Uus riigikaitseseadus

Reklaamid ette ning kajastused tagantjärele. Aga paluks et ikka militaarasjadega seotult...
Vasta
allatah
Liige
Postitusi: 1063
Liitunud: 15 Veebr, 2006 17:04
Asukoht: Tallinn/Tartu/Võrumaa
Kontakt:

Uus riigikaitseseadus

Postitus Postitas allatah »

1.jaanuar 2016 võib jõustuda uus riigikaitseseadus.
http://www.postimees.ee/2981293/uus-rii ... hukkumisel

Mul hakkas silma artiklist selline lõik:
Uus riigikaitseseadus sätestab väljaspool kaitseministeeriumi haldusala avalikus sektoris ja erasektoris riigikaitselised ametikohad, millel töötamine muutub sõjaseisukorras nendele inimestele kohustuslikuks. Riigikaitselisel töökohal olev isik on vabastatud töötamise ajal kaitseväeteenistusse asumise kohustusest, sest täidab samaväärset kohustust riigi toimimise eesmärgil oma töökohal. Selline töökoht võib olla näiteks sideettevõttes.
Kas selle kaitseväeteenistusse asumise all mõeldakse ajateenistust või reservväelasele esitatud kutset?
Riigi kaitse on liiga tähtis asi, et seda teistele usaldada.
Kasutaja avatar
ruger
Liige
Postitusi: 19498
Liitunud: 04 Juul, 2009 12:29
Kontakt:

Re: Uus riigikaitseseadus

Postitus Postitas ruger »

Ja mis saab siis kui antud ametikohal olev isik otsustab minna sõja korral vabatahtlikult rindele? Samuti on ka küsimus sarnane KAMINa alluvuses töötavate tsiviilisikute kohta, kes ei ole sõjaväekohuslased. Nende äraminek võib mõjuda hoopis tõsisemalt, kui algul aru saadakse. Tugistruktuuride toimimist võetakse kui igapäevast loogilist jätku. Eriolukord ja sõjaolukord ning sunniga ähvardamine aga võib tuua kaasa lahkumisavalduse. Trahvi tegemine sellisel ajal kõlab ja on suht naeruväärne. See mõjutab inimest hoopis teist otsust vastu võtma. Või pannakse inimene vangi, et ta oma kohustusi täidaks? Sundtöökohustuse kestus võib olla kuni 48 tundi. Ehk siis 48 tundi ja ongi asutus või firma ka inimesest ilma.

Hädaolukorra seadus ütleb:

Eriolukorra ajal rakendatavad meetmed
§ 21. Töökohustus

(1) Eriolukorra juht, eriolukorra tööde juht või muu eriolukorra juhi määratud ametiisik võib eriolukorra ajal kohustada füüsilist isikut eriolukorra tööd tegema, kui pädevad asutused või nende poolt vabatahtlikult kaasatud isikud ei saa seda teha või ei saa seda õigeaegselt teha.

(2) Isikule võib töökohustuse panna juhul, kui ta on vähemalt 18-aastane ning selle töö tegemiseks oma teadmistelt, oskustelt ja terviseseisundilt võimeline.

(3) Töökohustus lõpeb eriolukorra juhi, eriolukorra tööde juhi või muu eriolukorra juhi määratud ametiisiku määratud ajal, kuid mitte hiljem kui eriolukorra lõpetamisel. Isikut ei või töökohustuse täitmisele rakendada järjest kauemaks kui 30 päevaks.
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
lamjak
Liige
Postitusi: 483
Liitunud: 27 Mär, 2006 13:52
Kontakt:

Re: Uus riigikaitseseadus

Postitus Postitas lamjak »

Uue seaduse eelnõu koos märkuste ja kaaskirjadega:
https://eelnoud.valitsus.ee/main/mount/ ... 42dc0f3298
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40132
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Uus riigikaitseseadus

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Uduseks jääb see elutähtis teenus. :dont_know:
Kui see on kavas määratleda mingis siseministeeriumist tulevas aktis (nt HOS), siis tasub silmas pidada, et nähes oma saamatust elutähtsate teenuste toimepidevuse tagamisel/vastavasisulisel kontrollil (prioriteet on suitsuandurid), siis on tänane poliitika selline, et esialgset elutähtsate teenuste nimekirja on kavas oluliselt kärpida, põhimõttel "lihtsama vastupanu teed minek".

