Sa tahad ütelda, et Auriku-Lodja (Riia)-Kaluri kvartali Auriku tänava ääres? Võidu sild on Lodja tänava otsas...aurik kirjutas:oh häbi ja õnnetust
Panin "Ahti" asukohaga põhjalikult pange!
Mu arutluskäik laeva asukohast oli täitsa loogiline, aga õige koht on hoopis Kaluri tänava alguse ja Emajõe vaheline kvartal! Praegu asub seal Võidu sild! Vott siis!
Jõelaevad Emajõel
Re: Jõelaevad Emajõel
Kindlusarhitektuur on osa meie elukeskkonnast
Re: Jõelaevad Emajõel
Tegelikult Lodja tänava mõtteline ots ei ole täpselt Võidu silla kohal,, vaid pisut allavoolu, umbes seal, kus oli tiiburite pontoon. Võidu sild ju tehti Riia mäe poolt vaadates pöördega vasakule.
Kui vaadata vana sadamapilti lk 42, siis kõige kaugem laev, valge "Luik" jääb umbes sinna, kus omal ajal "Lermontov" seisis. "Kungla" praeguse Dorpat-hotelli ette, "Taara" ja "Torm" kahekesi on Lodja tänava otsas, " Harry" ninapidi tulevase Võidu silla all ja esimene- "Laine" ka suures osas Võidu sillaalune.
ps! uurisin nüüd pärast laevarivi paikasättimist veel vanu kaarte ja plaane ja sain väikese nihke. Omaaegne Lodjaotsa sild tiiburite pontoonist mõned meetrid ülesvoolu, "Harry" täpselt praeguse Võidu silla all ja "Laine" siis otsapidi Turuhoonega kohakuti.
Kui vaadata vana sadamapilti lk 42, siis kõige kaugem laev, valge "Luik" jääb umbes sinna, kus omal ajal "Lermontov" seisis. "Kungla" praeguse Dorpat-hotelli ette, "Taara" ja "Torm" kahekesi on Lodja tänava otsas, " Harry" ninapidi tulevase Võidu silla all ja esimene- "Laine" ka suures osas Võidu sillaalune.
ps! uurisin nüüd pärast laevarivi paikasättimist veel vanu kaarte ja plaane ja sain väikese nihke. Omaaegne Lodjaotsa sild tiiburite pontoonist mõned meetrid ülesvoolu, "Harry" täpselt praeguse Võidu silla all ja "Laine" siis otsapidi Turuhoonega kohakuti.
Re: Jõelaevad Emajõel
Laeva asukoht pildil oli ka minule veidi peavalu.Paigutasin pildil ta niimoodi
Re: Jõelaevad Emajõel
Tinglikult näitaks nool nagu "Ahti" ahtrit. Esiots on ühel joonel Kaluri tänaval vasakult teine oleva 3-korruselise tumeda majaga.
On versioon, et "Ahti" kõrval olev laevuke on piirivalvealus "Erilane". Peaaegu kõik välimuses klapib, v.a mõned pisidetailid, mis võisid hiljem remontide käigus muutuda.
On versioon, et "Ahti" kõrval olev laevuke on piirivalvealus "Erilane". Peaaegu kõik välimuses klapib, v.a mõned pisidetailid, mis võisid hiljem remontide käigus muutuda.
Re: Jõelaevad Emajõel
Veel üks hea pilt internetiavarusest.Aasta 1969.Kas liivapraamid on kõik talvekorteris või jäi mõni Peipsile talvituma?
Re: Jõelaevad Emajõel
Võiks ikka foto laenamise koha täpselt paika panna. Et Facebook ja kommuun Nostalgiline Tartu. Ja autoriks Vambola Nõmm...
Varsti on nagu Eesti ajalehtedes: Foto: internet/erakogu
A.
Varsti on nagu Eesti ajalehtedes: Foto: internet/erakogu
A.
Re: Jõelaevad Emajõel
A.
