Fucs kirjutas:Kriku kirjutas:Kokkuvõttes tahan siis öelda seda, et katsed olukorda parandada KK tundide abil oleks asendustegevus.
Nt. ka seda lauset või väidet võib mõista mitmeti.
Kas "katsed olukorda parandada
ainult KK tundide abil oleks asendustegevus" või "katsed olukorda parandada
lisaks KK tundide abil oleks asendustegevus" ?
Või hoopis "
igasugused või
mistahes katsed olukorda parandada KK tundide abil oleks asendustegevus"?
Proovin uuesti: Kui probleem on laste vähene füüsiline aktiivsus koolivälisel ajal, siis katsed parandada olukorda KK tundide lisamise abil oleks asendustegevus.
Jälle seda energiatarbimist vaadates (no ei ole muud näitajat käepärast, vabandan ninaette ja kõrvataha): kui me eeldame, et argielulise füüsilise aktiivsusega peaks nooruk päevas põletama näiteks 1,5x rohkem kaloreid kui 2 KK tunnis, siis selle aktiivsuse ärajääma kompenseerimiseks oleks iga päev vaja 3 KK tundi, nädalas 15. Kui arvestada ka nädalavahetustega, siis 21. Selles kontekstis jõupingutused 8 KK tunni sisseviimiseks nädalas on väga kulukas asendustegevus.
Võib küsida, et mismoodi on näiteks 2 KK tunni lisamine asendustegevus, siiski liigutataks ju nende võrra rohkem? Äkki on muid meetmeid toetav ja täiendav tegevus? Jah, oleks toetav ja täiendav, kui need muud meetmed eksisteeriks. Aga kui kogu aeg arutatakse KK tundide arvu üle, siis on suur oht, et kui lõpuks pressitakse läbi nende lisamine niigi väga pingelise tunniplaani, siis suruvad kõik asjassepuutuvad ministrid üksteisel kätt, soovivad palavalt õnne ja ongi kõik. Alustada tuleb ikka sealt, kus on probleemi tuum - kui lapsi edaspidigi edaspidi igale poole autoga viiakse ja tuuakse ja nad õues mängimas ei käi, on väga vähe vahet, kas KK tunde on nädalas 2 või 4. Ei tohi saata välja sõnumit, et kõnealune elustiili muutus on kooli KK-ga kompenseeritav. Ei ole.
Fucs kirjutas:Tähendab, meil on olnud ajaloos teatud kehalise kasvatuse ja aktiivsuse normid näiteks koolides. Need omal ajal ei "tekkinud lambist", vaid olid aastatepikkuste uuringute, jälgimiste, diagnooside ja hinnangute tulemus.
Need arvestasid omas ajas üldist kehalist aktiivsust ühiskonnas ja pidid tagama minimaalse kehalise liikumise ja koormused indiviidi tervislikuks eluks.
Ausalt öeldes ma kahtlen, kas need normid üldse niiväga teaduspõhised olidki. Ma arvan just, et keegi mõtles need välja - nagu hiljuti mõeldi välja, et vee all läbi rõnga ujumine on elutähtis oskus.
Fucs kirjutas:Mina rääkisin esimesest 21 Apr, 2017 14:38 postitusest alates, et lapsed ja noored liiguvad liiga vähe. Et vabatahtlikku liigutamist on jäänud kõvasti vähemaks kui enne. Et sellest tulenevalt on kasvanud vajadus lisa kohustusliku liigutamise järele. Et meil toimub kehalise koormuse ja aktiivsuse suurendamise asemel koolides, endiste liikumisnormide ja nõuete vähendamine või kaotamine. Et tuleks püüelda ideaalide poole, kus koolist saab valdav enamus lapsi/noori endale piisava füüsilise ja vaimse tervise, et olla kohe kõlbulik astuma kaitseväeteenistusse.
Mina jällegi ei ole näinud statistikat, mis kinnitaks väidet, et valdav enamus noorukeid ei ole kõlblik astuma kaitseväeteenistusse
treenimatuse pärast.
Fucs kirjutas:Vaidlus ei käi selle üle, kas enamus laste/noorte füüsiline tervis on kehv. IMHO on.
Vaidlus ei käi selle üle, kas paljude laste noorte vaimne tervis on kehv. IMHO on.
Kaitseväkke jõudnud noorte tervis ei ole valdavalt nii kehv, et nad seal hakkama ei saaks. Kaitseväkke kõlbmatute puhul käib vaidlus selle üle, kas see kõlbmatus on tingitud vähesest sporditegemisest, eriti vaimse tervise osas.
Fucs kirjutas:Vaidlus ei käi selle üle, kas 5h KK on parem kui 2h KK. 5h KK on IMHO parem.
Oleneb sellest, mis KK tunnis toimub ja oleneb lapsest. Kui meil on laps, kes peab 5 KK tunnis osalemiseks käima oma lemmiktrennis 2 korda 3 korra asemel, siis ei ole 5 KK tundi parem kui 2. Ei saa öelda, et kõigile ja alati on 5 KK tundi parem kui 2 ning seda siis Trummi lemmikväljendit kasutades riikliku sunniga ellu viima hakata. Kui nood tunnid aga koolipäeva sees toimuksid, siis täpselt nii tuleks välja.
Fucs kirjutas:1.KK on mõttetu õppeaine praegusel kujul. IMHO ei ole. Ta pole täiuslik, seal on hulga vigu (millest enamus ei tulene KK tunnist kui sellisest), aga ta on vajalik.
Nojah, kui sa nii ütled, siis jätab see tõlgendusruumi KK tunni igal erineval moel sisustamiseks. Minu väide käis KK tunni kohta selle praegusel kujul.
Fucs kirjutas:2.KK praegusel kujul tuleks asendada mõne muu mõistliku tegevusega. IMHO ainsaks mõistlikuks asendustegevuseks võib olla nii "rohkem KK tunde" kui "rohkem KK tunde muudetud kujul"
IMHO keskkoolis on selleks ka RKÕ.
Fucs kirjutas:3.KK kaotamine ei halvendaks veelgi laste/noorte tervist. IMHO halvendaks.
Väide on sellisel, kvanitifitseerimata kujul mõttetu.
Fucs kirjutas:4.KK-s ei tohiks hinnata. IMHO peaks. Vaieldavad on siin meetodid, kuidas ja mille alusel, ning kas individuaalne lähenemine hindamisel või mitte. IMHO hindamine/hinnangu andmine peab jääma.
Selle üle pole nagu eriti vaieldudki - vähemalt arvestatud / mittearvestatud peaks ikka olema.
Fucs kirjutas:5.KK-s ei peaks olema norme mida tuleks püüda täita. IMHO peaks olema. Vaieldav on siin, millised need peaks olema ja kas kõikidele ühesugused või mitte.
Ei tea, üldiselt ei ole seisukohta. Küsimus on ikka selles, kas tegevus on mõistlik, mitte normid.
Fucs kirjutas:6a.Trennid asendavad edukalt KK tunde. IMHO ei asenda. Võib-olla osadel juhtudel asendavad, aga seda ei saa võtta kui reeglit. KK tunnid täiendavad trenne ja vastupidi.
Trennid asendavad praeguses mahus KK tunde ning kui KK tundide mahtu tõsta, peab olema välistatud, et nendega hakatakse sunniviisil trenne asendama. Muidugi käib see õpilaste kohta, kes üldse trennis käivad.
Fucs kirjutas:6b.Kohustuslikku liikumist (KK) pole vaja, piisab vabatahtlikust (trennid). IMHO on vaja kohustuslikku ja ei piisa vabatahtlikust.
Siin ei oska mina näha muud kui ideoloogilist seisukohta. LISATUD: Olgu, see ka tegelikult oleneb õpilasest.
Fucs kirjutas:7.KK tundidel praegusel kujul ei ole mingit seost füüsilise ja vaimse valmisolekuga/kõlbulikkusega EKJ teenida. IMHO on.
Igal inimesel on õigus uskuda, mida tahab, aga mingi eesmärgi täitmiseks vajalik treeningmaht on loodusteaduslik, mitte usu küsimus.
Fucs kirjutas:Sama probleem muideks kummitab ka meie uut "liikumsõpetust" ja on kummitanud ka praegust kehalist kasvatust.
Kõikidel aegadel defineeritud ja seatud eesmärgid on olnud alati üllad ja õiged. Probleemid on olnud nii enne kui praegu (ja saavad IMHO olema ka tulevikus) selles, et puudub ühtne kindel arusaam, mida peaks tegema, kui palju peaks tegema, kuidas peaks tegema ja kuidas eesmärke saavutada. Puuduvad vastavad uuringud. Puuduvad ka needsamad uuringud, mis ütleks meile ära, milline on nt. KK tundide otsene/konkreetne/põhjuslik seos ja mõju laste/noorte tervisele ja edasisele arengule.
Seda KK tundide lisamise juttu on aetud iga riigikorra ajal: Eesti Vabariigis 1920-40, ENSV-s, praegu. Ometi pole keegi sellega hakkama saanud. Ma arvan, et ei saagi.
Ei saa öelda, et kõige kohta uuringud puuduvad. See, mis treeningmahtu on vaja mis eesmärgi täitmiseks, st. mida peab kindlate tervisenäitjatega inimene tegema, et saavutada mingi tulemus, on üsna selge. Muidugi on see statistiline tõde, aga siiski on see selge. Seda on üle maailma väga palju uuritud spordialade kaupa. See on ka selge, et praeguse mahu ja tegevuste juures KK treeningväärtus on marginaalne. Ma selle teema üsna alguses postitasin soovitusliku füüsilise koormuse ja meie KK võrdluse.