Näideks vaadates etteasteid meedias, meenus kõigile miskipärast elekter.
Kui lugeda suvalist ellujäämisõpikut, siis mis on kõige kriitilisemad ressursid ellu jäämiseks.....?
Mind pani nt imestama, et veevarustus poleks nagu oluline elutähtis teenus... :shock:
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
alban
Liige
Postitusi: 1208
Liitunud: 11 Veebr, 2005 17:01
Kontakt:

Re: Uus riigikaitseseadus

Postitus Postitas alban »

Kapten Trumm kirjutas:Uduseks jääb see elutähtis teenus. :dont_know:
Aga siis on aeg udu hajutada ning lugeda juba 5 aastat kehtivat hädaolukorra seadust ning eriti selle § 34, milles on toodud elutähtsate teenuste loetelu ning vaadata kes on vastava elutähtsa teenuse valdkonna toimepidevuse korraldaja:
https://www.riigiteataja.ee/akt/121052014029#para40lg2
Fordtransit
Liige
Postitusi: 95
Liitunud: 01 Okt, 2014 16:49
Kontakt:

Re: Uus riigikaitseseadus

Postitus Postitas Fordtransit »

Meie naaberriigis on riigiametnike poolt kohalikus ajakirjanduses olnud pisikesi nupukesi. On juhitud elanike tähelepanu asjaolule, et kohalikud seadused sätestavad majapidamise kohta nädalase toiduvaru olemasolu kohustuslikkust. Samuti veenöud jaotuspunktist vee elamisse toimetamiseks, tekid, soojad jalanöud. Lisaks käsitleti teemat, et riigi poolt hakataks taas jagama joodi tablette kodusesse tagavarra. Edit: Esialgu siis arutatakse asja. Olevat 80-datel olnud, seejärel arvati, et elanikud on ise end varustanud, kuid on ilmnenud et see ei ole nii. Arutatakse sellise asja taasjagamist.
Nupuke kohalikus lehes imeväike, psike uudiseke käis läbi.

Ja ma olen täista kaine. Just kohtusin töökaaslasega, kes on eramajaomanik ja keda asi puudutab.
Lemet
Liige
Postitusi: 19935
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Uus riigikaitseseadus

Postitus Postitas Lemet »

alban kirjutas:
Kapten Trumm kirjutas:Uduseks jääb see elutähtis teenus. :dont_know:
Aga siis on aeg udu hajutada ning lugeda juba 5 aastat kehtivat hädaolukorra seadust ning eriti selle § 34, milles on toodud elutähtsate teenuste loetelu ning vaadata kes on vastava elutähtsa teenuse valdkonna toimepidevuse korraldaja:
https://www.riigiteataja.ee/akt/121052014029#para40lg2
Eriti lustiline, et esimesena on loetelus märkimisväärseks peetud justiitsministeeriumi tagatavat vangistusteenust...
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Lemet
Liige
Postitusi: 19935
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Uus riigikaitseseadus

Postitus Postitas Lemet »

Fordtransit kirjutas:Meie naaberriigis on riigiametnike poolt kohalikus ajakirjanduses olnud pisikesi nupukesi. On juhitud elanike tähelepanu asjaolule, et kohalikud seadused sätestavad majapidamise kohta nädalase toiduvaru olemasolu kohustuslikkust. Samuti veenöud jaotuspunktist vee elamisse toimetamiseks, tekid, soojad jalanöud. Lisaks käsitleti teemat, et riigi poolt hakataks taas jagama joodi tablette kodusesse tagavarra. Edit: Esialgu siis arutatakse asja. Olevat 80-datel olnud, seejärel arvati, et elanikud on ise end varustanud, kuid on ilmnenud et see ei ole nii. Arutatakse sellise asja taasjagamist.
Nupuke kohalikus lehes imeväike, psike uudiseke käis läbi.

Ja ma olen täista kaine. Just kohtusin töökaaslasega, kes on eramajaomanik ja keda asi puudutab.
Haakub suurepäraselt teise teemasse postitatud pildiseeriaga...http://vikond65.livejournal.com/263620.html
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40132
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Uus riigikaitseseadus

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Aga siis on aeg udu hajutada ning lugeda juba 5 aastat kehtivat hädaolukorra seadust ning eriti selle § 34, milles on toodud elutähtsate teenuste loetelu ning vaadata kes on vastava elutähtsa teenuse valdkonna toimepidevuse korraldaja:
https://www.riigiteataja.ee/akt/121052014029#para40lg2
Usu, ma tean seda teemat sinust paremini ja olen suurepäraselt kursis, kus need kirjas on (ja mida seal pole) :)
Küsimus pole selles praegu seaduses olevas loetelus, vaid selles, mis need elutähtsad teenused on, mis jäävad.
Selgelt on see nimekiri liiga pikk ning prioriteetideta, kui Tallinnas peetakse Stalingradi lahingut, siis oleks nagu raharinglus kümnendajärguline.
Tänased seadusi koostavad ministeeriumiametnikud seda problemaatikat ei hooma täies mahus ning kriisiajal võib olla nt veevärgi torumees märksa prioriteetsem (täna mobiliseeritakse) kui vangivalvur (keda ei mobiliseerita), sest torumehe teha on ka, kas elanikud koguvad vihmavett ja kas tuletõrjehüdrantidest tuleb vett või mitte.

See nimekiri on vaja nt prioriteetsusklasside järgi a)elutegevuseks vajalikud teenused, nt vesi, kütus -ülim prioriteet b)korra tagamiseks vajalikud teenused (nt vangide valvamine, vähem prioriteetsed ja c)rahuaja elukorralduse säilimiseks vajalikud - ühistransport, sularaha, küberturve jne.-kõige vähem tähtsamad. Vastavas prioriteetsuse nimekirja järgi hakatakse ja ressursse jaotama (sest vastavad lahendused ei teki iseenesest).

Ja see ei käi sedasi, et Partsil tekib idee Leedole ärapanemiseks teha parvlaevadest elutähtis teenus. Ja see nimekiri peab tekkima reaalsete prioriteetide põhjal, mitte mõne ministeeriumiametniku illusioonide abil. Tänaste ressursside juures nt enamik elutähtsa teenuse objekte, mida on Eestis kümneid tuhandeid, ei jõua reaalselt nn riigikaitseobjektide hulka ja veel vähem saavad turvatud, st on ülim aeg teha kindlaks, mida on vaja ka mida mitte ning asuda tegutsema.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
alban
Liige
Postitusi: 1208
Liitunud: 11 Veebr, 2005 17:01
Kontakt:

Re: Uus riigikaitseseadus

Postitus Postitas alban »

Kapten Trumm kirjutas:Uduseks jääb see elutähtis teenus. :dont_know:
Kui see on kavas määratleda mingis siseministeeriumist tulevas aktis (nt HOS), siis tasub silmas pidada, et nähes oma saamatust elutähtsate teenuste toimepidevuse tagamisel/vastavasisulisel kontrollil (prioriteet on suitsuandurid), siis on tänane poliitika selline, et esialgset elutähtsate teenuste nimekirja on kavas oluliselt kärpida, põhimõttel "lihtsama vastupanu teed minek".

Näideks vaadates etteasteid meedias, meenus kõigile miskipärast elekter.
Kui lugeda suvalist ellujäämisõpikut, siis mis on kõige kriitilisemad ressursid ellu jäämiseks.....?
Mind pani nt imestama, et veevarustus poleks nagu oluline elutähtis teenus... :shock:
Kapten Trumm kirjutas:Usu, ma tean seda teemat sinust paremini ja olen suurepäraselt kursis, kus need kirjas on (ja mida seal pole) :)
Küsimus pole selles praegu seaduses olevas loetelus, vaid selles, mis need elutähtsad teenused on, mis jäävad.
Selgelt on see nimekiri liiga pikk ning prioriteetideta, kui Tallinnas peetakse Stalingradi lahingut, siis oleks nagu raharinglus kümnendajärguline.
Tänased seadusi koostavad ministeeriumiametnikud seda problemaatikat ei hooma täies mahus ning kriisiajal võib olla nt veevärgi torumees märksa prioriteetsem (täna mobiliseeritakse) kui vangivalvur (keda ei mobiliseerita), sest torumehe teha on ka, kas elanikud koguvad vihmavett ja kas tuletõrjehüdrantidest tuleb vett või mitte.

See nimekiri on vaja nt prioriteetsusklasside järgi a)elutegevuseks vajalikud teenused, nt vesi, kütus -ülim prioriteet b)korra tagamiseks vajalikud teenused (nt vangide valvamine, vähem prioriteetsed ja c)rahuaja elukorralduse säilimiseks vajalikud - ühistransport, sularaha, küberturve jne.-kõige vähem tähtsamad. Vastavas prioriteetsuse nimekirja järgi hakatakse ja ressursse jaotama (sest vastavad lahendused ei teki iseenesest).

