Natuke parandan, kui lubate. Raadiosagedustel toimiv radaridetektor on oma olemuselt tundlik superheterodüünvastuvõtja, mis kuulab politseradarite sagedusi. Ilma sügavamalt tehniliseks minemata saab öelda et sellise kõhus toimuv keemia eeldab sageduste muundamisi ja nn vahesagedusi, mille peal toimub vastuvõetud signaalide võimendamine, eraldamine ja detekteerimine. Ükski seade ei ole aga paraku päris ideaalne ning see tähendab et need vahesagedused kipuvad töötavast seadmest välja lekkima ning kaugemale kiirgama - see ongi see, mida radaridetektori-detektor otsib. Seega, vastuvõtja ei ole alati päris passiivne seade, kuigi selle nimetus seda nagu eeldaks. Ka GPS-i raadiosageduslik osa peaks põhinema superheterodüünvastuvõtjal, seega (vähemalt teoreetiliselt) peaks olema ka GPS-i kasutamine tuvastatav, kuidas sellega praktikas on, ei oska hetkel öelda.Kilo Tango kirjutas:Radaridetektoreid on kahte sorti. Ühed on passiivsed (sisuliselt teatavad, et "mind mõõdeti" ja on sestap üsna kasutud). Teised on jammerid. Raadiovastuvõtja omamist ei saa sul keegi tuvastada. Jammeriga on teine lugu. Enamus müügil olevaid seadmeid kannavad nime detektor aga on tõenäoliselt hoopis jammerid.Kapten Trumm kirjutas:Olete te kindlad, et GPS (ilma SIM-ita) on ikka avastamatu?
Kuidas politsei suudab autost eemal avastada radaridetektorit, mis on ka 100% passiivne seade? Olete mõelnud?
Praegu põhineb see avastamatuse teooria üksnes sellele, et seade ei kiirga midagi välja.
Arutelu GPSi üle..
Re: Arutelu GPSi üle..
Re: Arutelu GPSi üle..
Kas see väljakiiratav osa on siis nii võimas, et levib kuhugi maale? Mingil põhjusel on mulle jäänud mulje(võimalik, et väga ekslik), et selle kiirguse mõõtmiseks peab ninapidi autosse ronima.ptrt kirjutas: Natuke parandan, kui lubate. Raadiosagedustel toimiv radaridetektor on oma olemuselt tundlik superheterodüünvastuvõtja, mis kuulab politseradarite sagedusi. Ilma sügavamalt tehniliseks minemata saab öelda et sellise kõhus toimuv keemia eeldab sageduste muundamisi ja nn vahesagedusi, mille peal toimub vastuvõetud signaalide võimendamine, eraldamine ja detekteerimine. Ükski seade ei ole aga paraku päris ideaalne ning see tähendab et need vahesagedused kipuvad töötavast seadmest välja lekkima ning kaugemale kiirgama - see ongi see, mida radaridetektori-detektor otsib. Seega, vastuvõtja ei ole alati päris passiivne seade, kuigi selle nimetus seda nagu eeldaks. Ka GPS-i raadiosageduslik osa peaks põhinema superheterodüünvastuvõtjal, seega (vähemalt teoreetiliselt) peaks olema ka GPS-i kasutamine tuvastatav, kuidas sellega praktikas on, ei oska hetkel öelda.
Re: Arutelu GPSi üle..
See sada-kakssada meetrit, mis patrulli ja radaridetektori vahel on, ei ole raadiolevi mõttes mitte mingi eriline vahemaa, mõtle võrdluseks enne jutuks olnud GPS-i signaalidele, mis peavad ca 20000 km kõrguselt alla tulema. See 'ninapidi autosse ronimine' võib pärineda vabalt rahvajuttudest, mis räägivad sellest kuidas juba kinnipeetud masinale korra uuesti 'radarit näidatakse', et siis kuulata-vaadata, kas mingi asi paneb salongis lõugama-plinkima.mutionu kirjutas:Kas see väljakiiratav osa on siis nii võimas, et levib kuhugi maale? Mingil põhjusel on mulle jäänud mulje(võimalik, et väga ekslik), et selle kiirguse mõõtmiseks peab ninapidi autosse ronima.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40240
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Arutelu GPSi üle..
