Loe, mõtle, käi koeraga jalutamas ja jäta igasugune jura postitamattta.Kapten Trumm kirjutas:Tu-160 ja B-1 visuaalne sarnasus on tavaliselt neti fanboyde lemmikteema kopeerimise kohta.Väidetavalt ei olnudki tegemist Tupolevi mõtteloominguga. Võttis teise idee. Aga lõpuni asjast sotti ei saanud ja asjalikku lennukit ei saanud.
Tõepoolest, fotol paistavad äärmiselt sarnased.
Lähemal uurimisel on Tu-160 samapalju B-1 koopia kui mosse mootor on BMW koopia.
Peale näiliselt sama väliskuju seal muud sarnast polegi. Praktiliselt kõik põhiparameetrid on erinevad, alates sellest, et Tu-160 on kõikides põhimõõtmetes 20% suurem.
Näiteks tiibade noolsused on erinevad.
Sootuks omaloomingu moodi on Tu-160 saba. Sellist lahendust vist eriti keegi ei kasuta - seal pöörab terve vertikaalsaba stabilisaatoritest alates. B-1 on tavaliste pöördetüüridega.
Ühesõnaga, tüüpne vene case, kus on lahendatud toode parimate välismaa analoogide moodi, kuid sisemus on läbinud totaalse re-engineeringu.
Äkki ei olnud neil lihtsalt B-1 jooniseid laual, eeskujuks fotod?
Tupolevi büroo kogemused raskete muutuvnoolsusega lennukitega tuginevad pigem Tu-22M-l, mis tegi esmalennu 1969. Tu-22M-l pole otsest eeskuju.
Ja veel - võrreldes ausa B-52ga oli see kvaliteetne ja toimiv B-1 vägagi avariiline masin, mis oma avariilisuselt kaotab ainult Harrierile ja Jak-38-le.
Neid lennukeid pole just palju, kus 10% toodangust on hukkunud tehnilistel põhjustel. Ilmselt keeruka ja harjumatu tehnoloogia probleem.
TU 144 idee pärineb venemaalt. Loe ja mõtle. Saad ehk teada.