Ja see ei käi sedasi, et Partsil tekib idee Leedole ärapanemiseks teha parvlaevadest elutähtis teenus. Ja see nimekiri peab tekkima reaalsete prioriteetide põhjal, mitte mõne ministeeriumiametniku illusioonide abil. Tänaste ressursside juures nt enamik elutähtsa teenuse objekte, mida on Eestis kümneid tuhandeid, ei jõua reaalselt nn riigikaitseobjektide hulka ja veel vähem saavad turvatud, st on ülim aeg teha kindlaks, mida on vaja ka mida mitte ning asuda tegutsema.
Kahjuk su postitustest ei nähtu, et sa teemast midagi jagaks. Hakkame otsast lugema:
Esimeses tsitaadis ütled sa: "Kui see on kavas määratleda mingis siseministeeriumist tulevas aktis (nt HOS), siis tasub silmas pidada, et nähes oma saamatust elutähtsate teenuste toimepidevuse tagamisel/vastavasisulisel kontrollil (prioriteet on suitsuandurid), siis on tänane poliitika selline, et esialgset elutähtsate teenuste nimekirja on kavas oluliselt kärpida, põhimõttel "lihtsama vastupanu teed minek". Mitte kuidagi ei jää tsiteeritud tekstist muljet, et sa teaksid, et HOS § 34 on loetletud elutähtsad teenused. Jaurad midagi siseministri määrusest ja selle kärpimisest. Jällegi said halvustada riiki, ametnikke ja riigi toimimist. Ja mille põhjalt võtad riiki halvustada - iseenda ebapädevuse pinnalt.
Teises tsiteeritud postituses väidad, et see nimekiri on liiga pikk ja prioretiseerimata. Põhineb see millel? Nimekirjas on 9 valdkonda mis peavad toimima. Palun too konkreetsed valdkonnad mis nendest üldse olulised ei ole ja kus sõjaajal võib piltlikult öeldes kraani kinni keerata. Konkreetsed valdkonnad palun, üldist demagoogilist möla pole vaja.
Kolmandaks ei ole mingeid prioriteete olemasolevas nimekirjas vaja. Kõik need teenused peavad toimima, need on võrdse "pulga" peal ning see millises järjekorras nad seaduses loetletud on ei oma mitte mingisugust tähtsust.
See, et sa oled leidnud endale piibli mingi nõukaaegse tsiviilkaitsespetsi mälestuste näol, ei tähenda, et sa seda teemat valdaks.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40132
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Uus riigikaitseseadus 2

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Küsimus uue riigikaitseseaduse kontekstis on tegelikult see, palju riigikaitse ressursse on vaja suunata nende nn elutähtsate teenuste tagamiseks. Ka see, et torujürid või elektrikud ei ilmu sõjahommikul tööle ja neid tuleb minna automaadiga tööle "meelitama", vajab kole palju ressursse. Täna pole nad minuteada ka mobilisatsioonist vabastatud, niiet oodata on üllatusi.

Teenuste loetelu HOS-is on väga pikk ja seal sisaldub hulk asju mille kohta ma väidan, et meil kulub nende tööshoidmiseks terve KV reserv ära ja tuleb puudugi.

Alustades teooriast, siis meie laiuskraadil on kõige tähtsamad teenused need, mis tagavad otseselt inimese rümba fuktsioneerimist
-soojus (st energia)
-vesi
-toit (seejuures pole see kõige olulisem)
-meditsiiniabi.

Nagu näete, näiteks elekter, mille tähtust kõik rõhutavad (Estlink jne) siia alla nagu ei kuulu. Selleks, et anda arstiabi või toita inimesi, ei ole tegelikult vajalik Eesti energiasüsteemi töös hoidmine. Arvestades meie energeetika planeeringut ja selle haavatavust sabotaazile, on soov elektrivarustust ülal pidada sõjaolukorras täitumatu soovmõtlemine.

Kui tähele panete, siis neljast kõige tähtsamast asjast on kaks meil omavalitsuste teha. Milline on täna kontrollimehhanism ja ressursside jaotus selle tegemiseks? Ma väga ei liialdaks, kui ütleks, et seis on nulli lähedane.

Praegune elutähtsate teenuste loetelu meenutab vägisi kunagisi KV struktuuriplaane, kus pidi olema 100 000 meest ja ei tea mitu brigaadi.
Lõppeks maandub see jama KV kaelas, kuna KV on täna enamvähem ainus struktuur, mis on loodud self-sustained põhimõttel, kõik need "martial law" tüüpi teemad neelavad kohutavas koguses inimressurssi, sest taolised asjad pannakse maksma jõuga või jõu ähvardusel. Teisisõnu, iga relvaga mees, kes peab Tallinnas hoidma korda toidupakkide jagamisel või valvama Ülemiste veepuhastusjaama, ei saa samal ajal olla Viru rindel. Mida laiali valguvam ja suurem on see "elutähtis teenus", seda vähem reaalset sõjajõudu on võimalik sõtta saata. Ei ole võimalik sõdida mingis paralleelmaailmas, kui ümberringi valitseb kaos, kraanist ei saa välipudeleid täita ning haavatuid pole kuskile saata.

Joogivee või toidupakkide kõrval on mobiilside käigushoidmine (kas teate, kui palju tugijaamu on selleks Eestis?) või lennujaamade maandumissüsteemide korrashoid (mida sa sead "samale pulgale") üsnagi viiendajärguline tegevus.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist