Uued relvasüsteemid EKV-le
-
- Liige
- Postitusi: 2090
- Liitunud: 04 Aug, 2010 12:33
- Kontakt:
Re: Uued relvasüsteemid EKV-le
Norra CV90 kere + HSW - 120mm RAK oleks päris killer combo...
Re: Uued relvasüsteemid EKV-le
Tip top diil ja hea täiendus.
Jutt oli ju toetussoomukitest.
Laskemoona, meditsiini jne soomukid.
Lihtsad masinad.
Klassikaline miinipilduja soomuk on pealt lahtine, samuti lihtne lugu.
Asjalik ost ja korralik täiendus olemasolevatele.
Jutt oli ju toetussoomukitest.
Laskemoona, meditsiini jne soomukid.
Lihtsad masinad.
Klassikaline miinipilduja soomuk on pealt lahtine, samuti lihtne lugu.
Asjalik ost ja korralik täiendus olemasolevatele.
Re: Uued relvasüsteemid EKV-le
Eks transporditakse mehi kes neid relvasüsteeme kannavad...saksingj kirjutas:Hmm, kui sinna relvasüsteeme ei kinnitata, mida nendega siis tegema hakatakse?
Re: Uued relvasüsteemid EKV-le
http://www.postimees.ee/3455961/eesti-s ... muki-keredKokku hakkab kaitseväes olema kümme erinevat sorti toetusmasinat: juhtimispunkti soomukid, 120 mm miinipilduja soomukid, miinipildujate tulejuhtimise soomukid, logistiline toetus nagu miinipildujate laskemoona transport, transportöörid ja evakuatsioonimasinad. Kogu masinapark peaks olema väljaehitatud aastaks 2019. Masinad lähevad 1. jalaväebrigaadi koosseisus olevale Scoutspataljonile.
Re: Uued relvasüsteemid EKV-le
Miks on Tehnika rubriigi alt foorumi moderaatorid kaotanud ära Kaitseväe CV90nete alateema?
Seal oli kompaktselt koos 5-7 lehekülge infot. Milleks oli vaja seda kustutada?
Vaadates CV90 kerede uudist lisan ka paar remarki:
- esiteks uudis on oma olemuselt väga positiivne
- CV90 keredehange tundub isegi uskumatu, siiras lugupidamine hanke läbiviijatele. Tuleb tunnistada, et tuleks anda usalduskrediiti ja tekkinud on kordades suurem respekt kui aastaid tagasi.
- mis puudutab toetusmasinaid, siis näen mõningast "pehmet" ohtu teatud valdkonna toetusmasinate planeerimises. Kuna CV90 keresid on vähe, võiks lõpptulemuses olla võimalikult palju tulejõudu / per euro. Seega kas ei oleks mõtekam mitmeid toetustegevusi siiski "esmalt" teostada XA180 vms platvormide peal, mitte CV90atel. Nt ambulantsid ja moonavedu (mono-funktsiooniline moonavedu on eriti ohtlik nähtus).
- Nt CV90 + miinipilduja funktsioon + lisasoomuk moonaveduks tundub juba eriti ohtlik nähtus - sest saab võtta kokku sõnaga kontseptsioonilt kahjulik kapitalikasutus. Miinipildumine on kergjalaväe osa, mille eelis on selle lihtsus, odavus, kergus ja massilisus - see annabki vajaliku väärtusliku efekti. Kui aga lahingulimusiinile panna hernepüss külge, ei teki sellest reaalset võimekust. Nagu ka nende kõrgtehnoloogiliste sõdurite arendusprojektidega (nii USAl, FRA-l, GER'il, UKl jne on heaks näiteks, miks ohvitseride vaatevinklist on need läbikukkunud projektid). Tänapäevased automaatsed miinipildujad (AMOS, NEMO, etc) eelis on nende tehnoloogia ja masinaplatvormi kiirus (nt ratassoomuk, mille max kiirus on isegi 115 km/h). Seega võib selline masin tuletoetust pakkuda väga ootamatult ja väga kiirelt erinevates kolletes. CV platvorm õigustab vaid juhul kui tegemist on nt AMOS variandiga, mille kaal on juba üpris suur ja otstarve on kasutada väga raskel maastikul.
trv.
