www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 21 Juul, 2019 7:41

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 376 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5 ... 26  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Venemaa sõjaline võimekus ja armeereform(id)
PostitusPostitatud: 14 Nov, 2016 18:54 
Eemal
Liige

Liitunud: 02 Veebr, 2005 21:50
Postitusi: 3521
Asukoht: Eesti
Üks uutest Mig-29K olevat "Admiral Kuznetsov" il Vahemerre kukkunud...
http://www.combataircraft.net/2016/11/14/russian-navy-mig-29-in-mediterranean/


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Venemaa sõjaline võimekus ja armeereform(id)
PostitusPostitatud: 14 Nov, 2016 20:18 
Eemal
Uudistaja

Liitunud: 10 Veebr, 2015 18:56
Postitusi: 6
venelane ise kinnitab ka lennuki kaotusest

https://twitter.com/search?q=%D0%9C%D0% ... 9&src=tren


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Venemaa sõjaline võimekus ja armeereform(id)
PostitusPostitatud: 15 Nov, 2016 11:43 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 26199
Oleme vist "Kuzjat" vähe alahinnanud - eilne intsident näitas, et sealt asjatatakse ka MiG-29 tüüpi lennukitega, millest üks startimisel Vahemerre kukkus. Tegu oli kahekohalise masinaga vist MiG-29KUBR.

Tänu sündmusele on tulnud avalikuks ka see, et mereväe "kahekohalised" on täisväärtuslikud lahingulennukid. Seni oli uue põlvkonna masinate "treeneritest" lahinguvõimeline üksnes Su-27UB. Senine MiG-29 "treener" MiG-29UB oli piiratud lahinguvõimega, kuna ruumi ja kaalusäästu eesmärgil oli tal eemaldatud radar. Vene lennukitele tüüpselt on lennuki nina radarit kattev osa teist tooni ja selgesti eristatav, radari puudumisel on nina profiil teine (puudub nõue optimeerida seda radarikiirte läbilaskmiseks).

Siin, "esialgsel" Mig-29UB-l puudub radar (lennukis on üksnes radari imitaator) ja selline lennuk saab kasutada üksnes lähimaa rakette
Pilt

Siin, "Kuzja" tekil tehtud pildil on näha aga vahepeal tehtud tootearendus - lennuki nina on analoogne lahingvariandiga, aga mõlemad masinad on kahekohalised:
Pilt

Võrdluseks: siin pildil on ühekohaline lahingvariant - võrdle lennuki nina Kuzja tekil nähtud mereväemasinate omaga.
Pilt

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Viimati muutis Kapten Trumm, 15 Nov, 2016 12:19, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Venemaa sõjaline võimekus ja armeereform(id)
PostitusPostitatud: 15 Nov, 2016 12:00 
Eemal
Liige

Liitunud: 02 Veebr, 2005 21:50
Postitusi: 3521
Asukoht: Eesti
Hakkab tunduma, et hoiatavad hääled, kes rääkisid Vene lennukikandja ja selle lennugrupi mittevalmisolekust reaalseteks sündmusteks , rääkisid õigust.
Kuid poliitilistel/propagandistlikel põhjustel võeti sõit ikkagi ette.
http://vz.ru/politics/2016/9/22/833905.html

Lisaks räägivad venelased, et pooled neljast kaasasolevast Mig-29K tüüpi lennukist on nüüdseks rivist väljas. Üks meres ja teine lennukõlbmatu.
Tsiteeri:
По известным данным, на тяжелом авианесущем крейсере "Адмирал Флота Советского Союза Кузнецов" в настоящем походе находятся два одноместных истребителя МиГ-29КР (синие бортовые номера "47" и "49") и два двухместных МиГ-29КУБР (синие бортовые номера "52" и "53"). По неофициальным сведениям, ранее в походе один самолет из перечисленных уже вышел из строя по техническим причинам и не совершает полеты. Номер потерянного 13 ноября борта пока что неизвестен, хотя сообщают, что это был МиГ-29КР.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Venemaa sõjaline võimekus ja armeereform(id)
PostitusPostitatud: 15 Nov, 2016 12:45 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 26199
Nelja lennuki (hetke)valmisoleku põhjal muidugi mingeid põhjapanevaid järeldusi teha on mulle arusaamatu metoodika.
Lääne lennuväeüksustes on rahuajal suht uute lennukitega üsna tavaline, et üksuse 12-st lennukist on pidevalt lennuvalmis nt 7 või 8 masinat.
Arvestades, et kõnealune allasadamine oli esimene kaotatud lahingulennuk aasta jooksul, siis venelaste lennundustehnika surma jutud on liialdatud.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Venemaa sõjaline võimekus ja armeereform(id)
PostitusPostitatud: 15 Nov, 2016 12:59 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 17005
Kapten Trumm kirjutas:
Nelja lennuki (hetke)valmisoleku põhjal muidugi mingeid põhjapanevaid järeldusi teha on mulle arusaamatu metoodika.
Lääne lennuväeüksustes on rahuajal suht uute lennukitega üsna tavaline, et üksuse 12-st lennukist on pidevalt lennuvalmis nt 7 või 8 masinat.
Arvestades, et kõnealune allasadamine oli esimene kaotatud lahingulennuk aasta jooksul, siis venelaste lennundustehnika surma jutud on liialdatud.


