Tu-4

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Kasutaja avatar
FW Anton
Liige
Postitusi: 1831
Liitunud: 01 Jaan, 2005 20:06
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas FW Anton »

Ütleks kah mõne sõna sekka veel:
Tu-16 (tsiviilvariant reisilennuk Tu 104) jõudis õhujõudude relvastusse
1955.aastal
Pöördun jälle ametliku allika poole "Sõda õuhus nr. 26, TU-16" lk 12, on mus-valgel kirjas TU-16 seeriatootmine algas 1953. aastal (mitte 1955).Esimene TU-16 seeria pommitaja valmis 22. tehases 29. oktoobril 1953. Järgmine lennuk anti tellijale üle 1953. aasta lõpuks. Tegevväeosadele hakati lennukeid üle andma 1954. aasta algusest. Alates maist 1954 tootis TU-16 lennukeid kolm tehast: Kazan, Kuibõsev ja Voronež. 1954. aasta suvest algas väeosades massiline ja kiire TU-4 väljavahetamine TU-16 vastu. Kokku toodeti kolmes tehases 1507 TU-16 erinevat motifikatsiooni. Sama väljaande lk. 13 väidab, et 17.6.1955 tõusis õhku esimene Tu-104 ja järgmisel aastal algas nende seeriatootmine. Kastis toodud andmed on pärit ilmselt ühel webilehelt, mille ma ise ka olen läbi lugenud ja mille autor on andmeid käsitlenud kas üldistavalt või ekslikult. Minu andmed on pärit populaarteaduslikust väljaandest, mis on suunatud sõjaajaloo klubidele. Kas on mõtet sellises väljaandes faktidega vassida?
Represseeritu väide, et ta nägi Raadil TU-4 iseloomulike sabasid vajab kontrollimist ja kui see on tõsi, siis kas need olid pommitajad või juba transpordilennukid?
Aga tavaline TU-22 "Blinder" Raadil on mulle küll üllatuseks -ei tahaks kohe uskudagi. Milleks oli vaja tuua neid vanu sarasid Raadile kui saabusid juba TU-22M3?

Ja veel. Seal eespool pildil olnud TU-4, mida nimetati eksperimentaaliks on tegelikult Hiinas toodetud turbopropeller versioon.
Anton - horridoo!
fireman
Liige
Postitusi: 463
Liitunud: 07 Mai, 2005 11:46
Asukoht: põlvamaa
Kontakt:

Postitus Postitas fireman »

Äkki need kaks olid mingi teise asja jaoks mõeldud,või õppe variandis?Võibolla ka lihtsalt mingis vahetuses?Nad pidid tihti Ukraina ja siberi vahet lendama;niipalju rääkisid tookord need inimesed kellega suhtlesin ja nad ei teinud küll asjast saladust.Terve see linnak oli seal üks paras anektoot.Sest peaväravates olid kõik tunnimehed aga ümberringi võisid sa seal ringi kooserdada.Need sõdalased seal müüsid kõik mida jõudsid tookord.Pakuti isegi relvi müügiks mis olid tagavara osadest kokku pandud.Ostsin ka sealt igasugu sodi kokku.Autoga sõideti kohe lennuväljale nagu õiged mehed.Põhi tegevus käis sealtkaudu kus asusid ohvitseride eragaraazid.Meile tuli sealt ka varustaja mingil ajal tööle.Dudajevi naaber veel oli üle trepikoja.
Muideks lahe foorum on see :)
represseritu
Liige
Postitusi: 198
Liitunud: 24 Veebr, 2005 18:27
Asukoht: Metsakooli tee9, Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas represseritu »

Andmed TU-4(NATO koodnimetus "Bull") ja TU-16 (NATO koodnimetus
"Badger A") pärinevad internetist aadressil: "http://en.wikipedia.org/wiki/
Military_aircraft". Võimalik, et nad pole igati täpsed. Seda esineb muuseas
interneti infos kahjuks küllaltki tihti, seda eriti nõukogude sõjatehnika
arengu kohta II Maailmasõja järgsetel aastatel.
toomas tyrk
Site Admin
Postitusi: 5558
Liitunud: 16 Dets, 2003 11:32
Kontakt:

Postitus Postitas toomas tyrk »

fireman kirjutas:Proovin siis kirja panna veidi ajalugu raadist.
1914. a. juunis maandusid Raadi mõisa väljal kümme tsaari sõjaväe lennukit. Raadi mõisnik Liphart silus Raadi mõisa põllu selleks otstarbeks.see salk allus vahetult sõjaväeringkonna staabile. Peterburgi sõjaväeringkonna lennurood paiknes Gatšinas mille allüksus see oli.
1918.a.oli seal sakslaste lennuväli.See võeti lõpuks üle eestlaste poolt ja saadi isegi mõned katkised lennukid.
1925. a. Tartus paiknenud 2. diviisi staabi juurde kolis siis rügemendi 2. eskadrill, mis asus samuti Raadi lennuväljale. See hakkas omakorda raadi lennuvälja laiendama ja toodi ka Tallinnast Piritalt vesilennukite sadamast 2 angaari Tartusse mis sinna ülesse pandi.
1. juulist 1930 likvideeriti lennurügement ning kõik tema allüksused said iseseisvateks. Sellest hetkest peale nimetati Tartus Raadi lennuväljal baseerunud üksust 2. üksikuks lennudivisjoniks mis asus seal sõja alguseni.Põhilisteks lennukiteks oli Bristol Bulldog ja Potes 25.Need müüdi kah euroopasse maha 1938.a.
Järgnes sõjaaeg mille alguses oli lennukeeld ja lennuväli seisis lihtsalt niisama,kuigi eestlased olid ostnud 1940.a.paar luurelennukit.Nii ta seisis kolm asstat siis võtsid jälle sakslased selle omaks, kasutades seda oma sõjaväe lennuväljana.
1944.a. võtsid lennuvälja üle venelased, 11. hävituslennukite polgust.
ja kasutasid seda 1945.a.
1945.a. oli see varulennuväli kuni aastani 1952.
1952-1956.a. ehitati välja nõukogude strateegiliste pommitajate sõjaväe lennuvälja koos luunjas paiknevate pommiladudega ja Kärkna kütusebaasiga.Esimesed pommitajad tulid 132. raskepommituslennuväe polgule Tu-16.ned mida oli 2-te tüüpi ja neid oli 15 tk.Sinna raadile toodi ka transpordilennukid mis kuulusid 196. transpordilennuväe polgu koosseisu.Hiljem vahetati need lennukid välja Tu 22.vastu mida oli samuti kahte tüüpi ja neid eristas mootorite paigutus.Tu-22m-3-l asusid nad kere kõrval õhudüüsides ,vanematel (2tk)asusid lennuki saba kõrval kahelpool.Kokku oli neidki 15 millest üks Raadil mahapõletati.
PS! Parandage palun mind kui olen millestki valesti arusaanud ja Tu-4 kohta vastan,et neid võis seal olla kuid mitte polgu koosseisus.
Lennuüksustest Raadi lennuväljal on olemas ka eraldi teema
http://www.militaar.net/phpBB2/viewtopic.php?t=535
Immelmann
Liige
Postitusi: 343
Liitunud: 04 Sept, 2005 14:55
Kontakt:

Postitus Postitas Immelmann »

Tu-4 ja Tartust:
Ühel mu Tartu tuttaval on noorusaja pildialbumis olemas pilt Tu-4st Tartu kohal. Ise ta teab pajatada kah, et need sealkandis lendasid ja üks olla kuhugi maha ka potsatanud. Kuna ta ise on lennunduses tegev, ei ole põhjust ta tüübitundmises kahelda.
Kasutaja avatar
FW Anton
Liige
Postitusi: 1831
Liitunud: 01 Jaan, 2005 20:06
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas FW Anton »

Mis polgule kuulusid need TU-4 ja olid need pommitajad või juba transpordilennukid? Mis aastast on pärit foto?
Anton - horridoo!
Immelmann
Liige
Postitusi: 343
Liitunud: 04 Sept, 2005 14:55
Kontakt:

Postitus Postitas Immelmann »

Vaat seda paraku ei tea. Aastat peab täpsustama.
Jeroen
Liige
Postitusi: 69
Liitunud: 24 Nov, 2005 22:18
Kontakt:

Re: Tu-4

Postitus Postitas Jeroen »

Greetings to all of you fellows, how are you doing? :D

I have been away a while, but not :rip:
and not much improved my estonian language nevertheless, :write: hope it works well.

Tervitused teile kõigile stipendiaatide!

Ma olen ära mõnda aega, ja mitte palju paranenud mu keel Siiski eesti
Loodan mõned fotod on leitud nüüd Tu-neljas Eesti maa ja väljad!?
See leidsin pärast asendamist bu Tu-16, mitmed Tu-4 olid lammutatakse Balti sõjaväeringkond, kas keegi nüüd juhtunust Eestis ook?

sincerley
Jeroen
Kasutaja avatar
Würger 190G
Liige
Postitusi: 2039
Liitunud: 27 Sept, 2005 12:57
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Re: Tu-4

Postitus Postitas Würger 190G »

Don`t rape Estonian language , just write in English, please.
toomas tyrk
Site Admin
Postitusi: 5558
Liitunud: 16 Dets, 2003 11:32
Kontakt:

Re: Tu-4

Postitus Postitas toomas tyrk »

Ei ole siin foorumis vist veel lehvitanud. Tu-4, väidetavalt Tartus. Müüja väitel ajavahemikus 1952-55 (selline kiri pöördel).
tartu_tu_4.jpg
Kuna Jeroeni huvi ilmselt peamiselt nende nr kohta, siis need ka suuremalt.
tartu_tu_4_detail.jpg
Jeroen
Liige
Postitusi: 69
Liitunud: 24 Nov, 2005 22:18
Kontakt:

Re: Tu-4

Postitus Postitas Jeroen »

Würger 190G kirjutas:Don`t rape Estonian language , just write in English, please.
Sorry Würger 190G!

I did not wat to offend anybody, and always like to hear the nice sound of spoken Eesti keele!

Thank you Toomas for posting!

Was there written something on the back of that picture, do you have a clue what type of aircraft(?) is parked next to that "Bull"
Correct that the c/n seams to be 1840140(?) BN 26? Do you know wo made it?

Here some impressions how Raadi must have been in the 50-ies, 1951(or 1954?)-1957. (except from that explosion of course)
https://www.bing.com/videos/search?q=Tu ... &FORM=VIRE
toomas tyrk
Site Admin
Postitusi: 5558
Liitunud: 16 Dets, 2003 11:32
Kontakt:

Re: Tu-4

Postitus Postitas toomas tyrk »

Jeroen kirjutas:
Was there written something on the back of that picture, do you have a clue what type of aircraft(?) is parked next to that "Bull"
Correct that the c/n seams to be 1840140(?) BN 26? Do you know wo made it?
According to this article- Tu-4 construction numbers started with factory no. Somewhere in beginning of 1950ies for factory no 18 it was changed to 28. So, it should be built in factory no 18, and in late 1940ies, very beginning of 1950ies. Otherwise - it's stated in the article that numbering system was different for each factory, and no further details given. I can only guess, that next number - 4 - is the aircraft type, and after it there should be somewhere submodel, or seria, and then individual aircraft number within this submodel/seria.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: maamees ja 10 külalist