Aga otsime siinkohal õnnestunumaid CV toetusmasinaid.
Seal oli kompaktselt koos 5-7 lehekülge infot. Milleks oli vaja seda kustutada?
Vaadates CV90 kerede uudist lisan ka paar remarki:
- esiteks uudis on oma olemuselt väga positiivne
- CV90 keredehange tundub isegi uskumatu, siiras lugupidamine hanke läbiviijatele. Tuleb tunnistada, et tuleks anda usalduskrediiti ja tekkinud on kordades suurem respekt kui aastaid tagasi.
- mis puudutab toetusmasinaid, siis näen mõningast "pehmet" ohtu teatud valdkonna toetusmasinate planeerimises. Kuna CV90 keresid on vähe, võiks lõpptulemuses olla võimalikult palju tulejõudu / per euro. Seega kas ei oleks mõtekam mitmeid toetustegevusi siiski "esmalt" teostada XA180 vms platvormide peal, mitte CV90atel. Nt ambulantsid ja moonavedu (mono-funktsiooniline moonavedu on eriti ohtlik nähtus).
- Nt CV90 + miinipilduja funktsioon + lisasoomuk moonaveduks tundub juba eriti ohtlik nähtus - sest saab võtta kokku sõnaga kontseptsioonilt kahjulik kapitalikasutus. Miinipildumine on kergjalaväe osa, mille eelis on selle lihtsus, odavus, kergus ja massilisus - see annabki vajaliku väärtusliku efekti. Kui aga lahingulimusiinile panna hernepüss külge, ei teki sellest reaalset võimekust. Nagu ka nende kõrgtehnoloogiliste sõdurite arendusprojektidega (nii USAl, FRA-l, GER'il, UKl jne on heaks näiteks, miks ohvitseride vaatevinklist on need läbikukkunud projektid). Tänapäevased automaatsed miinipildujad (AMOS, NEMO, etc) eelis on nende tehnoloogia ja masinaplatvormi kiirus (nt ratassoomuk, mille max kiirus on isegi 115 km/h). Seega võib selline masin tuletoetust pakkuda väga ootamatult ja väga kiirelt erinevates kolletes. CV platvorm õigustab vaid juhul kui tegemist on nt AMOS variandiga, mille kaal on juba üpris suur ja otstarve on kasutada väga raskel maastikul.
trv.
Aga otsime siinkohal õnnestunumaid CV toetusmasinaid.
otsin eestlasi, kes teenisid eskadrilli ülema major Toompuu all (sinised baretid) / (üksus Alfa); Taškendis, operatsioonid-patrullid: Pakistanis, Afganistanis, Vene-Hiina piiril; Vietnami operatsioon USA "guerrillas" vastu (1960ndad - 1970ndad).
Re: Uued relvasüsteemid EKV-le
setu kirjutas: - CV90 keredehange tundub isegi uskumatu, siiras lugupidamine hanke läbiviijatele. Tuleb tunnistada, et tuleks anda usalduskrediiti ja tekkinud on kordades suurem respekt kui aastaid tagasi.
- mis puudutab toetusmasinaid, siis näen mõningast "pehmet" ohtu teatud valdkonna toetusmasinate planeerimises. Kuna CV90 keresid on vähe, võiks lõpptulemuses olla võimalikult palju tulejõudu / per euro. Seega kas ei oleks mõtekam mitmeid toetustegevusi siiski "esmalt" teostada XA180 vms platvormide peal, mitte CV90atel. Nt ambulantsid ja moonavedu (mono-funktsiooniline moonavedu on eriti ohtlik nähtus).
- Nt CV90 + miinipilduja funktsioon + lisasoomuk moonaveduks tundub juba eriti ohtlik nähtus - sest saab võtta kokku sõnaga kontseptsioonilt kahjulik kapitalikasutus. Miinipildumine on kergjalaväe osa, mille eelis on selle lihtsus, odavus, kergus ja massilisus - see annabki vajaliku väärtusliku efekti. Kui aga lahingulimusiinile panna hernepüss külge, ei teki sellest reaalset võimekust. Nagu ka nende kõrgtehnoloogiliste sõdurite arendusprojektidega (nii USAl, FRA-l, GER'il, UKl jne on heaks näiteks, miks ohvitseride vaatevinklist on need läbikukkunud projektid). Tänapäevased automaatsed miinipildujad (AMOS, NEMO, etc) eelis on nende tehnoloogia ja masinaplatvormi kiirus (nt ratassoomuk, mille max kiirus on isegi 115 km/h). Seega võib selline masin tuletoetust pakkuda väga ootamatult ja väga kiirelt erinevates kolletes. CV platvorm õigustab vaid juhul kui tegemist on nt AMOS variandiga, mille kaal on juba üpris suur ja otstarve on kasutada väga raskel maastikul.
trv.
