Venemaa majandus ja sanktsioonid I

Kõik käimasolevast sõjast
Suletud
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40192
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Veokitööstus on seal nt vahepealsel ajal (võimalik, et kriisieelse rasva arvelt) toonud välja uue põlvkonna mudelid, mis on müügil ka Eestis.
Gazelle Next, Gazon Next, Ural Next. Kamaziga on segasem (nad ei kasuta sellist tähistust ja pole aega uurida). Jaroslavi mootoritehas (traditsiooniline diisliehitaja venelastele) on läinud üle uue põlvkonna 6-silindrilistele Euro-4 ridamootoritele. Kamaz, kes on kasutanud Euro-5 Cumminsi mootoreid (Kamazil oli algusest peale oma mootoritehas ja nad ei kasutanud Jaroslavli mootoreid), toob neid nüüd Hiinast või ehitab kohapeal. Gazellid konkreetselt sõidavad Tallinnas ka ringi.

Võrreldes Jeltsini aja kriisidega, kus nõuka aegseid mudeleid vorbiti 10+ aastat muutusteta ja väga räige kvaliteediga, on sellel teemal seal viimase 10 aastaga asjad ikka tuntavalt muutunud.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
toomasv
Liige
Postitusi: 488
Liitunud: 07 Aug, 2014 17:52
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas toomasv »

Mis sa, ksf Trumm, ise arvad, et teha läbi viimase 20 aasta jooksul üks põlvkonnavahetus autodes, misiganes nende nimed on, on seda autotööstusele palju või vähe?
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40192
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Küsimus pole 20-s aastas, vaid selles, et nendest vahetustest vähemalt pool sattus kriisi ajale (kriis Venes algas autode müüki vaadates juba 2012, mitte sanktsioonide mõjul), mil justkui kõik see värk näljas olema pidi, tehnoloogiad ja varuosad kinni keeratud jne. Lihtsalt selles autotööstuses ei paista seda kriisi niiväga välja - võimalik, et jällegi reservide põletamise hinnaga loodud pseudo-edu.

Teisalt kui vaadata, millist edu on saavutatud venelaste lahkuma sundimisega Ida-Ukrainast ja Krimmist, siis ka siin pole erilisest edust põhjust rääkida. See oligi ju sanktsioonide eesmärk, mitte vene inimese näljutamine. Ka Putin ei paista kuskile kaduvat, vaid saab vist lähiajal juba eluaegseks istuvaks presidendiks.

Võib-olla see suur edu läbi sanktsioonide ka kunagi tuleb, aga hetkel ei paista. Naftahind paistab ka tõusule keeravat ja kui 100 dollarit käes on, siis läheb seal ka see ümberrelvastumine vanas tempos edasi. Vähemalt olen skeptiline ja detailid, mida näen näikse seda skepsist pigem toetavat.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
mart2
Liige
Postitusi: 5194
Liitunud: 22 Juun, 2014 19:52
Asukoht: Põlvamaa
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas mart2 »

Kapten Trumm - sinu väide oli oli sõnastatud sellisane, nagu toimuks uute mudelite arendamine käesoleval ajal.
Kapten Trumm kirjutas: ... Kuna autod on mu üks lemmikasju, siis olen silma peal hoidnud, mis venes sel teemal toimub. Võib-olla on see lihtsalt Kremli eduraport jama ilustamiseks, aga nt uute mudelite loomise tempo ei anna tunnistust sügavast kriisist. Aga võib-olla ka seda hoitakse püsti reservide põletamisega.
Küsimusele vastates viitad arengutele enne sanktsioone, kui Lääne ettevõtted investeerisid veel Venemaa autotööstusesse.

Kas siis on praegu kõik "hästi" või on kriis?
Lihtne ühe lauseline vastus. Pliiz...
Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
toomasv
Liige
Postitusi: 488
Liitunud: 07 Aug, 2014 17:52
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas toomasv »

Trumm, mida nad siis enne tegid, kui see sinu nö kriis tuli? 2000 aastate alguses, siis kui majandus kasvas üle 7 prossa aastas? Miks sa keskendud viimasele ajale, miks nad seda sinu arvates siis varem ei teinud?

Teiseks, sanktsioonid. Vaata uuesti need esialgsed sanktsioonid üle ja siis mõtle, et kas nende abil on võimalik kedagi millekski sundida, tõeliselt?
Ja tuleta meelde, mis toimus siis 2014 aastal vene majanduses ja rublaga. Ma arvan, et see ehmatas Euroopa riigid ka ära, et krt, äkki läks asi liiale ja see krdi tanklakett laguneb päriselt, seda aga ei taha küll mitte keegi.

Nafta hinnast... Kui saab sada, kirjutame edasi. Praegu ma küll ei näe, et lähiajal selleni jõuaks.
Lemet
Liige
Postitusi: 19939
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas Lemet »

Mäletamist mööda läks peale 2012 aastat neil käima ka uus mootoritehas.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
mart2
Liige
Postitusi: 5194
Liitunud: 22 Juun, 2014 19:52
Asukoht: Põlvamaa
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas mart2 »

Lemet kirjutas:Mäletamist mööda läks peale 2012 aastat neil käima ka uus mootoritehas.
No eks neid autodega seotud ettevõtteid ehitati palju ennem sanktsioone. Vahe ongi selles, et peale Ukraina sündmusi hakkasid välisfirmad hoogu maha võtma ning praeguseks elatakse sisuliselt paigalseisus/kriisis, kus "uute mudelite loomise tempo" ei ole mingi tõsine jutt.
Olen valmis uskuma tõsiseid argumente/viiteid, kuid mitte lihtsalt kellegi arvamust.
Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
Kasutaja avatar
T-62
Liige
Postitusi: 885
Liitunud: 24 Juul, 2007 9:50
Asukoht: Pärnumaa metsad
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas T-62 »

Mulle tundub, et positiivset arengut pole venes ju olnud, sest paate kiitis kaptenihärra vähemalt aasta tagasi. Olid siis alumiiniumist ja on täna, maksid siis auto jagu raha ja maksavad täna jne. Täielik seisak ju :wall:
kaugeltuuriv
Liige
Postitusi: 7207
Liitunud: 13 Sept, 2011 17:35
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas kaugeltuuriv »

Hetkel on barrel ca.70 taala barrelist(kui me võtame nüüd selle Urali indeksi,mille järgi suurem enamus Vene naftat jõuab turule ja peaks olema 10 taala odavam,nii 60 kanti),siis hetke hinnaga nad rahuldavad selle kasumiga nn.Rusali riigiabi ära(ehk siis selle firmaga seotud isikute ja ettevõtete elushoidmise).Suurt reservi tagasi midagi ei tiksu aga ka vähemaks suuresti midagi ei jää.
Küsimus on selles,kuidas see OPEC-i nn.kokkuleppekvoot edaspidi jääb kestma.Enne seda Briti keemiajamat(just Skripali asi oli see,mis pani USA administratsiooni neid Rusali ja nn.väikese nimekirja karistuse kehtima) lugesin gazeta.ru-st,et uue nn.kokkuleppekvoodi läbirääkimised pidavat kulgema üle kivide ja kändude.Põhiküsimus on see,kas saudid soovivad jätkuvalt toodangut tagasi hoida või mitte,peale seda Gouda gaasijama.
Kui ei,siis võib hind langeda tagasi sinna 60 kanti(seda on siinsed Norra analüütikud väitnud).Igatahes tootjate poolt vaadates oleks soov,ka saudidel,kindlasti hinda otsa keerata.
See ei ole ainult venelaste unistus.
Venemaa aga ei langenud ju seisakusse mitte aastal 2014,vaid majandus hakkas tõmbama pidurit juba aastal 2008(finantskriisi laksu ajal).Ja sellest pole siiani üle saadud.
Olen kindel,et Putja järgmise kuue aasta jooksul kaotab ära konstitutsioonis ettenähtud presidendi ajalimiidi.Nagu seda tehti selle pikendamisega,Medvedjevi mänguvalitsemise ajal.
Selge on see,et Putja läheb täispangale ja tahab viia samasuguse käigu ellu nagu seltsimees Hi hiljuti Hiinas,mis taastas esimees Mao võimutäiuse ehk siis eluaegse võimaluse pukis istuda.Ja sellega olen ma ka nõus,et lisanduv raha läheb esmajoones militaarvajadustesse,sest kaks sõda+relvastumine sööb lihtsalt juurdetulevad summad ära.
Seega puht militaarselt vaadates peavalu meile tõuseb Venemaa suunalt,Vene riik on traditsiooniliselt käpuli siis,kui türann või nende vanuritest järeltulijad on teise ilma läinud.
Juhtus ju see sama Ivan Julma järel,Nikolai II-ga(kes proovis valitseda absoluutse monarhina edasi,kuigi sai tõelise hoiatuse juba aastal 1905,kuidas võivad areneda sündmused tema surma korral) ja Nõukogude Liiduga(kelle valitsejad olid ju ka Stalini võimuperioodist,kuni Gorbatšovini,kelle tulek muutis ajalugu).
Iga türann ja isevalitseja,isegi "valgustatud",ei suuda muuta oma sooja koha kaotamise perspektiivi,mis ajalooline paratamatus Venemaalt nõuab.See on seotud muidugi oma majandushuvidega ja ka kartusega hakata kohtulikult maksma oma tegude eest.
Ja see sunnib valima järjest ebakompetentsemat meeskonda,kes muutub rohkem ja rohkem noogutajaks.Venemaa on tõelise probleemi ees alles peale Putja surma ja vot nagu Liidu lagunemise avapauguks saanud penskarite matmine Punase müüri äärde,hakkavad samad jamad tekkima kuskil 10-12 aasta pärast,momendist,kui ka Putja avapaukudega maetakse müüri äärde.Noogutajatest samasugused penskarid pakun proovivad ka siis kuidagi riiki üleval hoida aga tolleks hetkeks oleme juba täielikult uue tehnoloogilise maailma sees,mis on muutnud maailma energeetikamaailma ja pisendanud nafta ja gaasi vajadust juba oma arengu tõttu.Ja türannlusest tingitud mõttepiirangud ja Läänest tehnoloogiate varastamine ei suuda enam riiki koos hoida.Juhtub nagu Nõukogude Liiduga.
Ja võrreldes Nõukogude Liiduga on siis Venemaa kordades suurema probleemi ees,just eelkõige kasvava hiinlaste massiga Siberis(selle stardipauk anti ju juba praegu,kogu nende soodsate rendilepetega Siberis),moslemitega(kelle osakaal kiirelt kasvab ja kasvab juba kordades rohkem tulevikus) ning faktiga,et riigis rahvastik on ekspertide sõnul miinuses ca.15 inimese võrra aga suure territooriumina oleks kodanike koguse vajadus sellise lahmaka elushoidmiseks juba hetkel palju suurem.Sest ega siis soldat,ohve ja julgeolek ei küpseta,ei keeda,ei ravi,ei tooda.Need on taak,mida Vene riik veab kaasa ja traditsiooniliselt seda rahvastiku probleemi lahendati laienemise teel.Iga tsaar,esimees ja president proovis ja proovib seda jälle ja jälle.Tipuks kujunes aasta 1945 aga siis tuli järsk pidur,neetud Lääs leiutas tuumapommi ja kui Venel ei ole võimalus enam laieneda,siis hakkab mingil momendil kärbumine.Kui nüüd Ukrainaga kukub asi läbi,siis Putja saagiks jääb ainult Krimm ja Krimm ei anna majandusele küll midagi juurde ja rahvastikku ka seal ei ole.Aga intensiivselt majandus Venemaal ei oska laieneda.Selleks peab Läänest insenere palkama ja nende nõuannet kuulama,nagu Peeter I-mene või Katariina II-ne tegi,mida türanni ajaloolise loogika ja traditsiooni järgi hetke etapis enam suuremalt pole teha võimalik.Ka Putja kutsus ju alguses Lääne insenere ja tööstureid Venemaale,see etapp sai läbi aastaks 2012.Nüüd lausa tahetakse seadusega nende liikumist piirata.
Ukraina blogia ja analüütik Aristovits ütles tabavalt,et Venemaa astus Ivan Julma ajastusse,kus opritšnikud on juba nii tähtsaks tõusnud,et enam majanduslikke isikuid ei kuulata,Ivan Julm magas maha Euroopa moderniseerumise 16 sajandil,mis algus oli renesanssis ja lõppes barokiga.Just 16 sajand oli murdeline kogu Euroopa arengus.Loobuti ju siis reformatsiooniga kiriku ülemvõimust,veriselt tehti rahvusriigid,käivitati kaasaegses mõistes kapitalism,pandi seeme mulda Briti kolonialismile,mis hakkas nõudma tööstuslikke lahendusi.Venemaa aga jäi sisuliselt koriluse ja bojaarinduse juurde.Koriluse suutis Peeter I-mene küll murda aga bojaarindust mitte,mis kestab siiani.
Uued tehnoloogiad,eelkõige energeetikas muudavad aga kardinaalselt riikide võimet toodete baashindade osas.Ja see tagab ka väiksematele paremad võimalused maailmaturul(nii hinna,kui ka tehnoloogiate osas),mis omakorda veelgi roostetab Venemaa vundamenti.Jah,see ei tule järgmine aasta ega ka paari aasta pärast.Breznevi seisak kestis ca.25 aastat.Illarionov kaardistas Venemaa stagnatsiooni alguseks aasta 2008,nii,et meil on minna küll ja küll murdepunktini.Jah ajalugu ei pidanud korduma,vaid kiirenema.Võimalik,et 25 aasta asemel on piiriks seekord 20 aga tuleb ta ikkagi.
Mõttepunk...aastal 2010 keegi meist ei oleks uskunud,et juba aastaks 2025 Euroopa kolm autotoojat tahavad lõpetada diislite tootmise(Volvo,BMW ja Wolkswagen) ning,et aastal 2018 Volvo hakkab Euroopa esimesena müüma raskevedukeid,mis ainult patareidel aga see on juhtunud.Me ei tea laborite arenguid päikesepatareidel või näiteks kütteelementide osas.Küll aga päikesepatareid on muutumas väga efektiivseks ning britid vähemalt BBC peal väitsid,et suurfirmad panustavad meeletult selleks,et 10 aasta pärast oleks kütteelemendid valmis juba tarbijatele poekaubana.Esimesi tõsisemaid samme teevad vesinikulahendust pakkuvad autotootjad.
Võtame kasvõi meid.Enamik transiidihaisid juba on ühel meelel,et idatransiit tuleb ära unustada,seda enam ei ole ega tule ja kas peabki seda arendama.Uus suund on soojenev Artika ja sealt avanevad Põhja-Lääne suuna arengud.Sama muideks räägitakse siin ka Norras.Viimased 100 aastat maailmamajandust on näidanud(ka sõjalist majandust),et intensiivne lähenemine ja tehnoloogilised muudatused aitavad riikide arengule kaasa,mitte aga ekspansioon ja taskutoppimine.Kahju,et Venemaa seda siiani ei mõista.Aga nagu meie vanasõna ütleb:pill tuleb pika ilu peale,tuli see ka tsaaririigile,tuli riigile nimega Nõukogude Liit ja tuleb ka moodustisele Vene Fõderatsioon.
Vabandan jälle pika jutu peale ja kirjavigade üle mida ei märganud.
Viimati muutis kaugeltuuriv, 18 Apr, 2018 20:00, muudetud 2 korda kokku.
Kipper
Liige
Postitusi: 69
Liitunud: 21 Okt, 2009 12:11
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas Kipper »

Kasvunumbritega on nii, et kui võrdlusbaas on madal, siis muljetavaldavat kasvu sellevõrra lihtsam näidata. Autoturg lõpmatult maas ei saa olla, park vananeb ja vajab uuendamist. Väga pole ka uurinud, kuskohast kasutatud autod Vene turule jõuavad. Kasutatud + uued annavad märksa parema ülevaate autopargi uuendamise kiirusest. Osa taastumisest võib tulla juba lihtsalt sellest, et paljud lükkasid kriisi põhja auto uuendamise edasi, lõputult ta põhja jääda ei saa.

Inimestel on natuke ebarealistlikud ootused majanduslike meetmete osas. Püssikuulina nad ei tööta, kedagi alistuma ei sunni aga elu teevad mõrudaks ning pikas perspektiivis muudavad irrelevantseks. Peamine probleem Venemaale on roiskunud Läänele järgi jõudmine - kui oleks elu nagu Läänes, ei tahaks Ukraina kuhugi pürgida. Selleks nad peaksid Lääne kasvutemposid ikka väga kõvasti edestama. Hetkel nad liiguvad ikkagi vales suunas sõltumata naftarahade tulemisest või mittetulemisest. Pikas perspektiivis see paneb maailmajõuna käitumisele piirid ette. Paha on muidugi see, et pikk perspektiiv on inimeluga võrreldes ikka väga pikk aeg.

Enda kogemusest - Vene turg kiratseb ja pisikest pirukat jagatakse lõputult pisemateks tükkideks. Asjade suures plaanis käib Läänega business as usual.
devro
Liige
Postitusi: 151
Liitunud: 26 Jaan, 2015 14:13
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas devro »

Vene majanduse taastumise eduloole viitab kindlasti ka põhjanaabrite juures kinnisvara kohati alla omahinna nn tagastamine:

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005640857.html
oh sa kuriloom, oh sa kuriloom, oh sa Põltsamaa kuriloom
Lemet
Liige
Postitusi: 19939
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas Lemet »

Üpris palju on olnud kommentaaridest lugeda, et autosid ostetakse hirmust, et tulevikus ei pruugi enam võimalust olla.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
huvitun
Liige
Postitusi: 1285
Liitunud: 28 Mär, 2014 9:20
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas huvitun »

Tundub jah rohkem paanikana, kuna pole teada kuidas kremli ajukeemija vahtu lööb järgmisel päeval.
soul
Liige
Postitusi: 2898
Liitunud: 12 Nov, 2005 22:59
Asukoht: Lõuna
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas soul »

2018 aastal on uute autode riikliku toetusprogrammi suurus 33 miljardit rubla.
https://www.vedomosti.ru/auto/articles/ ... -avtorinka
Автодилеры рассказывали, что продают в кредит от 30 до 55% машин. Но с завершением программы льготного кредитования эта доля может снизиться, замечает Мирошников из «Рольфа». Программа льготного кредитования действует, пока не будет исчерпан выделенный под нее бюджет. В 2017 г. она завершилась в середине октября. Всего на различные программы стимулирования на этот год выделено свыше 33 млрд руб., говорил в декабре министр промышленности и торговли Денис Мантуров.

Все-таки значительных улучшений в экономике не предвидится, считает директор международной группы стратегии КПМГ Максим Малков: рынок новых автомобилей вырастет лишь на 5–7%. А в следующем году темпы роста сократятся еще сильнее, продолжает он: именно на этот год выпадает среднее время периода сменяемости авто. Также не исключено изменение экономической конъюнктуры и повышение налогов и сборов, как это произошло с утилизационным сбором в 2018 г., добавляет он.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40192
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Üldiste sanktsioonide osas olen jätkuvalt skeptiline (ja praktika näib seda kinnitavat kah). Hetkel siseriigis kaalukat avalikku survet Putini kadumiseks ju pole.
Küll aga võib olla jumet Putini majandusvertikaalile kuuluvate varade kinnikeeramisest piiri taga, sest ühel hetkel peab oligarhide surve Kremlile ületama ka kriitilise piiri.

Ise küsimus on, kuidas tagastada Ukrainale nt Ida-Ukraina (Krimmi tagasi saada on vähe tõenäoline ilma jõuga võtmata) nii, et Kreml saab oma näo säilitada.
Saba jalge vahel nad vaevalt sealt lahkuvad, löök prestiižile oleks liiga suur. Ja uut tsaari võimule ei valita (kellel oleks vabadus kuulutada eelmise tsaari teod maailmarahu vastaseks ja neile tagasikäik anda.

Sanktsioonide ülehindamine näib olevat tingitud sellest, et see langes kokku nii naftahinna madalseisuga kui ka üldise majanduse stagneerumisega (mida näitab sama autode müügi vabalangus juba enne sanktsioone).

Vene SKP kohta on sellised andmed (võimalik, et Kremli poolt hämatud algandmetel) https://www.statista.com/statistics/263 ... in-russia/
Ringi vaadates tundub, et konsensus on majanduskasv 2017. a 1-2%. See pole mingi majandusime, aga mitte ka vabalangus.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Suletud

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Bing [Bot], ri_mees ja 6 külalist