Trumpeter AT-T

Militaartehnika mudelitest. Tehnoloogiad ning mõõtkavad ei ole piiratud.
fossiil
Liige
Postitusi: 3553
Liitunud: 18 Aug, 2005 11:18
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Trumpeter AT-T

Postitus Postitas fossiil »

Tervitus.
Vahepeal on igasuguseid asju juhtunud ning minu tegemised mudelivaldkonnas üsna harvaks ja kaootiliseks muutunud, tundus juba, et ränga tõve äge faas võib läbi saada. Aga siis tuli Minimaailm 2017 ja koos sellega ka Combat Models –i laud, millest ma muidu mööda ei saanud, kui pidin (enda jaoks) kõige atraktiivsema karbi ära sebima. Selleks oli Trumpeteri suhteliselt uus mudel: AT-T Artillery Prime Mover, ehk siis Артиллерийский Тягач – Тяжелый. Maakeeli siis raske suurtükiveduk. Miks just see? Sel lihtsal põhjusel, et kunagi ammu (täpsemalt 1980 aasta suvel) sai Tapa utšebkas sarnase riistapuuga sõiduõpet alustatud, seega veits nagu nostalgialaks või nii...
Kirjutan siis ka masinast endast; sõja lõppedes alustati Harkovi masinatehases uue suurtükiveduki väljatöötamist. Kuna aastal 1946 läks tootmisse uhiuus tank – T-54, siis hakatigi selle agregaatide baasil looma masinat, mis suudaks hakkama saada uute raskete, kuni 25 tonni kaaluvate suurtükisüsteemide pukseerimisega. Asi hakkas liikuma ja 1947 aasta lõpuks olidki valmis kolm esimest masinat, katsetused möödusid üsna edukalt ja 1949 aasta keskpaigas alustati tootmist.

Pilt
Pildil on kolm esimest vedukit katsetustel, kahel neist(401-1, 401-2) on kasutatud kabiini valmistamiseks ZiS-5 kabiini elemente, pildil kõige esimesel (401-3) aga juba ZiS-150 kabiini omasid, viimase välimus jäi nende ja samal baasil ehitatud teiste insenerimasinate iseloomulikuks tunnuseks.
Aga vahepeal mudelist kah- seda mis on karbis võib netis mitmel lehel näha, näiteks siin: http://amps-armor.org/SiteReviews/ShowR ... px?id=4021 , erinevalt fotodel nähtust, on minu karbis plastik tavaline Trumpeteri hall, ainult roomikud on beežikad. Teostus samuti Trumpi 4+ punkti, saan aru küll, et alati võiks ju paremini, aga mõned asjad panevad õlgu kehitama. Esiteks mudeli interjöör: kabiin on nii enam-vähem OK, samas saab komplektist kokku panna ka mootori, mis on mitmes mõttes täiesti wauu värk – ma ei ole varem nii head plastist pressitud V2 sugulast näinud – täiesti super, kel tahtmist ja viitsimist võib sellest jõuallika üsna autentse koopia nikerdada.
Pilt
Pilt
Pilt

Ainult et mootor jääb kogu oma kenaduses kabiini põhja alla ja ei ole hiljem praktiliselt vaadeldav...

Pilt

Päriselus tähendas see suvel kuumaga kabiini temperatuuri tõusu üle 50 kraadi Celsiuse skaalal, selle proovisin omal nahal Tšernobõlis järele – kuna väljas oli keskkond rohkem kui radioaktiivne, siis lülitasin õhupuhasti sisse, kõik uksed-aknad tihedalt kinni ja mõne aja pärast oli tunne nagu saunalaval. See masin oli küll MDK-2, kuid ta oli ju AT-T baasil ehitatud.

Järgmise korrani, Urmas.
Kasutaja avatar
Hertsog
Liige
Postitusi: 1607
Liitunud: 23 Veebr, 2009 9:03
Asukoht: Dorpat, nõudmiseni
Kontakt:

Re: Trumpeter AT-T

Postitus Postitas Hertsog »

tore et vanameister tagasi on ja kohe "käsitsi". samas teema pealkiri tekitas alustuseks kerge wtf-momendi (eesti keeles hämmingu): AT-seeria on minu jaoks rohkem tuntud kui Tähtede Sõjast pärinevad masinad. seega tekkis küsimus, kas meie korüfee on tõesti ette võtnud midagi ulmevallast :D
Pilt

https://www.facebook.com/panzerwerke

Bitte kommen sie in nach käsikaudu, aber vorsicht: esikus on dunkel ja tulistatakse !
fossiil
Liige
Postitusi: 3553
Liitunud: 18 Aug, 2005 11:18
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Trumpeter AT-T

Postitus Postitas fossiil »

Kuipalju selline asjandus ulmevalda passib - no eks ta paras krokodill ju on - aga kui nüüd päris aus olla, siis sel ajal, kui neid krokodille teha vorbiti, oli Tähtede Sõda veel välja mõtlemata...
Aga igal juhul tänan märkamast!

Nüüd on aeg iseendale küsimus esitada: kas ma tahan hakata kogu kapotialust ise ehitama? Ja kui selline vägitegu ette võtta, siis töö maht just väike ei tundu, pealegi napib infot. Teha tuleks siis pirakas radiaator koos kahe ventilaatoriga, uus sidurikorpus – selle on Trumpi poisid veidi vales konfiguratsioonis ja väikesevõitu teinud. Lisaks veel käigukast koos pöördemehhanismidega – need on samuti parajad äpardused. Ja siis hoovastik ja torustik ja palju muud kah veel, hetkel tundub küll, et panen kapoti kenasti kinni ja liimin umbkaudu keskkohta, radika kohale, tumeda vaheseina, mis jahutusribidest näha jääb. Ninaosas on täiesti korralikud ribid, külgmised, mis olid algselt pimedad, lõikasin juba esimese hooga „nägijateks“. Nüüd tuleb hoolt kanda, et sealtkaudu tühjus liialt välja ei paistaks. Järeldus koorub juba iseenesest – ei tule sinna mingit mootorit :dont_know:

Selgemaks sai, kuigi midagi tuleb ikkagi ise nikerdada: kapoti esiosa ribid on päriselus žalusiiga suletavad ja tegelikult ka päris masinal üsna märgatavad, need nokkisin siiski valmis teha ja fikseerisin sellisesse poolsuletud-poolavatud asendisse – paistavad poole vähem läbi:
Pilt
Ja eestvaates:
Pilt
Lisaks üks pilt üldisest hetkeseisust:
Pilt

Järgmise korrani.
Kasutaja avatar
Hertsog
Liige
Postitusi: 1607
Liitunud: 23 Veebr, 2009 9:03
Asukoht: Dorpat, nõudmiseni
Kontakt:

Re: Trumpeter AT-T

Postitus Postitas Hertsog »

päris äge. kui nüüd sinna veel mingi nebelwerfer kasti visata ning asi kollaseks võõbata, siis saab juba minu masti masina :D

asjalik küsimus ka: kas vinüülist "rehvid" olid kaasas, või lihtsalt harjutasid kätt ja võõpasid mustaks?
Pilt

https://www.facebook.com/panzerwerke

Bitte kommen sie in nach käsikaudu, aber vorsicht: esikus on dunkel ja tulistatakse !
Kasutaja avatar
kalle
Moderaator
Postitusi: 1239
Liitunud: 17 Aug, 2005 21:23
Kontakt:

Re: Trumpeter AT-T

Postitus Postitas kalle »

fossiil kirjutas:Nüüd on aeg iseendale küsimus esitada: kas ma tahan hakata kogu kapotialust ise ehitama? Ja kui selline vägitegu ette võtta, siis töö maht just väike ei tundu, pealegi napib infot..
Aga sa ju tead, et Järva-Jaani varjupaigas on selline isend olemas. Pane nüüd Toyotsile hääled sisse ja mine veeda üks meeldiv päev pildistades ja mõõtes. Kui see nüüd sama modi ikka on. Paar nädalat tagasi sain seal jutule kohaliku eestvedaja pojaga ja tema rääkis kuidas nad selle eluka kord käima panid. Kõrgsurvepump olla lõpus kinni olnud vms, igatahes V12 kargas käima ja röökis kohal pea täispööretel. Seisma enam ei jäänud. Enne ei jäänud kui 8 pihustit hahti keerati.
Ja eks see sul jälle üks kõva projekt tule ei kahtle hetkeksi, edu ja jõudu ka. Aga mõtle nendele karpidele ka, mis sul tegelikult enne järge ootasid;)

Kk
fossiil
Liige
Postitusi: 3553
Liitunud: 18 Aug, 2005 11:18
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Trumpeter AT-T

Postitus Postitas fossiil »

Hertsog kirjutas:päris äge. kui nüüd sinna veel mingi nebelwerfer kasti visata ning asi kollaseks võõbata, siis saab juba minu masti masina :D
Päris äge on ta tõesti, sest on näiteks tavalise T-34 -ga võrreldes igavene pirakas. Mäletasin ka, et tundus omal ajal jube suur ja hirmkõrgele tuli ronida, aga kui teiste mudelitega võrrelda, siis tundub samuti igavene jurakas.
No ja kõiksugusteks mudelismialasteks nilbusteks on ta nagu loodud - lase ainult multifilm kõrvade vahele jooksma ja pilgu ette rivistub terve rida krokodille, üks pervim kui teine... :wink:
Hertsog kirjutas:asjalik küsimus ka: kas vinüülist "rehvid" olid kaasas, või lihtsalt harjutasid kätt ja võõpasid mustaks?
Seda et vinüülist, arvasin ise samuti, kui esimest korda karbi sisse vaatasin. Tegelikult tuli välja, et miskitsorti must stüreen, kirjad ja bandaažile iseloomulikud triibud kenasti peal. Aga hea see mõte Trumpi poistel just ei olnud, sest materjal on andnud kerge kahanemise, mis külgedelt näha ei ole, kuid veerepinnad on kõik mingil määral sissepoole tõmbunud, nii et nendega tuleb ilmselt tüütumat sorti pahteldamismaraton ette võtta.
kalle kirjutas:Aga sa ju tead, et Järva-Jaani varjupaigas on selline isend olemas. Pane nüüd Toyotsile hääled sisse ja mine veeda üks meeldiv päev pildistades ja mõõtes.
Tean jah ja mul on mingi pildiseeria kah sellest masinast olemas. Asi polegi tegelikult niipalju Järva-Jaani sõitmises vaid hoopis selles, et kas ma olen valmis sellise mahuga aretamist ette võtma? Üks Arsenal-Crossley ootab niikuinii veel tegijat ja ma ei taha ennast mingi hirmpika projektiga siduma hakata, seepärast üritasin mingisugusegi ettekäände leida.. :dont_know:
kalle kirjutas:Aga mõtle nendele karpidele ka, mis sul tegelikult enne järge ootasid;)
No sa pead ikka niigi hella kohta torkima - tegelt on mul süümekaid ülearugi - Esimese modi KV-1 sai just enne Minimaailma lauale tõstetud ja isegi üks fotode seeria sai valmis, aga pärast AT-T tulekut tõmbasin pidurit...
fossiil
Liige
Postitusi: 3553
Liitunud: 18 Aug, 2005 11:18
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Trumpeter AT-T

Postitus Postitas fossiil »

Nüüd siis jätkan pisitasa väliste detailidega, mille korrigeerimine tundub hädavajalik – üritan mõelda ka „stright from the box“ stiilis, kuigi veel hästi ei oska. Esimese asjana võtsin ette külgreduktorid või õigemini nende kinnituspoldid. Viimased on vaevalt märgatavad ja ilmetult lamedad:
Pilt
Kuid päris masinal on nad täiesti korralikult näha:
Pilt
Pärast algsete mahanüsimist ja uute kleepimist on tulemus selline:
Pilt
Lisaks tuleb silmad lahti hoida igasuguste pisiasjade suhtes, mida Trumpi tegelased on kas teadmatusest või lohakusest valesti teinud - kabiini katusel olev luuk soovitatakse liimida asendisse "hinged väljapoole". Tegelikult on seal lausa fiks-pesa, mis ei lasegi luuki mingisse teise asendisse kinnitada, samas avanes päris masinal katuseluuk kabiini lae keskkoha suunas. Nii et fiksaator tuli maha lõigata ja luuk õigeks keerata:
Pilt

Järgmise korrani.
fossiil
Liige
Postitusi: 3553
Liitunud: 18 Aug, 2005 11:18
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Trumpeter AT-T

Postitus Postitas fossiil »

Tervitus üle pika aja.

