Lennuõnnetused
- PaganHorde
- Liige
- Postitusi: 3971
- Liitunud: 26 Jaan, 2014 9:00
- Kontakt:
Re: Venemaa reisilennuk Airbus A-321 kukkus alla
http://www.dailymail.co.uk/news/article ... esert.html
Huvitav, alguses nagu väideti et ligipääsmatu maastik nüüd näeb et lage kõrb ümberringi.
Huvitav, alguses nagu väideti et ligipääsmatu maastik nüüd näeb et lage kõrb ümberringi.
Viimati muutis PaganHorde, 01 Nov, 2015 13:56, muudetud 1 kord kokku.
Re: Venemaa reisilennuk Airbus A-321 kukkus alla Süürias...
Esimesest lennust alates on minu arusaamal ainult ühel korral kogu seltskonna surmal põhjuseks tehniline error. Kõik muud on seotud piloteerimisel tehtud vigadega.PaganHorde kirjutas:Huvitav kuidas on lood statistilise poole pealt just selle lennukitüübiga. Kas on olnud rohkem probleeme vms kui muudel lennukitel. Egiptuse sõnutsi ju väideti mootoririket pilootide poolt.
https://en.wikipedia.org/wiki/Accidents ... 320_family
Re: Venemaa reisilennuk Airbus A-321 kukkus alla Süürias...
Väidetakse, et selle lennuki kogemata allakukutamiseks tulevat tõsiselt vaeva näha...muidugi on võimalus mäkke lennata, aga niisama pidi ikka kõvasti vaeva tahtma.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
- PaganHorde
- Liige
- Postitusi: 3971
- Liitunud: 26 Jaan, 2014 9:00
- Kontakt:
Re: Venemaa reisilennuk Airbus A-321 kukkus alla Süürias...
Eelviimane juhtum on üpris huvitav
http://tarbija24.postimees.ee/3382275/m ... ma-hakkama
Mingi uudis juba oli (ei leia hetkel) et Finnair ja Lufthansa enam üle Siinai poolsaare ei lenda.
Tea kas neil on rohkem infot või on üliettevaatlikud.
Oleks võinud ju ka eestlaseid puudutada... ilkujatele lugemiseks.On 5 November 2014, Lufthansa Flight 1829, an Airbus A321 was flying from Bilbao to Munich when the aircraft, while on autopilot, lowered the nose into a descent reaching 4000 fpm. The uncommanded pitch-down was caused by two angle of attack sensors that were jammed in their positions, causing the fly by wire protection to believe the aircraft entered a stall while it climbed through FL310. The Alpha Protection activated, forcing the aircraft to pitch down, which could not be corrected even by full stick input. The crew disconnected the related Air Data Units and were able to recover the aircraft.[33] The event was also reported in the German press several days before the Germanwings crash.[34] The German BFU (Aircraft Accident Investigation Bureau) reported on the incident on 17 March 2015 in a Bulletin publishing the flight data recorder and pitch control data in English and German. As a result of this incident an Airworthiness Directive made mandatory the Aircraft Flight Manual amended by the procedure the manufacturer had described in the FOT and the OEB and a subsequent information of flight crews prior to the next flight.
http://tarbija24.postimees.ee/3382275/m ... ma-hakkama
Mingi uudis juba oli (ei leia hetkel) et Finnair ja Lufthansa enam üle Siinai poolsaare ei lenda.
Tea kas neil on rohkem infot või on üliettevaatlikud.
Re: Venemaa reisilennuk Airbus A-321 kukkus alla Süürias...
Samas Egiptus omab niipalju ikka kontrolli selle ala üle,. et kohale on toodud politsei, igast julgeolekumehed, meedikud ja kõik , kes vaja.
Küll nad selgeks teevad,mis seal põhjus oli.
Et lennuk veel enne maapõrget kaheks lagunes, pole iseenesest ime ega ka terrorismiakti tunnus, sest ükski reisilennuk pole loodud pikeerimise jaoks.Reisilennuki konstruktsioon on igast ülekoormuste jaoks niivõrd nõrk, et insenerid on isegi öelnud : kui rahvas teaks kui nõrk see värk tegelikult on, siis keegi ei julgekski lennata.
Airbusi kohta on olnud ka palju kriitikat ses suhtes, et väga palju on seal arvuti teha/ otsustada, kuid kui see lolliks läheb või olukorda valesti tõlgendab,anduritelt valesid signaale saab, on pilootidel juba raske midagi parandada.
Küll nad selgeks teevad,mis seal põhjus oli.
Et lennuk veel enne maapõrget kaheks lagunes, pole iseenesest ime ega ka terrorismiakti tunnus, sest ükski reisilennuk pole loodud pikeerimise jaoks.Reisilennuki konstruktsioon on igast ülekoormuste jaoks niivõrd nõrk, et insenerid on isegi öelnud : kui rahvas teaks kui nõrk see värk tegelikult on, siis keegi ei julgekski lennata.
Airbusi kohta on olnud ka palju kriitikat ses suhtes, et väga palju on seal arvuti teha/ otsustada, kuid kui see lolliks läheb või olukorda valesti tõlgendab,anduritelt valesid signaale saab, on pilootidel juba raske midagi parandada.
Re: Venemaa reisilennuk Airbus A-321 kukkus alla Süürias...
Niipalju kui mina aru saan, siis kui lennuk läheb ühel või teisel põhjusel (isegi kui seda ei põhjusta mõlema mootori seiskumine) õhus nö seiskumisse ehk stalli, siis isegi madalamalt kui 9 km pealt kukkumisel laguneb lennuk välismõjudel tavaliselt tükkideks. Seda tegevust võivad saata ka plahvatused ja osade keresektsioonides süttivad leegid.davidsoniharald kirjutas:Väga kahju inimestest, kes hukkusid seal õnnetuses.
Fakt on see, et lennukid ei kuku alla nagu kivi pärast ühe või mõlema mootori riket. Tegelikult suudab isegi ühe mootoriga üles tõusta. Sellelt kõrguselt tuleb planeerides pea pool tundi maa peale. Samuti ei lagune nii lihtsalt õhus tükkideks, kuigi on võimalik ära lõhkuda küll. Ei ole mõeldus pilotaazi tegemiseks.
Kui mootorid seiskuvad nii, et lendurid suudavad tagada planeerimise, siis jah ei kuku kivina alla. Kui aga mingil põhjusel lennuki kiirus langeb kriitiliseni, mis vajalik õhus püsimiseks ja sellele ei suudeta adekvaatselt reageerida ehk lennuk jääb õhku rippuma (stalli), siis tavaliselt rakenduvad elementaarsed füüsikaseadused - lennuk kukub alla nagu kivi, lagunedes tükkideks.
Vajaliku kiiruse kadumises ei pruugi üldse süüdi olla mootori või kahe (viimane on väga ebatõenäoline) seiskumine. Piisab võimsuse kaost või isegi täisjõul töötavate mootoritele vastukaaluks rakenduva jõu tekkimisest. Inimlikul või tehnilisel põhjusel. Viiamaseid põhjuseid jääb aga iga uue õnnetuse toimumise järgselt üha vähemaks.
Üldistamine ei ole siiski ühegi konkreetse lennukitüübi puhul õige. Ilmselgelt on juba üle kahekümne aasta vanune lennukitüüp üsnagi hästi tuntav ja lolliks saab minna eelkõige vaid piloot. Mitte ainult Airbusil vaid ka teistel "brändidel" võivad tekkida kindlasti mingitel juhtudel mingid tehnilised errorid, aga et oleks nii, et arvuti lolliks minek ainüksi määrab lennuki saatuse... See pole päris õige.Airbusi kohta on olnud ka palju kriitikat ses suhtes, et väga palju on seal arvuti teha/ otsustada, kuid kui see lolliks läheb või olukorda valesti tõlgendab,anduritelt valesid signaale saab, on pilootidel juba raske midagi parandada.
Sageli läheb arvuti "lolliks" sellele eelnenud meeskonna tegevuse tõttu. Näiteks pole viitsitud millegi kalibreerimist korrektselt teostada või jäetakse näiteks lennuki imelikul käitumisel ometigi tähelepanuta dubleerivate mehaaniliste andurite andmed jne.
Veelkord, selle lennuki tüübil on minu arusaamisel ainult ükskord juhtunud nii, et tehniline rike õhus tegi koheselt võimatuks igasuguse edasise tegevuse lendurite poolt, mille järgimine oleks lennuki tervelt alla toonud. Ühesõnaga, nagu Lemet juba mainis, on tegu ääretult lollikindla ja tehniliselt hästi projekteeritud lennumasinaga. Kõik õnnetused v.a. üks on juhtunud piloteerimisvea tõttu.
Viimati muutis Yks, 31 Okt, 2015 23:46, muudetud 2 korda kokku.
Re: Venemaa reisilennuk Airbus A-321 kukkus alla Süürias...
Ma siinjuures väga vabandan oma ürgse kiskjainstinki vallandumise pärast, mis läheb enaamiku siinse koosluse peene kristliku haletsusega vastuollu. Veelkord vabandust.
* Panic is called on unresolvable fatal errors.
* It syncs, prints "panic: mesg" and then loops.
* It syncs, prints "panic: mesg" and then loops.