Miks sa asjatult lärmad? Foto autorlust ei ole ma rikkunud mingil moel.Ning ülejäänu on avalik teave.
Miks sa asjatult lärmad? Foto autorlust ei ole ma rikkunud mingil moel.Ning ülejäänu on avalik teave.
Re: Jõelaevad Emajõel
"Salme" uppumisest ja ülestõstmisest on siin juttu olnud ja pilt ka.
Nüüd veel lisa.
Nüüd veel lisa.
Re: Jõelaevad Emajõel
Rettile kogemata kombel punkt kirja. „Salme“ ongi endime „Flirt“aurik kirjutas:Leidsin fotisest mälumänguküsimuse
Pildil Peipsi laevastiku sidelaev "Flirt" Peipsi järvel 12.10.1919
Ei usu hästi, et 60-tel aastatel praame kusagile kaugele talveks vedelema jäeti. Väiksemaid abilaevu võis küll kusagil mujal talvituda. Mingist allikast on silma jäänud, et 60-te lõpul oli Tartu sadama kaubalaevastikus 15 praami. Kaheksa, enamik neist 100- tonnised trümmiga alused ja kõige lähem tundub olevat 150-tonnine platvormpraam, on fotol esindatud. Pärast käänakut oli ruumi küll, et mahutada ülejäänud alused + muu suurem tehnika- süvendajad ja ujuvmajad, mitmes reas kai äärde ära. Meie foorumi lk 19 on ühel fotisest pärit kevadisel fotol käänakutagust näha.retti kirjutas:Veel üks hea pilt internetiavarusest.Aasta 1969.Kas liivapraamid on kõik talvekorteris või jäi mõni Peipsile talvituma?
Retti leitud ülesvõte on ilmsesti 1969.a. algusest. Et „Turisti“ pole esiplaanil näha, hakkasin pilti kõva suurendusega uurima ja leidsin, et slipil on kõrvuti nii „Vanemuine“ ja „Turist“. Järelikult ehitati teda hotell-laevaks parajasti ümber ja 1968.a. oli ta veel sõiduloom. See haakub ühe 1968.a. kevade „Edasi“ artikliga, kus märgiti, et jõesadamal on 12 reisilaeva (ju siis kaks kiirkaatrit loeti ka reisilaevade hulka)
Tundub, et üks iseliikuv praam on tõmmatud teisele kaldale praeguse turusilla läheduses pukkidele. Leidsin fotisest ühe pildi, mis näitab, et see pleiss on aktiivses kasutuses.
http://www.ra.ee/fotis/index.php?type=2&id=470618
Kai ääres on näha ka Santa-Maria kohvikut. Meenutuseks veel, et 1960.a. seati ta sisse Laia (Mitšurini) tänava otsa kohal, 1964.a. suvel viidi mis iganes põhjustel Kaarsilla juurde ja aastaid hiljem veeti esialgsesse kohta tagasi. Sealt ta enam edaspidi talveks sadamasse ei jõudnud.
Paraku pole mulle ette sattunud talvise Kaarsilla kandi pildid 60-te teisest poolest, nii et ma ei tea, kas ta siis viidi iga hooaja lõpus jõesadamasse talvekorterisse või mitte. Omaenda mälu sinnaaega hästi ei ulatu. Kui ei viidud, siis on sadamas seismine ühekordne lugu ja päris kindel, et 1969.a. suvest oli ta oma eksistentsi lõpuni Laia tänava otsas.