Kustutasin viimase hädakisa ära, sest olin ise mõnest asjast vähe valesti aru saanud. Ühesõnaga Kalašnikove ei läinudki vaja, kuna AT-T kabiinis nende jaoks spets. kohta ei olnudki. Nojah, eks mälu veab vahel alt kah ja palju ma siis selle rümakaga ikka jõudsin ringi kimada - kui kangide tõmbamine juba enam vähem klappis, nii et instruktor kõrval vihaselt ei prööganud, siis tuli juba BAT-M peale üle kolida.
Aga aitab sellest eneseõigustamisest, asun asja juurde: niisiis tugirattad. Mudelil on need päris hästi välja mõeldud - bandaažid on eraldi ja tumedast plastikust, neil on sees spets. rant, kuhumaani need saab rattale peale vajutada, nii et jäävad päris täpselt õigesse kohta. Värvimisel on üsna lihtne - bandaažid eraldi mustaks ja pärast kuivamist oma kohale - ei mingit jama šabloonide või pintsliga.
Teooria on muidugi tore asi, kuid praktika... Need bandaažid juhtusid vähemalt minu komplektis olema valatud kerge nihkega, nii et päris korralikud nad välja ei näinud. Proovisin küll juba mudelile külge, aga ikkagi, no ei jäänud rahule. Selle tulemusel oli mul laual ühel hetkel terve ports pahtliga kokku mökerdatud rõngaid ja pärast kuivamist sai treipinki rakis paika sätitud. Ja edasi sai nii et rõngas kruviga kinni ja Proxxon-i massin samuti:

Pilt

Nüüd mõlemad masinad vastassuunas käima:

Pilt

Ja tulemus:

Pilt

Bandaaž kenasti ümmargune ja suht täpses mõõdus. Sel kombel käisin kõik kakskümmend rõnglit üle ja seejärel jäid nad krunti ning värvi ootama
Aga tänaseks ehk aitab, varsti jälle.
fossiil
Liige
Postitusi: 3553
Liitunud: 18 Aug, 2005 11:18
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Trumpeter AT-T

Postitus Postitas fossiil »

Jätkame siis veel ratastega.
Bandaažidest sai juba kribatud, need läksid kõik riburada paberist keeratud torujupi peale ritta ning siis krunt selga. Paljudest etappidest pilte ei ole, sest fotika mälukaart ütles lepingu üles, ilma et oleks vaevunud ette teatama... :wall: No ja minul muidugi igavene ports valmis klõpsitud.. Noo krt..., vahel tahaks ikka mõne krõbediku lendu panna küll..%*~`&, ühesõnaga pekki läksid kõik mu pildid.
Tugirattad ise on päris kobedad, nii mõõtmete, kui ka välimuse poolest. Korra võttis käe sügelema, et kui õige nüsiks laagrikatetelt polditaolised muksud maha ja kleebiks vähe kobedamad, aga suutsin end veel tagasi hoida.
Ainus häda, mis rataste juures ebameeldivusi valmistab, on see, et need on seest liiga suure õõnsusega - balanssiiri otsa sättides ei jää nad stabiilsesse asendisse. Sestap treisin portsu "õiges mõõdus" torujupikesi, mis pärast koostamist ratta asendi üheselt fikseerivad. Aga noh, palju juttu ja seegi segasevõitu. Kuid sellest momendist on siiski üks pilt olemas:

Pilt

Seejärel läks päris pikalt aega, kuni tegin kõiksuguseid värviproove. Segasin erinevaid rohelisi, heledamaid ja tumedamaid, seejärel lakkisin veel üle kah, et pärast kuivamist hinnata, no et kuidas jääb. Korra olen akrüülidega alt läinud, nüüd üritan paar käiku ette mõelda.
Lõpuks tundus, et leidsin midagi enam-vähem sobivat. No ja siis oligi paras aeg rataste sisud roheliseks teha. Saigi operatsioon läbi viidud ja et neil üksi igav ei oleks, segasin mingi kummisarnase tooni kah kokku ja bandaažid said sama soojaga mustaks udutatud. Ja pärast kuivamist ratastele bandaažid peale - läksid paraja piuksuga, nii et liimi ei olnudki vaja.
Sellised nad siis tulid:

Pilt

Järgmise korrani.
fossiil
Liige
Postitusi: 3553
Liitunud: 18 Aug, 2005 11:18
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Trumpeter AT-T

Postitus Postitas fossiil »

Edasi tuli hakata rohkem kabiini poole vaatama - seni kuni see kuut pole seestpoolt valmis, ei saa seda ka paika liimida. Kapoti alusest sai juba kirjutataud, sellega ma midagi ette võtma ei hakka. Aga kapoti küljed, neil on paras ports jahutusribisid, mis jäävad päris hästi näha. No ja enesestmõistetavalt on need mudelil täiega umbsed. Läks päris palju kannatlikkust ja ka mõningal määral ebatsensuursusi, aga lõpuks ma need avasin.
Siin on üks klõps massohismikursuse poole pealt:

Pilt

Ja kui sain asjaga ühele poole, tekkis kohemaid kole tunne, et pöördemehhanismide katetel on ju kah need k.rradi ribuskid...ärr.. Nojah, eks jälle otsast peale, need said tehtud veidi väiksema hulga ebatsensuursustega, aga eks nad ole veidi pisemad kah. Ja sellised nad siis jäid:

Pilt

Kabiini juures on päris palju momente, kus hiina pasunapuhujad on udu puhunud... , kui vaadata kabiini tagantpoolt, siis on pilt enam-vähem selline:

Pilt

Enam-vähem sellepärast, et selle ümmarguse illuminaatori rebord sai maha nühitud, enne kui klõpsu tegemise vajadus ajudes sähvatas.. Aga jah, tegu on ju AT-T-ga, millel tagumist illuminaatorit üldse ei olnud. Olgu, nii raudselt väitma kah ei hakka, see pesakond oli nii suur, et võib-olla mõnel polaarelukal isegi oli. Aga need masinad, mida ma ise nägin, no ei tule ette. Jah, BAT-M-il oli küll ja MDK-2M-il samuti, nende peal olen ise üksjagu sõitnud. BTM-il oli samuti illuminaator, no ja eks selles AT-T karbis ongi päris palju algselt BTM-i jaoks tehtud asju.
Sai siis sobivaid fotosid otsitud, mõõdetud ja kukalt sügatud, lõpuks oli sügamise tulemus käes - niisugune siis:

Pilt

Mõlemal pool tagumist akent on AT-T-l ümmargused avad, mis on plekist stantsitud "taldrikutega" suletavad. Vasakpoolne veidi suurem, parempoolne väiksem. Miks juhi kaasasõitjat sedasi diskrimineeritakse - ei tea, ilmselt ikka on põhjust. Päriselus on "taldrikutel" seespool trossijupp küljes, muidu on paras viletsus luuki kinni tõmmata. Sinnamaani ma mudeli juures minema ei hakanud, aitab, et sissepoole käepidemed valmis nikerdasin.

Järgmise korrani
fossiil
Liige
Postitusi: 3553
Liitunud: 18 Aug, 2005 11:18
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Trumpeter AT-T

Postitus Postitas fossiil »

Kabiini juures tuli veel üht-teist kohendada või juurde nikerdada, aga paljud jupid on täiesti tasemel nii on trumpi tegelased maha saanud päris korraliku armatuurlauaga, sellest on üks juhuslik klõps pärast dekaalide paikasättimist säilinud:

Pilt

Dekaalidega oli üksjagu mässamist, sai mitme kaasfoorumlase käest nõu küsitud ja lõpuks läksid nad päris hästi ettenähtud kohtadele. Armatuur ise on nüüd kabiinis paigal ja seda pildile saada..., no ütleme et ühe korraliku kaadrina suht võimatu. Ahjaa, kabiini värvisin seest üleni mingi suvalise halliga, kuigi kaasas olev instruktsioon näeb ette samasuguse rohelise, nagu masina põhivärv. Ilmselt nad olidki rohelised, näiteks suurtükiväelastel, aga kõik need masinad, millega ma ise kokku puutusin, olid seest täiesti erinevat tooni hallid, mõned tumedamad, mõned heledamad.
Siin võib põhjus olla asjaolus, et arvatavasti ei saadetud insenerivägedesse uued, vaid juba kapitaalist tunud masinad, mistõttu need ka kõik tooni poolest veidi erinesid - mis tehase laos parajasti oli, sellega üle võõbati.
Kabiini palju juurde ei leiutanud, esiteks massilüliti - see on veidi liiga nähtav koht, et päris tühjaks jätta:

Pilt

Ja teisele poole mingi plekist stantsitud nurgariiul:

Pilt

See sai samuti "stantsitud" - pressisin kruustangide abil pehmeks põletatud vase fooliumi puansooniga koos paksu ja kõva kummi sisse, ja pärast jäi üle ainult servad tasaseks lõigata. Aga noh, pildid protsessist läksid teadagi kuhu... Ega see riiul mingi "must be" värk just ei ole - sellel ilutses mäletamist mööda paar potsikut - mis seal sees oli, no ei tea. Aga tehtud ta sai.
Kabiini põranda värvisin ära ja mäkerdasin seepeale kohe poriseks - ega need masinad erilise puhtusega seestpoolt just ei hiilanud. Või kui ainult rivistusel, siis tuli ikka enam-vähem korda teha, et kottima ei hakataks. Aga üritasin siis pisemat sorti seapesa kujutada. No ja iste sai samuti värvi selga ning paigale, sellel pildil on kõik juba kohale liimitud:

Pilt

Ahjaa, algselt kabiini põrandal paiknenud tillukese kangikese elimineerisin täiega, no ei olnud sellist dildot ühelgi masinal, oli hoopis käigukangi kulissi kõrval käsigaasi sektor. See tuli ise teha. Aga seda nüüd tagantjärele pildile püüda ei õnnestunud.
No ja laternad, need on kahes variandis - valgusmaskeeringuga (vene Notek) ja tavalised. Tavalised on ilusad küll, aga nende jaoks on täiesti siledad, ilma mustrita klaasid. No ei olnud selliseid, sileda klaasiga oli ainult "otsimislatern" (fara-iskatel), sinnamaani ei ole ma veel jõudnud.
Ega siis valida suurt ei olnud - tuleklaase (jälle) ise tegema..., seekord ei viitsinud, pealegi oli mitmel masinal , millega sõitsin, need vene Notekid küljes. Nende poolikud klaasid on ka mustriga, nii et klapib.
Ühes M-Hobbi-s oli artikkel Trumpeteri BTM-i kokkupanekust. Päris asjalik, seal kirjutati, et esitulede kronsad on miskipärast fotoetsist ja kukuvad iga kord vähimagi puudutuse peale küljest ära. Koos laternatega muidugi. Panin info kõrva taha ja jootsin kronsadele sisenurka traadijupi. No ja kronsade asukoht tuli ikka endal välja peilida, ega need hiina poisid nii lahked ka nüüd ei ole...
Sellisena nad külge läksid:

Pilt

Ja et jutt traadijupist udutamisena ei tunduks, siis tõestus kah - siin peaks näha olema:

Pilt

Järgmise korrani
Kasutaja avatar
vaoinas
Liige
Postitusi: 2105
Liitunud: 21 Apr, 2006 1:42
Asukoht: Kalamaja
Kontakt:

Re: Trumpeter AT-T

Postitus Postitas vaoinas »

No uhke värk.

Ainus mida, kritiseerida oskan, on, et trump, kurat, on kelladele reljeefsed rõngad tegemata jätnud, mistap dekaal nüüd sellel lagedal armatuuril veidi liiga kleepekas tundub. Aga vaevalt ta kinnises kabiinis väga silmakriipivalt paistma jääb.

Et kabiinile väsinumat ilmet saada, siis nahkistme servad saaks kah helepruuni värvi ja švammitehnikaga vähe kulunumaks muuta. Praegu näeb see kasutuses oleva vene tehnika kohta liiga ilus välja.

Aga ta liigub ja viimaseid postitusi arvestades isegi vist päris hoogsalt.


Kristjan
Aspelund
Liige
Postitusi: 1141
Liitunud: 04 Mai, 2005 10:45
Kontakt:

Re: Trumpeter AT-T

Postitus Postitas Aspelund »

Mul on küsimus masslüliti kohta: kui see on vene klassikaline masslüliti, siis kabiini mõõtmeid taustal vaadates tunduks ta nii suure mehekäe mõõtu olevat. Need, mida ise autodel kohata on õnnestunud, on on ehk poole väiksemad.

A.
fossiil
Liige
Postitusi: 3553
Liitunud: 18 Aug, 2005 11:18
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Trumpeter AT-T

Postitus Postitas fossiil »

No ma üritan siis vastata:

Kõigepealt kellad: Trump on mingis mõttes tiba lahjalt esinenud, aga ei saa öelda, et nad oleksid kellad täiesti valesti teinud. Tegelikult neil ei olegi rõngaid ümber - siin on pilt BAT-M armatuurist, sellel on armatuuri keskkoht teistsugune:

Pilt

Trump oleks võinud armatuuri kellade osa veidi teistsuguse konstruktsiooniga teha, no nagu kihilise võileiva või nii.. Sest kellad on suht sügaval ja tegelikult on mudeli armatuuril nendes kohtades väikesed süvendid täiesti olemas. Mul oli alguses kavas need tiba sügavamaks aidata, aga siis lõin põnnama, et dekaal ei veni sisse ära, nii vedasingi ta sellisel kujul peale nagu algselt oli.
Kui nüüd lähemalt vaadata, siis õige veidi paistab see süvendi värk ära, kuigi alati võiks ju paremini:

Pilt

See istme värk on tõesti nutune, no on liiga siledad ja ühtlased, pealegi on valesti tehtud kah - nurkades peaks olema peenike ümar kant, tihtipeale oli see veel valget värvi kah. Aga kuna katttematerjaliks ei olnud nahk, vaid dermatiin, siis eriti maaliliseks nad ei kulunud, pe--ealune läikis ainult veidi rohkem. No ja oli nats mõlkis ja tiba ebaühtlase olekuga. Kulumise asemel tavaliselt rebenes kandi juurest narmendama. Värvitooniga ei jäänud päris rahule, kuigi oli ka midagi sellist, nagu mul välja kukkus:

Pilt

Boonusena paistab pildil see käsigaasi sektor koos käepidemega ära, et selline ta siis tuli. No ja iste on tolmusevõitu, see on vist suht naturaalne, kabiinil ei ole veel kõik klaasid ees, eks pärastpoole tuleb veidi kasida.

Aga nüüd massilülitist - päris masinal on ta selline:

Pilt

Eks suurust on suht keeruline hinnata, ei leidnud sobivama nurga alt pilti, aga see oligi tegelikult paras jurakas asjandus - käis kõvasti kah, kui veidi nõrgalt virutasid, lõid ainult käe valusaks. Eks tal oli neli suurt tankiakut taga, kogu see vool korraga sisse-välja taguda nõudis parajalt suuri kontakte.

Urmas.
fossiil
Liige
Postitusi: 3553
Liitunud: 18 Aug, 2005 11:18
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Trumpeter AT-T

Postitus Postitas fossiil »

Kabiini juures on vähemalt veel paar momenti, mis on komplektis põhimõtteliselt valesti. Nimelt on sellise keskmise segapudru disainimise juures kokku pandud paras kompott. Aga asja juurde - kui kõik "otse karbist" kokku panna, siis tuleb instruktsiooni järgi kabiini esiklaaside ette liimida radioaktiivsuse filtri "seen". Ja veel mingi kinnikorgitud flants, mille otstarvet ma igatahes ei mäleta. Kuigi täiesti võimalik, et ma pole seda teadnudki.
Aga nüüd pilt:

Pilt

Vasakul pool on mudeli kabiin sellisena, nagu instruktsioon teha "käseb". Selle pildi sikutasin karopka.ru lehelt, no enda oma läks teadagi kuhu, ikka kõige kaduva teed... Paremal pool on siis täiesti tavaline veoka õhuklapi kaas, selline lihtlabane asjandus oligi AT-T-l küljes. No ja see tuli ikka endal disainida ja valmis nüsida.
Samas kui Trumpi poiste filtrivärki vaadata, siis eks see oli mõeldud BTM-i jaoks, kuid juhul, kui masinal oli radiatsiooni filter, siis sellega kaasnes alati ka väike neljakandiline ava kabiini vasakul küljel. See on neil ilmselt kahe silma vahele jäänud.

Järgmise korrani.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 11 külalist