Vahest on taolise, seadmest välja "lekkiva" EM kiirguse avastamiseks ja mingid aktiivsed meetodid leiutatud?
Niipalju kui rahvas räägib, siis nendel detektori avastamise võimega kiirusmõõtjatel pidi see vidin olema seadme sees ja see annab mõõtja aktiveerimisel (päästikule vajutamisel) ka kohe märku, kui detektor töötab.
Võib-olla see imeline Krassuhha, mis suudab päris võimsalt signaali välja kiirata, suudab midagi analoogset teha?
Venelased teavad ju hästi, et läänes kasutab täna enamvähem iga sõjamasin GPS-i ja on midagi leiutanud, et neid avastada?
Olen lugenud, et NSVL lõpuaastatel tegeleti (merel kasutamiseks mõeldud Su-34 modifikatsiooni Su-32 programmis) sellega, kuidas merepinnale tekkiva anomaalia järgi avastada vee all liikuvat allveelaeva radariga.
Eestis suht piiratud ressurssidega loodi ju mingi peen LIDAR jälgimissüsteem, mis võimaldas leida merepinnalt silmale nähtamatut õli ja mida täna PV kasutab (mujal pole vist seda tänaseni).
Niipalju kui rahvas räägib, siis nendel detektori avastamise võimega kiirusmõõtjatel pidi see vidin olema seadme sees ja see annab mõõtja aktiveerimisel (päästikule vajutamisel) ka kohe märku, kui detektor töötab.
Võib-olla see imeline Krassuhha, mis suudab päris võimsalt signaali välja kiirata, suudab midagi analoogset teha?
Venelased teavad ju hästi, et läänes kasutab täna enamvähem iga sõjamasin GPS-i ja on midagi leiutanud, et neid avastada?
Olen lugenud, et NSVL lõpuaastatel tegeleti (merel kasutamiseks mõeldud Su-34 modifikatsiooni Su-32 programmis) sellega, kuidas merepinnale tekkiva anomaalia järgi avastada vee all liikuvat allveelaeva radariga.
Eestis suht piiratud ressurssidega loodi ju mingi peen LIDAR jälgimissüsteem, mis võimaldas leida merepinnalt silmale nähtamatut õli ja mida täna PV kasutab (mujal pole vist seda tänaseni).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 9151
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: Arutelu GPSi üle..
Selle jaoks, et vastuvõttev antenn hakkaks parasiitsagedusi kiirgama nii suurel määral, et seda saab kilomeetrite kaugusel kinni võtta, peab see venelaste "imemasin" kiirgama nii tugevat signaali, et mets saatja ja vastuvõtja vahel läheb põlema (või noh, midagi sinna kanti). Ei, see ei ole tõenäoline, arvan mina.Kapten Trumm kirjutas:Vahest on taolise, seadmest välja "lekkiva" EM kiirguse avastamiseks ja mingid aktiivsed meetodid leiutatud?
Niipalju kui rahvas räägib, siis nendel detektori avastamise võimega kiirusmõõtjatel pidi see vidin olema seadme sees ja see annab mõõtja aktiveerimisel (päästikule vajutamisel) ka kohe märku, kui detektor töötab.
Võib-olla see imeline Krassuhha, mis suudab päris võimsalt signaali välja kiirata, suudab midagi analoogset teha?
Venelased teavad ju hästi, et läänes kasutab täna enamvähem iga sõjamasin GPS-i ja on midagi leiutanud, et neid avastada?
Olen lugenud, et NSVL lõpuaastatel tegeleti (merel kasutamiseks mõeldud Su-34 modifikatsiooni Su-32 programmis) sellega, kuidas merepinnale tekkiva anomaalia järgi avastada vee all liikuvat allveelaeva radariga.
Eestis suht piiratud ressurssidega loodi ju mingi peen LIDAR jälgimissüsteem, mis võimaldas leida merepinnalt silmale nähtamatut õli ja mida täna PV kasutab (mujal pole vist seda tänaseni).
Re: Arutelu GPSi üle..
See imemasin võib ju kujutada endast GPS i sagedusel töötavat radarit - saadetakse välja võimas mikrosekundiline impulss ja siis kuulatakse GPS ide keraamilistelt resonantsantennidelt tagasipeegeldunud signaale. Umbes niimoodi jälgitakse mesilaste lendamist - radar jälgib mesilasele kinnitatud võnkeringi.Kilo Tango kirjutas:Selle jaoks, et vastuvõttev antenn hakkaks parasiitsagedusi kiirgama nii suurel määral, et seda saab kilomeetrite kaugusel kinni võtta, peab see venelaste "imemasin" kiirgama nii tugevat signaali, et mets saatja ja vastuvõtja vahel läheb põlema (või noh, midagi sinna kanti). Ei, see ei ole tõenäoline, arvan mina.Kapten Trumm kirjutas:Vahest on taolise, seadmest välja "lekkiva" EM kiirguse avastamiseks ja mingid aktiivsed meetodid leiutatud?
Niipalju kui rahvas räägib, siis nendel detektori avastamise võimega kiirusmõõtjatel pidi see vidin olema seadme sees ja see annab mõõtja aktiveerimisel (päästikule vajutamisel) ka kohe märku, kui detektor töötab.
Võib-olla see imeline Krassuhha, mis suudab päris võimsalt signaali välja kiirata, suudab midagi analoogset teha?
Venelased teavad ju hästi, et läänes kasutab täna enamvähem iga sõjamasin GPS-i ja on midagi leiutanud, et neid avastada?
Olen lugenud, et NSVL lõpuaastatel tegeleti (merel kasutamiseks mõeldud Su-34 modifikatsiooni Su-32 programmis) sellega, kuidas merepinnale tekkiva anomaalia järgi avastada vee all liikuvat allveelaeva radariga.
Eestis suht piiratud ressurssidega loodi ju mingi peen LIDAR jälgimissüsteem, mis võimaldas leida merepinnalt silmale nähtamatut õli ja mida täna PV kasutab (mujal pole vist seda tänaseni).
Ka poe turvaväravad töötavad resonantsil.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40240
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Arutelu GPSi üle..
no näed, ikkagi on mingid võimalused.
Arvan, et UKR meeste kogemused neid GPS-e mitte kaasas kanda on ikka verega hangitud, mitte pole pime ebausk tundmatu ees.
Mind ka pani see nupuke mõtlema, asi ju selles, et lääs täna topib GPS iga olulise asja külge, sh ka varglennukid ja raketid-pommid, miks mitte näha vaeva, et tekitada mingi avastamisvõimalus endale nende asjade vastu`?
Edasi tasub mõelda, kui head asjad on info liigutamisel töötavad BMS süsteemid, mida mõned tegelased siin hirmsasti hädavajalikuks peavad.
Arvan, et UKR meeste kogemused neid GPS-e mitte kaasas kanda on ikka verega hangitud, mitte pole pime ebausk tundmatu ees.
Mind ka pani see nupuke mõtlema, asi ju selles, et lääs täna topib GPS iga olulise asja külge, sh ka varglennukid ja raketid-pommid, miks mitte näha vaeva, et tekitada mingi avastamisvõimalus endale nende asjade vastu`?
Edasi tasub mõelda, kui head asjad on info liigutamisel töötavad BMS süsteemid, mida mõned tegelased siin hirmsasti hädavajalikuks peavad.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Arutelu GPSi üle..
Palju ja eriti militaar rakendustes kasutatakse ka heliksiaal antenni - see ei tohiks signaali niipalju tagasi kiirata.
Re: Arutelu GPSi üle..
InfoResist peal artikkel VF REB tehnikast Ukrainas, millega nädal enne Krimmi sündmusi võeti alla USA luuredroon MQ-5B "Hunter" (Ilmselt siis "Krasuha-4"-aga).