Sattusin ühe põhjanaabri facebooki kaudu rariteedile- mõned Tartu laevaliinid 1930. Selgituseks niipalju, et nad puudutavad vaid firma Linnavalitsus & co aluseid. Teisi tegijaid- nii Peipsile kui Võrtsjärvele minevate laevaliinidega ja Tartu lähedaste paadiliinidega loomulikult mitte. https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater
Kunagi saadeti mulle mõnede plakatite pildid koos lahke loaga neid mil-is näidata. Siin nüüd suurima paadifirma reklaamid. Üksvahe oli netis üleval „Pegasuse“ kapteni Rainer Napitsa Emajõealane baka töö, kus ta muuhulgas refereeris ajalookildu, mille järgi olevat aurik „Luik“ vedanud 1930.a. ühel augustikuu pühapäeval Rannale 4000 reisijat. Et olen ise originaalnuppu lugenud, siis number on õige, aga interpretatsioon vale, „Luik“ ei suutnud oma viie reisiga vedada veeranditki sellest. Ülejäänud inimesed sõitsid erinevate firmade mootorpaatidega.
Re: Jõelaevad Emajõel
Sattusin täiesti juhuslikult ühe meeletusuure Pihkva kandi fotosid täis ressursi peale. Selle läbihekseldamine nõuab muidugi kõvasti aega ja viitsimist, aga esimese korraga jäi ka midagi näppude vahele.
Pihkva alustest kahe maailimasõja vahel pole nagu eriti midagi teada. Aga nägin üht 30-te algusest pärit fotot, millel olev reisilaev on oma aja kohta päris soliidne. Kahjuks küll kaugvaade Järgnevalt kaks pilti 50-60.aastatest. Sellised kaatrid toimetasid Velikaja jõel linnalähiliinidel ja tegutsesid samuti sildade asendajatena, vedades inimesi lihtsalt ühelt kaldalt teisele. Neid oli vähemalt 3-4 tükki. Päritolust pole õrna aimugi.
Pihkva alustest kahe maailimasõja vahel pole nagu eriti midagi teada. Aga nägin üht 30-te algusest pärit fotot, millel olev reisilaev on oma aja kohta päris soliidne. Kahjuks küll kaugvaade Järgnevalt kaks pilti 50-60.aastatest. Sellised kaatrid toimetasid Velikaja jõel linnalähiliinidel ja tegutsesid samuti sildade asendajatena, vedades inimesi lihtsalt ühelt kaldalt teisele. Neid oli vähemalt 3-4 tükki. Päritolust pole õrna aimugi.
Re: Jõelaevad Emajõel
Sügisel postitasin ühe Pihkva ПС tüüpi jõetrammi pildi, tõsi, tema karjääri lõpust hoopis Luuga jõelt. Nüüd sattus ta ka Pihkvas ette
Seega pole välistatud, et ksf Retti poolt viimane üles pandud pilt on ikkagi 1969.a. lõpust. Ja miks mitte, jääkate võis tollastel aegadel tekkida detsembris (novembris sai juba kelgutada-suusatada) Ja "Santa-Maria" võis Laia tänava otsa tagasi kolida tõepoolest alles 1970.a.
Kahju, et Digar-is veel sovetiaegseid ajalehti üles riputatud pole, mine või mõnda suurde raamatukokku 1968-70 "Edasi" lehti lappama. Neist peaks vastused kätte saama.
Lõpuks üks videoklipp aastast 2002. Velikaja jõgi Pihkva vahel. Kes kogu lugu vaadata ei viitsi, siis alates 2.56 ilmutavad end mõlemad tollased Pihkva tiiburid. Alguses "Raketa-178M", kahjuks mitte veel end täistiibadele ajanud. Siis tuleb "Polesje-36" ja paraja vingaaliga.
https://www.youtube.com/watch?v=wtnSTDMPWHw
Järgmine leitud foto ehmatas mind ära!
"Turist" taas kremli müüre ähvardamas, aga pildil on aastaarv 1969. Seni mulle teada olnud info järgi pidi ta siis juba hotellina rakkes olema. Võib-olla on daatum vale... aga miks peaks? Ju siis oli 69.a ikkagi tema viimane navigatsioon ja alles järmisest jäi ankrusse!Seega pole välistatud, et ksf Retti poolt viimane üles pandud pilt on ikkagi 1969.a. lõpust. Ja miks mitte, jääkate võis tollastel aegadel tekkida detsembris (novembris sai juba kelgutada-suusatada) Ja "Santa-Maria" võis Laia tänava otsa tagasi kolida tõepoolest alles 1970.a.
Kahju, et Digar-is veel sovetiaegseid ajalehti üles riputatud pole, mine või mõnda suurde raamatukokku 1968-70 "Edasi" lehti lappama. Neist peaks vastused kätte saama.
Lõpuks üks videoklipp aastast 2002. Velikaja jõgi Pihkva vahel. Kes kogu lugu vaadata ei viitsi, siis alates 2.56 ilmutavad end mõlemad tollased Pihkva tiiburid. Alguses "Raketa-178M", kahjuks mitte veel end täistiibadele ajanud. Siis tuleb "Polesje-36" ja paraja vingaaliga.
https://www.youtube.com/watch?v=wtnSTDMPWHw
Re: Jõelaevad Emajõel
Hing ei jäänud rahule, pusisin veel Tartu sadama panoraami kallal ja uurisin teisi ressursse- ikkagi on foto 1969.algusest nagu esialgu mõtlesin.
Natuke Pihkva militaari
Sõja ajal kasutasid Velikaja jõge vesilennukid Keda huvitavad Pihkva sõjaaegsed pildid (mulle endale meeldib, et võimas KV tank kraavis ja sakslaste Renault trofeetanketid defileerivad Pihkvas) siis need on kahes albumis, panen viited
http://vk.com/album-39329746_203618526
http://vk.com/album-39329746_158418666
"Santa Maria" kohalugu lahenes lõpuks ära. Alates 1969.aastast Laia tänava otsas.Raudkindel.
Natuke Pihkva militaari
Sõja ajal kasutasid Velikaja jõge vesilennukid Keda huvitavad Pihkva sõjaaegsed pildid (mulle endale meeldib, et võimas KV tank kraavis ja sakslaste Renault trofeetanketid defileerivad Pihkvas) siis need on kahes albumis, panen viited
http://vk.com/album-39329746_203618526
http://vk.com/album-39329746_158418666
"Santa Maria" kohalugu lahenes lõpuks ära. Alates 1969.aastast Laia tänava otsas.Raudkindel.
Re: Jõelaevad Emajõel
Sattusin sellisesse toredasse kohta nagu fb Kaunis kodumaa vanadel fotodel
https://www.facebook.com/KasTunnedMaadmis
Sealt leidsin vana "Ahti" esimese elu pildi, tehtud 1911.a. Mustvees Täitsa soliidne reisiaurik, ehitatud 1908.a. Riias ja sõitis siis "Hansa" nime all 7 aastat. Tema taga on näha teedeministeeriumi "Jurjev", samuti riialane.
Aga albumis Fotod tuvastamiseks 3 jäi ette selline mõistatus
https://www.facebook.com/KasTunnedMaadm ... =3&theater
Väike juurdlus viis lihtsa järelduseni, et pole Eesti, aga ei tohiks olla siit väga kaugel. Esiplaanil olev ratasaurik meenutas kangesti Narva jõe ülemjooksul kuni 1956.aastani sõitnud alust. Kandis eri aegadel nimesid "Zarja", "Koit" ja "Kulgu" pilt võetud siit http://www.muis.ee/museaalview/2726575
Ka see laev ehitati Riias ja juba 1890.a. Alustasingi otsinguid Lätimaalt ja õnneks õigest, idaotsast. Sarnane pilt tuli kohe välja
http://www.zudusilatvija.lv/objects/object/15145/
Kuna kuulun nende harulduste hulka, kellel oma fb-d ei ole, võiks keegi olla nii kena ja teha sinna albumisse märkuse, et jätame Läti ikka lätlastele.
Narva jõge uurides sattus taas pildile juba meil siin paar korda varem presenteeritud "Zvezda" ja et rakurss on pisut parem, kui tema eelmistel fotodel, riputan ta taas üles. Paar klippi ka.
https://www.youtube.com/watch?v=28YLLiXaWvE
Sellel on alates 1.11 Tartu ujula pisut rohkem kui minuti jooksul. Avamispidustused 1956.a. Kohe alguses sõidab jõel jõetramm "Tasuja"
Üks vaimukas sell on võtnud vana tartuteemalise Pääsukese filmi ja pannud selle kõrvale jooksma samade kohtade tänapäevased
kaadrid
https://www.youtube.com/watch?v=wtXoHy0_v1I
Emajõge on seal mõnes plaanis ennegi näha, aga alates 4.25 on ülesvoolu jõemelu, näidatakse nii Kvissentali kui Jäneset. Vee peal käis sajand tagasi ikka paras siblimine.
https://www.facebook.com/KasTunnedMaadmis
Sealt leidsin vana "Ahti" esimese elu pildi, tehtud 1911.a. Mustvees Täitsa soliidne reisiaurik, ehitatud 1908.a. Riias ja sõitis siis "Hansa" nime all 7 aastat. Tema taga on näha teedeministeeriumi "Jurjev", samuti riialane.
Aga albumis Fotod tuvastamiseks 3 jäi ette selline mõistatus
https://www.facebook.com/KasTunnedMaadm ... =3&theater
Väike juurdlus viis lihtsa järelduseni, et pole Eesti, aga ei tohiks olla siit väga kaugel. Esiplaanil olev ratasaurik meenutas kangesti Narva jõe ülemjooksul kuni 1956.aastani sõitnud alust. Kandis eri aegadel nimesid "Zarja", "Koit" ja "Kulgu" pilt võetud siit http://www.muis.ee/museaalview/2726575
Ka see laev ehitati Riias ja juba 1890.a. Alustasingi otsinguid Lätimaalt ja õnneks õigest, idaotsast. Sarnane pilt tuli kohe välja
http://www.zudusilatvija.lv/objects/object/15145/
Kuna kuulun nende harulduste hulka, kellel oma fb-d ei ole, võiks keegi olla nii kena ja teha sinna albumisse märkuse, et jätame Läti ikka lätlastele.
Narva jõge uurides sattus taas pildile juba meil siin paar korda varem presenteeritud "Zvezda" ja et rakurss on pisut parem, kui tema eelmistel fotodel, riputan ta taas üles. Paar klippi ka.
https://www.youtube.com/watch?v=28YLLiXaWvE
Sellel on alates 1.11 Tartu ujula pisut rohkem kui minuti jooksul. Avamispidustused 1956.a. Kohe alguses sõidab jõel jõetramm "Tasuja"
Üks vaimukas sell on võtnud vana tartuteemalise Pääsukese filmi ja pannud selle kõrvale jooksma samade kohtade tänapäevased
kaadrid
https://www.youtube.com/watch?v=wtXoHy0_v1I
Emajõge on seal mõnes plaanis ennegi näha, aga alates 4.25 on ülesvoolu jõemelu, näidatakse nii Kvissentali kui Jäneset. Vee peal käis sajand tagasi ikka paras siblimine.
Re: Jõelaevad Emajõel
Natuke värskendust
ksf Skulmars on üles riputanud fotosid kuulsusrikkast Kroonuaia pontoonsillast
https://vanadasjad.wordpress.com/2015/0 ... ntoonsild/
Üks pilt oli nii kena, et äkki ei pahandata, kui ta siia riputan "Tasuja" üritamas ehituse vahelt läbi pugeda.
Õnneks leiab ühelt pildilt ka knnituse, et 1956-70 sild oli autosild! Ja näha, et see sild ainsana tänavaotsaga täpselt ühel joonel, varasemad-hilisemad kökatsid aga pisut allavoolu.
Kaks pilti kandsid allkirja Pontoonsild Kroonuaia tänava juures. silla uuendustööd.
Tekib küsimus, kas viimase silla kokkuklopsimine oli uuendamine või uue ehitamine. Aga vist kasutati vana silla pontoone, mis siis mõned meetrid allavoolu lükati.
Kahju, et pole õnnestunud leida fotot sõjaväe pontoonsillast, mida vahepeal mõned kuud kasutati. Aga sellel vana silla vare pildil, mis botaanikaaia müüri näitab, on suurendusega vaadates vasakus nurgas justkui fragmenti näha. Seega foto 1970/71 talvest.
Saadeti üks ajaloopilt Aurulaev "Salme" Suislepas
Eelmisel leheküljel oli järgmine foto
Lehekülje algupoole pildil oleva Pihkva suurema reisiauriku puhul sai selguse, et toodi sinna 1930.a. Leningradist. Ja täitsa uuena. Nimest pole aimu, saabudes oli pardale lihtsalt maalitud ehitusnumber 12. Pole kindel, kas ta oli seeriatoode, ehkki olen midagi sarnast ühel vanal Lenska kandi fotol näinud.
Ette nähtud 230 reisijale, nii et Peipsi basseini kohta päris pirakas. Saatusest pole miskit teada, sõjajärgsel ajal puuduvad temast igasugu pildi ja kirjaviited.
ksf Skulmars on üles riputanud fotosid kuulsusrikkast Kroonuaia pontoonsillast
https://vanadasjad.wordpress.com/2015/0 ... ntoonsild/
Üks pilt oli nii kena, et äkki ei pahandata, kui ta siia riputan "Tasuja" üritamas ehituse vahelt läbi pugeda.
Õnneks leiab ühelt pildilt ka knnituse, et 1956-70 sild oli autosild! Ja näha, et see sild ainsana tänavaotsaga täpselt ühel joonel, varasemad-hilisemad kökatsid aga pisut allavoolu.
Kaks pilti kandsid allkirja Pontoonsild Kroonuaia tänava juures. silla uuendustööd.
Tekib küsimus, kas viimase silla kokkuklopsimine oli uuendamine või uue ehitamine. Aga vist kasutati vana silla pontoone, mis siis mõned meetrid allavoolu lükati.
Kahju, et pole õnnestunud leida fotot sõjaväe pontoonsillast, mida vahepeal mõned kuud kasutati. Aga sellel vana silla vare pildil, mis botaanikaaia müüri näitab, on suurendusega vaadates vasakus nurgas justkui fragmenti näha. Seega foto 1970/71 talvest.
Saadeti üks ajaloopilt Aurulaev "Salme" Suislepas
Eelmisel leheküljel oli järgmine foto
Polnudki mingi suvaline seltskond, vaid hoopis filmi "Concerto grosso" võtted. Nende käigus jõuti ka Tondisaarele.Foto aastast 1990. Tõenäoliselt üks viimaseid, mis "Koidulast" Tartust tehtud
Manus:
Koidula90.jpg
Koidula90.jpg [ 94.19 KB | Vaadatud 779 korda ]
Paistab, et mingi tellitud sõit ja parajasti Emajõe sauna ees.
Lehekülje algupoole pildil oleva Pihkva suurema reisiauriku puhul sai selguse, et toodi sinna 1930.a. Leningradist. Ja täitsa uuena. Nimest pole aimu, saabudes oli pardale lihtsalt maalitud ehitusnumber 12. Pole kindel, kas ta oli seeriatoode, ehkki olen midagi sarnast ühel vanal Lenska kandi fotol näinud.
Ette nähtud 230 reisijale, nii et Peipsi basseini kohta päris pirakas. Saatusest pole miskit teada, sõjajärgsel ajal puuduvad temast igasugu pildi ja kirjaviited.
Re: Jõelaevad Emajõel
Lisan omaltpoolt paar FB leitud pilti.Kaarsilla ja Turuhoone vaheline kaldakindlustus tehti 60-te teises pooles.Seega ei ole laeva sõidusuund just igapäevane/regulaarne.
Teine pilt vajab muidugi ksf Auriku kommentaari
Teine pilt vajab muidugi ksf Auriku kommentaari
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 29 külalist