Kuna Il'idel neid AM-35 kõrgusomadusi vaja ei läinud, siis visati see ülerõhu laadur sealt mootori pealt ruttu minema
Ei vasta tõele. Nii Il-2 kasutatud AM-35A kui hilisem AM-38 kasutasid samuti ülelaadimist (st mootori küljes oli kompressor). Nende ehitus oli MiG-i mootorist mõnevõrra erinev.
Piltidel on see selgesti näha. Kompressor asus tollal enamasti väntvõlli tagumises otsas.
http://mig3.sovietwarplanes.com/mig3/engineam35a.html
Laiemalt M-34 (AM-34) tüüpi mootorid olid alates mudelist AM-34N oli samuti ülelaadimisega.
Ülelaadimine pole vajalik ainult kõrguses, vaid see suurendab ka mootori võimsust stardil ja väikestel kõrgustel. Sõltuvalt mootori kasutusotstarbest on lihtsalt selle seadistus ja ehitus mõnevõrra erinev. Mul pole kahjuks käepärast andmeid ülelaadimisrõhkude kohta, kuid oletan, et MiG-il on ülelaaderõhk samadel pööretel kõrgem kui Il-l, sest suures kõrguses on õhk külmem, hapnikuvaesem ning mäletatavasti oli MiG-il ka laadimisõhu vahejahuti. Tollel ajal reguleeriti neid rõhkusid lihtsalt - turbiini rattal olid erinevad labad.
Katsele "puhuda" mootorisse 2000 m kõrgusel samasugust rõhku nagu 7000 m kõrgusel toob madalamal kõrgusel kaasa detonatsiooni (mida tollal elektroonikaga kontrollida ei osatud, vaid tuli käsitsi eelsüütenurka vähendada), sest mäletatavasti langeb õhutemperatuur iga kilomeetriga 6 kraadi võrra.
Tavapärasest suurema töömahuga mootoril on aga lisaks kaalust tulevale miinusele ka paar plussi. Ameerika autoehitajad armastavad öelda, et "nothing beats the cubic inches". Eelkõige tähendab see sama võimsuse saamiseks madalamaid nõudeid bensiinile, õlile ja mootori materjalidele, sest saab kasutada madalamat ülelaadimisrõhku. Need olid aga materjali, oskuste ja töökultuuriga vene tööstuses üsna tähtsad ja võib-olla just seepärast oli see Mikulini mootor see, mis esimest korda NSVL-s ületas ka maagilise 700 kmh piiri.
MiG-i kiirusomaduste kohta armastatakse väga rõhutada seda 7 km kõrguse teemat. Samas jäetakse märkimata, et 1940-1941 oli MiG ka väiksematel kõrgusel kiirem nii Bf-109-st kui ka Spitfirest. St see mootor omas respektaablit võimsust ka madalatel kõrgusel.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.