Aga otsime siinkohal õnnestunumaid CV toetusmasinaid.
Maeitea, minu jaoks kumab selle diili puhul läbi just kogu lahingtoetus samamoodi roomikutele saada. PASI peale arendamine nullib selle mõtte täielikult.
- kangelaspioneer
- Liige
- Postitusi: 1044
- Liitunud: 30 Dets, 2004 13:13
- Asukoht: Tallinn/Tapa
- Kontakt:
Re: Uued relvasüsteemid EKV-le
Miinipildujate kohta niipalju:
- ka praegusel hetkel on Scoutsil oma miinipildujarühm, sellest mingil juhul loobuda ei taheta.
- minule teadaolevalt tahetakse kogu miinipildujaasjandus teha peaaegu täisautomaatseks:
*masin sõidab positsioonile, positsioneerib seal ennast automaatselt;
*automaatse vaatlusseadme kaudu (tulejuht või ka nt UAV) edastatakse sihtmärgi andmed, sihtmärgi kinnitab tuletoetusohvitser (kogu infovahetus käib andmeside kaudu);
*tulejuhtimissüsteem arvutab iseseisvalt laskeandmed ning suunab relva;
*laadimine toimub kas täis- või poolautomaatselt;
*päästmine toimub manuaalselt.
Kuna toimingud tehakse automaatselt, võib masin positsioonilt lahkuda piltlikult enne, kui lastud miini saba silmist kaob.
Arutuse all on olnud ka MRSI võimekus, kas see ka täna veel laual on, ei tea.
Selles valdkonnas pakutakse nii AMOS süsteemi kui ka mõningaid natuke konventsionaalsemaid masinaid.
Teistest funktsioonidest:
Logistilistesse masinatesse puutuvat juttu lugedes tekkis küsimus- kust on võetud arvamus, et need jäävad ainsaks järelveovahendiks? Kas munad ei ole ühes korvis hoopis siis, kui ülihea läbivusega CV90 üksuse kogu järelvedu peaks toimuma tavaliste 6x6 või 4x4 veoautodega? Soomustmata... Need logistilised masinad tunduvad minule antud portsust kõige paremini kulutatud rahana.
Ja siis kõik need teised tegelased, kes kah soomuse varjus sõita tahaks. TT, ÕT, pioneer, meedikud, tulejuhid.... Seda olen ma mujal piisavalt selgesti väljendanud, mida ma arvan soomukisse topitud rakettidest, kordama siinkohal ei hakka. Võibolla leitakse lahendused, võibolla mitte.
Eks paistab, kuidas masinad erinevate funktsioonide vahel jaotatakse ja kuidas ümberehitamine õnnestub. Karu on lastud, nüüd nahk...
- ka praegusel hetkel on Scoutsil oma miinipildujarühm, sellest mingil juhul loobuda ei taheta.
- minule teadaolevalt tahetakse kogu miinipildujaasjandus teha peaaegu täisautomaatseks:
*masin sõidab positsioonile, positsioneerib seal ennast automaatselt;
*automaatse vaatlusseadme kaudu (tulejuht või ka nt UAV) edastatakse sihtmärgi andmed, sihtmärgi kinnitab tuletoetusohvitser (kogu infovahetus käib andmeside kaudu);
*tulejuhtimissüsteem arvutab iseseisvalt laskeandmed ning suunab relva;
*laadimine toimub kas täis- või poolautomaatselt;
*päästmine toimub manuaalselt.
Kuna toimingud tehakse automaatselt, võib masin positsioonilt lahkuda piltlikult enne, kui lastud miini saba silmist kaob.
Arutuse all on olnud ka MRSI võimekus, kas see ka täna veel laual on, ei tea.
