 630 oli nii sarnane Bf 110ga, et langes seetõttu mitmel korral
omade õhturje saagiks, siis 63-11 oli selles osas erinev. Kuna piloot,
pandi istuma vaatlejast kõrgemale, tuli kere teha kõrgem. Nii sai kogu
lennuk aeglasem ja kohmakam, mis muutis selle kergemaks saagiks. Selles
olukorras tulid kasuks mõningane soomuskaitse ja lihtne kummikate
kütusepaakidel. Kuna lisarollina nähti ette ka mõningat pommitaja
võimekust, siis oli sellel mudelil ka pisike pommiruum, mis asendati
hiljem küll lisapaakidega.
63-11 jõudis lisaks prantslatele ka itaalaste, rumeenlaste ja sakslaste kätte ja ainuüksi oma arvukuselt oli igati tähtis osa prantsuse lennunduse ajaloost.
Mudel:
Tootja Azur ja mõõtkeva nagu ikka 1/72. Azur siis müstilise MPM gruppi liige, osalt prantsuse, osalt tśehhi tootja. Azuri toodang on kvaliteetne madalsurve valu ja üldiselt kindla peale minek. Ka see komlekt ei valmista pettumust, võimaldades otse karbist teha väga korraliku tulemuse. Lisaks plastikule saab veidi epot ka kaasa, etsid karbis seekord puuduvad.
Piltidega olen taaskord veidi koonerdanud, aga midagi ehk saab aimu.
Alustuseks sätin veidi epotükke paremaks. Istmed veidi valed, seega lõikan pooleks ja teen raamid juurde:
Kere seinad olid ka täiesti siledad, seega nikerdasin ka siia veidi juurde. Evergreen oli jälle abiks, kuigi algusest unustasin taas pildi teha. Lõpupoole on asi selline:
Väha palju ei hakanud juurde tegema, kuna läheb kole kribuks ja ei jää väga näha ka. Üldine pilt jääb selline:
Epolisadest järgmiseks vajas kohendamist väljalase. No tegelikult ei hakanud nii väikest epotükki ümber tegema ja nikerdasin plastikust uued. Siin üks pooleli:
Ka epo mootorid vajasid juurde aitamist. Tõukurid lisada ja veidi kohendamist. Siin siis paigas:
Ja veidi üldist muljet ka:
Üldiselt tuleb öelda, et töö tempo on ikka kole madalaks langenud, aga pole parata, ajad on sellised. Vähemalt midagi toimub:)
Kk
miks, seega siit tuleb uus. Ja kuna asjad on veidi veninud, siis tuleb
öelda, et objekt läks töösse juba kohe peale jaani, ehk siis kohe kui
Suure auhinna töö olin ära viinud. Juba otsusega, mida teha läks aega.
Kuna valikuid on mul palju, siis tegin jälle loosimise ja selle tulemusena jõudis lauale:
Potez 63-11
Potez 63 seeria ühendas endas üsna mitut erineva otstarbega mudelit.
Leidus öine hävitaja, päevane hävitaja, kerge pommitaja, luure ja armee
toetuslennuk. Kokku tehti selles seerias lennukied piisavalt, et Potez
63 seeria oli kõige arvukam prantsalsete lennukitüüp Teises Maailmasõjas.
Algust tehti juba 1934 aastal ja nagu tellimus ette nägi, valmiski
keskmise suurusega kahemootorilne lennuk erinevate otstarvete jaoks.
Alatiivaline monoplaan, kaks mootorit ja kahe kiiluga saba, kaks kuni
kolm liiget meeskonnas. Üsna võrreldav nt sakslaste Bf-110ga.
Kogu selle perekonna lugu on üsna kirju, sest erinevaid tüüpe oli üsna
palju, millest enamusi tehti siiski väga väikses koguses. Kogu seeria
vältel oli probleeme mootoritega, mis enamsti olid kas liiga nõrgad või
vähe töökindlad. Hea manööverdusvõime aitas seda veidi korvata, aga
üldiselt kandsid seeriasse jõudnud mudelid suuri kaotusi. 40date
alguseks kippus kogu lennukitüüp olema aegunud, kuid kuna uuemaid
lennukeid tuli peale väga visalt, siis pidid mitmed väeosad jääma edasi
Potez 63 seeria lennukite peale.
Selle loo peategelane, 63-11 oli luure ja toetuslennuk ja kõige
arvukamalt toodetud mudel seerias u 730 toodetud eksemplariga. Kui nt
Potez 630 oli nii sarnane Bf 110ga, et langes seetõttu mitmel korral
omade õhturje saagiks, siis 63-11 oli selles osas erinev. Kuna piloot,
pandi istuma vaatlejast kõrgemale, tuli kere teha kõrgem. Nii sai kogu
lennuk aeglasem ja kohmakam, mis muutis selle kergemaks saagiks. Selles
olukorras tulid kasuks mõningane soomuskaitse ja lihtne kummikate
kütusepaakidel. Kuna lisarollina nähti ette ka mõningat pommitaja
võimekust, siis oli sellel mudelil ka pisike pommiruum, mis asendati
hiljem küll lisapaakidega.
63-11 jõudis lisaks prantslatele ka itaalaste, rumeenlaste ja sakslaste kätte ja ainuüksi oma arvukuselt oli igati tähtis osa prantsuse lennunduse ajaloost.
Mudel:
Tootja Azur ja mõõtkeva nagu ikka 1/72. Azur siis müstilise MPM gruppi liige, osalt prantsuse, osalt tśehhi tootja. Azuri toodang on kvaliteetne madalsurve valu ja üldiselt kindla peale minek. Ka see komlekt ei valmista pettumust, võimaldades otse karbist teha väga korraliku tulemuse. Lisaks plastikule saab veidi epot ka kaasa, etsid karbis seekord puuduvad.
Piltidega olen taaskord veidi koonerdanud, aga midagi ehk saab aimu.
Alustuseks sätin veidi epotükke paremaks. Istmed veidi valed, seega lõikan pooleks ja teen raamid juurde:
Kere seinad olid ka täiesti siledad, seega nikerdasin ka siia veidi juurde. Evergreen oli jälle abiks, kuigi algusest unustasin taas pildi teha. Lõpupoole on asi selline:
Väha palju ei hakanud juurde tegema, kuna läheb kole kribuks ja ei jää väga näha ka. Üldine pilt jääb selline:
Epolisadest järgmiseks vajas kohendamist väljalase. No tegelikult ei hakanud nii väikest epotükki ümber tegema ja nikerdasin plastikust uued. Siin üks pooleli:
Ka epo mootorid vajasid juurde aitamist. Tõukurid lisada ja veidi kohendamist. Siin siis paigas:
Ja veidi üldist muljet ka:
Üldiselt tuleb öelda, et töö tempo on ikka kole madalaks langenud, aga pole parata, ajad on sellised. Vähemalt midagi toimub:)
Kk
Re: Kalle lennukilood. Potez 63-11
Vaikselt liigun edasi. Mõningate viimistluste järel sai tulemusest aimu saamiseks veidi värvi selga lastud:
Ja sealt edasi kohe põhivärvi kallale. Värviskeemist saab osaliselt aimu ehk siit:
Kk
Ja sealt edasi kohe põhivärvi kallale. Värviskeemist saab osaliselt aimu ehk siit:
Kk
- Parovoz
- Liige
- Postitusi: 985
- Liitunud: 20 Aug, 2005 20:30
- Asukoht: Lasnogorsk, Balti mere ääres
- Kontakt:
Re: Kalle lennukilood. Potez 63-11
Tere tere
Mmm, meistri tööd alati ilus vaadata. ootan kamot:)
Mmm, meistri tööd alati ilus vaadata. ootan kamot:)
Taara avitab! ...
Re: Kalle lennukilood. Potez 63-11
Aga palun:
Kk
Kk
-
- Liige
- Postitusi: 2065
- Liitunud: 23 Aug, 2005 9:34
- Kontakt:
Re: Kalle lennukilood. Potez 63-11
Väga äge näeb see klaasitud ninaosa välja. A mis ta oligi inglastel ka kasutada?
Re: Kalle lennukilood. Potez 63-11
Vähe... , veel paluks pilte! Ja see inglise kokardide värk pakub ka minule huvi.
Re: Kalle lennukilood. Potez 63-11
Tegu on siis Forces Aériennes Françaises Libres, FAFL, ehk Free France käes olnud lennukiga. Peale Prantsusmaa lengemist, läksid osa selle õhujõu osad RAFi kooseisu. Sealt siis tunnused ja varajane mustvalge rafi kõhualune. Kamo on kusagilt Aafrika kandist, sealt ka liivamoodi toon.
Kk
Kk
Re: Kalle lennukilood. Potez 63-11
Mul mõnedki teemad päris viimaste piltideta jäänud ja kuigi eks ma neid rohkjem endale teen, siiski tegin täna sellele teemale ikka lõpu ära. Ustavad nõuavad rohkem pilte, seega neid nüüd on natuke. Ja mis veel öelda.. oli taas hea ajaviide ja korralik materjal. Päris tamigawa muidugi pole, aga omas klassis üle keskmise. Seega kannatab teha küll, kui tahtmist veidigi vaeva näha. Kogu protsess oli aga omal kohal ja vedas lõpupoole tegemised peale väikest kiriisi taas kenasti paika.
Täna proovisin siis õues pilti teha..tulemused on näha
Järgmine kord tuleb üsna varsti. Tänud vaatamast,
Kk
Täna proovisin siis õues pilti teha..tulemused on näha
Järgmine kord tuleb üsna varsti. Tänud vaatamast,
Kk
Re: Kalle lennukilood. Potez 63-11
Värvilahendus on väga ilus - on mida vaadata!
Konkreetsest lennumasinast ei te ma suurt midagi, aga mudeli teostus on, nagu Kallel ikka, väga heal tasemel - aplaus!
Konkreetsest lennumasinast ei te ma suurt midagi, aga mudeli teostus on, nagu Kallel ikka, väga heal tasemel - aplaus!
-
- Liige
- Postitusi: 1403
- Liitunud: 25 Mär, 2008 13:16
- Asukoht: saaremaa
- Kontakt:
Re: Kalle lennukilood. Potez 63-11
Jah tõega, väga maitsekas.
Hea et autor on oma loometööd naturaalse valguse käes korduvalt üle fotografeerinud.
Annab taiesest ehedama üldvaate.. Tänud..
Hea et autor on oma loometööd naturaalse valguse käes korduvalt üle fotografeerinud.
Annab taiesest ehedama üldvaate.. Tänud..
- Parovoz
- Liige
- Postitusi: 985
- Liitunud: 20 Aug, 2005 20:30
- Asukoht: Lasnogorsk, Balti mere ääres
- Kontakt:
Re: Kalle lennukilood. Potez 63-11
Ter tere
Aga mulle meeldib mida ma näen.Ja aeroplaan on selline omapärane...prantslane....le elegant
Aga mulle meeldib mida ma näen.Ja aeroplaan on selline omapärane...prantslane....le elegant
Taara avitab! ...
Re: Kalle lennukilood. Potez 63-11
Väga vinge ja suure plussi annab asjale lisaks, et pilte saab otse vaadata ja ei pea linke lahti klikkima .
Küll aga tekkis pilte vaadates küsimus, kas sellel aparaadil oligi kokpit tagant lahtine sellisel moel? Ja kui oli, siis mis selle mõte on?
Küll aga tekkis pilte vaadates küsimus, kas sellel aparaadil oligi kokpit tagant lahtine sellisel moel? Ja kui oli, siis mis selle mõte on?
sitt päev, kellele kurdad
Re: Kalle lennukilood. Potez 63-11
Kuulipritsi kasutuseks.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Kalle lennukilood. Potez 63-11
Kuulide pritsimise ajaks käib see tagumine kaar pöördega üles ja eest ära. Kuna sellise lihtsa asetusega kuulipilduja käis lennuki küljest ära paari liigutusega, siis mõelgi korral ei ole hakanud neid külge panema.. eriti kui karbi oma pole liiga hea ja asendust raskem saada. Mind huvitab rohkem kuju ja vormid ja erilist tõmmet torude ja pommide järgi ei tunne, seega võin need rahus panemata jätta
Kk
Kk
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 18 külalist