meil see süsteem töötas ja inimesed olid motiveeritud. kes sisenes ametikohale kvalifikatsioonita, sai 0% lisatasu. sealt hakkasid tulema kõrgemad kvalifikatsiooniastmed, kuni 35%-ni välja. kes kaotas kvalifikatsiooni mingil põhjusel, võeti lisatasu ära. need, kes said 35% (kõige kõrgem võimalik kvalifikatsioon), neil olid ka juba täiendavad ülesanded (peamiselt madalamate kvalifikatsiooniastmetega teenistujate koolitamine) kui neil, kes said näiteks 10 või 20%.Veiko Palm kirjutas: Lisatasu kvalifikatsiooni eest on huvitav mõte, kuid kergem öelda, kui teostada.
pärast reformi aga nii alles süsteemi sisenenud kui ka endised 35% inimesed hakkasid saama sama palju palka. motivatsioon kadus, sest ainsaks motivaatoriks jäi ainult isiklik huvi juurdeõppimise vastu. ja kui keegi hakkas rääkima, et oleks vaja uusi inimesi koolitada, siis ei tahtnud seda enam keegi teha või tehti suure vinguga karmi käsu korras. sest see lõi ikka imeliku olukorra - oled hästi pädev ja sobid oma kvalifikatsiooni poolest teiste inimese väljaõpetamiseks, aga nende teadmiste ja oskuste eest saad sa ikkagi sama palju palka kui need, keda sa välja õpetad. tegemist oleks nagu karistusega selle eest, et pädev oled.
kuna kvalifikatsiooni kaotamine ei toonud enam kaasa ka palga vähenemist, siis andis see ka täiendava võimaluse enda kvalifikatsiooni hoidmisse lohakalt suhtuda.