Selles valdkonnas pakutakse nii AMOS süsteemi kui ka mõningaid natuke konventsionaalsemaid masinaid.
Teistest funktsioonidest:
Logistilistesse masinatesse puutuvat juttu lugedes tekkis küsimus- kust on võetud arvamus, et need jäävad ainsaks järelveovahendiks? Kas munad ei ole ühes korvis hoopis siis, kui ülihea läbivusega CV90 üksuse kogu järelvedu peaks toimuma tavaliste 6x6 või 4x4 veoautodega? Soomustmata... Need logistilised masinad tunduvad minule antud portsust kõige paremini kulutatud rahana.
Ja siis kõik need teised tegelased, kes kah soomuse varjus sõita tahaks. TT, ÕT, pioneer, meedikud, tulejuhid.... Seda olen ma mujal piisavalt selgesti väljendanud, mida ma arvan soomukisse topitud rakettidest, kordama siinkohal ei hakka. Võibolla leitakse lahendused, võibolla mitte.
Eks paistab, kuidas masinad erinevate funktsioonide vahel jaotatakse ja kuidas ümberehitamine õnnestub. Karu on lastud, nüüd nahk...
Re: Uued relvasüsteemid EKV-le
Rasked olud võivad tekkida meie kliimas üle öö üle terve riigi ja kesta kuni pool aastat.
Kui nii juhtub siis on roomikul eelis kõikjal v.a. suured maanteed kus teed on lumest puhtad.
Kui nii juhtub siis on roomikul eelis kõikjal v.a. suured maanteed kus teed on lumest puhtad.
Re: Uued relvasüsteemid EKV-le
http://militaar.net/phpBB2/viewtopic.php?f=40&t=32056setu kirjutas:Miks on Tehnika rubriigi alt foorumi moderaatorid kaotanud ära Kaitseväe CV90nete alateema?
Seal oli kompaktselt koos 5-7 lehekülge infot. Milleks oli vaja seda kustutada?
Alati võib pakkuda Eesti üliõpilasorganistasioonide sümboolikat, fotosid 2MS eelsest ajast
Re: Uued relvasüsteemid EKV-le
12 cm miinikas soomukiga liita tundub samuti parim võimalikest lahenditest.
Suuremat enam välja ei kannata ja väiksem on mõtetu.
Veel rohkem tulevärki saaks rakettidega aga see oleks mõtetu kere raiskamine sellisel kujul.
Grad vajab lihtsat ja kerget roomikmasinat millel on soomustatud vaid kabiin.
Suuremat enam välja ei kannata ja väiksem on mõtetu.
Veel rohkem tulevärki saaks rakettidega aga see oleks mõtetu kere raiskamine sellisel kujul.
Grad vajab lihtsat ja kerget roomikmasinat millel on soomustatud vaid kabiin.
Re: Uued relvasüsteemid EKV-le
Igal juhul on tegu positiivsete arengutega. Eriti kui ehitus Eestis toimuma saab.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Uued relvasüsteemid EKV-le
Tõenäoliselt vähemalt esimene masin tehakse soomlaste või rootslaste poolt, sealt edasi kas koostöö või mingist hetkest ainult eestlased.
Unforeseen consequences
-
- Liige
- Postitusi: 2090
- Liitunud: 04 Aug, 2010 12:33
- Kontakt:
Re: Uued relvasüsteemid EKV-le
See on tõsi, et rakette ostes sõltub müüja poolt antav garantii ning raketi elutsüklikulu ja ka selle pikkus kasutatava platvormi valikust. Vibratsiooni ettekäändel on roomikplatvormide puhul need tuntavalt lühemad, kui ratasplatvormidel.
Ma kujutan ette, et pea kõikide variantide puhul tähendab soomuki moderniseerimine olemasoleva väikese MkI kere asemel sinna suure kuudi juurde ehitamist kuhu paigutada laskemoon, juhtimiskeskus või soomukijagu haavatuid. Miks peab seda suurt kasti Rootsis või Soomes tegema?
Ma kujutan ette, et pea kõikide variantide puhul tähendab soomuki moderniseerimine olemasoleva väikese MkI kere asemel sinna suure kuudi juurde ehitamist kuhu paigutada laskemoon, juhtimiskeskus või soomukijagu haavatuid. Miks peab seda suurt kasti Rootsis või Soomes tegema?