Huvitav, kui venelased oma lennukikandjal lendaksid USA omadega võrdses koguses ja inteniivsusega, millised oleksid siis nende kaotused. Väärib märkimist, et KUBe on neil üleüldse neli ja MiG- 29K 20 lennukit. Nii et iga lennuki kaotus on üpris tuntav, erinevalt USA samalaadsest kaotusest.

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Venemaa sõjaline võimekus ja armeereform(id)
PostitusPostitatud: 15 Nov, 2016 13:37 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 26199
Mulle tuli üllatusena, et venelased endiselt MiG-29t laeval kasutavad ja veel on loonud mingi ekstra lahinguvõimelise kahekohalise mudeli.
Kahekohaline "lahingmudel" pole mitte ainult "KUBR", vaid ka "KR", mis on samuti kahekohaline.

Kindlasti tuleb pauke veelgi - üllatuslikult õnnestus rohkem kui aasta lennata ühegi suurema pauguta. Mis räägib selget keelt nõuka aegsest lagunemisest üle saamisest.
Lennukikandja kasutus on ohtlik ja tulevikus sõidetakse neid veelgi sodiks - eriti kui on tegu suht ebakindla trampliinstardiga - üks väike häire nt mootori veojõus tähendab alla kukkumist.

Lisaks- vene 4gen masinad on tuntud oma veojõu ebasümmeetria probleemide poolest (erinevalt nt F-18'st mil mootorid praktiliselt kõrvuti). MiG-29 on madalatel kiirustel ühe mootori lahkumisel tekkiva suure veojõu ebasümmeetria tõttu samahea kui juhitamatu (mida on kinnitanud mitmed õnnestused kuival maal, kus asi lõppes hunnikusse sõitmisega).
Hornetil katapultstardil peale lendutõusu ühe mootori lahkumisel tuleb kähku ripplast alla visata ja lennuk on juhitav.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Venemaa sõjaline võimekus ja armeereform(id)
PostitusPostitatud: 15 Nov, 2016 13:44 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 17005
Niipalju kui mul hetkel meenub, ei ole Kuzjalt viimane aasta eriti lennatud, seda lihtsalt seepärast, et laev on pidevalt remondis olnud. Ka Süüriasse läks see lodi mäletamist mööda otse dokist... :scratch:

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Venemaa sõjaline võimekus ja armeereform(id)
PostitusPostitatud: 15 Nov, 2016 13:50 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 17005
Samal ajal on Süüriasse jõudnud ka MiG-31...

http://www.aex.ru/m/news/2016/11/15/162337/

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Venemaa sõjaline võimekus ja armeereform(id)
PostitusPostitatud: 15 Nov, 2016 13:58 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 26199
Kunagi tehti VF sõjalises juhtkonnas otsus, et keskendutakse Su-27 platvormi arendamisele, kuna see võimaldab (eelkõige oma suuruse) tõttu saada kergesti lääne masinatega võrreldavaid taktikalis-tehnilisi näitajaid, nagu lennukaugus, kandejõud, relvastuse mitmekesisus ja selle hulk ning selle moderniseerimisvaru (jällegi suurusest tulenev) on suurem. Lisaks võimaldas masina soliidne suurus ja jäme ninaosa paigutada sinna heade näitajatega (st suure) radari ja osaliseltki tasa lülitada mahajäämust, mida MiG-29 peal oleks palju raskem teostada. Nende KR-dega aga tundub, et otsust on muudetud.

Lõviosa vene lennukitööstuse vastavat arendustööd ongi Su-27 põhjal tehtud - Su-35, Su-34, Su-30. Mereväe Su-33 oli juba puhas nõuka aja leiutis. Eelnimetatud aga viimistleti operatsioonivõimeliseks juba "uue venemaa" ajal ja raha eest.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Venemaa sõjaline võimekus ja armeereform(id)
PostitusPostitatud: 15 Nov, 2016 14:06 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 17005
Aga ka lennukikandjal kasutatavate Su tüüpi lennukõlvulike masinate kokkulugemiseks piisab ühe inimese näppudest/varvastest. Mitteametliku kuluaariteatena kõlab selle avarii põhjus ".."...Халатность и идиотизм на палубе, отказа авиатехники не было.Низкая подготовка лётно-технического состава". Подробностей пока нет."