Kõigepealt katkestati segajat kasutades ühendus drooni ja droonijuhi vahel, ning siis jammiti ära ka GPS signaal, et droon ei saaks minna üle autonoomsele baasi naasmise programmile, mis põhineb GPS navil. Droon siis keerutas ühel kohal kuniks kütus lõppes ja alla potsatas.
http://sprotyv.info/ru/news/kiev/rossiy ... -analitika
Kõigepealt katkestati segajat kasutades ühendus drooni ja droonijuhi vahel, ning siis jammiti ära ka GPS signaal, et droon ei saaks minna üle autonoomsele baasi naasmise programmile, mis põhineb GPS navil. Droon siis keerutas ühel kohal kuniks kütus lõppes ja alla potsatas.
http://sprotyv.info/ru/news/kiev/rossiy ... -analitika
Re: Arutelu GPSi üle..
Mingi valemiga võeti ju ka viis aastat tagasi Iraanis USA UAV alla..
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
- TangoViktor
- Liige
- Postitusi: 285
- Liitunud: 08 Jaan, 2014 10:51
- Kontakt:
Re: Arutelu GPSi üle..
Postitan teise küsimuse 4g kohta, kuidas seda krüptida? Vpn? Või on midagi lahedamat. Mis aitaks selle vastu, kui vastane gps pärandi sisse lükkab ja droon võssa sõidab? Mis see "häkkimiskindel" lahendu oleks?
Puhkeala on selline koht, kuhu sa mataks l*tsi.
Re: Arutelu GPSi üle..
VPN -st peaks maa ja ilm olema(iseasi, kas teda vaja ka on).TangoViktor kirjutas:Postitan teise küsimuse 4g kohta, kuidas seda krüptida? Vpn? Või on midagi lahedamat. Mis aitaks selle vastu, kui vastane gps pärandi sisse lükkab ja droon võssa sõidab? Mis see "häkkimiskindel" lahendu oleks?
Võssa sõitmise vastu võiks abiks olla vana hea inertsiaalnavigatsioon, seda enam, et näiteid on netist küllaga võtta. Poe droonile on seda ilmselt keerulisem peale panna.
- TangoViktor
- Liige
- Postitusi: 285
- Liitunud: 08 Jaan, 2014 10:51
- Kontakt:
Re: Arutelu GPSi üle..
mutionu kirjutas:VPN -st peaks maa ja ilm olema(iseasi, kas teda vaja ka on).TangoViktor kirjutas:Postitan teise küsimuse 4g kohta, kuidas seda krüptida? Vpn? Või on midagi lahedamat. Mis aitaks selle vastu, kui vastane gps pärandi sisse lükkab ja droon võssa sõidab? Mis see "häkkimiskindel" lahendu oleks?
Võssa sõitmise vastu võiks abiks olla vana hea inertsiaalnavigatsioon, seda enam, et näiteid on netist küllaga võtta. Poe droonile on seda ilmselt keerulisem peale panna.
Inertsiaalnavigatsioon?
Puhkeala on selline koht, kuhu sa mataks l*tsi.
Re: Arutelu GPSi üle..
Ma arvan, et see on õige eesti keelne nimi.TangoViktor kirjutas:mutionu kirjutas:VPN -st peaks maa ja ilm olema(iseasi, kas teda vaja ka on).TangoViktor kirjutas:Postitan teise küsimuse 4g kohta, kuidas seda krüptida? Vpn? Või on midagi lahedamat. Mis aitaks selle vastu, kui vastane gps pärandi sisse lükkab ja droon võssa sõidab? Mis see "häkkimiskindel" lahendu oleks?
Võssa sõitmise vastu võiks abiks olla vana hea inertsiaalnavigatsioon, seda enam, et näiteid on netist küllaga võtta. Poe droonile on seda ilmselt keerulisem peale panna.
Inertsiaalnavigatsioon?
https://en.wikipedia.org/wiki/Inertial_ ... ion_system
Ilmselt pole täpsus küll GPS -i tasemel kuid vaenlase kätte langemast vast ikka päästab.
Re: Arutelu GPSi üle..
Kallima otsa riistad peaks oskama (lisaks muule) navigeerida sissesöödetud kaartide (+ vastav programmeerimine loomulikult) ja drooni enda poolt vastavate sensorite abil autonoomselt tehtava tegeliku situatsiooni skännimise, ning kaardiandmetega kokku viimisega.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 27 külalist