Baltic Air Policing jm liitlaste lennud
-
- Liige
- Postitusi: 30
- Liitunud: 24 Veebr, 2014 16:34
- Kontakt:
Re: Baltic Air / BRTE, Baltic Region Training Event, Ämari
BRTE, Baltic Region Training Event:
http://blogg.forsvarsmakten.se/flygvape ... i-estland/
eesti keeles, rootslanna M.W. allus Putja survele:
http://www.delfi.ee/news/paevauudised/v ... d=70803803
kohalikuna paneb rôômustama, et Rootsi jaotab jälle näpuotsaga oma tähelepanu ida suunas. Juba enne viikingiaega kontrollisime pôhja-euroopa veeteid ja arendasime koos elu-olu. Kahjuks said SWE moskoviitidelt 1710 ja 1809 ninanipsu ja nad suunasid oma fookuse kontinendile koos 30 aastase sôjaga. Point, et rotsad on saanud hakkama ajaloolise momendiga kui nende hävitajad poodutasid Maarjamaa pinda.
Welcome ja tuult tiibadesse teistelegi partneritele. Slava Ukraini.
http://blogg.forsvarsmakten.se/flygvape ... i-estland/
eesti keeles, rootslanna M.W. allus Putja survele:
http://www.delfi.ee/news/paevauudised/v ... d=70803803
kohalikuna paneb rôômustama, et Rootsi jaotab jälle näpuotsaga oma tähelepanu ida suunas. Juba enne viikingiaega kontrollisime pôhja-euroopa veeteid ja arendasime koos elu-olu. Kahjuks said SWE moskoviitidelt 1710 ja 1809 ninanipsu ja nad suunasid oma fookuse kontinendile koos 30 aastase sôjaga. Point, et rotsad on saanud hakkama ajaloolise momendiga kui nende hävitajad poodutasid Maarjamaa pinda.
Welcome ja tuult tiibadesse teistelegi partneritele. Slava Ukraini.
Re: Baltic Air Policing
Täna põrutasid siis USA F16 esimest korda treeningmissioonile.
Re: Baltic Air Policing
http://www.delfi.ee/news/paevauudised/v ... d=71084059
Miks neid on vaja saata ku nemad ei ole rikkunud Läti õhupiiri? Rahvusvahelises õhuruumis peaks ju olema luba lennata.NATO õhuturbelennukid tõusid teisipäeval taas õhku, et saata nelja Vene sõjalennukit Läänemere kohal, teatas Läti kaitsevägi Twitteris.
„Õhuturbelennukid tuvastasid 24. märtsil rahvusvahelises õhuruumis Läänemere kohal Läti piiri lähedal Venemaa õhujõudude kaks Tu-22M-i ja kaks Su-27-t,“ teatas Läti kaitsevägi.
Re: Baltic Air Policing
Sama artikli all "Loe veel" sektsioonis on viide kohe järgmisele artiklile - http://www.delfi.ee/news/paevauudised/e ... d=71050077 - sealt saab lugeda et:
..aeg-ajalt lendavad Vene militaarlennukid sisselülitamata transpondritega ja/või ilma lennuplaani teatamata ja/või ilma raadio teel piirkondliku tsiviliilennujuhiga kontakti astumata. Need lennud on aga üldjuhul rahvusvahelises lennuruumis.
"Ranges mõttes ei ole see seaduste rikkumine. Pole olemas rahvusvahelist seadust, mis rangelt nõuaks, et militaarõhusõidukid neid reegleid järgiksid. Pigem võib nende reeglite järgimist militaarlennukite poolt viisakuseks ja heaks tahteks nimetada," rääkis Laats.
Kui niisugusel n-ö ebaviisakal viisil neutraalvete kohal lennatakse, siis NATO õhuturbe hävitajad teevad tuvastuslennu uurimaks, mille ja kellega on tegu, mis plaanid tal näivad olevat, kas ehk ta ei vaja abi.
Viimati muutis ptrt, 24 Mär, 2015 12:38, muudetud 1 kord kokku.
Re: Baltic Air Policing
Ilmselt olid transponderid välja lülitatud.herman30 kirjutas:http://www.delfi.ee/news/paevauudised/v ... d=71084059
Miks neid on vaja saata ku nemad ei ole rikkunud Läti õhupiiri? Rahvusvahelises õhuruumis peaks ju olema luba lennata.NATO õhuturbelennukid tõusid teisipäeval taas õhku, et saata nelja Vene sõjalennukit Läänemere kohal, teatas Läti kaitsevägi Twitteris.
