Talvisel soojenemisel pole vahet, kas on "väikse mootoriga käkerdis" või "korralik auto". Moodne diiselmootor lihtsalt ei tooda piisavalt sooja, et tühikäigul salongi soojaks saada. Superbi auto klassile mittevastava nõrga kütteseade kohta olid hapud kommentaarid ka viimases Tehnikamaailma talvetestis
Siinkohal ei ole palju vahet, 2,5 diiselmootoriga Audi A6 läheb täpselt sama viletsalt soojaks kui 1,3 diiselmootoriga Opel (kogetud omal nahal). Probleemi lahendab (kuid mitte bensiinimootoriga võrdsel tasemel) diisliga lisasoojendus, mille töös hoidmine tähendab 1-1,5 liitrit suuremat küttekulu 100 km peale (ka kogetud enam kui ühe masinaga) ja mis seda kütmist päris bensiiniautoga võrdseks ei tee.
Ma sõidan igapäevaselt kogemata kaks aastat vana diiselautoga, millel on nii kütusega töötav sõidusoojendus ja 220V Defa seisusoojendus, ikkagi on autos jahe ja hommikul (mul kodus juhet seina pole kuskil panna), kulub umbes 10 km sõitu, enne kui salongi soojenemist tunda on.
just nimelt Trummi promotud Auris
Ma promon ikka mõistliku hinnaga tehnika kasutamist, mitte Aurist. Antud 15 tuhandene Auris on bensiinimootoriga, salong on tänase ilmaga 3 km sõidu järel kenasti soe ja jää kraapimise järel 15 min tühikäigul tiksudes hakkab jää klaasidel sulama.
Kui eeldada, et odavamate sõidukite kasutus annab kuumakses säästu ca 100 eurot ja autosid on 800+, siis
sääst ainuüksi autode liisingmaksetelt on ca 1 miljon eurot aastas. Sellisel viisil, sent sendi haaval vähetähtsatele asjadele, miljonid põlevadki.
1 miljoni eest on võimalik palgata täiendavalt 50 patrullpolitseinikku/piirivalvurit (arvestades keskmiseks palgaks 1200 eurot).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.