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Venemaa sõjaline võimekus ja armeereform(id)
PostitusPostitatud: 15 Nov, 2016 15:03 
Eemal
Liige

Liitunud: 22 Juun, 2014 20:52
Postitusi: 1734
Kuigi ksf KTrumm ei pea vajalikuks 4 Kuzntsovi hävitajate põhjal anda hinnangut olukorrale, siis selline on juba olemas ksf tommy poolt antud lingis -
Tsiteeri:
... для воссозданного в декабре прошлого года 100-го отдельного корабельного истребительного авиаполка (ОКИАП) Морской авиации Северного флота (СФ). Именно ему и были переданы 24 новейших МиГ-29КР и МиГ29КУБ. Редкий случай – ВМФ признает, что данные истребители до сих пор проходят испытания и будут проходить их вплоть до 2018 года – однако ограниченная серия истребителей начнет эксплуатацию на авианосце еще до их завершения. ...

elik maakeeli - kokku anti Põhjalaevastikule 24 lennukit, mis tegelikult on katsetamisel kuni 2018 alguseni. Seega lennukid, mis on kaasas Süüria sõjakäigul, on tegelikult testitavad masinad. Edasi võib igaüks ise mõtelda oma rikutuse tasemel ... 8)


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Venemaa sõjaline võimekus ja armeereform(id)
PostitusPostitatud: 15 Nov, 2016 15:04 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 26199
Tsiteeri:
Aga ka lennukikandjal kasutatavate Su tüüpi lennukõlvulike masinate kokkulugemiseks piisab ühe inimese näppudest/varvastest


Mõned lennukid ja üks laev pole tõsiselt võetav võimekus mõistagi.
Kuid ma vaidlen vastu siin lauaülemate seisukohale, et propaganda.
Sellised retked annavad hindamatuid kogemusi ja neid tuleb korraldada nii palju kui kannatab. Ka siis, kui lennukid alla kukuvad, ilma seda proovimata ei tea ju.
USA lennukikandjate laitmatu kasutus ja traditsioon on samamoodi tulnud ka sodiks sõidetud lennukite ja hukkunud pilootide hinnaga.
Mitte kõike pole võimalik ette näha kaitseministeeriumi kirjutuslaua taga (kuigi seal istujad nii arvavad miskipärast).

Mäletan ažiotaaži, kui KV sõidutas eelmine talv ühe Javelini Sirgalas puu otsa. Õigesti tegid. Minuarust peaks lausa ekstra ohverdama kümmekond raketti katsetamiseks piiripealsetes oludes - mis töötab ja mis lendab puu otsa. Et seda ei peaks lahinguväljal "avastama".

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Venemaa sõjaline võimekus ja armeereform(id)
PostitusPostitatud: 15 Nov, 2016 15:21 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 17005
mart2 kirjutas:
Kuigi ksf KTrumm ei pea vajalikuks 4 Kuzntsovi hävitajate põhjal anda hinnangut olukorrale, siis selline on juba olemas ksf tommy poolt antud lingis -
Tsiteeri:
... для воссозданного в декабре прошлого года 100-го отдельного корабельного истребительного авиаполка (ОКИАП) Морской авиации Северного флота (СФ). Именно ему и были переданы 24 новейших МиГ-29КР и МиГ29КУБ. Редкий случай – ВМФ признает, что данные истребители до сих пор проходят испытания и будут проходить их вплоть до 2018 года – однако ограниченная серия истребителей начнет эксплуатацию на авианосце еще до их завершения. ...

elik maakeeli - kokku anti Põhjalaevastikule 24 lennukit, mis tegelikult on katsetamisel kuni 2018 alguseni. Seega lennukid, mis on kaasas Süüria sõjakäigul, on tegelikult testitavad masinad. Edasi võib igaüks ise mõtelda oma rikutuse tasemel ... 8)


Ei võtaks seda juttu väga tõsiselt...masinaid (30+) on müüdud ka hindudele ja ma kahtlen suuresti, kas hindud katsetamisjärgus masinaid ikka ostnud oleks...

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Venemaa sõjaline võimekus ja armeereform(id)
PostitusPostitatud: 15 Nov, 2016 15:29 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 26199
Kahtlustan, et sellise kahekohalise, "täis radariga" masina loomise idee on sellele ikkagi anda "multi-mission" võimekus, milleks kasutatavate relvasüsteemide opereerimiseks ühest inimesest ei piisa enam. Samal põhjusel on ka suurte võimetega masinad kahekohalised (sh Su-30). Lihtsalt see allakukkunud õppevariant erineb lahingvariandist õppeks ettenähtud pisidetailide poolest (nt õppevariandil on tagumises kabiinis täis piloodikabiini varustus, lahingvariandil mitte). Kuna lennukikandjal on lennukite arv piiratud ja pole võimalik seal hoida mingeid ekstra treeningmasinaid, siis peavad olema kõik võimelised lahingut pidama.

Aga MiG-29ga taoliste uuenduste tegemine on mulle üllatuseks, olen vist ajast maha jäämas. Arvasin, et MiG-29K on laevadelt "write off" juba ammu.
Süüria (õhu)sõda näib olevat kui taeva kingitus, saamaks teada, mis tuled ja viled venelastel aktuaalsed on, samuti mis probleemid esinevad.
Näiteks nähes raketti tulemas, eksisteerib variant, et ei plahvata :)
Kui seda poleks tulnud, siis vist siin kirjutataks endist viisi, kuidas lennukid roostetavad maapinnal ega ole lahinguvõimelised.
Nüüd me oleme näinud praktikas tõestust, et meiega tegelemiseks vajaliku lennuväekontingendi panevad venkud kokku küll ja teevad sellega rohkem lahingulende päevas, kui meil laos enda kaitseks rakette on.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 376 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5 ... 26  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt