Eks see ole ilmselt alles hinnapäringute küsimine, arvatavasti otsus tehakse siis kui kõik võrreldavad pakkumised on käes.nimetu kirjutas:Neil oleks palju mõistlikum liisida SAABilt Gripeneid, nagu Tšehhid tegid.
Gripen oleks üsna kindlalt odavam, samas võimalusi võib olla muidki. Horvaatias valiti Mig-21 väljavahetamiseks hoopis kasutatud Iisraeli Block 30 F-16'ed. 12 lennukit maksis 480 miljonit dollarit koos relvastuse, lennukite eluea pikenduse programmiga jpm (hooldus, varuosad, 2 simulaatorit, pilootide ja tehnikute väljaõpe Iisraelis, tarkvaratugi jms). Tegu oli siis riikidevahelise tehinguga koos igasugu garantiidega ning õigustega osta ka kõikvõimalikke tulevaid Iisraeli õhk-maa ja õhk-õhk relvi. Gripen C/D tehing oleks maksnud 1.2 miljardit, seda siis ilma relvastuseta ja otsese Rootsi riigi osaluseta. Uhiuus Block 70/72 oleks maksnud 1.6 miljardit dollarit, samuti ilma relvastuseta.
Valik sõltub kindlasti ka rahakoti paksusest üldiselt. Kui tõesti Gripen C ja F-16 Block 70 (AESA radar, võimsamad mootor + kõiksugu muud uuendused) ostuhinna vahe jääb 20-25% kanti, ei saa minumeelest ka F-16't päris maha kanda. Horvaadid vist samas liisida ei tahtnud, see oleks tõenäoliselt märgatavalt odavam, ja saaks paremini kulusid jagada Tšehhiga.
Horvaatia põhjustest lähemalt siit teemast:
xplax kirjutas: As far as we know in Croatia, this is the deal, and today it is approved by out government.
Included in offering price ~ 480mil$ , and also asked in RFP(from press conference with Croatian MoD):
10+2 planes on Barak 2020 standard, block 30. 10 SS and 2 DS
USA aa and ag missiles
2 simulators
3 spare engines
BVR compatibility (probably AIM-120 and/or Derby/Derby-ER)
SLEP in cooperation with LM (3000 flight hours)
3 years of full support in Croatia (Israeli parts,tech and out techs training), and full maintenance support during use (15-25 years)
Training for our 6-8 pilots and 50 mechs in Israel
Infrastructure (hangar for all planes and lvl 1 + lvl 2 maintenance )
Free hands to buy any aa/ag missiles from Israel during usage period
Software support during usage period
Government to government deal, full guarantees
And some more stuff...
Planes are now on 4,800 flight hours, with coef. 1.6, meaning 7,680 hours. When they reach 8,000 they go on SLEP.
First 2 planes arriving 2020, 6 in 2021 and 4 in 2022.
We are jumping from 2nd gen ex-Soviet Mig-21 to 4th gen west F-16 Barak 2020 Block 30, so we need to build whole system.
Gripen C/D MS20 offer was without armament, without government to government deal, and without this long support and many other things. Price was around 1.2 billion$
USA offer for Block 70/72 was way too costly for us, around 1.6 billion$, without armament