- PaganHorde
- Liige
- Postitusi: 3971
- Liitunud: 26 Jaan, 2014 9:00
- Kontakt:
Re: Venemaa reisilennuk Airbus A-321 kukkus alla Süürias...
Ei imestaks kui firma kasumi nimel eiras neid.Vene suursaatkond teatas Twitteris, et reisilennuk üritas teha El Arishi linna lennuväljal hädamaandumist. Lennuki meeskond oli viimase nädala jooksul kurtnud mootoriprobleemide üle.
-
- Site Admin
- Postitusi: 5566
- Liitunud: 16 Dets, 2003 11:32
- Kontakt:
Re: Venemaa reisilennuk Airbus A-321 kukkus alla Süürias...
Lennuk ei kuku mootori(te) seiskumisel lihtsalt otse alla. Kui kohtumisnurk osutub kiirusega võrreldes liiga suureks - lennuk läheb pöörisesse. Tänapäeva reisilennuk puruneb ilmselt pöörises tükkideks.
Kui piloodid on adekvaatsed ning reageerivad olukorrale, siis nad suunavad lennuki nina alla, ning lennuk säilitab lennuvõime (tänapäeva reisilennuk, pean ma silmas praegu) oma kineetilise energia arvelt ikka päris pikaks ajaks.
Mõlemil juhul on pilootidel piisavalt aega võtta ühendust lennujuhtidega ning anda teada erakorralisest olukorrast. Senistes uudistes pole ühtegi teadet pilootide poolt edastatud info kohta.
Nii et tegemist ei ole ilmselt triviaalse juhtumiga. Samas suhtun skeptiliselt ka ISISe väidetesse, et nemad selle lennuki alla tulistasid. Ei ole teada, et neil oleks vastavaid vahendeid. Samuti - ei ole teada, et nad seal rajoonis aktiivselt tegutseks
Kui piloodid on adekvaatsed ning reageerivad olukorrale, siis nad suunavad lennuki nina alla, ning lennuk säilitab lennuvõime (tänapäeva reisilennuk, pean ma silmas praegu) oma kineetilise energia arvelt ikka päris pikaks ajaks.
Mõlemil juhul on pilootidel piisavalt aega võtta ühendust lennujuhtidega ning anda teada erakorralisest olukorrast. Senistes uudistes pole ühtegi teadet pilootide poolt edastatud info kohta.
Nii et tegemist ei ole ilmselt triviaalse juhtumiga. Samas suhtun skeptiliselt ka ISISe väidetesse, et nemad selle lennuki alla tulistasid. Ei ole teada, et neil oleks vastavaid vahendeid. Samuti - ei ole teada, et nad seal rajoonis aktiivselt tegutseks
Re: Venemaa reisilennuk Airbus A-321 kukkus alla Süürias...
Uudistes siiski teatatakse, et lennuki meeskond palus erakorralist maandumist Kairos.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Venemaa reisilennuk Airbus A-321 kukkus alla Süürias...
Stallil on vist eestikeelne vaste pigem varisemine kui pööris? Pööris tekib ju tavaliselt kui lennuki mõni planeerimist tagav osa kaob või kui tiivadelt rebeneb nö õhuvool?
Varisemine aga on seotud õhus püsimiseks vajaliku kiirusega... reisilennukil peaks tüür selle kriitilise momendi lähenemisest-saabumisest värinaga märku andma.
Tükkideks aga laguneb ta enamasti mõlemal kontrollimatul kukkumisel... Väliskeskkonna mõjudel.
Varisemine aga on seotud õhus püsimiseks vajaliku kiirusega... reisilennukil peaks tüür selle kriitilise momendi lähenemisest-saabumisest värinaga märku andma.
Tükkideks aga laguneb ta enamasti mõlemal kontrollimatul kukkumisel... Väliskeskkonna mõjudel.
Re: Venemaa reisilennuk Airbus A-321 kukkus alla Süürias...
Varisemine toimub kohtumisnurga (tiiva ja vastutuleva õhuvoolu omavahelise nurga) muutumisel ülekriitiliseks, sõltumata kiirusest või lennuki ruumilisest asendist. Varisemisel hakkab lennuk tavaliselt värisema, seejärel (piloodi sekkumiseta) laseb nina alla ja kogub kiirust. Mõlema tiivakonsooli kohtumisnurk on otse varisedes sama.
Pöörises on mõlema tiivapoole kohtumisnurk üle kriitilise, kuid ühel konsoolil rohkem. Lennuk kukub allapoole, pööreldes suurema kohtumisnurgaga tiivapoole suunas.
