F-35 olevikust ja tulevikust

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
a11
Liige
Postitusi: 237
Liitunud: 10 Okt, 2014 10:36
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas a11 »

USA senat võttis vastu seaduse, mille kohaselt keelatakse Türgile hävitajate F-35 müük, kui Ankara ei loobu S-400 raketisüsteemide ostmisest Venemaalt.
https://maailm.postimees.ee/4506361/usa ... 1528273889
nimetu
Liige
Postitusi: 7574
Liitunud: 25 Mär, 2016 21:16
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas nimetu »

Õige otsus!
Ma imestan, et sellele ettepanekule leiti piisavalt toetust.
a11
Liige
Postitusi: 237
Liitunud: 10 Okt, 2014 10:36
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas a11 »

paraku võib juhtuda, et türklased siiski esimesed lennukid kätte saavad.
https://edition.cnn.com/2018/06/19/poli ... index.html
Kasutaja avatar
Gideonic
Liige
Postitusi: 4866
Liitunud: 14 Aug, 2008 14:19
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas Gideonic »

a11 kirjutas:paraku võib juhtuda, et türklased siiski esimesed lennukid kätte saavad.
https://edition.cnn.com/2018/06/19/poli ... index.html
Ei ole see asi tegelikult nii hull kui tundub. Need esimesed lennukid on mõeldud pilootide ja mehaanikute väljaõppeks Luke'i lennuväebaasis, USAs. Ei lenda need ilma jänkide soovita kuhugi.
nimetu
Liige
Postitusi: 7574
Liitunud: 25 Mär, 2016 21:16
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas nimetu »

Sama uudis eesti keeles:
https://maailm.postimees.ee/4506993/tur ... -havitajad
Nagu Gideonic ütles, siis see iseenesest ei tähenda suurt midagi. Lennukid jäävad USAsse. Piloodid ja mehhaanikud hakkavad lihtsalt väljaõpet teostama nende lennukite peal. Britid tegutsesid varem samamoodi kümne lennukiga USA baasides.
Kasutaja avatar
Gideonic
Liige
Postitusi: 4866
Liitunud: 14 Aug, 2008 14:19
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas Gideonic »

Billie Flynn'i (F-35 testpiloot) demo eelmise aasta Pariisi Airshowl võrreluduna tema sarnase demoga F-18'ega 1987. aastal:
https://twitter.com/thef35/status/1007678063096631297

Siin tema kommentaarid üldiselt F35 kohta:
https://twitter.com/thef35/status/1007975022059802625
Lemet
Liige
Postitusi: 19914
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas Lemet »

Venelaste väitel on itaallased loobunud F-35 ostmisest.

https://lenta.ru/news/2018/07/07/fu35/

Võimalik, et tegu on reaktsiooniga venelaste endi tõdemusele Su-57st loobumise kohta.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
nimetu
Liige
Postitusi: 7574
Liitunud: 25 Mär, 2016 21:16
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas nimetu »

Itaalia enda meedia väidab, et Kaitseminister väljendas seisukohta, mille järgi täiendavaid F-35 ei osteta. Neid, mis on juba tellitud ei võeta vähemaks. Vene meedia lihtsalt üritab segadust tekitavast esinemisest propagandat toota. Tellimustega on kõik endiselt korras. Isegi populistide hammas ei hakka selle projekti peale.
Kasutaja avatar
Gideonic
Liige
Postitusi: 4866
Liitunud: 14 Aug, 2008 14:19
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas Gideonic »

1. Järgneva satsi F-35A tükihind kukkus $89 miljoni peale

2. RIAT air show video, mis on esimene Block 3F demo, mis peaks viimaks tähendama 9Gd ja lõdvemate piirangutega pardakompuutrit. Kava pole ise vast teab mis muljetavaldav, aga märksa teravamaid pöördeid võrreldes varasematega on näha küll, eriti lõpupoole.

3. Pratt & Whitney sai praegusele F-35 mootorile (F135) valmis täiendusprojekti vol2 (Growth Option 2)

Vol1, mille juured on igasugu varasemates mootori-efektiivsuse uuringuprojektides ning mis arendati lõpuni välja P&W enda raha eest 2017. aasta keskpaigaks, annab täiendava 5% kütusesäästu ja kuni 10% tõukejõudu (see teeb siis umbes 200kN). Täiendus vol 2 lisab sinna veel olulise voolugenereerimise võime tõusu - piisava 2020ndatel plaanitavate laserite jaoks.
Growth Option 1.0, which was floated with the JPO in 2017, offered 5% fuel reductions and as much as 10% higher thrust. Offered as a cost-neutral upgrade, it was always meant to form part of a longer-term, two-stage improvement road map for the F-35 engine under plans first unveiled by the manufacturer in 2015. However, with the move to combine GO1 and 2 into a more complete enhancement package, Pratt is tailoring the revised proposal to closer match the F-35 upgrade road map recently outlined under the C2D2 continuous improvement strategy.

GO1 builds on core technologies evaluated from 2013 onward using the modified F135 test engine XTE68/LF under the U.S. Navy-sponsored fuel-burn reduction (FBR) program. It also incorporates design improvements developed under the U.S. Air Force-supported component and engine structural assessment research (Caesar), which focused on the F119 engine for the F-22, the predecessor to the F135 powerplant.
4. Veel huvitavamad on need pikema plaani projektid, millest antud artikkel riivamisi räägib (AETD, AETP) - adaptiivsed mootorid. Tegu on on 6. generatsiooni mootoritega (vastavalt GE XA100 ja P&W XA101), mida on juba arendatud circa 10 aastat ning mis rakendavad mitmeid uusi reaktiivmootori kontspetsioone. Neil mootoritel on nn "kolm juga", ehk kogus õhku mis suunatakse turbiinist mööda (bypass-ratio) muutub pidevalt vastavalt lennurežiimile. See annab väidetavalt vähemalt 25% kokkuhoidu kütusekulus (ja vastavat kasvu lennuulatuses). Mootoritel peaks olema aga ka palju muid täiendusi (ma ise kahtlustan et viidatud maksimaalse tõukejõu numbrid on sihilikult kõvasti alahinnatud):
“‘Adaptive’ refers to many other elements of the engine as well, not just the third stream. Yes, there is a third stream, but we are also looking at adaptive elements in controls and components inside the engine such as an adaptive turbine.
Mis on vb põnev on see, et on kindlad plaanid paigaldada võitev mootor F-35'ele 2020ndate teises pooles:
But the new award clarifies that the competing AETP engines — embodied by GE’s XA100 and P&W’s XA101 demonstrators — are focused on a potential bid to re-engine the F-35 in the mid-2020s....
General Electric võitis selles osas värskelt uue poole-miljardilise hanke oma GE XA100'le.

Lühidalt:Põhimõtteliselt homne päev on varnast võtta ~200kN tõukejõuga veidi säästlikum mootor. Ainus põhjus, miks selle kasutuselevõttu pole veel ära otsustatud (lisakulud kasvõi logistilikas on märgatavad, kui võtta kasutusele 2 versiooni) on see, et 2020ndate teises pooles on juba kindlalt plaanis veel revolutsioonilisem ja vingem mootor ...
Kasutaja avatar
ruger
Liige
Postitusi: 19210
Liitunud: 04 Juul, 2009 12:29
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas ruger »

F-35 saladusi õngitseti läbi kaaperdatud konto
https://www.msn.com/en-nz/news/world/ho ... ar-BBLuASf
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Kasutaja avatar
Gideonic
Liige
Postitusi: 4866
Liitunud: 14 Aug, 2008 14:19
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas Gideonic »

Vahepeal juhtus mereväe katsetustel õnnetus (suurim peale 2014. a. mootoripõlengut). Täpsed faktid ilmselt selguvad, aga tankimisel (F-18E pealt F-35Cle) sai viga see "korv" tankimisseadme otsas ja lendas F-35 mootori sissevõttu. Kuna B mudelil on sama tankimissüsteem edukalt kasutusel aastaid (ja ka C mudeli oma testid ammu edukalt läbinud), siis arvatavasti mingi inimlik eksimus.

https://news.usni.org/2018/09/04/f-35c-damaged-36249
Both fighters were able to land safely – the Super Hornet flew to Naval Air Station Oceana, Va., while the F-35C returned to Lincoln. No injuries were reported and the incident is currently under investigation, Hecht said.

Damage to the F-35C was reported as a Class A mishap – the most serious type for a military aircraft. An incident is classified as Class A when an aircraft suffers more than $2 million in damage, is totally destroyed or involves a serious or fatal injury to the aircrew. The damage to the F-35 was above the $2 million threshold, Hecht said. A new F135 engine for the JSF costs about $14 million, according to the most recent contract award to engine builder Pratt & Whitney.
Üsna üllatav on see, et F-35 ja maandus tagasi lennukiandjal mitte läheduses oleval varulennuväljal, nagu intsidendis osalenud F-18, olles mootorist läbi lasknud säärase asjanduse:
Pilt
Kasutaja avatar
Gideonic
Liige
Postitusi: 4866
Liitunud: 14 Aug, 2008 14:19
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas Gideonic »

(vabandust soovisin lisada eelmisele postitusele, aga kogemata sai tsiteeritud hoopis)

Teisel teemal.
Põnev ülevaade F-35 Sensor Fusion'ist, kuidas see töötab ja mis situatsiooniteadlikust see annab. Tundub et nii Lockheed Martin kui ka USA Õhuvägi on nüüdseks vastava võimekusega rahul (peale aastaid kestnuid probleeme ja kasvuraskuseid):
If there are 35 aircraft near an F-35, the infrared sensor might pick up all of the nearby aircraft, but has no way to tell who is friend or foe, just the direction each one is in from heat signals. The electronic warfare systems can pick up 22 of them. Six are within the Doppler radar’s field of view, giving a clear picture of those six.

The F-35 also incorporates data from air- and ground-based allies to help sort out where friends are on the battlefield. Combining the angle or range data from multiple aircraft is especially useful, as the system will automatically triangulate a target’s geolocation from multiple sources who picked it up.

Once of all of that is incorporated, the fusion engine can combine it into one picture of the battlefield that it displays to the pilot, identifying the location and distance of all 35 targets and which are foes. The autonomous sensor manager assigns a percentage to how confident it is in each of its determinations.

At the same time, it’s constantly rechecking each of those determinations and sending its data into the networks for other aircraft to be doing the same thing. One important distinction is that the final map of information it comes up with after all that combination is referred to as Tier 3 data: incorporating everything the F-35 observed as well as everything it received from allies, what Frey calls “rumors.”

What the F-35 sends out to the network is only its Tier 1 data, though, or information it has observed and measured with its own sensors. That way, each jet is only feeding the network with first-hand, reliable information so the others, and the network as a whole, can be the source of new Tier 3 data without being muddied by compounding rumor data that may or may not have been reliable.

Testing shows that this is important, both to create the clearest final information and conclusions: Frey said that blind-firing missiles based on shared target data has been successful in tests. It also lets each machine use the data as it sees fit.
Tuletaks võrdluseks meelde, et 4. generatsiooni hävitajate puhul peab piloot erinevate sensorite infot manuaalselt üle vaatama ja ise vastava pildi peas kokku panema.

Keda huvitab vastav avioonika toimimine (populaarteaduslikul tasemel) soovitan terve artikli läbi lugeda, ja ka teisi artikleid samast seeriast:
Kasutaja avatar
Gideonic
Liige
Postitusi: 4866
Liitunud: 14 Aug, 2008 14:19
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas Gideonic »

Slaidid Tailhook 2018 Sümboosiumilt:
https://imgur.com/a/1SXHvnH

F-35C osas on päris huvitav, kui palju "kaste" kavatsetakse Block 4 raames välja vahetada ja kui palju neist on EWga seotud:

Vahetuvad nii missiooni-kompuutrite rackid, nende mälumoodulid, see suur kokpiti kuvar + selle pilti kuvavad komponendid. Samuti EW antennid ja kõiksugu lisaseadmed.
Pilt

Lisaks lähevad vahetusse see 360-kraadi lennukit ümbritsev kaamerasüsteem DAS:
Pilt

Ning vahetusse läheb ka ninaosas asuv IR süsteem EOTS, mida kasutatakse siis nii IRST kui ka targeting-pod'i otstarbel.
Võrreldes DASiga võimaldab see vaadata kitsamat piirkonda palju detailsemalt (DAS on algupäraselt välja kasvanud F-22 raketituvastuse süsteemist). Lisaks paremale resolutsioonile jm lisatakse SWR ja MWR ja tava-kaamera võimekus:

Pilt

Läbiv joon nende IR süsteemide uue põlvkonna puhul tundub olevat lisaks kõrgemale resolutsioonile jahutusnõuete vähendamine (ei vaja enam niivõrd eksootilisi temperatuure) millest ka kaalu/hoolduskulude kukkumine.

Kokkuvõttes päris palju riistvarast tahetakse välja vahetada 5 aasta perspektiivis. See tundub olevat suhteliselt sarnane siin 2012-2015 a. tech-refresh 2ele, kus suur osa 2000ndate alguse tehnoloogiat asendati 2010ndate omaga.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Üsna üllatav on see, et F-35 ja maandus tagasi lennukiandjal mitte läheduses oleval varulennuväljal, nagu intsidendis osalenud F-18, olles mootorist läbi lasknud säärase asjanduse:
Üsna kahtlane, kas selline asi ikka mootorist läbi läheb. Pigem jäi see ventilaatorisse kinni.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Gideonic
Liige
Postitusi: 4866
Liitunud: 14 Aug, 2008 14:19
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas Gideonic »

Kapten Trumm kirjutas:
Üsna üllatav on see, et F-35 ja maandus tagasi lennukiandjal mitte läheduses oleval varulennuväljal, nagu intsidendis osalenud F-18, olles mootorist läbi lasknud säärase asjanduse:
Üsna kahtlane, kas selline asi ikka mootorist läbi läheb. Pigem jäi see ventilaatorisse kinni.
Ei tea jah, arvatavasti ei näinud kumbki piloot täpselt vigastuse iseloomu. Muidu vaevalt et dekimaandumist oleks tehtud. Ilmselt asja ulatuse avastas alles mehaanik inspektsioonil :D
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 8 külalist