Re: Uued relvasüsteemid EKV-le
Ma saan aru, et masinad tulevad eri variatsioonides, erinevate relvasüsteemidega, erinevatelt tootjatelt. Relvasüsteemi paigaldab tavaliselt ikkagi selle tootja, klient vaid ütleb, millisele platvormile ta seda paigaldada soovib. Antud kogused on nii sümboolsed, Eestil enda ettevõtetel puudub sellealane varasem kogemus ja personal, mujal teha lasta tuleb kindlasti kiirem, odavam. Iseasi kui on vaja joonise järgi Armoxi plaate gabariiti lõigata ja kokku sulatada, ksf. Kulibin ehk oskab täpsemalt kommenteerida, kuidas Armoxi keevitamisega Eestis lood on?
Re: Uued relvasüsteemid EKV-le
Võibolla peaks selle CV-90 tuunimise hoos jälle rahvasoomuki jutu ülesse võtma ?
Huvitav palju PASIde tootmisliini käimaajamine maksma läheks ? Kindlasti leidub hulgaliselt võimekamaid alternatiive kuid kui natukenegi tahta logistikat lihtsutada oleks SISU masin meile mõistlikuim ning kasutatud masinaid keegi enam loovutada ei taha. Sarnane Fuchs soomuk kohalikult tootmisliinilt, mitmes modifikatsiooniga koos, koos kellade-viledega läks Algeeriale maksma 2,7 miljardit EURi ja seda üsna arvestatva koguse, 980 soomuki eest. Vaata kuidas tahad, viib see tükihinna €2,7M kanti. Slovakkia diilist selgub et ilma tornita Poola Rosomak maksaks umbes 1,0 - 1,3M EURi Selle kõrval tundub meie Hollandi diil 81 PASI eest €20M ikka päris kommiraha, kahju et neid kuskilt ohkem saada ei ole.
Veel silmaringi avardamiseks: Vietnam kasutab päris huvitavat lahendust tänu vanadele varudele, moderniseeritud BTR-152:
Olulistemate muudatustena, vahetati mootor välja diisli vastu (koos uue käiguosaga), lisati roolivõim ning parendati vedrustust. Samuti ehitati kinni katus. Sellele lisaks igasugust igapäevasõiduks vajalikku nänni (klaasipühkijad, tahavaatepeeglid jms).
Ka näit verivaese Kuuba armeel on hulka huvitavaid "põlveotsa-arendusi" vanast vene tehnikast - kasvõi lihtsalt guugeldage nende paraade
(by Borja)
Huvitav palju PASIde tootmisliini käimaajamine maksma läheks ? Kindlasti leidub hulgaliselt võimekamaid alternatiive kuid kui natukenegi tahta logistikat lihtsutada oleks SISU masin meile mõistlikuim ning kasutatud masinaid keegi enam loovutada ei taha. Sarnane Fuchs soomuk kohalikult tootmisliinilt, mitmes modifikatsiooniga koos, koos kellade-viledega läks Algeeriale maksma 2,7 miljardit EURi ja seda üsna arvestatva koguse, 980 soomuki eest. Vaata kuidas tahad, viib see tükihinna €2,7M kanti. Slovakkia diilist selgub et ilma tornita Poola Rosomak maksaks umbes 1,0 - 1,3M EURi Selle kõrval tundub meie Hollandi diil 81 PASI eest €20M ikka päris kommiraha, kahju et neid kuskilt ohkem saada ei ole.
Veel silmaringi avardamiseks: Vietnam kasutab päris huvitavat lahendust tänu vanadele varudele, moderniseeritud BTR-152:
Olulistemate muudatustena, vahetati mootor välja diisli vastu (koos uue käiguosaga), lisati roolivõim ning parendati vedrustust. Samuti ehitati kinni katus. Sellele lisaks igasugust igapäevasõiduks vajalikku nänni (klaasipühkijad, tahavaatepeeglid jms).
Ka näit verivaese Kuuba armeel on hulka huvitavaid "põlveotsa-arendusi" vanast vene tehnikast - kasvõi lihtsalt guugeldage nende paraade
(by Borja)
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Google [Bot] ja 26 külalist