Põhimõtteliselt on piisava kõrgusvaru puhul võimalik nii varisemisest kui pöörisest ka seiskunud mootori(te) puhul ohutult väljuda, minnes üle lauglemisele. Keskmiselt peaks lennuk ühe kilomeetri kõrguselt lauglema üle 10 kilomeetri kaugusele ja takistuste puudumisel olema võimeline ka seal maanduma.
Kui aga lennuk ei allu juhtimisele või on kõrgusvaru ebapiisav, siis ei aita tõesti miski. Kõrguse arvel võib koguda kiirust ja vastupidi, kuid kui kumbagi pole... See pole küll antud juhul teema kui sündmustejada algas 10 km kõrgusel.
Õhus laguneb lennuk kas plahvatuse, ülekoormuse või konstruktsiooni väsimuspurunemise tõttu. Näiteks mõni pragu arenes ohtlikult suureks.
Pöörises on mõlema tiivapoole kohtumisnurk üle kriitilise, kuid ühel konsoolil rohkem. Lennuk kukub allapoole, pööreldes suurema kohtumisnurgaga tiivapoole suunas.
Põhimõtteliselt on piisava kõrgusvaru puhul võimalik nii varisemisest kui pöörisest ka seiskunud mootori(te) puhul ohutult väljuda, minnes üle lauglemisele. Keskmiselt peaks lennuk ühe kilomeetri kõrguselt lauglema üle 10 kilomeetri kaugusele ja takistuste puudumisel olema võimeline ka seal maanduma.
Kui aga lennuk ei allu juhtimisele või on kõrgusvaru ebapiisav, siis ei aita tõesti miski. Kõrguse arvel võib koguda kiirust ja vastupidi, kuid kui kumbagi pole... See pole küll antud juhul teema kui sündmustejada algas 10 km kõrgusel.
Õhus laguneb lennuk kas plahvatuse, ülekoormuse või konstruktsiooni väsimuspurunemise tõttu. Näiteks mõni pragu arenes ohtlikult suureks.
Re: Venemaa reisilennuk Airbus A-321 kukkus alla Süürias...
Latõnina püüab vaadata Vene lennunduse sisemaailma....
Kokkuvõtvalt, "Ärge lennake Vene tšarteritega"...
http://www.novayagazeta.ru/columns/70552.html
Kokkuvõtvalt, "Ärge lennake Vene tšarteritega"...
http://www.novayagazeta.ru/columns/70552.html
Re: Venemaa reisilennuk Airbus A-321 kukkus alla Süürias...
Vaatasin eile õhtul spetsiaalselt vene "Vremjat", seal lükkas ümber selle erakorralise maandumisloa küsimise. Eile uuriti aktiivselt solkkütuse versiooni, käidi viimases tankimiskohas proove võtmas.
Re: Venemaa reisilennuk Airbus A-321 kukkus alla Süürias...
Esimene video sündmuskohalt:
https://youtu.be/GbHuMRfXxJU
The wife of the co-pilot of the Russian plane that crashed in Egypt says her husband had complained about the plane's condition, according to a Russian TV channel.
State-controlled NTV ran an interview Saturday with Natalya Trukhacheva, identified as the wife of co-pilot Sergei Trukachev. She said that a daughter "called him up before he flew out. He complained before the flight that the technical condition of the aircraft left much to be desired."
An Egyptian official had previously said that before the plane lost contact with air traffic controllers the pilot had radioed and said the aircraft was experiencing technical problems and that he intended to try and land at the nearest airport.
Kui palju nüüd selles tõtt on, eks Venemaa püüab kõik siiski tehnilise vea alla lükata. No ootame, vaatame, mis eksperdid räägivad.
NB: keegi võiks pealkirja ka õigeks muuta (Venemaa reisilennuk Airbus A-321 kukkus alla Süürias...), Süüria ja Egiptus on erinevad kohad.
https://youtu.be/GbHuMRfXxJU
The wife of the co-pilot of the Russian plane that crashed in Egypt says her husband had complained about the plane's condition, according to a Russian TV channel.
State-controlled NTV ran an interview Saturday with Natalya Trukhacheva, identified as the wife of co-pilot Sergei Trukachev. She said that a daughter "called him up before he flew out. He complained before the flight that the technical condition of the aircraft left much to be desired."
An Egyptian official had previously said that before the plane lost contact with air traffic controllers the pilot had radioed and said the aircraft was experiencing technical problems and that he intended to try and land at the nearest airport.
Kui palju nüüd selles tõtt on, eks Venemaa püüab kõik siiski tehnilise vea alla lükata. No ootame, vaatame, mis eksperdid räägivad.
NB: keegi võiks pealkirja ka õigeks muuta (Venemaa reisilennuk Airbus A-321 kukkus alla Süürias...), Süüria ja Egiptus on erinevad kohad.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 22 külalist