„Õhuturbelennukid tuvastasid 24. märtsil rahvusvahelises õhuruumis Läänemere kohal Läti piiri lähedal Venemaa õhujõudude kaks Tu-22M-i ja kaks Su-27-t,“ teatas Läti kaitsevägi.
Minu arusaamist mööda peavad need olema sisse lülitatud, et
tsiviillennukitega kokkupõrkeid vältida.
Eelmine aasta oli mitu napikat - soomlastel ja rootslaste.
"We have 50 million Muslims in Europe. There are signs that Allah will grant Islam victory in Europe—without swords, without guns, without conquest—will turn it into a Muslim continent within a few decades." Muammar Gaddafi
Re: Baltic Air Policing
Tegelikult ei pea, transponderid on soovituslikud. Küll aga on kohustuslikud lennuplaan ja kahepoolne side kohaliku lennujuhtimiskeskusega. Kui vaadata, siis lendavad TallinnHelsingi vahel samuti transponderiteta.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
- Würger 190G
- Liige
- Postitusi: 2040
- Liitunud: 27 Sept, 2005 12:57
- Asukoht: Harjumaa
- Kontakt:
Re: Baltic Air Policing
Veanelased meelega midagi ei lülita ega teata, vaid jälgivad nn potentsiaalse vaenlase reaktsioone ja tegutsemistavasid.
Re: Baltic Air Policing
Lemet, kui Sa mõtlesid Tallinn-Helsingi vahelise lendamise all neid Flybe ventilaatoreid, siis nendel on täiesti kindlalt transponder peal ja kasutuses ka, see et sa neid kuskil flightradari kaardil ei näe, ei tähenda veel transpondri puudumist. Need populaarsed veebis nähtavad lennukite trackerid kasutavad ära uuemate transpondrite ADS-B režiimi (mis sisuliselt karjuvad tervele ilmale oma GPS -koordinaate), samas on palju kasutusel ka vanemaid/kohitsetumaid transpondreid, mis jagavad oma infi ainult lennujuhtimise ja teiste lennukitega. Kommertsiaalses tsiviillennunduses on üldselt transponder kohustuslik, militaariga on nii ja naa, nagu ka ülal kirjutatud
Re: Baltic Air Policing
Järsku saaks selle kohta ka seadusepügalale viite, sest see sõna "üldiselt" mõjub üldiselt mitte eriti veenvalt, seadusi vaevalt sellises sõnastuses on, et ".. üldselt on transponder kohustuslik...". Muidu ei tea, keda uskuda. Lennujuhtimisega seotud inimesed väidavad, et pole kohustuslik...on üldselt transponder kohustuslik,
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Baltic Air Policing
Eks sõltub ilmselt ikka lennukõrgusest ka. Näiteks USAs teatud juhtudel, väiksemate vahemaade puhul võib lennata ilma, kuid kõrgemal kui 10 000 jalga (3048m) merepinnast, on see alati kohustuslik:Lemet kirjutas:Järsku saaks selle kohta ka seadusepügalale viite, sest see sõna "üldiselt" mõjub üldiselt mitte eriti veenvalt, seadusi vaevalt sellises sõnastuses on, et ".. üldselt on transponder kohustuslik...". Muidu ei tea, keda uskuda. Lennujuhtimisega seotud inimesed väidavad, et pole kohustuslik...on üldselt transponder kohustuslik,
http://www.aopa.org/Pilot-Resources/PIC ... ments.aspx
Ehk maakeeli kõrgustel üle ~3048m merepinnast v.a. kui see on ühtlasi alla ~762m maapinnast.All aircraft are required to be equipped with a Mode C transponder when flying at or above 10,000 feet msl, over the 48 contiguous states or the District of Columbia, excluding that airspace below 2,500 feet agl.
Üllatuks väga kui euroopas see oluliselt leebem on. Samuti millegipärast ei usu et antud lennukid madalamal lendasid.
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 9144
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: Baltic Air Policing
Lennundusseadus paragrahv 10 lõige 5:
http://eaip.eans.ee/2013-01-10/graphics ... 042012.pdf
Eesti lennuinfotsoonid ja kontrollitava õhuruumi piirid on märgitud allolevale kaardile.(5) Kontrollitavas õhuruumis ja lennuinfotsoonis lendamisel peab õhusõidukil, välja arvatud purilennukil lendamisel selleks ettenähtud õhuruumialas, olema töörežiimis A/3+C sisse lülitatud sekundaarradari transponder. Transpondrit kasutatakse kooskõlas Rahvusvahelise Tsiviillennunduse Organisatsiooni nõuetega ning vastavalt lennuliiklusteenuse osutaja antud korraldustele.
http://eaip.eans.ee/2013-01-10/graphics ... 042012.pdf
Re: Baltic Air Policing
Aga siin räägitakse et ei ole kohustuslik lülitada sisse transponderit militaarlennukil. Keda peaks uskuma...?ptrt kirjutas:..aeg-ajalt lendavad Vene militaarlennukid sisselülitamata transpondritega ja/või ilma lennuplaani teatamata ja/või ilma raadio teel piirkondliku tsiviliilennujuhiga kontakti astumata. Need lennud on aga üldjuhul rahvusvahelises lennuruumis.
"Ranges mõttes ei ole see seaduste rikkumine. Pole olemas rahvusvahelist seadust, mis rangelt nõuaks, et militaarõhusõidukid neid reegleid järgiksid. Pigem võib nende reeglite järgimist militaarlennukite poolt viisakuseks ja heaks tahteks nimetada," rääkis Laats.
Re: Baltic Air Policing
Hea näide meie meedia kõrgtasemest
Niisiis, eile toimus järjekordne lend Kalindigradi, mis koosnes kahest TU-22M ja kahest SU-27-est. Juhtiv TU-22M kiirendas selle jooksul ootamatult ülehelikiiruseni (väidetavalt Taani suunas), mistõttu olid tuvastama suunduvad Itaalia Eurofighter'id samuti sunnitud helikiirust ületama.
Välismaa meedia:
http://theaviationist.com/2015/03/24/tu ... er-baltic/
http://www.postimees.ee/3134093/havitaj ... kuressaare
Selle asemel et mainida väga mõjuvat põhjust, miks see juhtus on mingi peataolek ja esimene häda kohe jälle kohutav inimõiguste rikkumine et nii julgeti teha! Kommentaarid kusjuures on reeglina positiivsed: "las lendavad". Eriti masendavaks teeb asja see, et postimehe artikkel ilmus päevase hilinemisega.
P.S.
Hea et üldse Eurofighterid valves olid. Pole sugugi kindel, et F-16 Leedust startinuna oleks omanud Saaremaa kohal kütusevaru, et neid pommitajaid järelpõleti leekides taga ajada.
Niisiis, eile toimus järjekordne lend Kalindigradi, mis koosnes kahest TU-22M ja kahest SU-27-est. Juhtiv TU-22M kiirendas selle jooksul ootamatult ülehelikiiruseni (väidetavalt Taani suunas), mistõttu olid tuvastama suunduvad Itaalia Eurofighter'id samuti sunnitud helikiirust ületama.
Välismaa meedia:
http://theaviationist.com/2015/03/24/tu ... er-baltic/
Eesti meedia:As usual, the aircraft were flying with no FPL, no transponder, in international airspace. But, unlike all the previous events the leading Tu-22M bomber was flying at supersonic speed!
As a consequence of the high-speed of the Russian planes, the Italian Air Force Eurofighter Typhoon jets, providing BAP (Baltic Air Patrol) duties from Siauliau airbase, Lithuania, had to perform a supersonic run to intercept and escort the Tu-22s and accompanying Su-27s.
http://www.postimees.ee/3134093/havitaj ... kuressaare
Ehk siis "Appi appi paukumine Saaremaal, Keegi kuskil lendas, ei tea miks, ei olnud vist õppus, Kuidas nii küll võis rahu häirida! Mis nüüd saaaaaaaaab!"Eile pärast kella nelja pärastlõunal kõmatas Saaremaa kohal kaks korralikku pauku, mis inimesi üsna ärevile ajasid
Selle asemel et mainida väga mõjuvat põhjust, miks see juhtus on mingi peataolek ja esimene häda kohe jälle kohutav inimõiguste rikkumine et nii julgeti teha! Kommentaarid kusjuures on reeglina positiivsed: "las lendavad". Eriti masendavaks teeb asja see, et postimehe artikkel ilmus päevase hilinemisega.
P.S.
Hea et üldse Eurofighterid valves olid. Pole sugugi kindel, et F-16 Leedust startinuna oleks omanud Saaremaa kohal kütusevaru, et neid pommitajaid järelpõleti leekides taga ajada.
Re: Baltic Air Policing
Ei ole küll teemasse, aga kunagisest kuulsast Edasist on tänane Postimees arenenud haledaks säästuväljaandeks. Teravamate pliiatsite palkamisel ja neile veidi rohkem maksmisel kohe pankrot käes?
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 8 külalist