Olen Tympsaga täiesti nõus, et fotosid on vähevõitu.... aga Tartu sula-ja stagnaaja laevastiku jäädvustused on siiski palju paremas seisus kui nt Narva ja Pärnu omad. Nimelt on selline FB ressurss nagu https://www.facebook.com/tartupildid/ph ... tos_albumstympsa kirjutas:Üldiselt on lausa imekspandav, et nende väga populaarsete stagnaaegsete Tartu jõelaevade kohta on netis nii vähe fotosid ja peaaegu üldse pole profi -värvifotosid.
Sinna on pilte, mis ilmunud aastakümneid tagasi mitutsugu Tartu fotoalbumites ja brošüürides, riputatud päris palju. Lisaks muudki.
Osa, mis on meie teemas üleval, on pärit Rahvusarhiivi andmebaasist. Seal ning Muuseumide veebiväravas on terve pinu selliseid pilte, mille kirjeldus on olemas, aga fotot ennast pole veel üles pandud. Aga tasapisi neid ilmutatakse.
Ainus Tartu 60-te - 70-te reisulaev, mille ülesvõtet ma netis veel kohanud pole, on "Zarja-2"
Pihkvapoolse laevastiku jäädvustus on praegu palju nutusem, tõsi, hiljuti oli kohalik muuseum endale saanud ühe õpetajast koduloouurija fotoarhiivi, kus Pihkva omaaegset flotti oli jäädvustatud massiliselt. Kas ja millal seda netti hakatakse panema, on muidugi eri teema.
Endise NSVL territooriumil on üldse sama jama. Seesamane Kaunase veehoidla MO sõitis sovetiajal hoopis Kura laguunis. Pilti pole kusagil, ise nägin teda 30 aastat tagasi Klaipeda sadamas seismas.
Aga midagi kentsakat siiski võib Vene saitidelt leida. Järgmisel pildil on "Tartu" u 60 a. tagasi keset Neeva jõge. Keegi ei tea, mis asi see on.
Järgnev pilt on tehtud 1966.a. kalli kadunukese, vana Tartu kaubamaja ehituse ajal selle katuselt. Stoori, miks ma selle pildi valisin on järgmine. Tsaari ja EW ajal oli ka Fortuuna tänava poolne Emajõe kaldaosa sildumisalana kasutusel. Ja tuleb välja, et randumissild eksisteeris seal veel 60-tel aastatel (nii kaugele minu silmad paraku ei ulata) . Selle ääres seisab üks pihkvalane, aga kumb, kas "Al.Nevski" või "Adm.Ušakov/Burevestnik", ei võta kuidagi välja. Ju siis Pihkvast tulnud laevad peatusid seal, Tartu laevad aga bussijaama poolsel kaldal. Ilmselt likvideeriti peatuskoht siis kui Raketad mõlemalt poolt 1969.a. Pihkva regulaarliini sõitma hakkasid. Igal juhul polnud 70-te alguses sellest sildumiskohast järel mitte mingit juppi.